DOCUMENT| Ilie Bolojan începe tăierile în sistemul bugetar: Se limitează drastic 'sporul de antenă'

000000   05500

Dimensiune font:

| 27-06-2025 10:22

 Ilie Bolojan

 

Premierul Ilie Bolojan începe tăierile în sistemul bugetar și prima zonă în care se umblă este cea a sporurilor. Conform unui draft al Ordonanței de Urgență, aflat în circuitul de avizare la Guvern, se diminuează la maxim 300 de lei brut sporul pentru bugetarii care își desfăşoară activitatea, condiţii periculoase sau vătămătoare. În mediul bugetar acesta mai este cunoscut și drept ”sporul de antenă”. În prezent, sporul de antenă poate fii de 15% din salariul de bază, dar nu mai mult de 1500 de lei. Conform draftului de OUG, acest spor este mult diminuat și va fi de maxim 300 de lei brut. Pentru bugetarii care pierd bani prin tăierea sporului de antenă vor fi compensați cu zile de concediu, de la una până la maxim trei zile de concediu.

 
 
GUVERNUL ROMÂNIEI
 
ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ
 
pentru stabilirea unor măsuri privind personalul plătit din fonduri publice
 
Având în vedere obligaţia Guvernului de a conduce politica fiscal-bugetară în mod prudent pentru agestiona resursele şi obligaţiile bugetare, precum şi riscurile fiscale de o manieră care să asiguresustenabilitatea poziţiei fiscale pe termen mediu şi lung, precum şi predictibilitatea politicii fiscal- bugetare pe termen mediu, în scopul menţinerii stabilităţii macroeconomice,
 
luând în considerare Recomandarea Consiliului Uniunii Europene din 3 aprilie 2020 în vedereaîncetării situaţiei de deficit public excesiv din România (2020/C 116/01), potrivit căreia Româniatrebuie să pună în aplicare în mod riguros măsurile necesare pentru corectarea deficitului bugetarexcesiv, dar şi faptul că România potrivit planului bugetar pe termen mediu şi lung şi-a asumat otraiectorie de reducere a deficitului bugetar de la 7,9% în anul 2024 la sub 3% în anul 2031 pe bazaunor ipoteze care ţin de cheltuielile publice şi de evoluţia acestora în perioada 2025 - 2031 care sădetermine o ajustare de 6 ppt, respectiv o reducere de la 41,9% din PIB la 35,9% din PIB în anul 2031,iar în acest context sunt necesare o serie de măsuri pentru reducerea ponderii cheltuielilor publice înPIB,
 
întrucât cheltuielile de personal au crescut în cursul anului 2024 ca urmare a majorărilor salarialeacordate pentru întreg personalul din sectorul public de la 132 mld lei la 164 mld lei cu o valoarenominală de +32 mld lei, respectiv cu un procent de +24%, reprezentând în anumite situaţii pentruanumite categorii de personal din sectorul public avansuri la Legea salarizării unice ca reformă asumată prin Planul naţional de redresare şi rezilienţă, iar în acest context pentru respecta traiectoria de ajustarea deficitului bugetar potrivit planului bugetar pe termen mediu şi lung este necesară reducerea unorcategorii de cheltuieli de personal,
 
ţinând cont de necesitatea păstrării echilibrelor bugetare prin adoptarea de măsuri menite să limitezecreşterea cheltuielilor bugetare permanente,
 
deoarece neadoptarea măsurilor de limitare a cheltuielilor bugetare ar genera un necesar de finanţaresuplimentar în anul 2025, rezultând un nivel nesustenabil al deficitului bugetului general consolidat de peste 7% din produsul intern brut, ceea ce va avea ca efect creşterea datoriei publice cu riscul înăspririicondiţiilor de finanţare a acesteia,
 
luând în considerare faptul că situaţia prezentată întruneşte premisele unei situaţii urgente şiextraordinare care impune adoptarea de măsuri imediate în vederea stabilirii cadrului normativ potrivit,neadoptarea acestor măsuri, cu celeritate, putând avea consecinţe negative, afectând sustenabilitateafinanţelor publice,întrucât problemele menţionate mai sus vizează interesul public şi strategic al României pentruasigurarea sustenabilităţii finanţelor publice, gestionarea fondurilor europene şi constituie o situaţie
 
 
 
 
 
 
 
 
 
extraordinară a cărei reglementare nu poate fi amânată, se impune adoptarea de măsuri imediate pecalea ordonanţei de urgenţă.
 
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
 
Guvernul României
 adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
 
Art.I
 
Legea-cadru nr.153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publicepublicată înMonitorul Oficial al României, Partea I, nr. 492 din 28 iunie 2017, cu modificările şi completărileulterioare, se modifică după cum urmează:
 
1. La anexa nr. I articolul 13, alineatul (1) va avea următorul cuprins:
 
"ART. 13
 
(1) În raport cu condiţiile de muncă în care se desfăşoară activitatea, condiţii periculoase sauvătămătoare, personalul salarizat poate primi un spor în cuantum de până la 300 lei brut lunar,corespunzător timpului lucrat la locurile de muncă respective, cu respectarea prevederilor legale învigoare."
 
2
. La anexa nr. II capitolul II articolul 7 alineatul (1), litera c) va avea următorul cuprins:
 
"c) pentru condiţii periculoase sau vătămătoare, un spor în cuantum de până la 300 lei brut lunar,corespunzător timpului lucrat la locurile de muncă respective;".
 
3
. La anexa nr. II capitolul II articolul 14 alineatul (1), litera d) va avea următorul cuprins:
 
"d) pentru condiţii periculoase sau vătămătoare, un spor în cuantum de până la 300 lei brut lunar,corespunzător timpului lucrat la locurile de muncă respective;".
 
4
. La anexa nr. III capitolul VI articolul 1 alineatul (1), litera a) va avea următorul cuprins:
 
"a) pentru condiţii periculoase sau vătămătoare, un spor în cuantum de până la 300 lei brut lunar,corespunzător timpului lucrat la locurile de muncă respective;".
 
5
. La anexa nr. IV capitolul VI articolul 2, alineatul (1) va avea următorul cuprins:
 
"ART. 2
 
(1) Pentru condiţii de muncă grele, vătămătoare sau periculoase se acordă un spor în cuantum de până la 300 lei brut lunar, proporţional cu timpul efectiv lucrat în aceste condiţii."
 
6
. La anexa nr. V capitolul VIII articolul 4, alineatul (1) va avea următorul cuprins:
 
"ART. 4
 
(1) Pentru condiţii de muncă grele, vătămătoare sau periculoase, personalul prevăzut la art. 1 beneficiază de un spor în cuantum de până la 300 lei brut lunar, corespunzător timpului lucrat."
 
7
. La anexa nr. VI capitolul II articolul 12 alineatul (2), litera a) va avea următorul cuprins:
 
"a) pentru condiţii periculoase sau vătămătoare, un spor în cuantum de până la 300 lei brut lunar,corespunzător timpului lucrat la locurile de muncă respective;".
 
8
. La anexa nr. VII capitolul II articolul 10, litera a) va avea următorul cuprins:
 
"a) pentru condiţii periculoase sau vătămătoare, un spor în cuantum de până la 300 lei brut lunar,corespunzător timpului lucrat la locurile de muncă respective;".
 
9
. La anexa nr. VIII capitolul I articolul 1, alineatul (1) va avea următorul cuprins:
 
"ART. 1
 
(1) Funcţionarii publici beneficiază de un spor pentru condiţii periculoase sau vătămătoare încuantum de până la 300 lei brut lunar, corespunzător timpului lucrat."
 
10. La anexa nr. VIII capitolul II, la nota referitoare la punctul 2 "Salariile de bază alepersonalului din cadrul Consiliului Concurenţei", punctul 4 va avea următorul cuprins:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 "4. Pentru condiţii de muncă vătămătoare, personalului Consiliului Concurenţei i se acordă un sporîncuantum de până la 300 lei brut lunar, corespunzător cu timpul efectiv lucrat în aceste condiţii. Locurilede muncă, categoriile de personal şi condiţiile de acordare a sporului se aprobă de ordonatorul principalde credite, având la bază buletinele de determinare sau, după caz, expertizare, emise de către autorităţileabilitate în acest sens."
 
11. La anexa nr. VIII capitolul II litera I articolul 1, alineatul (1) va avea următorul cuprins:
 
"ART. 1
 
(1) Personalul contractual salarizat potrivit prezentei anexe la cap. II lit. A - lit. E poate beneficia deun spor pentru condiţii periculoase sau vătămătoare în cuantum de până la 300 lei brut lunar,corespunzător timpului lucrat."
 
12. La anexa nr. VIII ca

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:59

Ziua Crucii

10:45

Licitatie com. Tasca, spatiu in suprafata de 53,13 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu in suprafata de 53,13 mp, apartinand domeniului public al Comunei Tasca, avand destinatia de farmacie, situat in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Bicazului nr. 4, nr.cadastral 51072, CF 51072, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Tasca nr. 102/20.08.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.09.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.10.2025, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, 14 loturi de teren. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: 14 loturi de teren, situate in intravilanul comunei Filipesti, sat Oniscani, F.N., judetul Bacau, care apartin domeniului privat al Comunei Filipesti, conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 , H.C.L. Filipesti nr. 49/18.07.2025 si a caietului de sarcini, identificate astfel: Lotul 1 -C.F. nr. 66501, suprafata: 1.000 mp; Lotul 2 -C.F. nr. 66500, suprafata: 1.000 mp; Lotul 3 -C.F. nr. 61519, suprafata: 1.000 mp; Lotul 4 -C.F. nr. 61520, suprafata: 1.000 mp; Lotul 5 -C.F. nr. 61566, suprafata: 1.000 mp; Lotul 6 -C.F. nr. 66888, suprafata: 1.311 mp; Lotul 7 -C.F. nr. 60620, suprafata: 1.082 mp; Lotul 8 -C.F. nr. 60625, suprafata: 1.388 mp; Lotul 9 -C.F. nr. 60626, suprafata: 1.136 mp; Lotul 10 -C.F. nr. 60627, suprafata: 1.098 mp; Lotul 11 -C.F. nr. 60630, suprafata: 982 mp; Lotul 12 -C.F. nr. 60623, suprafata: 900 mp; Lotul 13 -C.F. nr. 60633, suprafata: 885 mp; Lotul 14 -C.F. nr. 60634, suprafata: 885 mp. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.10.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, spatiu in suprafata de 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 10.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.10.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a Civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
14 septembrie, Ziua inginerului român
14/09/2025 10:30

Ziua inginerului roman este sărbătorită, anual, la 14 septembrie, fiind instituită prin Hotărarea de Guvern 525/2000. Potrivit acesteia, Ministerul Educaţiei Naţionale, Academia de Ştiinţe Tehnice şi ...

 „PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia în calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. F-F-PNRR-Dotari-2023-3861, intitulat „DOTAREA CU MOBILIER, MATERIALE DIDACTICE S
13/09/2025 09:00

  „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia in calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. F-F-PNRR-Dotar ...

 „PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia în calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. C5-B1-183, intitulat „REABILITARE CLĂDIRE ADMINISTRATIVA P+1, ÎN COMUNA BAIA, JU
13/09/2025 09:00

  „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia in calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. C5-B1-183, int ...

 „PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia în calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. F-F-PNRR-Dotari-2023-3861, intitulat „DOTAREA CU MOBILIER, MATERIALE DIDACTICE S
12/09/2025 09:00

  „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia in calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. F-F-PNRR-Dotar ...

 „PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia în calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. C5-B1-183, intitulat „REABILITARE CLĂDIRE ADMINISTRATIVA P+1, ÎN COMUNA BAIA, JU
12/09/2025 09:00

  „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia in calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. C5-B1-183, int ...

Programul Rabla pentru persoane fizice, APROBAT. Voucherul pentru mașini electrice SCADE la 18.500 lei
12/09/2025 06:10

Programul Rabla pentru persoane fizice a fost aprobat de Guvern in sedinta de Guvern de joi, cu alocare bugetară de 200 milioane lei. Vestea proastă este că cei care intentionau să-si cumpere o masină elec ...

„PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia în calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. F-F-PNRR-Dotari-2023-3861, intitulat „DOTAREA CU MOBILIER, MATERIALE DIDACTICE SI
11/09/2025 16:00

 „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia in calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. F-F-PNRR-Dotari-2023 ...

„PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia în calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. C5-B1-183, intitulat „REABILITARE CLĂDIRE ADMINISTRATIVA P+1, ÎN COMUNA BAIA, JUD
11/09/2025 16:00

 „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia in calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. C5-B1-183, intitulat ...

COMUNICAT DE PRESA FINALIZARE PROIECT COD SMIS 319354 Data: SEPTEMBRIE 2025 Digitalizarea activității ALERGIA PRO PLUS SRL
11/09/2025 15:45

 COMUNICAT DE PRESA FINALIZARE PROIECT COD SMIS 319354 Data: SEPTEMBRIE 2025 Digitalizarea activitătii ALERGIA PRO PLUS SRL

COMUNICAT DE PRESĂ ASOCIAȚIA „O ȘANSĂ PENTRU FIECARE”, anunță lansarea proiectului „Pachet de servicii de bază pentru persoanele fără sau cu nivel scăzut de formare din județul Suceava”, cod smis 337676.
11/09/2025 10:02

  COMUNICAT DE PRESĂ ASOCIATIA „O SANSĂ PENTRU FIECARE”, anuntă lansarea proiectului „Pachet de servicii de bază pentru persoanele fără sau cu nivel scăzut de formare di ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei