Hidroelectrica spune că nu poate garanta că va avea în continuare cel mai mic preț

000000   media-1447

Dimensiune font:

| 13-06-2025 20:26

 Hidroelectrica. Colaj: Ion Mateș / Hotnews. Foto: Dreamstime

 Hidroelectrica spune, într-un răspuns pentru HotNews, că nu produce suficientă energie pentru a prelua toți consumatorii casnici din România. Asta după ce, în urmă cu câteva zile, compania a anunțat că este pregătită să preia toți consumatorii de energie care vor să-și schimbe furnizorul. 

Hidroelectrica este compania care care, în acest moment, are cea mai bună ofertă pe piață, înainte de liberalizarea totală a pieței de electricitate, de la 1 iulie.  

Dacă ar încheia un contract cu Hidroelectrica pentru perioada de după 1 iulie, consumatorul ar plăti 77 de lei pe lună, cu 52% în plus față de acum.

Întrebatăde HotNews dacă poate să garanteze că va avea în continuare cel mai mic preț din piață, Hidroelectrica spune că nu poate oferi astfel de garanții, însă „ne regăsim în situația de a fi mai predictibili”. 

În răspunsurile către HotNews, Hidroelectrica spune și că poate apărea oricând situația în care va fi nevoită să cumpere energie de la alte companii din piață pentru a o livra populației.  

„10.000-11.000 de cereri pe zi”

Reprezentanții companiei nu au spus câte cereri sunt primite în această perioadă, precizând că sunt informații comerciale. A dezvăluit însă acest lucru directorul general, Karoly Borbely, joi, într-o conferință: este vorba despre 10.000-11.000 de cereri pe zi. 

Aceasta înseamnă de două ori mai multe cereri într-o singură zi decât numărul mediu de contracte încheiate de companie într-o lună întreagă, anul trecut.

HotNews.ro: Câte cereri de încheiere contracte ați primit în lunile mai și iunie (defalcat)?
Hidroelectrica: În cele 2 luni, înregistrăm o creștere a solicitărilor de contractare din partea clienților atât casnici, cât și noncasnici. Având în vedere faptul că activăm într-o piață liberalizată, strategiile comerciale, informațiile privind portofoliul de clienți, politica de prețuri sunt influențate de o serie de factori economici și de piață. Menționăm faptul că p

utem da curs solicitărilor dumneavoastră în măsura în care acestea se refera la informații deja diseminate publicului. 

– Câte au fost de la consumatori casnici și câte de la consumatori non-casnici?
– În prezent, numărul de solicitări de contracte din partea clienților casnici depășește cu mult numărul de solicitări primite din partea clienților noncasnici.

Portare în 10 minute

– În medie câte cereri de încheiere contracte ați primit anul trecut pe lună?
– Contracte casnic: 5.362, contracte noncasnic: 496

– Cât durează de regulă procesul de trecere la Hidroelectrica (din momentul trimiterii cererii până când contractul intră în vigoare)?
– Procesul de migrare a clienților se realizează prin intermediul mai multor canale puse la dispoziția acestora, după cum urmează: Portalul de contractare online – aproximativ 10 minute

  • Punctele de Relații cu Clienții – aproximativ 15 minute
  • În situația în care clienții transmit documentația completă necesară procesului de contractare, termenul de răspuns pentru solicitările transmise la adresele de e-mail puse la dispoziția clienților poate varia de la 3 la 5 zile lucrătoare. 

Producția de energie a Hidroelectrica nu acoperă întregul consum al clienților casnici

– Câți consumatori puteți alimenta maximum cu energia pe care o produceți?
– Teoretic nu putem furniza energie electrică pentru toți consumatorii casnici din România doar din producție proprie, spre exemplificare în anul 2024 atunci când producția Hidroelectrica a fost de 13.860 GWh, consumatorii casnici finali au consumat 13.907 GWh, conform ANRE. 

Facem precizarea că sunt suficiente intervale orare în cadrul unui an calendaristic în care producția de energie Hidroelectrica se situează mult sub necesarul clienților casnici.

În același timp fiind un furnizor de energie electrică avem obligația de a avea oferte disponibile și pentru consumatorii industriali (non-casnici), ale căror consumuri sunt mult mai mari decât ale celor casnici și care sunt majoritare în cadrul portofoliului nostru de furnizare.  În concluzie, nu putem vehicula un număr maxim de consumatori pentru că acesta depinde, în primul rând, de consumul mediu al acestora, nu credem ca toți consumatorii casnici vor dori să migreze către Hidroelectrica. Cu siguranță, în cazul unor migrări masive de clienți către Hidroelectrica, pentru atenuarea acestui efect, și ceilalți furnizori își vor reevalua ofertele, în sensul diminuării acestora.

Am anticipat această creștere a numărului de clienți care doresc să se mute către Hidroelectrica și ne-am pregătit, atât prin portalul nostru de contractare online, dar și prin Punctele de Relații cu Clienții, să preluăm clienții doritori să încheie un contract de furnizare a energiei electrice cu Hidroelectrica.  

Hidroelectrica poate apela la achiziția de energie din piață

– Care este soluția pe care o veți adopta în momentul în care cererea de energie din partea clienților Hidroelectrica va fi mai mare decât producția companiei?
– În primul rând, dorim să punctăm că analizăm în permanență numărul solicitărilor primite din partea tuturor clienților atât casnici, cât și noncasnici.

Pentru a onora contractele existente, dar și pentru a oferi un preț competitiv pe piață, Hidroelectrica poate apela la achiziția de energie electrică din surse externe companiei în situația în care identificăm această necesitate. Riscul de a nu avea energie suficientă în anumite intervale orare pentru onorarea tuturor contractelor, atât pe segmentul de furnizare energie electrică, cât și pe cel de producție este în permanență în atenția noastră. Întărim mesajul că, în prezent, acest risc nu este încă manifestat, existând suficiente resurse pentru preluarea de noi clienți. – Cum s-a pregătit Hidroelectrica pentru un val de cereri de încheiere contracte, estimate pentru această perioadă și pentru perioada de după liberalizare?

– În contextul creșterii numărului de solicitări primite din partea clienților, am extins programul Punctului de Relații cu Clienții din București după cum urmează:

  • Luni – Joi: 10:00 – 16:00
  • Vineri: 10:00 – 12:00

În același timp, echipele noastre monitorizează cu atenție portalurile de contractare puse la dispoziția clienților.

Noile centrale care vor fi puse în funcțiune vor duce la scăderea prețurilor în toată piața, estimează oficialii companiei

– Cum puteți garanta că veți avea în continuare cel mai mic preț din piață?
– Nimeni nu poate oferi astfel de garanții, vom fi nevoiți și noi ca restul actorilor din piața de energie să ne adaptăm condițiilor de piață, piața de energie din România fiind una destul de complicată în ultimii ani din cauza inexistenței capacităților suficiente de producție energie electrică în bandă. 

Ne regăsim astfel în situația de a fi mai predictibili din perspectiva existenței cantităților de energie electrică disponibile pentru a fi furnizată clienților noștri, riscul preluării fluctuațiilor de preț din piața spot de energie în ofertele către clienți fiind mai redus, bazându-ne până în prezent pe producție proprie, doar o mai mică cantitate de energie furnizată provenind din achiziții din afara companiei. 

Considerăm în schimb că noile capacități de producție anunțate pentru a fi puse în funcțiune în România în perioada următoare vor aduce o cantitate suplimentară de energie în piață care va conduce la o diminuare generală a prețurilor. Concurența între producători pe de o parte și între furnizori pe de altă parte odată cu liberalizarea pieței de energie reprezintă un alt factor care în timp va conduce la diminuarea prețurilor. 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:59

Ziua Crucii

10:45

Licitatie com. Tasca, spatiu in suprafata de 53,13 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu in suprafata de 53,13 mp, apartinand domeniului public al Comunei Tasca, avand destinatia de farmacie, situat in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Bicazului nr. 4, nr.cadastral 51072, CF 51072, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Tasca nr. 102/20.08.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.09.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.10.2025, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, 14 loturi de teren. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: 14 loturi de teren, situate in intravilanul comunei Filipesti, sat Oniscani, F.N., judetul Bacau, care apartin domeniului privat al Comunei Filipesti, conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 , H.C.L. Filipesti nr. 49/18.07.2025 si a caietului de sarcini, identificate astfel: Lotul 1 -C.F. nr. 66501, suprafata: 1.000 mp; Lotul 2 -C.F. nr. 66500, suprafata: 1.000 mp; Lotul 3 -C.F. nr. 61519, suprafata: 1.000 mp; Lotul 4 -C.F. nr. 61520, suprafata: 1.000 mp; Lotul 5 -C.F. nr. 61566, suprafata: 1.000 mp; Lotul 6 -C.F. nr. 66888, suprafata: 1.311 mp; Lotul 7 -C.F. nr. 60620, suprafata: 1.082 mp; Lotul 8 -C.F. nr. 60625, suprafata: 1.388 mp; Lotul 9 -C.F. nr. 60626, suprafata: 1.136 mp; Lotul 10 -C.F. nr. 60627, suprafata: 1.098 mp; Lotul 11 -C.F. nr. 60630, suprafata: 982 mp; Lotul 12 -C.F. nr. 60623, suprafata: 900 mp; Lotul 13 -C.F. nr. 60633, suprafata: 885 mp; Lotul 14 -C.F. nr. 60634, suprafata: 885 mp. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.10.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, spatiu in suprafata de 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 10.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.10.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a Civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
14 septembrie, Ziua inginerului român
14/09/2025 10:30

Ziua inginerului roman este sărbătorită, anual, la 14 septembrie, fiind instituită prin Hotărarea de Guvern 525/2000. Potrivit acesteia, Ministerul Educaţiei Naţionale, Academia de Ştiinţe Tehnice şi ...

 „PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia în calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. F-F-PNRR-Dotari-2023-3861, intitulat „DOTAREA CU MOBILIER, MATERIALE DIDACTICE S
13/09/2025 09:00

  „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia in calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. F-F-PNRR-Dotar ...

 „PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia în calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. C5-B1-183, intitulat „REABILITARE CLĂDIRE ADMINISTRATIVA P+1, ÎN COMUNA BAIA, JU
13/09/2025 09:00

  „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia in calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. C5-B1-183, int ...

 „PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia în calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. F-F-PNRR-Dotari-2023-3861, intitulat „DOTAREA CU MOBILIER, MATERIALE DIDACTICE S
12/09/2025 09:00

  „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia in calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. F-F-PNRR-Dotar ...

 „PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia în calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. C5-B1-183, intitulat „REABILITARE CLĂDIRE ADMINISTRATIVA P+1, ÎN COMUNA BAIA, JU
12/09/2025 09:00

  „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia in calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. C5-B1-183, int ...

Programul Rabla pentru persoane fizice, APROBAT. Voucherul pentru mașini electrice SCADE la 18.500 lei
12/09/2025 06:10

Programul Rabla pentru persoane fizice a fost aprobat de Guvern in sedinta de Guvern de joi, cu alocare bugetară de 200 milioane lei. Vestea proastă este că cei care intentionau să-si cumpere o masină elec ...

„PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia în calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. F-F-PNRR-Dotari-2023-3861, intitulat „DOTAREA CU MOBILIER, MATERIALE DIDACTICE SI
11/09/2025 16:00

 „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia in calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. F-F-PNRR-Dotari-2023 ...

„PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia în calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. C5-B1-183, intitulat „REABILITARE CLĂDIRE ADMINISTRATIVA P+1, ÎN COMUNA BAIA, JUD
11/09/2025 16:00

 „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia in calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. C5-B1-183, intitulat ...

COMUNICAT DE PRESA FINALIZARE PROIECT COD SMIS 319354 Data: SEPTEMBRIE 2025 Digitalizarea activității ALERGIA PRO PLUS SRL
11/09/2025 15:45

 COMUNICAT DE PRESA FINALIZARE PROIECT COD SMIS 319354 Data: SEPTEMBRIE 2025 Digitalizarea activitătii ALERGIA PRO PLUS SRL

COMUNICAT DE PRESĂ ASOCIAȚIA „O ȘANSĂ PENTRU FIECARE”, anunță lansarea proiectului „Pachet de servicii de bază pentru persoanele fără sau cu nivel scăzut de formare din județul Suceava”, cod smis 337676.
11/09/2025 10:02

  COMUNICAT DE PRESĂ ASOCIATIA „O SANSĂ PENTRU FIECARE”, anuntă lansarea proiectului „Pachet de servicii de bază pentru persoanele fără sau cu nivel scăzut de formare di ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei