Important pentru pensionarii care au optat pentru plata pensiei pe card. Ce comisioane percep băncile din România

batran bunici1

Dimensiune font:

| 05-02-2023 17:36

În urma convenţiilor încheiate de Casa Naţională de Pensii Publice (CNPP), plata pensiei se poate efectua prin mandat poştal, cont curent sau cont de card.


Pentru a putea primi pensia pe card pensionarii trebuie să urmeze câţiva paşi:
 

 

În primul rând, aceștia ar trebui să meargă la bancă sau să se intereseze pe site-urile acestora cum își pot deschide un cont bancar, în general fiind vorba de cartea de identitate și ultimul talon de pensie. Contul se poate deschide fie pe numele beneficiarului pensiei, fie la cerere, pe numele reprezentantului legal, care va trebui să prezinte procură specială, conform legii.

După deschiderea contului, pensionarii trebuie să meargă la casa judeţeană de pensii de care aparţin şi să completeze o cerere de virare a pensiei în contul de card. Vom avea nevoie de un extras de cont în care să fie vizibil contul IBAN, o copie a talonului de pensie și o copie a actului de identitate.

!!!Deşi pensia va fi virată în contul de card, talonul de pensie va fi trimis în continuare prin intermediul Poştei Române. Prin urmare, talonul de pensii va fi adus tot de poştaş, iar dacă acesta nu găseşte pensionarul la domiciliu, talonul va fi păstrat până la finalul lunii la oficiul poștal.

Este important de ştiut că dacă talonul nu este ridicat de la oficiul poştal timp de trei luni consecutive, atunci se poate sista plata pensiei.

Foarte important este să se verifice ofertele băncilor pentru a vedea care dintre ele oferă varianta cea mai potrivită şi avantajoasă pentru pensionari și mai ales pentru a vedea ce comisioane percep. O astfel de listă a comisioanelor percepute de bănci este pusă la dispoziția pensionarilor chiar de către CNPP.

Comisioanele percepute de bănci sunt următoarele:

1. ALPHA Bank:

-0 lei, la retragerea de la ATM-urile proprii;

-0 lei, la interogare sold;

-0.4% din suma retrasa in lei, comisionul perceput de bancă la retragerea de la ghișeu.

2. BCR:

- 0 lei, la retragerea de la ATM-urile proprii;

- 0 lei, la interogare sold;

- 1% minim 15 LEI lei, comisionul perceput de bancă la retragerea de la ghișeu.

3. BRD:

- 0 lei, la retragerea de la ATM-urile proprii;

- 0 lei, la interogare sold ATM BRD;

- 1%, minim 10 lei, comisionul perceput de bancă la retragerea de la ghișeu.

4. CEC Bank

- 0 lei, la retragerea de la ATM-urile proprii pentru cardurile de debit standard;

- 0 lei, la interogare sold, la ATM-urile proprii pentru cardurile de debit standard;

- Conform Tarifului de comisioane perceput de bancă la retragerea de la ghişeu.

5. CREDIT EUROPE Bank

- 0 lei, la retragerea de la ATM-urile proprii Bancii;

- 0 lei, la interogare sold;

- 0,3% din suma, min. 2 lei, comisionul perceput de bancă la retragerea de la ghișeu.

6. CREDITCOOP

- 0 lei, la retragerea de la ATM-urile proprii;

- 0 lei, la interogare sold;

- până la 0,45%, cu o valoare minimă de până la 5 lei, comisionul perceput de bancă la retragerea de la ghișeu.

7. FIRST Bank

- 0 lei, la retragerea de la ATM-urile proprii;

- 0 lei, la interogare sold;

-1% min 10 lei, comisionul perceput de bancă la retragerea de la ghișeu.

8. GARANTI Bank

- 0 lei, la retragerea de la ATM-urile proprii;

- 0 lei, la interogarea soldului la ATM-urile proprii

- 1,5% minimum lei, comisionul perceput de bancă la retragerea de la ghișeu.

9. ING Bank

-0 lei, la retragerea de la ATM-urile proprii;

-0 lei, la interogare sold;

-0 lei, comisionul perceput de bancă la retragerea de la ghișeu.

10. IDEA Bank

- 0 lei, la retragerea de la ATM-urile proprii;

- 0 lei, la interogare sold la ATM-urile proprii;

- 0.7% din suma retrasă, comisionul perceput de bancă la retragerea de la ghișeu.

11. INTESA SANPAOLO Bank

- 0 lei, la retragerea de la ATM-urile proprii;

- 0 lei, la interogare sold la ATM-urile proprii;

- 0 lei, comisionul perceput de bancă la retragerea de la ghişeu, pentru sume până la 2,000 lei, lunar, în cadrul pachetului Pensia Mea, în vigoare la data semnării prezentei Convenţii. Celelalte taxe şi comisioane aferente produselor, serviciilor şi tranzacţiilor bancare sunt cele standard,conform Listei privind Costurile Standard ale Băncii.

12. LIBRA Bank

- 0 lei, la retragerea de la ATM-urile din reteaua Euronet pentru cardurile Mastercard Libra Free

- 0 lei, la interogare sold;

- 0.5%, min 5 lei, comisionul perceput de bancă la retragerea de la ghişeu. Ridicarea sumelor in numerar ce depasesc plafonul de 20.000 LEI trebuie programate astfel: pentru ridicarile in termen de 24 de ore de la data programarii, programarea se va face pana in ora 14.00; programarile facute dupa ora 14:00 vor fi onorate cel tarziu a treia zi lucratoare.

13. OTP Bank

-0 lei, la retragerea de la ATM-urile proprii;

-0.3 lei, la interogare sold;

-0 lei, comisionul perceput de bancă la retragerea de la ghișeu.

14. PATRIA Bank

- 0 lei, la retragerea de la ATM-urile proprii in conditiile achizitionarii unui pachet de cont curent;

- 0 lei, la interogare sold;

- 1% sau 1.25% din suma retrasa, minim 9 lei (in functie de valoarea retrasa, mai putin sau mai mult de 20000 lei), comisionul perceput de bancă la retragerea de la ghişeu.

15. PROCREDIT Bank

- 0 lei pentru 4 retrageri pe luna de numerar in lei, atat de la ATM-urile proprii, cat si de la orice alt ATM din Romania si 5 lei/retragere incepand cu a 5-a retragere pentru clientiii care opteaza pentru pachetul Contul Flex;

- 1%+2.5 lei pentru retrageri de numerar in LEI de la orice ATM din Romania valabil pentru Contul de plati cu Servicii de Baza

- 0.% lei, la interogare sold;

- banca nu oferă serviciul de retragere numerar de la ghişeu.

16. RAIFFEISEN Bank

- 0 lei, la retragerea de la ATM-urile proprii;

- 0 lei, la interogare sold de la ATM-urile proprii.

17. EXIMBANK (fostă BANCA ROMANEASCA)

- 0 lei, la retragerea de la ATM-urile proprii;

- 0 lei, la interogare sold;

- 0.05% din suma retrasa, minim 1 lei, comisionul perceput de bancă la retragerea de la ghișeu.

18. BANCA TRANSILVANIA

- 0 lei, la retragerea de la ATM-urile proprii;

- 0 lei, la interogare sold la ATM-urile proprii.

19. UNICREDIT Bank

- 0 lei, la retragerea de la ATM-urile proprii, din rețeaua Grupului UniCredit din străinătate, din rețeaua Euronet din România și din rețeaua altor bănci din România pentru toate cardurile emise;

- 0 lei, la interogare sold la ATM-urile BANCII, pentru toate cardurile emise;

- 2%, comisionul perceput de bancă la retragerea de la ghișeu.

20. VISTA Bank

- 0 lei, la retragerea de la ATM-urile proprii;

- 0 lei, la interogare sold;

- 0 lei, comisionul perceput de bancă la retragerea de la ghișeu. 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:59

Ziua Crucii

10:45

Licitatie com. Tasca, spatiu in suprafata de 53,13 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu in suprafata de 53,13 mp, apartinand domeniului public al Comunei Tasca, avand destinatia de farmacie, situat in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Bicazului nr. 4, nr.cadastral 51072, CF 51072, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Tasca nr. 102/20.08.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.09.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.10.2025, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, 14 loturi de teren. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: 14 loturi de teren, situate in intravilanul comunei Filipesti, sat Oniscani, F.N., judetul Bacau, care apartin domeniului privat al Comunei Filipesti, conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 , H.C.L. Filipesti nr. 49/18.07.2025 si a caietului de sarcini, identificate astfel: Lotul 1 -C.F. nr. 66501, suprafata: 1.000 mp; Lotul 2 -C.F. nr. 66500, suprafata: 1.000 mp; Lotul 3 -C.F. nr. 61519, suprafata: 1.000 mp; Lotul 4 -C.F. nr. 61520, suprafata: 1.000 mp; Lotul 5 -C.F. nr. 61566, suprafata: 1.000 mp; Lotul 6 -C.F. nr. 66888, suprafata: 1.311 mp; Lotul 7 -C.F. nr. 60620, suprafata: 1.082 mp; Lotul 8 -C.F. nr. 60625, suprafata: 1.388 mp; Lotul 9 -C.F. nr. 60626, suprafata: 1.136 mp; Lotul 10 -C.F. nr. 60627, suprafata: 1.098 mp; Lotul 11 -C.F. nr. 60630, suprafata: 982 mp; Lotul 12 -C.F. nr. 60623, suprafata: 900 mp; Lotul 13 -C.F. nr. 60633, suprafata: 885 mp; Lotul 14 -C.F. nr. 60634, suprafata: 885 mp. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.10.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, spatiu in suprafata de 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 10.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.10.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a Civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
14 septembrie, Ziua inginerului român
14/09/2025 10:30

Ziua inginerului roman este sărbătorită, anual, la 14 septembrie, fiind instituită prin Hotărarea de Guvern 525/2000. Potrivit acesteia, Ministerul Educaţiei Naţionale, Academia de Ştiinţe Tehnice şi ...

 „PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia în calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. F-F-PNRR-Dotari-2023-3861, intitulat „DOTAREA CU MOBILIER, MATERIALE DIDACTICE S
13/09/2025 09:00

  „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia in calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. F-F-PNRR-Dotar ...

 „PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia în calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. C5-B1-183, intitulat „REABILITARE CLĂDIRE ADMINISTRATIVA P+1, ÎN COMUNA BAIA, JU
13/09/2025 09:00

  „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia in calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. C5-B1-183, int ...

 „PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia în calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. F-F-PNRR-Dotari-2023-3861, intitulat „DOTAREA CU MOBILIER, MATERIALE DIDACTICE S
12/09/2025 09:00

  „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia in calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. F-F-PNRR-Dotar ...

 „PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia în calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. C5-B1-183, intitulat „REABILITARE CLĂDIRE ADMINISTRATIVA P+1, ÎN COMUNA BAIA, JU
12/09/2025 09:00

  „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia in calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. C5-B1-183, int ...

Programul Rabla pentru persoane fizice, APROBAT. Voucherul pentru mașini electrice SCADE la 18.500 lei
12/09/2025 06:10

Programul Rabla pentru persoane fizice a fost aprobat de Guvern in sedinta de Guvern de joi, cu alocare bugetară de 200 milioane lei. Vestea proastă este că cei care intentionau să-si cumpere o masină elec ...

„PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia în calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. F-F-PNRR-Dotari-2023-3861, intitulat „DOTAREA CU MOBILIER, MATERIALE DIDACTICE SI
11/09/2025 16:00

 „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia in calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. F-F-PNRR-Dotari-2023 ...

„PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia în calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. C5-B1-183, intitulat „REABILITARE CLĂDIRE ADMINISTRATIVA P+1, ÎN COMUNA BAIA, JUD
11/09/2025 16:00

 „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia in calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. C5-B1-183, intitulat ...

COMUNICAT DE PRESA FINALIZARE PROIECT COD SMIS 319354 Data: SEPTEMBRIE 2025 Digitalizarea activității ALERGIA PRO PLUS SRL
11/09/2025 15:45

 COMUNICAT DE PRESA FINALIZARE PROIECT COD SMIS 319354 Data: SEPTEMBRIE 2025 Digitalizarea activitătii ALERGIA PRO PLUS SRL

COMUNICAT DE PRESĂ ASOCIAȚIA „O ȘANSĂ PENTRU FIECARE”, anunță lansarea proiectului „Pachet de servicii de bază pentru persoanele fără sau cu nivel scăzut de formare din județul Suceava”, cod smis 337676.
11/09/2025 10:02

  COMUNICAT DE PRESĂ ASOCIATIA „O SANSĂ PENTRU FIECARE”, anuntă lansarea proiectului „Pachet de servicii de bază pentru persoanele fără sau cu nivel scăzut de formare di ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei