Impozitele auto se vor dubla sau chiar tripla!
Dimensiune font:
* mașinile mici sunt printre cele mai afectate * pentru autoturismele cu capacitate sub 1.600 cmc, impozitul pe fiecare tranșă de 200 cmc va fi între 16,2 și 19,5 lei, în funcție de norma de poluare * mașinile electrice – până acum scutite de impozit – vor fi taxate cu aproximativ 80 de lei anual * pentru mașinile cu motoare mai mari de 3.001 cmc, proprietarii vor plăti și peste 4.000 de lei anual!
Guvernul pregătește o nouă grilă de impozitare a mijloacelor de transport, una care pune accent pe emisiile de dioxid de carbon și pe norma de poluare a motorului. Dacă până acum impozitul era calculat strict în funcție de capacitatea cilindrică, noul sistem va ține cont și de cât de „curată” este mașina.
Mașinile mici sunt printre cele mai afectate. Concret, pentru autoturismele cu capacitate sub 1.600 cmc, impozitul pe fiecare tranșă de 200 cmc va fi între 16,2 și 19,5 lei, în funcție de norma de poluare. În prezent, aceeași categorie de vehicule este impozitată cu doar 8 lei/200 cmc.
Astfel, un proprietar de Dacia Logan sau Sandero, cu motor Euro 6 de 999 cmc, care plătea până acum circa 40 de lei, va ajunge să achite peste 80 de lei. Iar pentru un autoturism Euro 4 de 1.598 cmc, impozitul va crește de la aproximativ 70 de lei la peste 150 de lei.
Pentru mașinile cu motoare de peste 2.000 cmc, saltul este și mai mare. De exemplu: între 2.001 – 2.600 cmc: până la 92,2 lei/200 cmc la Non-Euro, față de 77,8 lei/200 cmc la Euro 6. Între 2.601 – 3.000 cmc: impozitul variază între 182,9 lei și 151,2 lei/200 cmc, în funcție de norma de poluare. Peste 3.001 cmc: proprietarii vor plăti între 319 lei și 290 lei/200 cmc.
În timp ce hibridele cu emisii mai mari de 50 g CO₂/km beneficiază de o ușoară reducere, mașinile electrice – până acum scutite de impozit – vor fi taxate cu aproximativ 80 de lei anual.
Noul sistem de taxare va dubla sau chiar tripla impozitele pentru multe categorii de mașini, lovind în special proprietarii de autoturisme mai vechi, cu norme de poluare depășite. Autoritățile locale vor avea libertatea să ajusteze nivelul final al taxelor, astfel încât valorile pot varia de la o primărie la alta.
România se aliniază astfel tendinței europene de a taxa în funcție de poluare, însă pentru șoferi schimbarea înseamnă o nouă povară financiară, într-un moment în care costurile de întreținere a mașinilor cresc pe toate planurile. Daniel BACIU
Adauga comentariul tau