Liberty Galați repornește singurul furnal din țară cu un sprijin guvernamental de 70 de milioane de euro. Producția e sub semnul întrebării

00000   48644-10259338-5437

Dimensiune font:

| 15-04-2025 20:36

 Combinatul Liberty Galați încearcă să repornească, cu un credit de capital de lucru, singurul furnal operațional din țară. Acesta este inactiv de aproape un an. Activitatea siderurgică este însă este sub semnul întrebării, din cauza materiei prime insuficiente.

Muncitori pe platforma de turnare a Furnalului 5, singurul operațional la Combinatul siderurgic din Galați. De zece luni activitatea sa este oprită.

Soarta combinatului siderurgic Liberty Galați se joacă, la propriu, în aceste zile, într-o atmosferă tot mai fierbinte din cauza întârzierii plăților către angajați și furnizori.

Încercările de repornire a singurului furnal operațional de pe platformă și din țară beneficiază de sprijin guvernamental.

„În momentul de față, cei de la Liberty au primit din partea statului un credit pentru capital de lucru. În urmă cu două săptămâni a trecut memorandumul prin guvern și urmează să primească 350 de milioane (de lei n.r.) exclusiv pentru capital de lucru și în două-trei săptămâni o să repornească furnalul din Galați”, declara Bogdan Ivan, ministrul Economiei, pe 11 martie, pentru Europa Liberă.

Anunțat de mai bine de o lună, creditul nu a fost încă accesat pentru că unitatea siderurgică nu a îndeplinit nici până acum toate criteriile din contract.

„Sunt niște condiții care nu au fost rezolvate de către acționari dar până miercuri (16 aprilie, n.r.) se vor îndeplini”, au declarat reprezentanți ai Liberty Galați din top management pentru Europa Liberă, fără a dori să specifice și despre ce anume e vorba.

Din cele 70 de milioane de euro, 10 milioane ar fi folosite pentru plata salariilor pentru martie.

Diferența de aproape 60 de milioane de euro e destinată achiziției de materie primă. Aici este și marea problemă: stocul actual asigură funcționarea pentru două-trei săptămâni.

Dacă stocul de marfă nu va fi completat, activitatea furnalului se va opri din nou, iar o nouă repornire e dificilă: încălzirea lui durează aproape o lună.

„Sunt făcute comenzi de noi materii prime, dar e prematur să vorbim de asigurarea unei continuități. O nouă oprire a furnalului ar putea fi și ultima. Poate că pare mult, dar 60 de milioane de euro, cât ar putea intra în achiziția de materii prime (din creditul garantat de stat, n.r.) nu înseamnă mare lucru”, susțin reprezentanți din conducerea Liberty Galați cu care a discutat Europa Liberă sub protecția anonimatului.

Aceiași reprezentanți afirmă că „nevoia valorică de materii prime într-o lună e de peste 100 de milioane de euro”.

„Să ai liniște, că nu te oprești, ar trebui să ai un capital de lucru de trei luni, cel puțin, ceea ce ar însemna 300 de milioane de euro”, adaugă aceștia.

Vestea bună ar fi că, de aproximativ două săptămâni, pe platforma siderurgică gălățeană sunt angajați ai companiei austriece Linde Gas, care au început operațiunile de încălzire a furnalului. Durează însă aproximativ o lună pentru a-l aduce la aproximativ 1.900 grade Celsius și a-l face operațional.

  

Reprezentanții Liberty Galați cu care a discutat Europa Liberă susțin că un termen realistic de pornire efectivă a Furnalului 5 ar putea fi după 28 aprilie: „Între timp, așteptăm să vină zecile de mii de tone de minereu de fier, de cocs, cărbune energetic sau fier vechi”.

În vreme ce conducerea așteaptă să repornească producția de oțel, sistată deja de zece luni, angajații au parte de noi întârzieri salariale, la fel ca în fiecare lună din acest an.

La lichidarea care trebuia plătită pe 10 aprilie se adaugă, conform contractului colectiv de muncă, primele de Paște ori bonurile de masă.

Reprezentanții Liberty Galați cu care a discutat Europa Liberă au declarat că toate drepturile vor fi onorate în a doua jumătate a acestei săptămâni, cel mai probabil începând de joi.

Istoricul Furnalului 5, cel mai mare din Europa

Construit în perioada 1975 – 1978, Furnalul nr. 5 era, la momentul punerii în funcțiune, cel mai mare furnal operațional din Europa.

Are un volum de 2.400 mc şi are o capacitate de producție de 5.500 tone pe zi.

Poate produce singur cât furnalele trei și patru de pe platformă, considerate de dimensiuni medii. De mai mult de zece ani este singurul operațional.

Instalația a trecut printr-o revizie capitală în 2011, în urma unor investiții de 80 milioane de euro.

În fiecare din cele trei schimburi, la Furnalul 5 lucrează 70 de siderurgiști. Importanța lui este deosebită pentru că el generează materia primă prelucrată apoi în laminoare și oțelării: fonta și oțelul.

Bomba economică și socială pe care stă Galațiul

Un eventual colaps al combinatului ar genera o undă de șoc în economie, iar o alta, la fel de puternică, se va resimți în oraș din punct de vedere social.

„Situația combinatului de la Galați este una critică nu doar pentru economia județului, ci și pentru stabilitatea socială a comunității”, declara în urmă cu o lună Andreea Naggar, prefectul județului Galați, pentru Europa Liberă.

Direct, ar lovi în familiile celor aproape 5.000 de angajați și în cele peste 1.500 de companii care au relații comerciale cu platforma siderurgică.

Aceasta nu produce însă doar oțel, ci este responsabilă și de ce a mai rămas din termoficarea municipiului (6.000 de consumatori casnici și 37 de sedii de instituții publice) și de aprovizionarea cu apă a jumătate din orașul de la Dunăre. La recensământul din 2021, Galațiul număra 218.000 locuitori.

„Priza de apă de la Dunăre este controlată de combinat, după privatizarea din 2001. Reprezintă o vulnerabilitate majoră, dacă activitatea combinatului s-ar opri complet”, mai spune Andreea Naggar.

„Din punct de vedere tehnic, sunt analizate mai multe scenarii, inclusiv să montăm două pompe de apă ale noastre, cu care să ne detașăm de pompa pe care Liberty o are acolo”, arată Naggar care ar fi una dintre soluții.

Alta variantă, analizată de Primăria Galați, este preluarea fizică a Prizei de Apă din proprietatea combinatului, în schimbul datoriilor pe care compania le are față de municipalitate.

Altă problemă este generată de rețelele de electricitate din combinat, care deservesc peste o sută de companii din partea de nord a platformei. Colapsul colosului siderurgic ar însemna și tăierea accesului la energie pentru aceste firme.

Săptămânal, Prefectura Galați organizează întâlniri la care participă reprezentanții Liberty Galați, ai municipalității și ai principalelor sectoare vizate de problemele combinatului. Soluțiile se lasă încă așteptate, având în vedere complexitatea problemei.

Cifrele dezastrului de la Liberty Galați

Europa Liberă a încercat în repetate rânduri, inclusiv în cazul acestui articol, să discute cu conducerea combinatului, mai ales că problemele sale nu afectează doar mediul de afaceri, ci și angajații și comunitatea locală.

Nu am reușit.

În urmă cu o lună, avocatul Remus Borza, în calitate de coordonator Euro Insol, firmă care se ocupă de concordatul preventiv al Liberty Galați, alături de compania Sierra Quadrant, făcea câteva precizări pentru Europa Liberă.

Conform acestuia, combinatul a înregistrat în 2024 datorii de 4 miliarde de lei și totalizează, în prezent, datorii de 4,4 miliarde lei (aproape 0,9 miliarde euro).

Pandemia, criza energetică și obligațiile de mediu sunt considerați principalii factori externi ai dezastrului. Doar certificatele de mediu ar ajunge la aproximativ 70 de milioane de euro pe an.

„Politica comunitară a Green Deal-ului (Pactul Ecologic European, respectiv un set de inițiative politice ale Comisiei Europene cu scopul general de a face Europa climatică neutră în 2050, n.r.) a adus nu doar pentru oțelul românesc, ci și pentru oțelul european, o problemă de competitivitate, în sensul în care e imposibil să concureze oțelul care provine din piața asiatică, India, China sau nordul Africii”, a explicat Borza pentru Europa Liberă.

Schema de personal mare, mai ales la nivelul personalului TESA (tehnic, economic, social și administrativ) și erorile de management sunt însă factorii interni.

La zece zile de la declararea concordatului preventiv, echipa coordonată de Borza analizase 148 de contracte.

„Sunt multe total dezavantajoase pentru Liberty și încercăm să le aducem într-un echilibru”, mai spunea atunci avocatul.

Unul dintre ele, de exemplu, prevede o taxă lunară minimă de 1,5 milioane euro pentru o materie primă utilizată la furnal, indiferent dacă acesta este sau nu activ. Cum Furnalul 5, singurul funcțional, este oprit de zece luni, combinatul are de achitat 15 milioane de euro, deși nu a beneficiat de nimic.

 

„Sunt foarte multe contracte cu acest mecanism în care se plătește o taxă fixă de la 1,5 milioane euro la câteva sute de mii de euro. E uzual, dar nu neapărat echitabil, pentru că, până la urmă, într-un contract trebuie să plătești contravaloarea unor servicii prestate sau contravaloarea unor produse ori materiale livrate”, spunea Remus Borza pentru Europa Liberă.

Lor li se adaugă importuri de materii prime cu prețuri mai mari decât cele de pe piață și cu penalități exagerate. „Mă refer la minereu de fier, cărbune energetic, cocs, chiar și fier vechi, produse aglomerate vitale în procesul de producție”, făcea o scurtă enumerare avocatul.

Conform acestuia, în prezent, costurile fixe ale combinatului sunt de 15 milioane de euro lunar, chiar dacă în acea lună nu ar produce nimic. Mai mult de jumătate din sumă reprezintă bugetul de salarii.

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:59

Ziua Crucii

10:45

Licitatie com. Tasca, spatiu in suprafata de 53,13 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu in suprafata de 53,13 mp, apartinand domeniului public al Comunei Tasca, avand destinatia de farmacie, situat in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Bicazului nr. 4, nr.cadastral 51072, CF 51072, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Tasca nr. 102/20.08.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.09.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.10.2025, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, 14 loturi de teren. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: 14 loturi de teren, situate in intravilanul comunei Filipesti, sat Oniscani, F.N., judetul Bacau, care apartin domeniului privat al Comunei Filipesti, conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 , H.C.L. Filipesti nr. 49/18.07.2025 si a caietului de sarcini, identificate astfel: Lotul 1 -C.F. nr. 66501, suprafata: 1.000 mp; Lotul 2 -C.F. nr. 66500, suprafata: 1.000 mp; Lotul 3 -C.F. nr. 61519, suprafata: 1.000 mp; Lotul 4 -C.F. nr. 61520, suprafata: 1.000 mp; Lotul 5 -C.F. nr. 61566, suprafata: 1.000 mp; Lotul 6 -C.F. nr. 66888, suprafata: 1.311 mp; Lotul 7 -C.F. nr. 60620, suprafata: 1.082 mp; Lotul 8 -C.F. nr. 60625, suprafata: 1.388 mp; Lotul 9 -C.F. nr. 60626, suprafata: 1.136 mp; Lotul 10 -C.F. nr. 60627, suprafata: 1.098 mp; Lotul 11 -C.F. nr. 60630, suprafata: 982 mp; Lotul 12 -C.F. nr. 60623, suprafata: 900 mp; Lotul 13 -C.F. nr. 60633, suprafata: 885 mp; Lotul 14 -C.F. nr. 60634, suprafata: 885 mp. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.10.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, spatiu in suprafata de 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 10.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.10.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a Civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
14 septembrie, Ziua inginerului român
14/09/2025 10:30

Ziua inginerului roman este sărbătorită, anual, la 14 septembrie, fiind instituită prin Hotărarea de Guvern 525/2000. Potrivit acesteia, Ministerul Educaţiei Naţionale, Academia de Ştiinţe Tehnice şi ...

 „PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia în calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. F-F-PNRR-Dotari-2023-3861, intitulat „DOTAREA CU MOBILIER, MATERIALE DIDACTICE S
13/09/2025 09:00

  „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia in calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. F-F-PNRR-Dotar ...

 „PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia în calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. C5-B1-183, intitulat „REABILITARE CLĂDIRE ADMINISTRATIVA P+1, ÎN COMUNA BAIA, JU
13/09/2025 09:00

  „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia in calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. C5-B1-183, int ...

 „PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia în calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. F-F-PNRR-Dotari-2023-3861, intitulat „DOTAREA CU MOBILIER, MATERIALE DIDACTICE S
12/09/2025 09:00

  „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia in calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. F-F-PNRR-Dotar ...

 „PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia în calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. C5-B1-183, intitulat „REABILITARE CLĂDIRE ADMINISTRATIVA P+1, ÎN COMUNA BAIA, JU
12/09/2025 09:00

  „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia in calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. C5-B1-183, int ...

Programul Rabla pentru persoane fizice, APROBAT. Voucherul pentru mașini electrice SCADE la 18.500 lei
12/09/2025 06:10

Programul Rabla pentru persoane fizice a fost aprobat de Guvern in sedinta de Guvern de joi, cu alocare bugetară de 200 milioane lei. Vestea proastă este că cei care intentionau să-si cumpere o masină elec ...

„PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia în calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. F-F-PNRR-Dotari-2023-3861, intitulat „DOTAREA CU MOBILIER, MATERIALE DIDACTICE SI
11/09/2025 16:00

 „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia in calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. F-F-PNRR-Dotari-2023 ...

„PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia în calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. C5-B1-183, intitulat „REABILITARE CLĂDIRE ADMINISTRATIVA P+1, ÎN COMUNA BAIA, JUD
11/09/2025 16:00

 „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia in calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. C5-B1-183, intitulat ...

COMUNICAT DE PRESA FINALIZARE PROIECT COD SMIS 319354 Data: SEPTEMBRIE 2025 Digitalizarea activității ALERGIA PRO PLUS SRL
11/09/2025 15:45

 COMUNICAT DE PRESA FINALIZARE PROIECT COD SMIS 319354 Data: SEPTEMBRIE 2025 Digitalizarea activitătii ALERGIA PRO PLUS SRL

COMUNICAT DE PRESĂ ASOCIAȚIA „O ȘANSĂ PENTRU FIECARE”, anunță lansarea proiectului „Pachet de servicii de bază pentru persoanele fără sau cu nivel scăzut de formare din județul Suceava”, cod smis 337676.
11/09/2025 10:02

  COMUNICAT DE PRESĂ ASOCIATIA „O SANSĂ PENTRU FIECARE”, anuntă lansarea proiectului „Pachet de servicii de bază pentru persoanele fără sau cu nivel scăzut de formare di ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei