Lucrul în echipă: cum ne recăpătăm încrederea în clădirile de birouri

Echipa-la-birou-bucurandu-se

Dimensiune font:

| 07-06-2022 11:30

După doi ani în care o mare parte dintre angajați au lucrat de la distanță, multe companii își fac acum planuri pentru a readuce forța de muncă înapoi la birouri.

Însă, dinamica socială s-a modificat, iar efectele acestor modificări se vor propaga mulți ani de-acum încolo. Astfel, în ceea ce îi privește pe angajați, aceștia, deși nerăbdători să-și reîntâlnească colegii, au și așteptări diferite în legătură cu revenirea la birou.

Există, totuși, un aspect extrem de important ce justifică revenirea la birou a angajaților: lucrul în echipă. Ideea de a fi parte dintr-un colectiv este înrădăcinată în înțelepciunea convențională a mersului la job. Și oricât de multe opțiuni ne oferă tehnologia în ziua de astăzi, interacțiunea fizică ce contribuie la formarea unui colectiv sudat și omogen nu poate fi înlocuită de comunicarea virtuală, oricât de avansată ar fi aceasta.

De aceea, revenirea la birou reprezintă o etapă firească după o perioadă dificilă. Însă nu oricum și nu în aceleași condiții. Mediul de lucru trebuie să se adapteze noilor realități sociale, cu toate provocările sale.

Iată ce trebuie să urmărească angajatorii pentru ca, odată cu revenirea la birouri, lucrul în echipă să se desfășoare în condiții optime.
Adaptarea spațiului de lucru la contextul actual
Angajatorii care iau în considerare redeschiderea birourilor ar trebui să se asigure că spațiul de lucru va fi adaptat contextului social actual. Este important să monitorizeze îndeaproape schimbările necesare și să țină cont de siguranța și bunăstarea angajaților odată cu revenirea acestora la birouri.

Caracteristicile și dotările spațiului unde își desfășoară activitatea influențează comportamentul angajaților atunci când au de ales între munca la birou și cea remote. Astfel, putem identifica două categorii de angajați: o categorie care intenționează să se reîntoarcă la birou și una care preferă să lucreze de acasă. Poziționarea acestora are legătură cu mediul de lucru de la birou, mai exact cu modul în care le sunt împlinite nevoile de siguranță, relaxare și de socializare la birou.

Inovațiile pe care le propun proiectele noi din zona de real estate, mai ales YUNITY Park, oferă angajaților ceea ce își doresc: birouri unde să aibă opțiuni de socializare și interacțiune atât la job, cât și în timpul liber, o tendință tot mai vizibilă și la nivel global. . Fondatorul Genesis Property, Liviu Tudor promovează prin intermediul conceptului YUNITYPark soluții integrate pentru angajați de a-și petrece timpul la job într-un mod plăcut și eficient.

Unii angajați s-ar putea simți anxioși în legătură cu revenirea la locul de muncă. Din perspectiva angajatorului, acest lucru înseamnă că va fi nevoie de măsuri speciale de siguranță și igienă pentru a se asigura că angajații se simt confortabil odată ce revin la birou.
Importanța feedback-ului de la angajați
După o perioadă atât de lungă în care ideea de colectiv s-a rezumat la conversații pe Zoom, companiile încep să revină la programul de lucru normal, la birouri. Majoritatea angajatorilor au înțeles că ascultarea activă a doleanțelor angajaților este esențială, în special în timpul unei crize, sporind atenția asupra cerințelor angajaților privind mediul de lucru.

În contextul actual, angajatorii se află într-un moment în care sunt nevoiți să adapteze condițiile de lucru la dinamică socială actuală, iar pentru aceasta au nevoie de feedback de la angajați.

Prin dialog, angajatorii pot ajuta compania în trei moduri esențiale. În primul rând, vor obține idei și perspective valoroase despre mediul de lucru și așteptările angajaților. Întrebându-i despre preocupările și dorințele lor, vor putea construi o strategie de revenire adaptată nevoilor lor.

În al doilea rând, ascultarea construiește încredere, sprijin și siguranță psihologică. Atunci când angajații știu că vocea lor contează, este mai probabil ca ei să fie implicați. În cele din urmă, conversațiile colective pot fi încurajatoare, mai ales după luni de muncă la distanță și izolare socială. Prin dialog, liderii, managerii și angajații pot învăța unii de la alții și pot construi un sentiment mai puternic de comunitate.

Este de datoria angajatorilor să colecteze mai întâi feedback de la angajați cu privire la ceea ce contează cel mai mult pentru ei. Menținerea comunicării cu privire la planurile de redeschidere este, de asemenea, vitală. Angajații trebuie să simtă că sunt ținuți la curent atunci când vine vorba de decizii care îi vor afecta în mod direct. Pentru a fi eficientă, comunicarea din partea conducerii trebuie să fie empatică și să țină cont de circumstanțe.
Creșterea potențialului de inovare în condiții optime
Lucrul în echipă este esențial pentru succesul unei companii. Însă, lucrul în echipă desfășurat sub forma interacțiunii fizice, la birou, încurajează dezvoltarea personală, crește satisfacția profesională și reduce stresul. Oamenii sunt mai predispuși să își asume riscuri calculate care duc la inovare dacă au sprijinul unei echipe în spatele lor.

Însă, ca urmare a provocărilor ultimilor doi ani, chiar și în situațiile în care munca remote nu a fost posibilă, protocoalele de distanțare socială au avut implicații semnificative asupra procedurilor de la locul de muncă, unele exemple fiind sistemele de plată contactless, înmulțirea serviciilor virtuale, mai mult spațiu fizic între lucrători și programe de lucru modificate pentru a limita contactul dintre angajați. Pentru unele companii acest lucru a însemnat accelerarea implementării proceselor automatizate.

În condițiile în care munca de la distanță oferă posibilitatea de a schimba stilul de viață și de a lucra din destinații diverse, pentru ca munca la birou să concureze cu beneficiile oferite de munca remote este nevoie ca spațiul de lucru să ofere mai multe posibilități de relaxare și dezvoltare angajaților.

Spațiile de birouri trebuie să ajungă acolo unde oamenii doresc să fie și să funcționeze mai mult decât ca un simplu spațiu de lucru, ci o alegere a unui stil de viață. Un loc în care să mergi nu doar pentru a lucra, ci și pentru a cunoaște noi oameni cu interese comune, pentru a forma legături cu alții prin activități legate de stilul de viață. Iar pentru a realiza acest lucru biroul trebuie să dispună de facilități precum spații verzi, parcări, zone de relaxare, birouri moderne sau acces rapid la servicii și mijloace de transport, facilități ce înlesnesc socializarea, dezvoltarea profesională, confortul fizic și psihic.

În concluzie, adevărata magie a muncii în echipă este că aduce beneficii care merg mai departe de creșterea profitului companiei. După trei ani de pandemie, angajații sunt nerăbdători să revină la birouri, însă în condiții de siguranță și într-un mediu care să le ofere și opțiuni inovatoare de relaxare și socializare.

Sursă foto: Shutterstock.com

 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:59

Ziua Crucii

10:45

Licitatie com. Tasca, spatiu in suprafata de 53,13 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu in suprafata de 53,13 mp, apartinand domeniului public al Comunei Tasca, avand destinatia de farmacie, situat in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Bicazului nr. 4, nr.cadastral 51072, CF 51072, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Tasca nr. 102/20.08.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.09.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.10.2025, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, 14 loturi de teren. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: 14 loturi de teren, situate in intravilanul comunei Filipesti, sat Oniscani, F.N., judetul Bacau, care apartin domeniului privat al Comunei Filipesti, conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 , H.C.L. Filipesti nr. 49/18.07.2025 si a caietului de sarcini, identificate astfel: Lotul 1 -C.F. nr. 66501, suprafata: 1.000 mp; Lotul 2 -C.F. nr. 66500, suprafata: 1.000 mp; Lotul 3 -C.F. nr. 61519, suprafata: 1.000 mp; Lotul 4 -C.F. nr. 61520, suprafata: 1.000 mp; Lotul 5 -C.F. nr. 61566, suprafata: 1.000 mp; Lotul 6 -C.F. nr. 66888, suprafata: 1.311 mp; Lotul 7 -C.F. nr. 60620, suprafata: 1.082 mp; Lotul 8 -C.F. nr. 60625, suprafata: 1.388 mp; Lotul 9 -C.F. nr. 60626, suprafata: 1.136 mp; Lotul 10 -C.F. nr. 60627, suprafata: 1.098 mp; Lotul 11 -C.F. nr. 60630, suprafata: 982 mp; Lotul 12 -C.F. nr. 60623, suprafata: 900 mp; Lotul 13 -C.F. nr. 60633, suprafata: 885 mp; Lotul 14 -C.F. nr. 60634, suprafata: 885 mp. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.10.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, spatiu in suprafata de 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 10.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.10.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a Civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
14 septembrie, Ziua inginerului român
14/09/2025 10:30

Ziua inginerului roman este sărbătorită, anual, la 14 septembrie, fiind instituită prin Hotărarea de Guvern 525/2000. Potrivit acesteia, Ministerul Educaţiei Naţionale, Academia de Ştiinţe Tehnice şi ...

 „PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia în calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. F-F-PNRR-Dotari-2023-3861, intitulat „DOTAREA CU MOBILIER, MATERIALE DIDACTICE S
13/09/2025 09:00

  „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia in calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. F-F-PNRR-Dotar ...

 „PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia în calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. C5-B1-183, intitulat „REABILITARE CLĂDIRE ADMINISTRATIVA P+1, ÎN COMUNA BAIA, JU
13/09/2025 09:00

  „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia in calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. C5-B1-183, int ...

 „PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia în calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. F-F-PNRR-Dotari-2023-3861, intitulat „DOTAREA CU MOBILIER, MATERIALE DIDACTICE S
12/09/2025 09:00

  „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia in calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. F-F-PNRR-Dotar ...

 „PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia în calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. C5-B1-183, intitulat „REABILITARE CLĂDIRE ADMINISTRATIVA P+1, ÎN COMUNA BAIA, JU
12/09/2025 09:00

  „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia in calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. C5-B1-183, int ...

Programul Rabla pentru persoane fizice, APROBAT. Voucherul pentru mașini electrice SCADE la 18.500 lei
12/09/2025 06:10

Programul Rabla pentru persoane fizice a fost aprobat de Guvern in sedinta de Guvern de joi, cu alocare bugetară de 200 milioane lei. Vestea proastă este că cei care intentionau să-si cumpere o masină elec ...

„PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia în calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. F-F-PNRR-Dotari-2023-3861, intitulat „DOTAREA CU MOBILIER, MATERIALE DIDACTICE SI
11/09/2025 16:00

 „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia in calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. F-F-PNRR-Dotari-2023 ...

„PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia în calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. C5-B1-183, intitulat „REABILITARE CLĂDIRE ADMINISTRATIVA P+1, ÎN COMUNA BAIA, JUD
11/09/2025 16:00

 „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia in calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. C5-B1-183, intitulat ...

COMUNICAT DE PRESA FINALIZARE PROIECT COD SMIS 319354 Data: SEPTEMBRIE 2025 Digitalizarea activității ALERGIA PRO PLUS SRL
11/09/2025 15:45

 COMUNICAT DE PRESA FINALIZARE PROIECT COD SMIS 319354 Data: SEPTEMBRIE 2025 Digitalizarea activitătii ALERGIA PRO PLUS SRL

COMUNICAT DE PRESĂ ASOCIAȚIA „O ȘANSĂ PENTRU FIECARE”, anunță lansarea proiectului „Pachet de servicii de bază pentru persoanele fără sau cu nivel scăzut de formare din județul Suceava”, cod smis 337676.
11/09/2025 10:02

  COMUNICAT DE PRESĂ ASOCIATIA „O SANSĂ PENTRU FIECARE”, anuntă lansarea proiectului „Pachet de servicii de bază pentru persoanele fără sau cu nivel scăzut de formare di ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei