Pe ce dau romanii banii in starea de urgenta: Sunt zone cu explozie de consum si afaceri aflate in prabusire - analiza

bani  100-lei--din-c

Dimensiune font:

| 16-04-2020 14:42

 Revolut, platforma financiara globala cu peste 1 milion de utilizatori in Romania, face publice date care arata modul in care comportamentul de consum al romanilor s-a schimbat in timpul pandemiei de COVID-19.

Datele reflecta obiceiul de consum al utilizatorilor din Romania din perioada 14 martie - 14 aprilie, in comparatie cu luna precedenta.

Consumul de divertisment online a crescut substantial in prima luna de carantina

Pandemia de coronavirus a avut un impact semnificativ asupra consumului de divertisment online, din moment ce majoritatea oamenilor petrec mai mult timp ca oricand acasa.

Pe parcursul ultimei luni, romanii au cheltuit mai mult pe divertisment online, un numar mai mare dintre ei petrecandu-si timpul jucand jocuri video sau vizionand filme pe platforme de home cinema.

Doar luna trecuta, utilizatorii Revolut din Romania au cheltuit peste 7,5 milioane de euro pe divertisment online, cu un numar al tranzactiilor mai mare cu 43% fata de luna precedenta si o crestere a valorii acestora de 54%.

In timp ce cheltuielile cu platforme online ce difuzeaza filme au crescut moderat in ultima luna (in cazul HBO GO cu 25%, iar in cazul Netflix cu 11%), achizitiile de jocuri online au explodat atat din punct de vedere al numarului tranzactiilor, cat si ca valoare totala:

- Consumul de jocuri de pe Steam Games aproape s-a triplat: numarul tranzactiilor a crescut cu 178%, in timp ce valoarea tranzactiilor a crescut cu 176%;

- Playstation. Numarul tranzactiilor a crescut cu 106%, in timp ce valoarea totala a acestora a crescut cu 132%;

- Xbox. Numarul tranzactiilor a crescut cu 157%, in timp ce valoarea totala a acestora a crescut cu 161%

Vizitele la magazine pentru cumparaturi de alimente au scazut ca numar, insa cheltuielile au crescut

Utilizatorii romani ai Revolut au cheltuit peste 12 milioane de euro pe alimente de la inceputul perioadei de carantina pe teritoriul Romaniei.

In timp ce numarul tranzactiilor a scazut cu 37%, valoarea totala a tranzactiilor a crescut cu 17%, ceea ce arata ca romanii merg mai rar in supermarketuri, dar fac cumparaturi de o valoare mai ridicata, acoperind astfel necesarul de alimente pentru o perioada mai lunga de timp.

Datele arata, de asemenea, ca numarul tranzactiilor pentru cumpararea de alimente a crescut in ultimele doua saptamani inainte de instaurarea starii de urgenta pe 16 martie, intrucat oamenii au anticipat faptul ca vor urma restrictii in ceea ce priveste libertatea de miscare.

In prima saptamana de la instaurarea carantinei, numarul tranzactiilor a scazut cu 51%.

Cheltuielile la restaurante au scazut semnificativ; serviciile de livrare la domiciliu au inregistrat cresteri fara precedent

Datele Revolut arata ca barurile, restaurantele si lanturile de fast food au inregistrat cele mai mari reduceri ale numarului de tranzactii efectuate in locurile respective, Starbucks (-94%), KFC (-90%) si McDonald's (-75%) fiind grav afectate.

Cu toate ca in cazul restaurantelor numarul tranzactiilor a scazut cu 88%, platformele pentru comenzi online sunt pe val. In medie, numarul tranzactiilor a crescut cu 60%, in timp ce valoarea lor s-a marit cu 90%. Aceasta demonstreaza faptul ca, desi romanii nu mai pot merge la restaurant, comanda prin aplicatii pentru a se bucura acasa de felurile preferate de mancare.

In timp ce numarul de comenzi ale Glovo si Uber Eats a crescut cu circa 50%, eucemananc.ro a inregistrat cea mai mare crestere, cu un numar de comenzi aproape dublu in ultima luna fata de perioada precedenta (numarul tranzactiilor a crescut cu 104%, iar valoarea acestora a crescut cu 193%).

Utilizatorii romani ai Revolut au migrat catre cumparaturi online si proiecte de reamenajare a locuintei

In ciuda carantinei, apetitul romanilor pentru cumparaturi a ramas la un nivel inalt. In timp ce mall-urile si alte locuri pentru divertisment sunt inchise, oamenii au ales sa cumpere mai mult online. Astfel, numarul tranzactiilor a crescut cu 64%, iar valoarea lor aproape s-a dublat.

eMag a inregistrat cea mai mare crestere a numarului de tranzactii efectuate de utilizatorii Revolut in ultima luna, cu 162%, in timp ce valoarea acestora a crescut cu 180%

- Decathlon se situeaza pe pozitia a doua, cu un numar al tranzactiilor mai mare cu 75%, iar valoarea acestora majorata cu 143%

- FashionDays se afla pe locul trei. Numarul tranzactiilor a crescut cu 67%, iar valoarea lor a crescut cu 67%

Romanii profita de perioada de carantina si pentru a-si redecora locuintele sau pentru a face diverse reparatii.

Pentru prima data de la lansarea in Romania, comercianti precum IKEA, Dedeman, Leroy Merlin sau Bricostore intra in topul celor 100 de branduri preferate de utilizatorii Revolut.

Desi numarul total al tranzactiilor efectuate la acesti comercianti a scazut cu 35% in ultima luna, valoarea acestora a crescut cu 4,5%, ceea ce arata faptul ca, desi merg mai rar in magazine, oamenii cumpara mai mult.

Sanatatea joaca un rol important in planurile de cumparaturi ale romanilor

Sanatatea a fost una dintre principalele preocupari ale romanilor pe parcursul ultimei luni.

Acestia au cheltuit peste 325.000 de euro in farmacii, in crestere cu 21% fata de luna precedenta, iar cele mai mari cheltuieli le-au facut la Farmacia Tei.

Numarul tranzactiilor cu Revolut a crescut aici cu 74%, iar valoarea acestora a crescut cu 73%.

Transportul s-a prabusit in contextul COVID-19

Fie ca vorbim despre ridesharing, benzinarii sau despre sistemul public, transportul a inregistrat scaderi semnificative in ultima luna. Numarul tranzactiilor efectuate la furnizorii de transport a scazut in medie cu 83%, iar valoarea acestor tranzactii s-a micsorat cu un procent similar.

Aplicatiile de ridesharing au fost, de asemenea, lovite de carantina, iar FreeNow (-88%), Bolt (-81%), Uber (-79%) si Yango (-74%) au fost toate puternic afectate. Totusi, sistemul public de transport a fost cel mai afectat, cu o scadere de 95% atat in ceea ce priveste numarul de tranzactii, cat si valoarea cheltuita.

Pentru prima data de la lansarea in Romania, niciun comerciant din categoria calatorii nu a intrat in topul Revolut - 100 de comercianti. Avand in vedere ca suntem in carantina, in cele mai multe cazuri, cheltuielile pentru calatorii au fost reduse la 0 pe parcursul ultimei luni.

Tendinta de a plati online facturile la utilitati

Un numar tot mai mare de romani alege sa isi plateasca facturile la utilitati online, in contextul crizei COVID-19.

In medie, numarul tranzactiilor efectuate de utilizatorii Revolut catre furnizorii de utilitati a crescut cu 25%, iar valoarea tranzactiilor a crescut cu acelasi procent. Acest lucru poate fi explicat prin faptul ca romanii petrec mai mult timp acasa si, prin urmare, platesc facturi mai mari.

Serviciile de telecomunicatii au inregistrat, de asemenea, cresteri in ceea ce priveste tranzactiile, din moment ce oamenii au inceput sa lucreze de acasa, iar nevoia de a fi conectati mereu cu ceilalti este mai mare.

Platile fizice cu cardul au scazut, dar a crescut numarul tranzactiilor online

Masurile recente de carantina au facut ca un numar tot mai mic de oameni sa se deplaseze fizic si sa plateasca cu cardul.

Acest lucru a redus numarul platilor fizice efectuate cu cardul pe toate categoriile de cheltuieli. Numarul acestui tip de tranzactii a scazut cu 58% de la anuntarea carantinei, insa, in acelasi timp, numarul tranzactiilor online a crescut cu 21%.

Platile P2P si transferurile internationale de bani au scazut

Luna trecuta utilizatorii Revolut au transferat mai rar mici sume de bani catre prieteni si familie. Datele arata o scadere cu 32% a numarului de plati P2P si transferuri internationale in perioada 15 martie - 13 aprilie.

Schimb valutar

Numarul tranzactiilor de schimb valutar a scazut cu 53% intre 15 martie si 13 aprilie, iar valoarea acestora a scazut cu 43%.

Despre Revolut

Revolut transforma modul in care ne raportam la bani. Fiind o platforma financiara inovatoare, le ofera utilizatorilor puterea de a cheltui, investi si transfera bani fara comisioane ascunse.

De la lansarea din Marea Britanie din 2015, Revolut a evoluat de la inceputurile sale ca un produs de schimb valutar, adaugand in permanenta noi functionalitati printre care se numara tranzactionarea de actiuni fara comisioane, criptomonedele sau conturile de business.

Avand sediul in Londra si o echipa de peste 2000 de oameni in 23 de orase, Revolut este astazi una dintre cele mai mari comunitati de fintech din lume, cu peste 10 milioane de utilizatori in intreaga lume.

Revolut a procesat peste 1 miliard de tranzactii in valoare totala de peste 130 miliarde de dolari, de la lansare.

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:59

Ziua Crucii

10:45

Licitatie com. Tasca, spatiu in suprafata de 53,13 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu in suprafata de 53,13 mp, apartinand domeniului public al Comunei Tasca, avand destinatia de farmacie, situat in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Bicazului nr. 4, nr.cadastral 51072, CF 51072, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Tasca nr. 102/20.08.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.09.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.10.2025, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, 14 loturi de teren. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: 14 loturi de teren, situate in intravilanul comunei Filipesti, sat Oniscani, F.N., judetul Bacau, care apartin domeniului privat al Comunei Filipesti, conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 , H.C.L. Filipesti nr. 49/18.07.2025 si a caietului de sarcini, identificate astfel: Lotul 1 -C.F. nr. 66501, suprafata: 1.000 mp; Lotul 2 -C.F. nr. 66500, suprafata: 1.000 mp; Lotul 3 -C.F. nr. 61519, suprafata: 1.000 mp; Lotul 4 -C.F. nr. 61520, suprafata: 1.000 mp; Lotul 5 -C.F. nr. 61566, suprafata: 1.000 mp; Lotul 6 -C.F. nr. 66888, suprafata: 1.311 mp; Lotul 7 -C.F. nr. 60620, suprafata: 1.082 mp; Lotul 8 -C.F. nr. 60625, suprafata: 1.388 mp; Lotul 9 -C.F. nr. 60626, suprafata: 1.136 mp; Lotul 10 -C.F. nr. 60627, suprafata: 1.098 mp; Lotul 11 -C.F. nr. 60630, suprafata: 982 mp; Lotul 12 -C.F. nr. 60623, suprafata: 900 mp; Lotul 13 -C.F. nr. 60633, suprafata: 885 mp; Lotul 14 -C.F. nr. 60634, suprafata: 885 mp. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.10.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, spatiu in suprafata de 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 10.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.10.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a Civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
14 septembrie, Ziua inginerului român
14/09/2025 10:30

Ziua inginerului roman este sărbătorită, anual, la 14 septembrie, fiind instituită prin Hotărarea de Guvern 525/2000. Potrivit acesteia, Ministerul Educaţiei Naţionale, Academia de Ştiinţe Tehnice şi ...

 „PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia în calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. F-F-PNRR-Dotari-2023-3861, intitulat „DOTAREA CU MOBILIER, MATERIALE DIDACTICE S
13/09/2025 09:00

  „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia in calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. F-F-PNRR-Dotar ...

 „PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia în calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. C5-B1-183, intitulat „REABILITARE CLĂDIRE ADMINISTRATIVA P+1, ÎN COMUNA BAIA, JU
13/09/2025 09:00

  „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia in calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. C5-B1-183, int ...

 „PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia în calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. F-F-PNRR-Dotari-2023-3861, intitulat „DOTAREA CU MOBILIER, MATERIALE DIDACTICE S
12/09/2025 09:00

  „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia in calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. F-F-PNRR-Dotar ...

 „PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia în calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. C5-B1-183, intitulat „REABILITARE CLĂDIRE ADMINISTRATIVA P+1, ÎN COMUNA BAIA, JU
12/09/2025 09:00

  „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia in calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. C5-B1-183, int ...

Programul Rabla pentru persoane fizice, APROBAT. Voucherul pentru mașini electrice SCADE la 18.500 lei
12/09/2025 06:10

Programul Rabla pentru persoane fizice a fost aprobat de Guvern in sedinta de Guvern de joi, cu alocare bugetară de 200 milioane lei. Vestea proastă este că cei care intentionau să-si cumpere o masină elec ...

„PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia în calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. F-F-PNRR-Dotari-2023-3861, intitulat „DOTAREA CU MOBILIER, MATERIALE DIDACTICE SI
11/09/2025 16:00

 „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia in calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. F-F-PNRR-Dotari-2023 ...

„PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia în calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. C5-B1-183, intitulat „REABILITARE CLĂDIRE ADMINISTRATIVA P+1, ÎN COMUNA BAIA, JUD
11/09/2025 16:00

 „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia in calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. C5-B1-183, intitulat ...

COMUNICAT DE PRESA FINALIZARE PROIECT COD SMIS 319354 Data: SEPTEMBRIE 2025 Digitalizarea activității ALERGIA PRO PLUS SRL
11/09/2025 15:45

 COMUNICAT DE PRESA FINALIZARE PROIECT COD SMIS 319354 Data: SEPTEMBRIE 2025 Digitalizarea activitătii ALERGIA PRO PLUS SRL

COMUNICAT DE PRESĂ ASOCIAȚIA „O ȘANSĂ PENTRU FIECARE”, anunță lansarea proiectului „Pachet de servicii de bază pentru persoanele fără sau cu nivel scăzut de formare din județul Suceava”, cod smis 337676.
11/09/2025 10:02

  COMUNICAT DE PRESĂ ASOCIATIA „O SANSĂ PENTRU FIECARE”, anuntă lansarea proiectului „Pachet de servicii de bază pentru persoanele fără sau cu nivel scăzut de formare di ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei