Persoanele peste 65 de ani ar trebui izolate obligatoriu. Care e situatia reala din spitale Interviu cu seful comisiei ATI a ministerului Sanatatii

00000  breaking-46

Dimensiune font:

| 23-03-2020 08:43

 Romania are in acest moment 1.360 de paturi ATI cu ventilatie mecanica, necesare cazurilor critice de COVID, paturi in majoritate deja ocupate cu cazuri grave. Mai exista 1.292 de paturi ATI care nu au ventilatoare mecanice si a caror dotare ar trebui sa fie o urgenta absoluta, la un cost de 139 de milioane de euro, afirma prof. univ. dr. Dorel Sandesc, vicepresedintele Societatii Romane de ATI, presedintele comisiei ATI a Ministerului Sanatatii si seful Clinicii Anestezie Terapie Intensiva - Spitalul Clinic Judetean de Urgenta Timisoara.

Intr-un interviu acordat , prof. univ. dr. Sandesc a aratat ca ar fi esential ca persoanele peste 65 de ani sa fie izolate in mod obligatoriu la domiciliu si a avertizat ca "situatia e foarte tensionata in spitale, acesta este adevarul. E si teama de necunoscut, dar nu exista certitudinea ca vor avea echipamente de protectie", avertizeaza prof. Sandesc.

"E bine ca autoritatile, pana la cel mai inalt nivel, transmit mesaje de apreciere si multumire, dar ele trebuie insotite de masuri concrete si de o comunicare adecvata".

Am sa incep cu o indiscretie. Cand v-am sunat pentru a va solicita acest interviu mi-ati spus ca, la fel ca un indian, stati cu urechea lipita de pamant ca sa auziti ce se apropie. Ce auziti?

Ceea ce se aude este destul de ingrijorator, adica perspectiva unei evolutii spre formele cele mai grave ale crizei, pe care le-am vazut mai ales in Italia, unde sistemul sanitar, incepand cu sectiile ATI, este pus la pamant.

Dimensiunea dramei in criza corona e data de epuizarea resurselor sectiilor ATI. Pentru formele usoare si medii, foarte multe, se gasesc solutii, dar cazurile critice nu pot fi tratate decat in sectiile ATI.

Atunci cand sistemul sanitar cel mai bine pus la punct din Europa, cel din Lombardia, este depasit intr-o asemenea masura incat imaginile de acolo par mai degraba din Siria, cum sa nu fii ingrijorat cand tu activezi in sistemul sanitar cel mai prost finantat din Europa, cu cel mai mic procent din PIB alocat sanatatii, cu contributia pentru sanatate cea mai mica a angajatilor si a angajatorilor?

Cate paturi ATI cu ventilatoare mecanice are acum Romania?

Societatea romana de ATI (SATI) si Comisia ATI a Ministerului Sanatatii facem un sondaj printre colegi pentru a afla cate paturi functionale avem in acest moment. Din raspunsurile lor, pare ca am avea in total 2.653, un numar care ar putea creste pentru ca sondajul continua pana la detalii.

Din acestea, 1.292 nu au ventilatoare mecanice. Deci peste 50% sunt dotate, dar numarul celor nedotate ramane foarte mare.

Deci avem peste 1.360 de paturi cu ventilatie mecanica, ceea ce nu e o situatie foarte proasta, suntem undeva la mijloc, ca numar, la nivel european. Si asta se datoreaza proiectelor pe care noi, SATI, le-am implementat in ultimii ani. Acum 10 ani ar fi fost cu mult mai rau.

Aceste paturi ATI recenzate de noi sunt cele functionale, adica in spitale cu personal si linii de garda, deci continuitatea activitatii.

In statisticile INS figuram cu peste 4.600 de paturi ATI.

De unde diferenta foarte mare intre calculul dvs si statistica INS?

Noi am mers pe raspunsul real al medicilor care lucreaza in spital. INS a luat structura spitalelor, in care intra si paturile ATI.

Dar exista trei tipuri de paturi ATI, cele de supraveghere post-operatorie in spitalele mici; cele de terapie intensiva intermediara si post-operatorie, destinate supravegherii si ingrijirii pacientilor dupa interventii mai mari; paturile de terapie intensiva propriu-zisa pentru pacientii gravi care necesita masuri complexe sustinute de terapie-intensiva.

Cei cu corona adica?

Si dintre acestia, unii vor necesita terapie non-invaziva cu masti de oxigen sau un aparat mai simplu de ventilatie non-invaziva, de unde pacientul fie merge inapoi spre formele usoare, fie se agraveaza si trebuie dus pe un pat de terapie intensiva cu echipamente complexe.

Intubat adica?

Da. Noi avem 1.300 de paturi de dotat pentru a fi pregatite in eventualitatea foarte probabila a unui numar mare de pacienti. Si, estimam noi, va fi nevoie si de o rezerva pentru inca un numar de paturi, aproximativ o mie.

E nevoie de o investitie majora si declararea starii de urgenta creeaza aceasta oportunitate. Autoritatile nu vor avea nicio scuza daca nu o vor folosi. Ar fi o investitie strategica pentru Romania, nu doar pentru acest moment.

Au fost facute demersuri pentru aceasta investitie?

Au fost facuti pasi. Odata cu echipamentele de protectie, dezinfectanti si alte consumabile, au fost contractate 200 de ventilatoare mecanice, 200 de monitoare si 800 de injectomate. Deci un back-up pentru aproximativ 200 de paturi.

Distributia nu va fi insa imediata. Primul castigator al procesului de selectie rapida, o firma elvetiana, a renuntat pentru ca nu poate onora contractul. Al doilea ofertant, din SUA, a confirmat. DSU stie exact in cat timp va livra.

In clinica mea de la Timisoara am o echipa care scaneaza toata lista de furnizori pe care ii stim si toti fac oferte de furnizare intr-un interval de timp care variaza intre 30 si 90 de zile sau chiar mai mult.

Din cele 1.360 de paturi cu ventilator mecanic, cate sunt libere?

Marea majoritate sunt ocupate de patologii grave care se intampla indiferent de starea de urgenta. Ce putem face este sa marim totusi disponibilul prin amanarea internarilor si interventiilor programate.

Am facut un plan de actiune a spitalelor care acum este discutat si implementat de minister la nivelul judetelor. Prima masura este eliberarea spitalelor de boli infectioase si pneumologie, ca spitale de prima linie, identificarea unor spitale de suport atat pentru cazurile obisnuite, cat si pentru cele de ATI.

Ati spus ca e necesara o investitie majora. Cat?

Noi am inaintat ministerului o evaluare a necesarului, am trimis tipul de echipamente, bugetul estimativ pe fiecare aparat, numarul de unitati necesare. Bugetul total pentru cele 1.292 de paturi care trebuie dotate se ridica la 139 de milioane de euro.

Sunt convins ca acum se vor putea face si alocari de fonduri europene in acest scop, am contactat si Ministerul Fondurilor Europene. Nu resursa financiara e acum problema.

Am discutat in "task force COVID 19" de la Ministerul Sanatatii ca am putea demara cautarile pentru containere de terapie intensiva, care pot fi instalate in curtea spitalelor.

De exemplu, ar fi foarte bine sa putem evita momentul in care bolnavi corona sa fie internati in Spitalul Judetean Timisoara, unde exista multe alte patologii, si sa avem ca tampon aceste containere de terapie intensiva cu 12 paturi.

Mi-ati vorbit despre echipamente, care este insa situatia medicilor ATI, o specialitate extrem de afectata de exodul medicilor?

Exista un deficit, dar in contextul cresterii semnificative a veniturilor medicilor in ultimii ani, vedem ca tendinta centrifuga a scazut. A crescut interesul de a ramane in Romania.

In Timis, dar si alte judete din vestul tarii, posturile scoase la concurs s-au ocupat si adesea in conditii de concurenta. Exista absolventi ai ultimului sau chiar penultimului examen de specialitate, care nu au un post fix intr-un spital si care sunt gata oricand sa vina. Cei mai multi au si confirmat deja. Noi am propus sa fie angajati imediat, fara concurs, ceea ce a si fost introdus in decretul prezidential.

Medici tineri rezidenti care lucreaza pe cate 6 luni in alte spitale din strainatate au anuntat ca sunt dispusi sa revina in aceste conditii sau chiar au revenit, de exemplu, din Irlanda.

SATI a facut mai multe propuneri. Eu am stat o saptamana la minister, acum colaboram prin prof. Bubenek.

Medicii sunt categoria cea mai expusa. Exista suficiente echipamente de protectie, exista proceduri clare astfel incat sa fie cat mai protejati?

Situatia e foarte tensionata in spitale, acesta este adevarul. Oamenii sunt ingrijorati. E si teama de necunoscut, care probabil va scadea dupa contactul cu cazurile, dar nu exista certitudinea ca vor avea echipamente de protectie.

Asta are un impact foarte negativ. Atitudinea personalului medical este esentiala in cazul acestei lupte si el trebuie sa simta sprijinul.

Eu am insistat sa se comunice cat mai mult: cat s-a comandat, ca unele stau la vama mai mult decat ne asteptam, dar unele exista si au inceput sa fie impartite spitalelor. Nu s-a comunicat insa si lumea e foarte angoasata.

E bine ca autoritatile, pana la cel mai inalt nivel, transmit mesaje de apreciere si multumire, dar ele trebuie insotite de masuri concrete si de o comunicare adecvata.

Noi am declansat o campanie umanitara de suport al sectiilor ATI si deja vine ajutorul, unele fundatii trimit echipamente. In aceasta situatie nu trebuie sa stam numai sa plangem si sa asteptam sa vina totul de la minister.

Am gasit o firma de "buy-ersi" care ne-au ajutat sa identificam furnizori si am facut rost de niste echipamente inainte sa vina cele in cantitati mari de la minister.

Lombardia are cel mai bun sistem sanitar din Europa si a fost pus in genunchi. Ce l-a pus in genunchi, unde s-a gresit si ce nu trebuie sa repetam noi?

Rolul esential este al oamenilor, al cetatenilor. Corpul medical nu poate castiga singur lupta cu corona. Daca nu se respecta regulile, nu avem cum sa speram ca vom scapa usor.

Lumea cred ca intelege ca boala e periculoasa si totusi nu se aplica in masa masurile care au fost luate mai repede decat in Italia. E un lucru bun, dar cand vad imaginile din piete, targuri, din parcuri ma infior.

Mai bine izolat decat intubat la reanimare. Ii implor sa se gandeasca la asta. Voi cauta niste imagini groaznice ca acelea de pe pachetele de tigari.

Am propus ca persoanele peste 65 de ani sa fie izolate obligatoriu la domiciliu. Pentru ca ele sunt cele mai vulnerabile. Speram ca sambata seara sa fi fost introdusa si aceasta masura, cea mai importanta ca sa prevenim contaminarea seniorilor.

Constat insa si multa dorinta de ajutorare. La noi, la ATI, au venit companii, persoane fizice, sa-si ofere ajutorul. De aceea am si initiat Campania "Romania are nevoie de Terapie intensiva", sper sa se dezvolte, avem pateneriate media, avem o campanie de strangere de fonduri pe Internet.

Vine o incercare mare, dar chinezii au acelasi idiom pentru criza si oportunitate. Pentru ATI, oportunitatea este ca in sfarsit sa ne dotam si sa ne modernizam, iar Sanatatea sa nu mai fie mereu pe ultimul loc.

Campania umanitara ca aceasta dusa la un nivel de masa ar face epidemia de solidaritate sa invinga epidemia de corona, ceea ce ar putea avea un impact deosebit pe termen mediu si lung.

Cand oamenii ies din pseudo-confortul si pseudo-civilizatia in care cred ca traiesc si in care s-a atrofiat orice pornire de generozitate, solidaritate si altruism, toate acestea invie ca dintr-un spor, valorile sunt altele.

Nu cred ca e cineva caruia sa nu-i placa sa ajute. Sper ca aceasta stare sa fie mai greu de pierdut, poate vom reveni mai greu la vechile meschinarii.

 

 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:59

Ziua Crucii

10:45

Licitatie com. Tasca, spatiu in suprafata de 53,13 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu in suprafata de 53,13 mp, apartinand domeniului public al Comunei Tasca, avand destinatia de farmacie, situat in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Bicazului nr. 4, nr.cadastral 51072, CF 51072, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Tasca nr. 102/20.08.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.09.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.10.2025, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, 14 loturi de teren. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: 14 loturi de teren, situate in intravilanul comunei Filipesti, sat Oniscani, F.N., judetul Bacau, care apartin domeniului privat al Comunei Filipesti, conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 , H.C.L. Filipesti nr. 49/18.07.2025 si a caietului de sarcini, identificate astfel: Lotul 1 -C.F. nr. 66501, suprafata: 1.000 mp; Lotul 2 -C.F. nr. 66500, suprafata: 1.000 mp; Lotul 3 -C.F. nr. 61519, suprafata: 1.000 mp; Lotul 4 -C.F. nr. 61520, suprafata: 1.000 mp; Lotul 5 -C.F. nr. 61566, suprafata: 1.000 mp; Lotul 6 -C.F. nr. 66888, suprafata: 1.311 mp; Lotul 7 -C.F. nr. 60620, suprafata: 1.082 mp; Lotul 8 -C.F. nr. 60625, suprafata: 1.388 mp; Lotul 9 -C.F. nr. 60626, suprafata: 1.136 mp; Lotul 10 -C.F. nr. 60627, suprafata: 1.098 mp; Lotul 11 -C.F. nr. 60630, suprafata: 982 mp; Lotul 12 -C.F. nr. 60623, suprafata: 900 mp; Lotul 13 -C.F. nr. 60633, suprafata: 885 mp; Lotul 14 -C.F. nr. 60634, suprafata: 885 mp. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.10.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, spatiu in suprafata de 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 10.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.10.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a Civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
14 septembrie, Ziua inginerului român
14/09/2025 10:30

Ziua inginerului roman este sărbătorită, anual, la 14 septembrie, fiind instituită prin Hotărarea de Guvern 525/2000. Potrivit acesteia, Ministerul Educaţiei Naţionale, Academia de Ştiinţe Tehnice şi ...

 „PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia în calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. F-F-PNRR-Dotari-2023-3861, intitulat „DOTAREA CU MOBILIER, MATERIALE DIDACTICE S
13/09/2025 09:00

  „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia in calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. F-F-PNRR-Dotar ...

 „PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia în calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. C5-B1-183, intitulat „REABILITARE CLĂDIRE ADMINISTRATIVA P+1, ÎN COMUNA BAIA, JU
13/09/2025 09:00

  „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia in calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. C5-B1-183, int ...

 „PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia în calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. F-F-PNRR-Dotari-2023-3861, intitulat „DOTAREA CU MOBILIER, MATERIALE DIDACTICE S
12/09/2025 09:00

  „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia in calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. F-F-PNRR-Dotar ...

 „PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia în calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. C5-B1-183, intitulat „REABILITARE CLĂDIRE ADMINISTRATIVA P+1, ÎN COMUNA BAIA, JU
12/09/2025 09:00

  „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia in calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. C5-B1-183, int ...

Programul Rabla pentru persoane fizice, APROBAT. Voucherul pentru mașini electrice SCADE la 18.500 lei
12/09/2025 06:10

Programul Rabla pentru persoane fizice a fost aprobat de Guvern in sedinta de Guvern de joi, cu alocare bugetară de 200 milioane lei. Vestea proastă este că cei care intentionau să-si cumpere o masină elec ...

„PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia în calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. F-F-PNRR-Dotari-2023-3861, intitulat „DOTAREA CU MOBILIER, MATERIALE DIDACTICE SI
11/09/2025 16:00

 „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia in calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. F-F-PNRR-Dotari-2023 ...

„PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia în calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. C5-B1-183, intitulat „REABILITARE CLĂDIRE ADMINISTRATIVA P+1, ÎN COMUNA BAIA, JUD
11/09/2025 16:00

 „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia in calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. C5-B1-183, intitulat ...

COMUNICAT DE PRESA FINALIZARE PROIECT COD SMIS 319354 Data: SEPTEMBRIE 2025 Digitalizarea activității ALERGIA PRO PLUS SRL
11/09/2025 15:45

 COMUNICAT DE PRESA FINALIZARE PROIECT COD SMIS 319354 Data: SEPTEMBRIE 2025 Digitalizarea activitătii ALERGIA PRO PLUS SRL

COMUNICAT DE PRESĂ ASOCIAȚIA „O ȘANSĂ PENTRU FIECARE”, anunță lansarea proiectului „Pachet de servicii de bază pentru persoanele fără sau cu nivel scăzut de formare din județul Suceava”, cod smis 337676.
11/09/2025 10:02

  COMUNICAT DE PRESĂ ASOCIATIA „O SANSĂ PENTRU FIECARE”, anuntă lansarea proiectului „Pachet de servicii de bază pentru persoanele fără sau cu nivel scăzut de formare di ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei