Șoc în sistemul feroviar. Șefii CFR își taie indemnizațiile, angajați trec la 4 zile/săptămână
Dimensiune font:
* reformă dură în companiile feroviare: directorii renunță la 10% din indemnizații, iar angajații CFR SA intră la program redus * compania estimează economii de peste 130 milioane lei
Într-o mișcare fără precedent în sistemul feroviar, directorii generali și financiari din cadrul CFR Infrastructură, CFR Călători și filialele acestora (Informatică Feroviară, Electrificare CFR, Tipografică Feroviară și SCRL Brașov) au acceptat o reducere de 10% a indemnizațiilor lunare. Decizia, anunțată de ministrul Transporturilor, Ciprian Șerban, marchează începutul unui val de măsuri severe de austeritate și restructurare în cadrul companiilor feroviare aflate în subordinea ministerului.
Program redus la CFR SA -- patru zile de muncă pe săptămână
Mai mult decât tăieri la nivel executiv, CFR Infrastructură va trece și la reducerea programului de lucru pentru un segment restrâns de angajați. Aceștia vor lucra doar patru zile pe săptămână, o decizie ce vine în paralel cu asigurările că siguranța circulației feroviare nu va fi afectată. Se estimează o economie lunară de 3,25 milioane lei, adică aproape 57 de milioane lei anual.
Printre celelalte măsuri adoptate se numără casarea și valorificarea materialului rulant tehnologic învechit, aducând un posibil plus de 8,7 milioane lei în buget până la finalul anului. În același timp, proiectele strategice finanțate din fonduri europene continuă, promițând modernizarea infrastructurii feroviare, chiar și în contextul acestor tăieri bugetare.
CFR Călători lovește trenurile neprofitabile și orele suplimentare
Nici CFR Călători nu scapă de reformă: suspendarea trenurilor neperformante, eliminarea plății orelor suplimentare și festive, ajustarea volumului de activitate și oprirea cumulului pensie-salariu vor genera economii suplimentare de peste 130 milioane lei până la sfârșitul anului.
Ministrul Ciprian Șerban afirmă că toate aceste măsuri sunt parte dintr-un plan de optimizare și eficientizare profundă a companiilor din subordinea ministerului. „Este un gest necesar care transmite un semnal clar de responsabilitate și solidaritate”, a transmis oficialul. Totuși, dincolo de mesajele oficiale, realitatea este simplă: sistemul feroviar se restructurează forțat, iar costurile sunt împărțite de sus până jos.
Diana MARCU
Adauga comentariul tau