Ți-ai vaccinat AFACEREA împotriva efectelor COVID 19?

descărcare

Dimensiune font:

| 08-10-2020 15:39


    La începerea pandemiei de Covid 19, statul a decis amânarea la plată a datoriilor către buget până pe data de 25 octombrie 2020.
    Față de proximitatea datei de 25 octombrie 2020, autoritățile încearcă să ia noi măsuri, sens în care a fost aprobată de Senat o inițiativă legislativă care a fost trimisă către Camera Deputaților ca și for decizional, inițiativă legislativă care prevede încă o amânare a scadenței datoriilor către buget până la data de 25.01.2021. Sperăm ca această inițiativă să se și concretizeze.
    Asistăm acum la cel de-al doilea val de Covid 19, despre care nu știm cât va dura sau care vor fi efectele sale. În aceste împrejurări, contribuabilii se pot regăsi în una dintre următoarele categorii:
Și-au achitat deja datoriile la stat;
Nu și-au achitat datoriile la stat, dar se străduiesc să o facă;
Nu și-au achitat datoriile la stat și nici nu au de gând să o facă.

Pentru cei care se regăsesc în prima categorie, „A”, noi recomandăm o analiză serioasă a afacerii, cu luarea celor mai prudente măsuri pentru depășirea perioadei pe care o traversăm, dar mai ales a perioadei care urmează.
Pentru cei care se regăsesc în categoria „B” este cel mai dificil. Majoritatea dintre aceștia au primit deja adrese cu situația obligațiilor neachitate ori alte notificări prin care li se solicită clarificarea situației fiscale în termen de 5 zile, precum și comunicarea mai multor documente.

Unul dintre documentele solicitate de organele fiscale este reprezentat de Lista actualizată a clienților neîncasați
O astfel de solicitare nu îi afectează pe cei din categoria „C”. Pentru cei din categoria „B” însă, ea poate avea efecte neașteptate, la care puțini se gândesc. În baza acestei liste, anticipăm că imediat ce datoriile vor deveni scadente, organele fiscale vor înființa popriri asupra tuturor sumelor pe care contribuabilul le-ar avea de încasat de la terți. Acest demers va conduce, cel mai probabil, la recuperarea de către organele fiscale a datoriilor, însă pentru cei din categoria „B” va produce o serie de efecte nefaste, cum ar fi:
Pierderea credibilității în piață;
Haos în conducerea firmei, întrucât vor plana reale incertitudini asupra sumelor rămase de încasat și nu se va mai ști dacă eventualele încasări vor putea acoperi eventualele Bilete la Ordin emise de societate sau alte promisiuni la plată. Evident că acest haos poate conduce la pierderea credibilității societăților și, mai mult, poate conduce la incidente bancare;
Reticența clienților câștigați cu greu, în timp, de a mai încheia noi contracte, precum și scepticismul acestora privind contractele în derulare;
Dificultăți în contractarea de credite comerciale, întrucât partenerii lor contractuali nu vor dori să își asume riscul de a nu-și mai recupera banii.
Din păcate, procedurile interne ale organelor fiscale sunt unele foarte anevoiase, astfel încât, chiar dacă datoria scadentă se recuperează, organele fiscale nu desființează popririle, ci contribuabilul trebuie să depună diligențe pentru a obține ridicarea popririlor, existând chiar riscul ca organul fiscal să încaseze din popriri o sumă mai mare decât cea datorată – situație în care contribuabilul va trebui să ceară banii înapoi de la stat, și este de notorietate că un astfel de demers este unul sisific.

Printre documentele solicitate de organele fiscale se numără și Rulajele conturilor „casă” și „bănci”, precum și o declarație pe propria răspundere privind conturile bancare
Pentru cei mai puțin „norocoși”, aceasta înseamnă poprire pe cont imediat după data de 25 octombrie 2020 și până la achitarea integrală a sumei. Poprirea pe cont atrage după sine și o serie de alte efecte neprevăzute: imposibilitatea de achitare a utilităților, a materiilor prime strict necesare continuării activității, a combustibililor, imposibilitatea de a contracta servicii de la terți fără de care activitatea nu ar putea continua, incidente bancare ș.a.m.d.
Insistăm pe faptul că, după achitarea datoriilor către stat, contribuabilul trebuie să solicite de îndată organului fiscal să ridice toate popririle înființate, altminteri existând riscul ca organul fiscal să încaseze sume în plus, pentru a căror rambursare contribuabilul ar trebui să depună eforturi considerabile.
De regulă, dupa astfel de „șocuri”, societățile au nevoie de cel puțin 30 de zile pentru a reintra în circuitul normal.

Organele fiscale mai solicită și Situația bunurilor mobile și imobile aflate în patrimoniul societății, precum și documentele care atestă dreptul de proprietate asupra acestora
Această solicitare vine să explice de ce majoritatea societăților mici și mijlocii sunt decapitalizate, nu au niciun fel de bunuri mobile sau imobile, activitățile comerciale desfășurându-se cu bunuri închiriate de la persoanele fizice aflate în conducerea sau în acționariatul societății.
Iarăși, această solicitare nu pare să îi afecteze pe cei din categoria „C”, însă este o măsură cam drastică pentru cei aflați în situația „B”. Oricum cei din categoria „C” probabil că, imediat după ce datoriile vor deveni scadente, își vor declara incapacitatea de plată și vor face demersuri pentru intrarea societății direct în faliment, însă cei din situația „B” (situație în care, de altfel, pot ajunge oricând și cei din categoria „A”) merită totuși o șansă.
O societate cu capital social adecvat, cu bunuri mobile și imobile, cu afaceri viabile în derulare, are mai multe șanse de dezvoltare, are mai multă credibilitate și mai multe oportunități (acces la leasing-uri, la fonduri europene, la credite bancare etc.).
    Până vor apărea reglementări clare pentru sprijinirea societăților care se confruntă cu dificultăți generate de Covid 19, scăderea vânzărilor / veniturilor, schimbarea comportamentului clientului, anul agricol dezastruos care va avea repercusiuni în zootehnie și, implicit, în întreaga industrie alimentară, siguranța alimentară, a transportului de persoane, industria „ospitalității”, alimentația publică, serviciile, industria textilă și de încălțăminte, domeniul imobiliarelor ș.a.m.d., toate societățile ar trebui să își facă o analiză serioasă a afacerii și, împreună cu specialiștii, să decidă care sunt cele mai bune măsuri de protecție a afacerii pentru perioada următoare.
    La fel ca și un vaccin antigripal, o astfel de analiză trebuie să fie făcută imediat, pentru a evita ajungerea în executare silită imediat după 25.10.2020 și pentru a vă menține afacerea pe un traseu rectiliniu sau , de ce nu, pe un trend ascendent.
Prevenția și măsurile optime implementate la momentul potrivit ne pot ajuta să depășim cu bine această perioadă atipică, pentru care nu am fost pregătiți la școală.
Până atunci, atenție la sănătatea personală și „AFACERI CU SUCCES”!

Cu stimă,
Corneliu Mititelu – practician în insolvență și asociat coordonator
la Management Reorganizare Lichidare S.P.R.L.

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:59

Ziua Crucii

10:45

Licitatie com. Tasca, spatiu in suprafata de 53,13 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu in suprafata de 53,13 mp, apartinand domeniului public al Comunei Tasca, avand destinatia de farmacie, situat in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Bicazului nr. 4, nr.cadastral 51072, CF 51072, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Tasca nr. 102/20.08.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.09.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.10.2025, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, 14 loturi de teren. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: 14 loturi de teren, situate in intravilanul comunei Filipesti, sat Oniscani, F.N., judetul Bacau, care apartin domeniului privat al Comunei Filipesti, conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 , H.C.L. Filipesti nr. 49/18.07.2025 si a caietului de sarcini, identificate astfel: Lotul 1 -C.F. nr. 66501, suprafata: 1.000 mp; Lotul 2 -C.F. nr. 66500, suprafata: 1.000 mp; Lotul 3 -C.F. nr. 61519, suprafata: 1.000 mp; Lotul 4 -C.F. nr. 61520, suprafata: 1.000 mp; Lotul 5 -C.F. nr. 61566, suprafata: 1.000 mp; Lotul 6 -C.F. nr. 66888, suprafata: 1.311 mp; Lotul 7 -C.F. nr. 60620, suprafata: 1.082 mp; Lotul 8 -C.F. nr. 60625, suprafata: 1.388 mp; Lotul 9 -C.F. nr. 60626, suprafata: 1.136 mp; Lotul 10 -C.F. nr. 60627, suprafata: 1.098 mp; Lotul 11 -C.F. nr. 60630, suprafata: 982 mp; Lotul 12 -C.F. nr. 60623, suprafata: 900 mp; Lotul 13 -C.F. nr. 60633, suprafata: 885 mp; Lotul 14 -C.F. nr. 60634, suprafata: 885 mp. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.10.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, spatiu in suprafata de 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 10.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.10.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a Civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
14 septembrie, Ziua inginerului român
14/09/2025 10:30

Ziua inginerului roman este sărbătorită, anual, la 14 septembrie, fiind instituită prin Hotărarea de Guvern 525/2000. Potrivit acesteia, Ministerul Educaţiei Naţionale, Academia de Ştiinţe Tehnice şi ...

 „PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia în calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. F-F-PNRR-Dotari-2023-3861, intitulat „DOTAREA CU MOBILIER, MATERIALE DIDACTICE S
13/09/2025 09:00

  „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia in calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. F-F-PNRR-Dotar ...

 „PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia în calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. C5-B1-183, intitulat „REABILITARE CLĂDIRE ADMINISTRATIVA P+1, ÎN COMUNA BAIA, JU
13/09/2025 09:00

  „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia in calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. C5-B1-183, int ...

 „PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia în calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. F-F-PNRR-Dotari-2023-3861, intitulat „DOTAREA CU MOBILIER, MATERIALE DIDACTICE S
12/09/2025 09:00

  „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia in calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. F-F-PNRR-Dotar ...

 „PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia în calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. C5-B1-183, intitulat „REABILITARE CLĂDIRE ADMINISTRATIVA P+1, ÎN COMUNA BAIA, JU
12/09/2025 09:00

  „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia in calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. C5-B1-183, int ...

Programul Rabla pentru persoane fizice, APROBAT. Voucherul pentru mașini electrice SCADE la 18.500 lei
12/09/2025 06:10

Programul Rabla pentru persoane fizice a fost aprobat de Guvern in sedinta de Guvern de joi, cu alocare bugetară de 200 milioane lei. Vestea proastă este că cei care intentionau să-si cumpere o masină elec ...

„PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia în calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. F-F-PNRR-Dotari-2023-3861, intitulat „DOTAREA CU MOBILIER, MATERIALE DIDACTICE SI
11/09/2025 16:00

 „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia in calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. F-F-PNRR-Dotari-2023 ...

„PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia în calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. C5-B1-183, intitulat „REABILITARE CLĂDIRE ADMINISTRATIVA P+1, ÎN COMUNA BAIA, JUD
11/09/2025 16:00

 „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Baia in calitate de beneficiar, a finalizat implementarea proiectului nr. C5-B1-183, intitulat ...

COMUNICAT DE PRESA FINALIZARE PROIECT COD SMIS 319354 Data: SEPTEMBRIE 2025 Digitalizarea activității ALERGIA PRO PLUS SRL
11/09/2025 15:45

 COMUNICAT DE PRESA FINALIZARE PROIECT COD SMIS 319354 Data: SEPTEMBRIE 2025 Digitalizarea activitătii ALERGIA PRO PLUS SRL

COMUNICAT DE PRESĂ ASOCIAȚIA „O ȘANSĂ PENTRU FIECARE”, anunță lansarea proiectului „Pachet de servicii de bază pentru persoanele fără sau cu nivel scăzut de formare din județul Suceava”, cod smis 337676.
11/09/2025 10:02

  COMUNICAT DE PRESĂ ASOCIATIA „O SANSĂ PENTRU FIECARE”, anuntă lansarea proiectului „Pachet de servicii de bază pentru persoanele fără sau cu nivel scăzut de formare di ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei