Bogdan Cojocaru, deputat PSD Iaşi: Solicit intervenţia Corpului de Control al premierului în cazul achiziţiilor dubioase derulate de Consiliul Judeţean Iaşi pentru microbuze electrice şi mobilier şcolar

ciocan  codul-penal

Dimensiune font:

| 21-08-2025 13:51

 Liderul PSD Iaşi, deputatul Bogdan Cojocaru, îi cere premierului Ilie Bolojan să trimită Corpul de Control la Consiliul Judeţean Iaşi pentru a verifica modul cum s-au făcut achiziţiile de mobilier şcolar, dar şi licitaţia pentru microbuze electrice pentru elevi. Parlamentarul PSD afirmă că fondurile europene reprezintă o şansă ”unică” pentru modernizarea Educaţiei, dar că ”este inadmisibil să fie folosite pentru achiziţii la suprapreţ, în urma unor contracte învăluite în suspiciuni”.

  Bogdan Cojocaru, deputat PSD Iaşi: Solicit intervenţia Corpului de Control al premierului în cazul achiziţiilor dubioase derulate de Consiliul Judeţean Iaşi pentru microbuze electrice şi mobilier şcolar

”Nu este pentru prima dată când se ridică mari semne de întrebare legate de transparenţa licitaţiilor, asupra procedurilor de achiziţie şi a preţurilor de adjudecare la Consiliul Judeţean Iaşi condus de liberalul Costel Alexe. Cazul microbuzelor şcolare este încă proaspăt în memoria ieşenilor. Iar acum pare că se repetă aceeaşi reţetă păguboasă, tot pe seama copiilor şi a sistemului educaţional, în cazul dotărilor cu mobilier”, a declarat, joi, liderul PSD Iaşi, Bogdan Cojocaru.

 

El consideră că dacă aceste achiziţii s-ar fi făcut la un preţ corect, mai multe microbuze şcolare ar fi putut fi cumpărate şi mai mulţi elevi ar fi avut acces la transport gratuit şi sigur. De asemenea, Cojocaru susţine că mult mai multe şcoli ar fi putut beneficia astăzi de mobilier şi echipamente didactice noi şi condiţii moderne de învăţare.

 

”Ca parlamentar de Iaşi fac un apel direct către prim-ministrul Ilie Bolojan să trimită Corpul de Control la Consiliul Judeţean Iaşi pentru a verifica aceste licitaţii, atât cea a microbuzelor cât şi cea a mobilierului şcolar”, a declarat Bogdan Cojocaru.

 

Publicaţia Reporter de Iaşi scrie joi că dotarea prin PNRR cu mobilier a zeci de şcoli, creşe şi grădiniţe din judeţul Iaşi, licitaţie organizată de Consiliul Judeţean Iaşi, s-a făcut, în trei dintre contracte, la preţuri exagerate.

Marele beneficiar, scriu jurnaliştii ieşeni, este firma M&D Retail Pipera din cadrul grupului MOBEXPERT, care a avut preţuri mult mai mari decât firma concurentă.

În luna iulie 2024, Consiliul Judeţean Iaşi a semnat contractele aferente celor cinci loturi în care au fost grupate 70 de comune şi oraşe, beneficiare de mobilier finanţat prin PNRR.

Firma M&D Retail Pipera şi-a adjudecat trei loturi, iar valoarea contractelor a depăşit 11 milioane de lei.

Pe 12 august, Ministrul Investiţiilor şi Fondurilor Europene, Dragoş Pîslaru, a anunţat că va trimite Corpul de Control al ministrului pentru a verifica modul în care s-a realizat achiziţia de microbuze şcolare electrice prin PNRR, după apariţia unor informaţii că în unele judeţe aceasta s-ar fi făcut la un preţ dublu.

El a precizat că a citit cu ”profundă indignare” informaţiile apărute în presă despre posibile preţuri supraevaluate la microbuzele şcolare electrice finanţate prin PNRR.

Publicaţia Reporter de Iaşi a scris că o firmă din Prahova a obţinut peste 50 la sută din contractele de livrare microbuze şcolare electrice la nivel naţional.

La secţiunea ”anunţuri de atribuire” din sistemul electronic de achiziţii publice (SEAP), Aveuro Internaţional figurează cu cel puţin 35 de contracte în valoare de peste 135 de milioane de euro, susţin jurnaliştii.

”Capacul este uriaş: Aveuro a luat microbuze, în special Ford, pe care le-a carosat, costul total fiind de sub 100.000 de euro/maşină. Şi apoi le-a dat în judeţe, unele preţuri fiind mai mult decât duble. Spre exemplu, la Iaşi a adus 26 de microbuze la un preţ per exemplar de 202.800 euro fără TVA. Recordul e la Olt: 262.000 euro/maşină. Acelaşi microbuz pe care Aveuro l-a adus la Iaşi cu 1.014.000 lei a costat la Braşov doar 743.000 lei. Cu preţul adjudecat la Braşov, judeţul Iaşi ar fi cumpărat 35 de microbuze şcolare electrice faţă de doar 26 cât a luat, în condiţiile în care furnizor a fost aceeaşi firmă, Aveuro Internaţional. Deci, Iaşiul e pe gaură cu nouă microbuze. În euro, asta înseamnă că fiecare microbuz de la Iaşi a fost cu 54.000 euro mai scump decât la Braşov”, se arată în ancheta Reporter de Iaşi.

Preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi, Costel Alexe, a declarat că proiectul achiziţionării microbuzelor electrice a fost finanţat prin PNRR şi că a fost realizat în mod transparent.

Costel Alexe a mai precizat că ”preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi nu intervine în procedurile de achiziţie publică, care sunt organizate exclusiv de specialiştii din aparatul de specialitate al instituţiei, în baza legislaţiei în vigoare şi a ghidurilor specifice finanţărilor din fonduri europene, în acest caz PNRR”.

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:59

Ziua Crucii

10:45

Licitatie com. Tasca, spatiu in suprafata de 53,13 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu in suprafata de 53,13 mp, apartinand domeniului public al Comunei Tasca, avand destinatia de farmacie, situat in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Bicazului nr. 4, nr.cadastral 51072, CF 51072, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Tasca nr. 102/20.08.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.09.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.10.2025, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, 14 loturi de teren. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: 14 loturi de teren, situate in intravilanul comunei Filipesti, sat Oniscani, F.N., judetul Bacau, care apartin domeniului privat al Comunei Filipesti, conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 , H.C.L. Filipesti nr. 49/18.07.2025 si a caietului de sarcini, identificate astfel: Lotul 1 -C.F. nr. 66501, suprafata: 1.000 mp; Lotul 2 -C.F. nr. 66500, suprafata: 1.000 mp; Lotul 3 -C.F. nr. 61519, suprafata: 1.000 mp; Lotul 4 -C.F. nr. 61520, suprafata: 1.000 mp; Lotul 5 -C.F. nr. 61566, suprafata: 1.000 mp; Lotul 6 -C.F. nr. 66888, suprafata: 1.311 mp; Lotul 7 -C.F. nr. 60620, suprafata: 1.082 mp; Lotul 8 -C.F. nr. 60625, suprafata: 1.388 mp; Lotul 9 -C.F. nr. 60626, suprafata: 1.136 mp; Lotul 10 -C.F. nr. 60627, suprafata: 1.098 mp; Lotul 11 -C.F. nr. 60630, suprafata: 982 mp; Lotul 12 -C.F. nr. 60623, suprafata: 900 mp; Lotul 13 -C.F. nr. 60633, suprafata: 885 mp; Lotul 14 -C.F. nr. 60634, suprafata: 885 mp. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.10.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, spatiu in suprafata de 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 10.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.10.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a Civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
USV Iași, prima universitate care va începe anul universitar 2025-2026
15/09/2025 09:04

 Peste 4000 de studenti ai Universitătii de Stiintele Vietii „Ion Ionescu de la Brad” din Iasi (USV Iasi) vor incepe noul an universitar, luni, 15 septembrie 2025. USV Iasi va marca deschider ...

Incendiu în Dobrovăț. Flăcările au cuprins o casă de locuit
14/09/2025 17:52

 În urmă cu putin timp a avut loc un incendiu in Iasi. Din primele informatii obtinute de reporterii BZI, acesta a izbucnit  in satul Dobrovăt, la o casă de locuit. La fata locului s-au depl ...

245 de funcționari și primari din județul Iași au deschis procese, cerând drepturi salariale.
13/09/2025 17:51

  De la finalul lunii iunie, mii de primari, viceprimari si angajati din sute de primării rurale din zeci de judete si-au dat in judecată angajatorii. Operatiunea este organizată metodic, pe măs ...

Poli ciuca batailor la  Afumați!/ CLASAMENT
13/09/2025 17:38

  Pancu, langă Poli * Cel mai valoros jucător din istoria fotbalului iesean, Daniel Pancu, care a adus Politehnicii circa 500 000 de euro in anii 2000, a fost prezent la meci. „Diamantul din Nico ...

O femeie din Iaşi, cercetată de poliţişti după ce a prins un porumbel şi l-a mâncat
13/09/2025 13:28

 O femeie de 54 de ani din Iaşi este cercetată de poliţişti pentru uciderea animalelor cu intenţie fără drept, după ce a prins un porumbel şi l-a mancat. Ea a fost internată pentru ingrijiri la I ...

Guvernul a decis soarta autostrăzilor din Moldova (A7 și A8). Ce a anunțat astăzi ministrul Proiectelor Europene
09/09/2025 19:03

 Ministrul Investitiilor si Proiectelor Europene, Dragos Pislaru, a anuntat marti că o parte importantă a proiectelor de infrastructură prevăzute in Planul National de Redresare si Rezilientă (PNRR) & ...

Știai acest secret din centrul Iașului? Iată ce poate să conțină statuia lui Gheorghe Asachi în interiorul său
09/09/2025 18:45

Un secret din centrul Iasului atrage atentia istoricilor si a iubitorilor de cultură: statuia de marmură a lui Gheorghe Asachi ascunde in soclul său osemintele cărturarului si ale sotiei sale, pianista si c ...

Turcii de la CCN au câștigat licitația pentru construirea Spitalului Regional de Urgență (SRU) Iași
07/09/2025 10:44

 Sectia a X-a de contencios administrativ si pentru achizitii publice a decis vineri 5 septembrie că turcii de la CCN au castigat licitatia pentru construirea Spitalului Regional de Urgentă (SRU) Iasi. ...

Activitate constantă și interes crescut din partea comunității,  la Baza hipică a USV Iași
05/09/2025 10:25

 Baza hipică a Universitătii de Stiintele Vietii „Ion Ionescu de la Brad” din Iasi (USV Iasi)  si-a mentinut activitatea si pe durata vacantei studentesti, continuand să ofere servicii ...

Audieri maraton la DNA in dosarul Automobile Leasing - O funcționară ANAF Iași sub control judiciar și doi afaceriști reținuți
04/09/2025 10:44

 Una dintre functionarele ANAF Iasi vizate de dosarul de evaziune fiscală Automobile Leasing ar fi fost plasată sub control judiciar in cursul noptii de miercuri spre joi, de către procurorii DNA, pentr ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei