Municipiul Iași este invadat de șobolani. Primăria nu are contract cu nicio firmă de deratizare

000000   05500

Dimensiune font:

| 23-08-2025 10:46

Șobolanii au invadat municipiul Iași, iar primăria nu are o strategie clară de a combate acest fenomen

Un localnic din cartierul Alexandru cel Bun a surprins momentul când mai mulți șobolani, foarte mari, căutau mâncare la un punct gospodăresc. Oamenii acuză faptul că au fost văzuți tot mai mulți pe străzi și se apropie de oameni. Nu se știe exact numărul lor, însă situația pare să fie tot mai drastică, iar dacă autoritățile nu vor lua măsuri clare, atunci problema poate deveni mai gravă.


Orașul Iași este invadat de șobolani

Oamenii din cartierul Alexandru cel Bun sunt îngrijorați de faptul că rozătoarele de mari dimensiuni au ajuns să umble nestingherite pe străzile din oraș. Aceștia se tem că pot fi mușcați sau zgâriați de către animale, care sunt purtători de boli grave. Nu este primul caz în care șobolanii umblă pe străzile din cartier.

 

„Este incredibil ce a ajuns să se întâmple pe străzile din Iași. Așa ceva nu vedeai în urmă cu ani în urmă. Este clar că șobolanii s-au înmulțit incontrolabil și continuă să o facă. Problema este că aceștia au ajuns să se apropie foarte mult de oameni, în căutarea de mâncare. Te duci să arunci gunoiul și te trezești că sare un șobolan pe tine, că se sperie. Pot fi copii prin preajmă, poate fi periculos. Autoritățile să ia o măsură, nu putem să trăim așa. Trebuie rezolvat, înainte să devină o problemă de care să scăpăm cu greu”, a precizat Sergiu V., un localnic din cartierul Alexandru cel Bun.

 
Nu există un plan de combatere
Primarul Mihai Chirica a precizat că asociațiile de proprietari trebuie să se ocupe de deratizare, deoarece șobolanii se adăpostesc la subsolurile blocurilor. Municipalitatea nu are un contract pentru deratizare, ci doar pentru dezinsecție. Totuși, în cazul de față, aceștia sunt într-un spațiu public, nu la subsolurile unor imobile. Șobolanii se pot adăposti chiar în punctele de colectare ale gunoiului, în canalizare sau în clădiri părăsite. Rămâne astfel întrebarea: cine ar trebui să se ocupe de ei în aceste cazuri? 

„S-a făcut o analiză privind problema rozătoarelor. S-au dispus măsuri de deratizare la punctele gospodărești. Cei de la Salubris au luat deja măsuri. Ce ține de blocuri, asociațiile de proprietari sunt obligate să contracteze o firmă specializată care să se ocupe de acest lucru. Oamenii ne pot transmite orice problemă, să intervenim exact acolo unde este nevoie”, a declarat primarul Mihai Chirica.


Pe de altă parte, directorul de la Salubris a declarat că, atunci când plouă, sunt mai mulți șobolani pe străzi.

„Noi ne putem ocupa doar de punctele gospodărești, acestea țin de atribuțiile noastre. Într-adevăr, am aplicat capcane și otravă în interiorul punctelor, iar o dată la 3 săptămâni venim și le spălăm complet. Au fost cazuri în care am găsit șobolani morți și am igienizat și dezinfectat zona. De obicei, apar când sunt ploi și ies mulți din canalizare”, a precizat Cătălin Neculau, directorul general Salubris SA.

În fiecare an se fac deratizări la subsolurile blocurilor din oraș, deoarece sunt medii propice pentru rozătoare, unde își fac adăpost și se înmulțesc. Totuși, sunt și cazuri în care șobolanii se mută de la un bloc la altul, supraviețuind astfel.

„Este o acțiune constantă la toate asociațiile de proprietari, legea este clară și deja oamenii cunosc care este procedura. Se face de 4 ori pe an și de câte ori este necesar. Important este să vină în sprijin toate instituțiile abilitate, pentru a găsi soluții”, a declarat Ioan Ciobanu, directorul general al Serviciului Asociații Proprietari Iași.

Orașul Iași este invadat de șobolani, iar lucrurile riscă să se înrăutățească, dacă autoritățile nu vor lua măsuri. 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:59

Ziua Crucii

10:45

Licitatie com. Tasca, spatiu in suprafata de 53,13 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu in suprafata de 53,13 mp, apartinand domeniului public al Comunei Tasca, avand destinatia de farmacie, situat in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Bicazului nr. 4, nr.cadastral 51072, CF 51072, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Tasca nr. 102/20.08.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.09.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.10.2025, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, 14 loturi de teren. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: 14 loturi de teren, situate in intravilanul comunei Filipesti, sat Oniscani, F.N., judetul Bacau, care apartin domeniului privat al Comunei Filipesti, conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 , H.C.L. Filipesti nr. 49/18.07.2025 si a caietului de sarcini, identificate astfel: Lotul 1 -C.F. nr. 66501, suprafata: 1.000 mp; Lotul 2 -C.F. nr. 66500, suprafata: 1.000 mp; Lotul 3 -C.F. nr. 61519, suprafata: 1.000 mp; Lotul 4 -C.F. nr. 61520, suprafata: 1.000 mp; Lotul 5 -C.F. nr. 61566, suprafata: 1.000 mp; Lotul 6 -C.F. nr. 66888, suprafata: 1.311 mp; Lotul 7 -C.F. nr. 60620, suprafata: 1.082 mp; Lotul 8 -C.F. nr. 60625, suprafata: 1.388 mp; Lotul 9 -C.F. nr. 60626, suprafata: 1.136 mp; Lotul 10 -C.F. nr. 60627, suprafata: 1.098 mp; Lotul 11 -C.F. nr. 60630, suprafata: 982 mp; Lotul 12 -C.F. nr. 60623, suprafata: 900 mp; Lotul 13 -C.F. nr. 60633, suprafata: 885 mp; Lotul 14 -C.F. nr. 60634, suprafata: 885 mp. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.10.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, spatiu in suprafata de 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 10.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.10.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a Civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
USV Iași, prima universitate care va începe anul universitar 2025-2026
15/09/2025 09:04

 Peste 4000 de studenti ai Universitătii de Stiintele Vietii „Ion Ionescu de la Brad” din Iasi (USV Iasi) vor incepe noul an universitar, luni, 15 septembrie 2025. USV Iasi va marca deschider ...

Incendiu în Dobrovăț. Flăcările au cuprins o casă de locuit
14/09/2025 17:52

 În urmă cu putin timp a avut loc un incendiu in Iasi. Din primele informatii obtinute de reporterii BZI, acesta a izbucnit  in satul Dobrovăt, la o casă de locuit. La fata locului s-au depl ...

245 de funcționari și primari din județul Iași au deschis procese, cerând drepturi salariale.
13/09/2025 17:51

  De la finalul lunii iunie, mii de primari, viceprimari si angajati din sute de primării rurale din zeci de judete si-au dat in judecată angajatorii. Operatiunea este organizată metodic, pe măs ...

Poli ciuca batailor la  Afumați!/ CLASAMENT
13/09/2025 17:38

  Pancu, langă Poli * Cel mai valoros jucător din istoria fotbalului iesean, Daniel Pancu, care a adus Politehnicii circa 500 000 de euro in anii 2000, a fost prezent la meci. „Diamantul din Nico ...

O femeie din Iaşi, cercetată de poliţişti după ce a prins un porumbel şi l-a mâncat
13/09/2025 13:28

 O femeie de 54 de ani din Iaşi este cercetată de poliţişti pentru uciderea animalelor cu intenţie fără drept, după ce a prins un porumbel şi l-a mancat. Ea a fost internată pentru ingrijiri la I ...

Guvernul a decis soarta autostrăzilor din Moldova (A7 și A8). Ce a anunțat astăzi ministrul Proiectelor Europene
09/09/2025 19:03

 Ministrul Investitiilor si Proiectelor Europene, Dragos Pislaru, a anuntat marti că o parte importantă a proiectelor de infrastructură prevăzute in Planul National de Redresare si Rezilientă (PNRR) & ...

Știai acest secret din centrul Iașului? Iată ce poate să conțină statuia lui Gheorghe Asachi în interiorul său
09/09/2025 18:45

Un secret din centrul Iasului atrage atentia istoricilor si a iubitorilor de cultură: statuia de marmură a lui Gheorghe Asachi ascunde in soclul său osemintele cărturarului si ale sotiei sale, pianista si c ...

Turcii de la CCN au câștigat licitația pentru construirea Spitalului Regional de Urgență (SRU) Iași
07/09/2025 10:44

 Sectia a X-a de contencios administrativ si pentru achizitii publice a decis vineri 5 septembrie că turcii de la CCN au castigat licitatia pentru construirea Spitalului Regional de Urgentă (SRU) Iasi. ...

Activitate constantă și interes crescut din partea comunității,  la Baza hipică a USV Iași
05/09/2025 10:25

 Baza hipică a Universitătii de Stiintele Vietii „Ion Ionescu de la Brad” din Iasi (USV Iasi)  si-a mentinut activitatea si pe durata vacantei studentesti, continuand să ofere servicii ...

Audieri maraton la DNA in dosarul Automobile Leasing - O funcționară ANAF Iași sub control judiciar și doi afaceriști reținuți
04/09/2025 10:44

 Una dintre functionarele ANAF Iasi vizate de dosarul de evaziune fiscală Automobile Leasing ar fi fost plasată sub control judiciar in cursul noptii de miercuri spre joi, de către procurorii DNA, pentr ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei