„În 2023, am fost creativi, activi, implicați”

interviu
interviu1

Dimensiune font:

| 18-01-2024 18:56

 Dialog cu teatrologul Oltița Cîntec, directorul artistic al Teatrului „Luceafărul 

Teatrul, una dintre cele mai vechi și profund influente forme de artă, joacă un rol foarte important pentru fiecare dintre noi. În primul rând, este un instrument cultural puternic, este locul unde societatea a reflectat asupra valorilor și provocărilor sale. Prin piese de teatru, publicul are ocazia să experimenteze și să înțeleagă diverse perspective culturale și istorice. Educațional, este un instrument extraordinar de învățare. Pe lângă faptul că îmbunătățește abilitățile de comunicare și expresie artistică, participarea la teatru ajută la dezvoltarea empatiei și inteligenței emoționale. Tinerii implicați în teatru învață despre istorie, literatură și artă într-un mod interactiv și angajant. De asemenea, încurajează gândirea critică și creativă, oferind o platformă pentru explorarea și înțelegerea complexităților umane.

Social, teatrul aduce oamenii împreună, creând o comunitate. Este un spațiu unde diferite voci și povești pot fi auzite și apreciate. Teatrul poate fi, de asemenea, un instrument de schimbare, ridicând probleme sociale și provocând publicul să reflecteze și să reacționeze. Este un instrument vital pentru dezvoltarea culturală, educațională și socială a societății. Prin puterea sa de a spune povești, de a educa și de a uni oameni, teatrul continuă să aibă un impact profund și durabil asupra lumii în care trăim. Despre toate aceste lucruri am discutat cu teatrologul Oltița Cîntec, directorul artistic al Teatrului „Luceafărul”, care ne-a oferit și un bilanț al anului de curând încheiat.

- Cum a fost anul 2023?

 

- Cum a fost anul teatral 2023?

- A fost un an complicat, cu multe turbulențe, care ne-au luat pe nepregătite și ne-au zdruncinat planurile întrucât au fost decizii guvernamentale luate de azi pe mâine. S-au schimbat radical, din mers regulile jocului, adică partea financiară. Chiar de două ori: o dată la jumătatea lui mai, când la scurt timp de la comunicarea alocației bugetare s-a operat o diminuare cu 10 procente; apoi, în octombrie, când au fost plafonate plățile la un maxim care a reprezentat media primelor nouă luni ale anului. Un raport foarte dezavantajos pentru instituțiile de spectacole care în lunile de vară sunt în vacanța dintre stagiuni. S-au interzis și achizițiile, mijloacele fixe, în limbaj comun, elemente necesare la scenă.

Așezămintele culturale încep anul cu datorii, dar nu cultura face găuri în buget

- Ce a însemnat luarea acestor decizii în plan practic?

- Prima ordonanță stipula ca acele colective care numără sub 50 de angajați să fie comasate cu altele. Pe ce baze, cum, de ce? Au rămas întrebări fără răspuns. Dacă ar fi vorba de o reformă, în niciun caz nu se procedează astfel. În urma reacțiilor mediului cultural, măsura s-a prorogat până în iunie 2024, sper să se renunțe la ea. Plafonarea plăților a creat dificultăți, multe proiecte s-au amânat ori anulat, instituțiile au intrat cu facturi neplătite în noul an. Măsura națională urmărea ca scop scăderea deficitului bugetar la nivel național, dar el, deficitul, a fost de fapt rostogolit în 2024. Așezămintele culturale încep anul cu datorii. Vreau sa subliniez că nu cultura face găuri în buget. Cultura e un serviciu public mai mult decât necesar pentru formarea cetățeanului funcțional. Desconsiderarea ei la nivel comunitar e o greșeală ale cărei efecte sunt pe termen lung, nu se mai pot remedia.

Stai jos sau cazi” este un spectacol unicat în România inspirat din drama bolnavilor de epilepsie. Scopul este lămurirea anumitor aspecte, a da ocazia privitorilor de a se descarca afectiv, de a se apropia de realitatea iluzorie a teatrului 

- În acest context complicat, cum a arătat activitatea artistică a Teatrului Luceafărul?

- Ne-am străduit, echipa de la Luceafărul, să nu lăsăm spectatorii și specialiștii să resimtă problemele amintite. Am fost creativi, activi, implicați, am realizat trei noi producții. Stai jos sau cazi”, după romanul omonim al lui Bogdan Munteanu, e una dintre ele. Se adresează tinerilor adulți, adolescenților (14+). E primul spectacol din România care abordează performativ tema epilepsiei. Ne-am asociat cu Universitatea de Medicină și Farmacie Gr.T. Popa Iași, mulțumiri domnului rector Viorel Scripcariu, cu sprijinul căreia am editat un volum colectiv de însoțire a spectacolului – Culisele creierului. Epilepsia – perspective narative, care a apărut la Editura UMF. Sunt texte scrise de teatrologi, medici, de echipa spectacolului, cu fotografii, în condiții grafice deosebite.

- Care au fost reacțiile la acest spectacol unicat în România?

- E o temă delicată, pe fundal e atins și subiectul bolii ca stigmat, după fiecare reprezentație avem o sesiune de discuții actori-public. Sunt foarte emoționante. Scopul este lămurirea anumitor aspecte, a da ocazia privitorilor de a se descarca afectiv, de a se apropia de realitatea iluzorie a teatrului.

- Specialiștii cum l-au primit?

- Foarte bine! Am fost selectați în programul Festivalului Național de Teatru. În noiembrie, luna conștientizării epilepsiei, am jucat două reprezentații la București – Teatrul Odeon și Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L. Caragiale - Sala „Ileana Berlogea, pentru studenții de la Universitatea de Medicină și Farmacie „Carol DavilaBucurești. A venit și juriul UNITER să-l vadă, există interes și din partea altor festivaluri din țară cu care suntem în legătură.

Misiunea noastră artistică este să avem pe afișul curent titluri pentru o gamă largă de public

- Ce alte premiere ați mai avut?

- Misiunea noastră artistică este să avem pe afișul curent titluri pentru o gamă largă de public, de la preșcolari la tinerii adulți. Ai publicul pe care-l crești așa că am introdus în repertoriu o creație small size, Gri colorat, care e pentru segmentul de vârstă 6 luni-4 ani.

Pentru școlarii mici avem Greuceanu. Versiune 2.0”,  o recitire în codurile noilor tehnologii a basmului lui Petre Ispirescu. Acestea sunt producțiile noi, portofoliul artistic al teatrului include peste 25 de titluri.

- Care e răspunsul spectatorilor la propunerile artistice ale Teatrului Luceafărul?

- Gradul de ocupare a sălilor a fost 98 %, aplauzele au fost furtunoase, emoțiile, abundente. Am jucat 370 de reprezentații la sediu și în deplasare (în țară și în  străinătate – un turneu cu Stația clovnilor în Scoția (Edinburgh, Glasgow, Aberdeen), am contabilizat  peste 60.000 de spectatori.

- Ați participat și la evenimente festivaliere...

- Cum precizam mai sus, în cadrul Festivalului Național de Teatru, cea mai prestigioasă platformă de expunere valorică din teatrul românesc, a fost prezentat spectacolul Stai jos sau cazi. În același context, a fost lansat volumul colectiv bilingv Teritorii de recuperat. Teatrul prin lentile de gen/Territories to Recover. Theatre through the Gender Lens”, pe care l-am coordonat. Uriașul egoist după Oscar Wilde a fost selectat la Festivalul Internațional „Gulliverˮ Galați și la Festivalul Internațional Zilele Teatrului „Matei Vișniec Suceava. Frumoasa și bestia și Degețica au fost invitate la Festivalul WonderPuck Cluj Napoca.

Vreau normalitate. Îmi doresc să putem lucra predictibil, să nu fim ca pe roller coaster, să fim lăsați să ne investim energiile creative în creația scenică

- Cu siguranță nu au lipsit nici premiile.

- Selecția într-un festival e, în sine, o coroniță care arată că producția respectivă se evidențiază valoric. Dacă vorbim despre lauri în sensul strict, avem și din aceștia. Spectacolul Uriașul egoist după Oscar Wilde a obținut Marele Premiu și Premiul pentru regie (Radu Nica) la Festivalul Internațional „Gulliverˮ Galați.

- Teatrul Luceafărul a organizat și alte manifestări decât premierele. Care sunt cele mai importante?

- A fost a 16-a ediție a Festivalului de teatru școlar „Hai la teatru! care a reunit 39 de trupe din întreg județul, un total de 519 elevi-artiști îndrumați de 51 de specialiști. A devenit o tradiție, este unul dintre primele festivaluri de acest tip din România, am făcut pionierat, are loc primăvara, în prejma Zilei Internaționale a Teatrului pentru Copii și Tineret, a Marionetei și Ziua Mondială a Teatrului.

- Cum a fost ediția 2023 a FITPTI?

- A 16-a ediție a festivalului internațional de teatru pentru publicul tânăr Iași (FITPTI) a fost un succes! Evenimentul nostru deține (din 2017) labelul Festival remarcabil, acordat de Asociația Europeană a Festivalurilor cu sediul la Bruxelles, o recunoaștere la cel mai înalt nivel a calităților lui incontestabile și a relevanței pentru comunitate. S-a derulat între 4-10 octombrie sub emblema „feminin-masculinˮ. Invitați din 18 țări (Algeria, Argentina, Austria, Belgia, Bulgaria, Elveția, Franța, Germania, Italia, Israel, Marea Britanie, Mexic, Republica Moldova, România, Spania, Turcia, Ucraina, Ungaria) au evoluat în spectacole de teatru indoors și outdoors, spectacole accesibilizate, teatru VR, teatru filmat, lecturi publice, lansări de carte, expoziții, teatru studențesc, workshopuri, film documentar, conferințe, dezbateri, întâlniri spectatori-artiști într-un program dens, atrăgător pentru toate categoriile de public, în peste 20 de locuri din oraș.  A fost divers, surprinzător, efervescent. Citez o clujeancă, mare iubitoare de teatru, care spunea „ce bine ar fi să avem și la Cluj un asemenea festival!”.

- Ce sperați de la 2024?

-  Răspunsul e simplu. Vreau normalitate. Îmi doresc să putem lucra predictibil, să nu fim ca pe roller coaster, să fim lăsați să ne investim energiile creative în creația scenică. Sper să se înțeleagă cât e de important teatrul, ca toate formele de expresie culturală, în viața unei comunități.

Oltița Cîntec este doctor în Teatrologie, conf. univ. dr. habil. la Facultatea de Teatru a Universității Naționale de Arte „George Enescuˮ din Iași, profesor asociat la Școala Doctorală a Facultății de Teatru și Film a Universității „Babeș-Bolyaiˮ din Cluj, curator al Festivalului Internațional de Teatru pentru Publicul Tânăr (FITPT), director artistic al Teatrului Luceafărul din Iași. Autor de articole și studii apărute în reviste academice, de teatru și de cultură din țară și străinătate. A făcut parte din jurii de specialitate și a susținut prelegeri despre teatrul românesc în România și în afara granițelor. Este autoarea mai multor cărți de teorie și istorie recentă a artei spectacolului, multe dintre ele premiate.

Maura ANGHEL 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:59

Ziua Crucii

10:45

Licitatie com. Tasca, spatiu in suprafata de 53,13 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu in suprafata de 53,13 mp, apartinand domeniului public al Comunei Tasca, avand destinatia de farmacie, situat in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Bicazului nr. 4, nr.cadastral 51072, CF 51072, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Tasca nr. 102/20.08.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.09.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.10.2025, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, 14 loturi de teren. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: 14 loturi de teren, situate in intravilanul comunei Filipesti, sat Oniscani, F.N., judetul Bacau, care apartin domeniului privat al Comunei Filipesti, conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 , H.C.L. Filipesti nr. 49/18.07.2025 si a caietului de sarcini, identificate astfel: Lotul 1 -C.F. nr. 66501, suprafata: 1.000 mp; Lotul 2 -C.F. nr. 66500, suprafata: 1.000 mp; Lotul 3 -C.F. nr. 61519, suprafata: 1.000 mp; Lotul 4 -C.F. nr. 61520, suprafata: 1.000 mp; Lotul 5 -C.F. nr. 61566, suprafata: 1.000 mp; Lotul 6 -C.F. nr. 66888, suprafata: 1.311 mp; Lotul 7 -C.F. nr. 60620, suprafata: 1.082 mp; Lotul 8 -C.F. nr. 60625, suprafata: 1.388 mp; Lotul 9 -C.F. nr. 60626, suprafata: 1.136 mp; Lotul 10 -C.F. nr. 60627, suprafata: 1.098 mp; Lotul 11 -C.F. nr. 60630, suprafata: 982 mp; Lotul 12 -C.F. nr. 60623, suprafata: 900 mp; Lotul 13 -C.F. nr. 60633, suprafata: 885 mp; Lotul 14 -C.F. nr. 60634, suprafata: 885 mp. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.10.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, spatiu in suprafata de 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 10.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.10.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a Civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
FOTO -- Festivalul „Dealul cu povești” de la Horlești, locul unde literatura devine sărbătoare comunitară
15/09/2025 07:00

Horlestiul a prins viată odată cu editia din acest an a Festivalului de literatură „Dealul cu povesti”, organizat de Asociatia Rediu Tătar si initiat de profesoara de limba romană Monica Cotofa ...

Feerie în lumini și muzică la Palas. Opera din Iași a transformat seara într-o poveste
15/09/2025 06:28

Cateva sute de ieseni au asistat, duminică seară, la cea de-a XIV-a editie a galei „Magia serii in sunet si lumină”, un spectacol care a adus muzica lirică in inima orasului, intr-un decor plin ...

Mai multe persoane, amendate de jandarmii băcăuani după ce au intrat cu ATV-uri și motociclete în pădure
14/09/2025 19:06

Jandarmii din cadrul Inspectoratului de Jandarmi Judetean 'Stefan cel Mare' Bacău au identificat si sanctionat, sambătă, peste zece persoane care au pătruns ilegal in fondul forestier, in zonele Plopu si Va ...

Toamna podgorenilor. În timp ce sudul arde, nordul Moldovei dă semne de recoltă bună
14/09/2025 17:35

Romania viticolă trăieste, in 2025, aceeasi fractură pe care o simte intreaga tară: un sud lovit de secetă si geruri, cu productii prăbusite, si un nord care, paradoxal, rezistă si chiar se anuntă mai p ...

Iașul încarcerat între betoane. Psihologia blocului comunist ne bagă în spital
14/09/2025 16:42

Cartierele gri din Iasi sunt mai mult decat relicvele unei epoci care a mutilat orasele. Ele sunt mărturia vie a unei psihologii colective clădite pe lipsă de libertate si pe claustrare. Apartamentele comuni ...

FILIT 2025: Literatura mondială vine la Iași, într-un festival care nu mai acceptă tăcerea. Cine sunt primii invitați
14/09/2025 15:46

Într-o lume fragmentată, in care literatura e tot mai des impinsă spre rafturi uitate sau festivaluri de fatadă, Iasul face un gest curajos. Nu unul de imagine, ci unul de substantă. Festivalul Intern ...

Postul cu apă – curaj, vindecare și redescoperirea de sine
14/09/2025 15:01

Postul cu apă, practicat de secole in traditiile spirituale si tot mai des confirmat de cercetările stiintifice moderne, este mai mult decat o simplă abtinere de la hrană. El devine o terapie profundă a tr ...

Iașul face un nou pas spre energie verde: parc fotovoltaic la CET 2
14/09/2025 15:00

Primăria Municipiului Iasi a lansat licitatia pentru construirea unui parc fotovoltaic de mari dimensiuni pe terenul CET 2 Holboca, un proiect considerat esential in tranzitia energetică a orasului. Valoarea ...

O mie de boboci încep anul universitar, la Agronomie
14/09/2025 14:59

Emoţii intense pentru peste 1.000 de tineri aflaţi in primul an de studii la Universitatea de Ştiinţele Vieţii „Ion Ionescu de la Brad” (USV) Iaşi. De luni, acestia incep anul universitar. Lor ...

Luciana Antoci vrea schimbări majore în şcoli
14/09/2025 14:58

* Antoci, noul consilier al premierului, crede că scoala are nevoie de dialog, nu de decizii impuse, iar soluţiile pentru educaţie trebuie adaptate comunităţilor În ultima conferinţă de presă sus ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei