„Noi facem un festival cu rădeni, oameni de profesii și vârste diferite, care au în comun dorința de mai bine și pasiunea lecturii”

interviu-IS

Dimensiune font:

| 19-09-2024 19:20

 * dialog cu Monica Coțofan, prof. de Limba română la Colegiul Național „Vasile Alecsandri” și coordonatorul de proiect al Festivalului de lectură „Dealul cu povești”

Lectura este ca o superputere ascunsă, un fel de Harry Potter pentru minte – doar că în loc de baghetă magică, avem paginile unei cărți care ne duc oriunde vrem. Fie că ești într-un sat mic din România, cum ar fi Horlești, sau într-un oraș mare, cărțile au o abilitate extraordinară de a te teleporta într-o mie de locuri, fără să părăsești canapeaua. Dar ce are lectura atât de special pentru copii și adolescenți? Hai să descoperim împreună, cu un pic de umor și un strop de seriozitate, de ce cărțile sunt cea mai bună investiție pentru creier și inimă.

Cărțile sunt bilete gratuite către orice univers! Să fim sinceri – viața reală poate deveni plictisitoare. Școală, teme, aceeași rutină zilnică. Dar lectura? Este ca și cum ai avea o poartă secretă în camera ta care te duce pe Lună, în adâncul oceanului sau într-o școală de vrăjitori. Cărțile stimulează imaginația copiilor și adolescenților mai bine decât orice joc video. Cititul creează o lume interioară vibrantă și plină de culori, ajutând la dezvoltarea creativității. Și cine nu ar vrea să fie creativ? Este ca și cum ai avea o pereche de ochelari prin care vezi lumea cu mult mai mult farmec.

Cititul îți îmbogățește vocabularul. Și nu doar pentru a impresiona prietenii cu cuvinte de zece litere sau pentru a deveni campion la Scrabble (deși și asta sună destul de cool). E despre a ști să te exprimi mai bine, să înțelegi nuanțele limbajului și să devii mai empatic. Cu cât un copil sau adolescent citește mai mult, cu atât va avea la dispoziție un arsenal mai bogat de cuvinte, un fel de „superpower” pentru minte. Imaginează-ți că vocabularul tău este ca o cutie de vopsele – cu cât ai mai multe culori, cu atât poți picta peisaje mai complexe și mai frumoase!

Lectura e sala de fitness pentru minte. Dacă vrei să ai mușchi, te duci la sală. Dacă vrei să ai mintea ascuțită ca un brici, citești! Creierul este un mușchi care are nevoie de exercițiu constant. Fiecare pagină parcursă îți pune neuronii în mișcare, ajutându-i să se conecteze mai bine și mai rapid. În plus, lectura te învață să gândești critic, să pui întrebări și să cauți răspunsuri. Și nu vorbim doar despre întrebări de genul „ce se întâmplă în continuare?”. Vorbim despre mari întrebări de viață, care te vor face să devii mai înțelept, chiar dacă nu știi exact când a început tot acest proces de „înțelepțire”.

Empatia e superputerea ascunsă în fiecare pagină. Când citești, trăiești viețile altor oameni, simți ceea ce simt ei, vezi lumea prin ochii lor. Asta dezvoltă empatia, una dintre cele mai prețioase calități umane. Cititorii tineri devin mai conștienți de emoțiile și experiențele celorlalți, învățând să fie mai atenți și mai generoși. Empatia este secretul unei societăți mai bune, și ce modalitate mai plăcută de a o cultiva decât prin intermediul unei cărți bune?

Lectura te face cool și asta nu e o glumă! În era tehnologiei, poate părea că „cool” este să stai cu nasul în ecranul telefonului. Dar adevăratul „cool” vine din cunoaștere. Adolescenții care citesc au o perspectivă unică asupra vieții, au povești interesante de împărtășit și pot purta conversații despre orice subiect, de la marile întrebări filozofice la cele mai recente descoperiri științifice. Și să fim serioși – ce poate fi mai cool decât să fii bine informat și capabil să jonglezi cu idei la fel de ușor cum arunci o minge în aer?

Despre toate aceste lucruri și despre lectură am stat de vorbă cu Monica Coțofan, prof. de Limba română la Colegiul „Vasile Alecsandri” și coordonatorul de proiect al Festivalului de lectură „Dealul cu povești”.

- Cum a luat naștere ideea organizării Festivalului „Dealul cu Povești” de la Horlești? Ce v-a inspirat să inițiați acest eveniment?

- Aș răspunde, în spirit junimist, că începuturile se pierd în negura timpului, dar ele trebuie căutate doar în negurile primăverii anului 2023, când am propus președintelui Asociației Rediu lui Tătar, Marius Chelcu, și colegilor din Clubul de lectură din Rediu să facem ceva pentru a stimula interesul copiilor pentru carte. Nu știu dacă îmi imaginam atunci ce entuziasm voi găsi și ce energii vom descătușa împreună, dar din această discuție s-a născut proiectul, a crescut și a devenit un eveniment cu adevărat important pentru comunitatea noastră. Pentru că cel mai bun loc era dealul din apropierea casei mele, căci locuiesc în Horlești, și pentru că doream ca poveștile să îi aducă pe copii până la noi, Dealul cu povești a devenit titlul potrivit și cred că e chiar o poveste.

 - Care este scopul principal al festivalului și cum considerați că acesta contribuie la promovarea lecturii în rândul comunității locale și a copiilor?

- Scopul festivalului este de a promova cartea, de a stimula interesul pentru lectură, dar și de a reconecta copiii cu natura, cu lumea reală din jurul lor, astfel încât să devină oameni frumoși și integri. Nu generăm nicio schimbare peste noapte, există, fără îndoială, o rezistență la schimbare, și în comunitatea noastră, ca în oricare alta. Sunt sigură că, în timp, copiii, tinerii vor vedea că există bucurie și în jurul cărților, că oamenii care citesc sunt mai fericiți și poate vor încerca. E important să li se arate și o altă lume decât aceea în care trăiesc zi de zi. Noi asta încercă să facem - să le arătăm căi posibile.

- Ce rol au elevii în organizarea și desfășurarea festivalului? Participă activ la evenimentele de lectură sau în organizarea logistică?

- Calitatea mea de profesor, dar și faptul că alți colegi, profesori la școli din Iași, au venit lângă noi a însemnat un mesaj de încredere și pentru elevii noștri. Adolescenții sunt mereu gata să ajute și încă de anul trecut contribuțiile lor au fost esențiale. Lor le datorăm ideea de logo al festivalului, harta Dealului cu povești, revista precedentă, câteva materiale de promovare, multe dintre fotografii și tot ei ne ajută efectiv la susținerea atelierelor. Am avut voluntari elevi de la Colegiul „Costache Negruzzi”, Colegiul „Mihai Eminescu”, Colegiul Național, Liceul de Informatică și Colegiul Național „Vasile Alecsandri”, dar și studenți de la Universitatea „Al. I. Cuza”.

- Cum ați observat că impactează acest festival evoluția interesului pentru lectură în rândul elevilor? Ați observat schimbări în atitudinea lor față de citit?

- Categoric, pe Dealul cu povești vin, mai ales, copii care citesc, dar întotdeauna putem citi mai mult și mai profund. Faptul că mulți dintre copiii care au participat la ediția precedentă au revenit acum e, cred, dovada că ceva a contat.

- Cum ați ales activitățile din cadrul festivalului?

- Pe unele le-am ales noi, altele ne-au ales pe noi, în sensul că, îndată ce am început promovarea, am primit oferte de a susține ateliere, de la instituții, organizații, profesori, convinși că ceea ce facem e serios și eficient. Am încercat să fie activități diverse și pentru vârste diferite, să promoveze textul literar, jurnalistic, științific, în limba română sau engleză, să valorificăm lectura de imagine, dar și scrierea creativă, jocul de rol, dezbaterea, abilitățile manuale și creativitatea.

- Ce rol joacă comunitatea locală în desfășurarea evenimentului?

- Comunitatea locală este esențială (și prin comunitate mă refer nu la administrație, ci la oamenii locului), noi facem un festival cu rădeni, oameni de profesii și vârste diferite, care au în comun dorința de mai bine și pasiunea lecturii. Nu știu dacă aș spune vorbe mari afirmând că grupul acesta de oameni inimoși, care m-au onorat să mă desemneze coordonator, înfăptuiește un adevărat miracol, miracolul de a da unitate, sens și repect de sine unei comunități modeste, dar în continuă schimbare. De anul trecut am avut sprijinul Primăriei, anul acesta am primit și un mic, dar valoros ajutor financiar de la Consiliul Local și un altul, mai consistent, de la Consiliul Județean. Resursa autentică a Festivalului rămân însă oamenii, aceia care au făcut, au crezut și s-au bucurat pentru reușită.

- Care sunt cele mai mari provocări pe care le-ați întâmpinat în organizarea acestui eveniment?

- Cred că o mare provocare a fost în mod constant aceea de a-i convinge pe cei care cred că în spatele fiecărui gest public e un interes personal nemărturisit că intenția noastră este doar aceea de a aduce un beneficiu comunității în mijlocul căreia trăim. Cel mai greu e să îi faci pe oameni să privească deschis și să creadă în Bine. Și, evident, o provocare a fost ploaia, care ne-a pus la încercare. Dar am învins-o cu soarele pe care l-am adus în suflete.

- Aveți activități dedicate copiilor sau tinerilor pentru a-i încuraja să citească mai mult?

- Asociația Rediu lui Tătar a avut inițiativa instalării unor puncte de lectură, de unde oricine poate împrumuta o carte, am încercat un club de lectură pentru copii, idei avem și, în timp, cu sprijinul comunității, le vom implementa.

- Cum a evoluat festivalul de la prima ediție și care sunt planurile de viitor pentru acesta?

- Ca Făt-ftumos din poveste! Și, da, avem de gând să îl ajutăm să devină și mai mare, și mai frumos, și mai iubit.

- Ce impact a avut festivalul asupra interesului pentru lectură în rândul comunității din Horlești?

- Grupul organizatorilor se întâlnește periodic într-un Club de lectură, iar numărul membrilor e în creștere. Numărul celor care beneficiază de diseminarea informațiilor despre cărțile citite e tot mai mare. În timp, sperăm că tot mai mulți locuitori vor găsi curajul de a veni să petreacă o seară de lectură lângă noi.

- Care credeți că este importanța lecturii în dezvoltarea personală și socială a tinerilor din mediul rural?

- E o condiție a progresului. În satele de azi nu există librării, biblioteci, cititul nu intră între preocupările tinerilor, care, deși au potențial, rămân prizonierii unor prejudecăți și victimele, în fond, ale unei educații eșuate. Cititul nu ne face doar mai educați, ci și mai fericiți, mai siguri, mai încrezători și mai buni. Iar noi sperăm în această devenire luminoasă a comunității noastre.

A consemnat Maura ANGHEL

 

 

Festivalul de literatură pentru copii „Dealul cu poveşti” este un eveniment anual, care are loc în luna septembrie, în prima sâmbătă de după începerea şcolii. Organizator principal este Asociaţia Rediu lui Tătar, iar manager de proiect este Monica Coţofan, profesor de Limba și literatura română la Colegiul Național „Vasile Alecsandri” din Iași.

 

„Dealul cu povești” şi-a invitat săptămâna trecută participanții la o nouă aventură literară, dar sâmbătă a fost mai mult decât atât. Chiar dacă în lumea de azi scrisul pe hârtie pare să devină o raritate, organizatorii celei de-a doua ediții a festivalului de lectură pentru copii continuă să creadă în puterea cărților. Că este aşa, ce dovadă poate fi mai bună dacă nici chiar ploaia și soarele luptându-se cu norii nu au putut opri magia evenimentului, aflat la a doua ediţie! În cele 14 ateliere creative, în după-amiaza de 14 septembrie, micii şi mai marii cititori din Iași și Zona Metropolitană s-au reunit într-o atmosferă plină de zâmbete și voie bună.

 

 Lectura este profesorul invizibil care te învață totul fără să-ți dai seama. Ai observat vreodată că în timp ce citești o poveste captivantă, fără să vrei, înveți o mulțime de lucruri noi? O carte bună nu doar îți distrează mintea, dar îți oferă lecții de viață, informații despre culturi noi, istorie, știință și emoții. Cititul îți formează o curiozitate sănătoasă și, în același timp, o deschidere către lume. Practic, îți transformă mintea într-o enciclopedie cu tot felul de cunoștințe fascinante, pe care nici nu știai că vrei să le afli!

Cititul e călătoria perfectă fără bagaje. Nu ai nevoie de pașaport, de bilete sau de valize pentru a merge într-o călătorie fabuloasă atunci când citești. Fiecare carte este un bilet gratuit către o nouă aventură, iar asta nu costă nimic. E un fel de vacanță pentru minte, o evadare din cotidian, fără stresul ambalării bagajelor sau a întârzierilor de avion. Copiii și adolescenții au nevoie de aceste evadări, pentru a-și da voie să viseze la o lume mai mare decât cea imediată, pentru a descoperi că orice este posibil.

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Sipote, cu sediul in comuna Sipote, Str. Alexandru Lapusneanu nr. 1, judetul Iasi, cod postal 707485, telefon 0232/238.333, fax 0232/238.320, e-mail: primariasipote@yahoo.ro, cod fiscal 4540291. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 loturi de teren, amplasate in intravilanul satului Iazu Nou, Str. Tineretului, F.N., ce apartin domeniului privat al Comunei Sipote, identificate astfel: Lotul 1 -suprafata de 2.020 mp, numar cadastral 61658, Cartea Funciara 61658; Lotul 2 -suprafata de 1.797 mp, numar cadastral 61655, Cartea Funciara 61655; Lotul 3 -suprafata de 1.364 mp, numar cadastral 61659, Cartea Funciara 61659; Lotul 4 -suprafata de 1.496 mp, numar cadastral 61714, Cartea Funciara 61714; 1 lot de teren, amplasat in intravilanul satului Mitoc, Str. Arhimandrit Nectarie, F.N., ce apartine domeniului privat al Comunei Sipote, identificate astfel: Lotul 5 -suprafata de 1.236 mp, numar cadastral 61754, Cartea Funciara 61754; 2 loturi de teren, amplasate in intravilanul satului Mitoc, Str. Scolii, F.N., ce apartin domeniului privat al Comunei Sipote, identificate astfel: Lotul 6 -suprafata de 1.342 mp, numar cadastral 61765, Cartea Funciara 61765; Lotul 7 -suprafata de 1.072 mp, numar cadastral 61747, Cartea Funciara 61747; conform caietului de sarcini, H.C.L. Sipote nr. 93/30.07.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Serviciul Administrare Patrimoniu, sau se poate consulta pe site-ul: www.primaria sipote.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Serviciul Administrare Patrimoniu, din cadrul Comunei Sipote, comuna Sipote, Str. Alexandru Lapusneanu nr. 1, judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita in numerar la Casieria institutiei sau cu ordin de plata in contul Comunei Sipote, RO95TREZ24A70 5000200130X, deschis la Trezoreria Municipiului Iasi, cod fiscal 4540291. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 16.10.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 24.10.2024, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Sipote, cu sediul in comuna Sipote, Str. Alexandru Lapusneanu nr. 1, judetul Iasi, Registratura. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 24.10.2024, ora 12.00, Camin Cultural Sipote, cu sediul in comuna Sipote, Str. Luca Arbore nr. 151, judetul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Judecatoria Harlau, cu sediul in oras Harlau, Str. Gheorghe Doja nr. 1, judetul Iasi, telefon 0232/722.344, fax 0232/722.622, e-mail: jud-hirlau- reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 01.10.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Orasul Negresti, cu sediul in orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235.457.679, e-mail: inforpnegresti@gmail.com, cod fiscal 13407333. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Teren in suprafata de 222 mp, situat in intravilanul orasului Negresti, Str.Decebal, F.N., T 30, P 97, Punct Tarina, ce apartine domeniului privat al Orasului Negresti, judetul Vaslui, identificat prin C.F. nr. 73740 Negresti, nr.cadastral 73740, conform H.C.L. Orasul Negresti nr. 84/23.09.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019, privind Codul Administrativ. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: Se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei, Serviciul Juridic. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Serviciul Juridic din cadrul Orasului Negresti, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Serviciul Impozite si Taxe Locale din cadrul Orasului Negresti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 15.10.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 23.10.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Orasul Negresti, Compartimentul Registratura, orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 24.10.2024, ora 11.00, Orasul Negresti, orasul Negresti, Sala Mare, parter, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235.311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 01.10.2024.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Orasul Negresti, cu sediul in orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235.457.679, e-mail: inforpnegresti@gmail.com, cod fiscal 13407333. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Teren in suprafata de 100 mp, situat in intravilanul orasului Negresti, F.N., ce apartine domeniului privat al Orasului Negresti, judetul Vaslui, identificat prin Cartea Funciara nr. 73583 Negresti, nr. cadastral 73583, conform H.C.L. Orasul Negresti nr. 72/30.08.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019, privind Codul Administrativ, pentru realizarea unei constructii provizorii, in vederea desfasurarii de activitati comerciale. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei, Serviciul Juridic. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Serviciul Juridic din cadrul Orasului Negresti, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 50 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Serviciului Impozite si Taxe Locale din cadrul Orasului Negresti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 15.10.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 23.10.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Registratura, orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 24.10.2024, ora 10.00, Orasul Negresti, Sala Mare, parter, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235.311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 01.10.2024.
Arde fabrica de rulmenți de la Bîrlad. Pompierii încearcă să oprească flăcările
05/10/2024 18:19

 Un incendiu a izbucnit la fabrica de rulmenti de la Birlad.  Un incendiu puternic a cuprins sambătă o hală de productie din cadrul Întreprinderii de Rulmenti Barlad. La interventie au fos ...

Cutremur în Arhiepiscopia Sucevei și Rădăuților: Stareța Mănăstirii Voroneț și alți 5 șefi de mănăstiri au fost demiși
05/10/2024 11:37

Stareta Mănăstirii Voronet, stavrofora Gabriela Platon, a fost demisă din functie de Arhiepiscopia Sucevei si Rădăutilor, alături de conducătorii altor cinci mănăstiri din judet. În urma evaluă ...

Tânără de 18 ani, înjunghiată mortal în propria casă de un vecin care i-a cerut 'un foc'; bărbatul ar fi recidivist
05/10/2024 10:17

O tanără de 18 ani, din comuna băcăuană Scorteni, a murit la spital, după ce a fost adusă in stare critică. Fata fusese injunghiată in locuinta sa, de un vecin, care ii bătuse la usă pentru a-i cere ...

A fost prins autorul atacului armat de la banca din Iași
04/10/2024 17:11

Politistii au reusit, vineri, să-l prindă pe autorul care a incercat să jefuiască o unitate bancară din Iasi. La capturarea acestuia au participat ofiteri de la DOS si Unitatea Centrală de Analiză a Info ...

TEATRUL „LUCEAFĂRUL„ IAȘI, Programul FITPTI
04/10/2024 12:13

  Vineri, 4 octombrie  Orele 10-18 (Palatul Braunstein, Galeria Cupola): Expozitie foto-video SILVIU PURCĂRETE – 50 DE ANI DE TEATRU (Asociatia culturală Vis-a-Vis Bucuresti ...

„Piese de excepție din epoca lui Vasile Lupu în colecțiile Muzeului de Istorie a Moldovei”
04/10/2024 10:34

O nouă micro-expozitie din seria „Piese de exceptie din colectiile Muzeului de Istorie a Moldovei” va fi accesibilă publicului la Palatul Culturii, in perioada 9 octombrie – 15 decembrie 2 ...

„Recitalul toamnei” la Muzeul Memorial „Mihail Kogălniceanu
04/10/2024 10:00

  Complexul Muzeal National „Moldova” Iasi, in parteneriat cu Asociatia „Artwork Atelier” organizează sambătă, 12 octombrie 2024, incepand cu ora 13.00, in Salonul de Muzic ...

Iași, oraș al depresiei! Peste 5.000 de ieșeni au cerut sprijinul psihiatrilor, în câteva luni!
04/10/2024 09:08

De la an la an, tot mai multi ieseni ajung la Institutul de Psihiatrie „Socola”, din Iasi. Nu sunt neapărat mai bolnavi, dar nu se mai simt atat de rusinati de a recunoaste ca au o problemă si a c ...

Cel mai „titrat” infractor ieșean cere să i se taie din pedeapsă
04/10/2024 08:17

Alin Petrică Berbecaru (34 de ani), individul care tinde să aibă in palmares tot Codul Penal, tocmai primise o nouă condamnare, a cincea din ultimul deceniu. Putea fi şi a şasea, dar cei de la Kaufland au ...

50.000 de crizanteme vor împodobi orașul, de hram
04/10/2024 08:17

An de an, cei de la Servicii Publice din Iasi pregătesc in serele Primăriei zeci de mii de flori pentru perioada Sărbătorilor Iasului. Anul acesta, 50.000 de crizanteme din 25 de soiuri, in 10 culori, vor i ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei