Aerostar Iași, 5 ani de excelență. Oamenii fără de care niciun avion nu ar decola

x-aero-IS
x1-aero-IS

Dimensiune font:

| 02-09-2025 06:58

 * compania Aerostar a sărbătorit cinci ani de activitate la hangarul din Iași, un proiect care a început cu un vis și s-a transformat într-o poveste de succes * 75 de oameni, investiții de zeci de milioane de lei, peste o sută de aeronave repuse în serviciu și parteneriate solide cu mediul academic și instituțional conturează astăzi imaginea unei companii care demonstrează că performanța se construiește prin oameni, cifre și încredere

Orice viitor începe cu un vis mare. Așa s-a întâmplat și cu Aerostar SA Bacău, compania cu tradiție în aviația românească, atunci când a decis să deschidă la Iași un nou punct de lucru pentru mentenanța aeronavelor civile. Cinci ani mai târziu, bilanțul arată clar că visul s-a transformat într-o realitate solidă: oameni bine pregătiți, investiții consistente, parteneriate durabile și rezultate care confirmă valoarea unui pariu câștigat.

Oamenii, resursa esențială

La Iași lucrează astăzi 75 de oameni, dintre care 18 dețin certificări tehnice fără de care nicio aeronavă nu ar putea decola. Semnătura lor garantează siguranța zborurilor, iar responsabilitatea pe care și-o asumă este uriașă: fiecare avion predat înseamnă vieți omenești, afaceri, speranțe și destine care își continuă drumul.

Alături de ei, alți 22 de angajați se află în proces accelerat de formare și certificare, semn că Aerostar mizează pe viitor și pe generațiile tinere. Compania a deschis larg ușa colaborărilor educaționale: Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi”, Facultatea de Mecanică, Facultatea de Construcții de Mașini, Colegiul Tehnic „Mihail Sturdza” și Liceul de Transporturi și Construcții Iași pregătesc studenți și elevi care își fac practica în hangarele Aerostar. Doar în anul 2024–2025, 167 de tineri au trecut pragul hangarului  din Iași, iar o parte dintre ei au devenit deja angajați.

„Resursa umană este cea mai importantă investiție. Fără oameni dedicați și profesioniști, nu am fi reușit nimic din ceea ce sărbătorim astăzi”, au subliniat reprezentanții companiei la conferința aniversară. La dialogul cu oaspeții au participat Ioan Dan Veleșcu, directorul Diviziei MRO Aviație Civilă, Alexandru Filipt, directorul general al Aerostar, Cristian Korenschi, manager pentru dezvoltarea afacerilor, Bogdan Șoreanu, șeful unității MRO Iași, Daniel Vîrnă, directorul Direției Juridice și Resurse Umane.

Prima aeronavă, în plină pandemie

Hangarul de la Iași și-a început activitatea pe 1 septembrie 2020, într-un context extrem de dificil: pandemia de COVID-19. Primul avion, un Airbus A320 adus de compania turcă Pegasus, a intrat atunci în hangar. În numai 12 zile, echipa a finalizat lucrările, demonstrând profesionalism și seriozitate. Rezultatele au fost imediat apreciate, aducând noi contracte și consolidând încrederea partenerilor.

La cinci ani distanță, bilanțul este impresionant: 114 aeronave au fost reparate și repuse în serviciu la Iași. La finalul lui 2024 erau 100, ceea ce înseamnă că alte 14 au fost livrate chiar în acest an aniversar.

Cifrele care confirmă soliditatea

Performanța Aerostar Iași nu se rezumă la aeronave. În spatele reușitelor se află o politică de investiții consistente și o contribuție reală la comunitate. În cinci ani, compania a plătit 1,5 milioane lei la bugetul local, peste 1 milion lei alocați indirect către Aeroportul Iași prin venirea aeronavelor pentru mebtenantal și 5,4 milioane lei către furnizorii locali.

Totodată, investițiile directe se ridică la aproximativ 30 de milioane lei: 25 de milioane au mers către echipamente și dispozitive moderne, care fac divizia tot mai independentă tehnologic, și 1,75 milioane lei către spații de cazare pentru angajați.

Aerostar este o companie privată listată la bursă, cu un istoric început în 1953, ca baza de reparatii avioane militare destinată armatei romane. După privatizarea din anul 2000, compania s-a orientat spre aviația civilă, devenind partener serios pentru companii aeriene din România și de pe tot globul.

Parteneriate educaționale și instituționale

Un pilon de bază al succesului îl reprezintă parteneriatele. Colaborarea cu mediul academic și tehnic din Iași asigură continuitatea resursei umane. Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi”, Facultatea de Mecanică și Facultatea de Construcții de Mașini sunt pepiniere pentru viitorii ingineri și tehnicieni. Colegiul Tehnic „Mihail Sturdza” și Liceul Tehnic de Transporturi și Construcții contribuie, prin clasele cu profil aeronautic, la formarea tinerilor mecanici și tehnicieni de aviație.

Multe dintre aceste parteneriate s-au transformat în povești de succes: elevi și studenți care și-au început drumul profesional în hangarele Aerostar și care, astăzi, semnează cu responsabilitate pentru siguranța zborurilor.

Privind spre viitor

Dacă primul hangar de la Iași a fost un pariu câștigat, succesul său a dus la decizia de a construi al doilea. Noua structură prinde contur chiar acum și va dubla capacitatea de la Iași, semn că Aerostar crede în potențialul regiunii și în viitorul industriei aeronautice românești. În noua structură, al patrulea hangar pentru Aerostar, după cele deja existente -- două la Bacău și cel de la Iași, vor fi angrenate 300 de persoane, vor fi trei sloturi (adică trei zone pentru reparații). „Vom oferi locuri de muncă înalt calificate, meserii de viitor care nu vor putea fi înlocuite de către AI. Ceea ce am realizat până acum a fost doar o încălzire. Suntem pregătiți pentru proiecte și mai ambițioase”, a transmis directorul general al companiei, Alexandru Filip.

Aniversarea celor cinci ani de activitate a fost și un moment de recunoaștere. Angajați ai companiei au primit trofee pentru profesionalism și devotament, în semn de apreciere pentru munca lor zilnică. De asemenea, parteneri importanți – Consiliul Județean Iași, Facultatea de Mecanică, Facultatea de Construcții de Mașini, Colegiul Tehnic „Mihail Sturdza” și Liceul de Transporturi – au fost premiați pentru sprijinul constant și colaborarea care face posibil succesul Aerostar la Iași.

Maura ANGHEL

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:59

Ziua Crucii

10:45

Licitatie com. Tasca, spatiu in suprafata de 53,13 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu in suprafata de 53,13 mp, apartinand domeniului public al Comunei Tasca, avand destinatia de farmacie, situat in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Bicazului nr. 4, nr.cadastral 51072, CF 51072, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Tasca nr. 102/20.08.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.09.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.10.2025, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, 14 loturi de teren. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: 14 loturi de teren, situate in intravilanul comunei Filipesti, sat Oniscani, F.N., judetul Bacau, care apartin domeniului privat al Comunei Filipesti, conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 , H.C.L. Filipesti nr. 49/18.07.2025 si a caietului de sarcini, identificate astfel: Lotul 1 -C.F. nr. 66501, suprafata: 1.000 mp; Lotul 2 -C.F. nr. 66500, suprafata: 1.000 mp; Lotul 3 -C.F. nr. 61519, suprafata: 1.000 mp; Lotul 4 -C.F. nr. 61520, suprafata: 1.000 mp; Lotul 5 -C.F. nr. 61566, suprafata: 1.000 mp; Lotul 6 -C.F. nr. 66888, suprafata: 1.311 mp; Lotul 7 -C.F. nr. 60620, suprafata: 1.082 mp; Lotul 8 -C.F. nr. 60625, suprafata: 1.388 mp; Lotul 9 -C.F. nr. 60626, suprafata: 1.136 mp; Lotul 10 -C.F. nr. 60627, suprafata: 1.098 mp; Lotul 11 -C.F. nr. 60630, suprafata: 982 mp; Lotul 12 -C.F. nr. 60623, suprafata: 900 mp; Lotul 13 -C.F. nr. 60633, suprafata: 885 mp; Lotul 14 -C.F. nr. 60634, suprafata: 885 mp. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.10.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, spatiu in suprafata de 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 10.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.10.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a Civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
FOTO -- Festivalul „Dealul cu povești” de la Horlești, locul unde literatura devine sărbătoare comunitară
15/09/2025 07:00

Horlestiul a prins viată odată cu editia din acest an a Festivalului de literatură „Dealul cu povesti”, organizat de Asociatia Rediu Tătar si initiat de profesoara de limba romană Monica Cotofa ...

Feerie în lumini și muzică la Palas. Opera din Iași a transformat seara într-o poveste
15/09/2025 06:28

Cateva sute de ieseni au asistat, duminică seară, la cea de-a XIV-a editie a galei „Magia serii in sunet si lumină”, un spectacol care a adus muzica lirică in inima orasului, intr-un decor plin ...

Mai multe persoane, amendate de jandarmii băcăuani după ce au intrat cu ATV-uri și motociclete în pădure
14/09/2025 19:06

Jandarmii din cadrul Inspectoratului de Jandarmi Judetean 'Stefan cel Mare' Bacău au identificat si sanctionat, sambătă, peste zece persoane care au pătruns ilegal in fondul forestier, in zonele Plopu si Va ...

Toamna podgorenilor. În timp ce sudul arde, nordul Moldovei dă semne de recoltă bună
14/09/2025 17:35

Romania viticolă trăieste, in 2025, aceeasi fractură pe care o simte intreaga tară: un sud lovit de secetă si geruri, cu productii prăbusite, si un nord care, paradoxal, rezistă si chiar se anuntă mai p ...

Iașul încarcerat între betoane. Psihologia blocului comunist ne bagă în spital
14/09/2025 16:42

Cartierele gri din Iasi sunt mai mult decat relicvele unei epoci care a mutilat orasele. Ele sunt mărturia vie a unei psihologii colective clădite pe lipsă de libertate si pe claustrare. Apartamentele comuni ...

FILIT 2025: Literatura mondială vine la Iași, într-un festival care nu mai acceptă tăcerea. Cine sunt primii invitați
14/09/2025 15:46

Într-o lume fragmentată, in care literatura e tot mai des impinsă spre rafturi uitate sau festivaluri de fatadă, Iasul face un gest curajos. Nu unul de imagine, ci unul de substantă. Festivalul Intern ...

Postul cu apă – curaj, vindecare și redescoperirea de sine
14/09/2025 15:01

Postul cu apă, practicat de secole in traditiile spirituale si tot mai des confirmat de cercetările stiintifice moderne, este mai mult decat o simplă abtinere de la hrană. El devine o terapie profundă a tr ...

Iașul face un nou pas spre energie verde: parc fotovoltaic la CET 2
14/09/2025 15:00

Primăria Municipiului Iasi a lansat licitatia pentru construirea unui parc fotovoltaic de mari dimensiuni pe terenul CET 2 Holboca, un proiect considerat esential in tranzitia energetică a orasului. Valoarea ...

O mie de boboci încep anul universitar, la Agronomie
14/09/2025 14:59

Emoţii intense pentru peste 1.000 de tineri aflaţi in primul an de studii la Universitatea de Ştiinţele Vieţii „Ion Ionescu de la Brad” (USV) Iaşi. De luni, acestia incep anul universitar. Lor ...

Luciana Antoci vrea schimbări majore în şcoli
14/09/2025 14:58

* Antoci, noul consilier al premierului, crede că scoala are nevoie de dialog, nu de decizii impuse, iar soluţiile pentru educaţie trebuie adaptate comunităţilor În ultima conferinţă de presă sus ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei