Apocalipsa de la Paşapoarte

1pasapoart2
1pasapoarte
1pasapoarte1

Dimensiune font:

| 28-05-2023 23:59

Cu un total de 21 de posturi ocupate şi cu şase ghişee de preluare a cererilor, SPCP face faţă cu greu solicitărilor * timpii de aşteptare sunt enormi, iar ca dovadă următoarea zi disponibilă pentru depunerea dorului era, ieri, data de 23 august 2023! * măsuri pentru suplimentarea organigramei au existat, însă cu doar trei angajări într-un an nu se pot face minuni * oficialii MAI spun că numărul solicitărilor va creşte odată cu venirea sezonului estival, aceasta în condiţiile în care deja la Iaşi au fost eliberate 27.500 de paşapoarte în patru luni * adică aproape 230 de acte într-o singură zi!

În ultima perioadă, în spaţiul public, au apărut din nou informaţii referitoare la aglomeraţia de la Serviciul Public Comunitar de Paşapoarte din Iaşi, biroul cel mai solicitat din ţară. Aici, la fel ca şi în Vaslui, locurile sunt ocupate pentru următoarele zece zile. În alţi ani, solicitanţii puteau să vină şi direct la ghişeu să solicite eliberarea paşaportului, însă acum acest lucru nu mai este posibil întrucât programarea se face exclusiv online. Ca şi în anii precedenţi, situaţia de la Iaşi are la bază lipsa suficientă a personalului din cadrul acestui serviciu. Potrivit unor informaţii, dintr-un total de 33 de posturi sunt ocupate doar 21, în ciuda solicitărilor de suplimentare a personalului făcute an de an. O altă explicaţie derivă din faptul că în Iaşi sunt domiciliaţi cei mai mulţi basarabeni din România, iar aceasta este o condiţie obligatorie pentru obţinerea cetăţeniei române.

Parlamentarii ieşeni au expus această problemă, solicitând explicaţii şi măsuri din partea forurilor abilitate. „Ştiu că s-a ajuns la transferul unor angajaţi din alte judeţe la Iaşi pentru suplinirea deficitului, însă întreb ce intenţie are Ministerul Afacerilor Interne cu Serviciul Public Comunitar de Paşapoarte din Iaşi, având în vedere numărul tot mai mare de solicitări de eleiberare paşapoarte? Câte documente au fost eliberate la Iaşi în ultimii 10 ani şi câte documente au fost eliberate de serviciile similare din ţară în ultimii 3 ani?”, întreabă deputatul social-democrat, Marius Eugen Ostaficiuc.

Doar trei angajări într-un an

În răspunsul primit, oficialii MAI explică faptul că, în prezent, la nivelul Serviciului Public Comunitar de Paşapoarte (S.P.C.P.) din cadrul Instituţiei Prefectului - Judeţul Iaşi sunt 12 posturi vacante, însă 7 dintre acestea au fost alocate abia în cursul lunii iunie 2022. „La nivelul Ministerului Afacerilor Interne au fost întreprinse demersuri în sensul suplimentării etapizate a numărului posturilor din structurile întregului sistem de paşapoarte, atât în scopul asigurării unor servicii de calitate cetăţenilor români care solicită eliberarea documentelor de călătorie, cât şi al desfăşurării, în condiţii optime, a activităţii specifice la nivelul celor mai aglomerate servicii publice comunitare de paşapoarte, printre care şi SPCP Iaşi. De asemenea, precizăm faptul că, la data de 25 martie 2023, la SPCP Iaşi a fost repartizat un absolvent al Şcolii de Agenţi de Poliţie Vasile Lascăr Câmpina, iar, la data de 28 octombrie 2022, la aceeaşi structură de paşapoarte, au fost repartizaţi doi absolvenţi ai Şcolii de Pregătire a Agenţilor Poliţiei de Frontieră „Avram Iancu” Oradea. Totodată, pe baza demersurilor aprobate la nivelul Ministerului Afacerilor Interne, DGP a organizat concursul de ocupare, prin încadrare directă, a unui post vacant de agent de poliţie (specialitatea informatică) la nivelul SPCP Iaşi, post ce a fost încadrat cu data de 15.09.2022”, spun cei de la MAI.

În ceea ce priveşte organizarea activităţii de primire a cererilor de eliberare a paşapoarte lor şi de soluţionare a acestora, se precizează faptul că, la nivelul SPCP laşi funcţionează un număr de 6 ghişee de preluare a cererilor, dintre care 5 ghişee sunt deschise pentru programările online, iar unul pentru persoanele care se prezintă la sediul instituţiei fără a se programa. În paralele, mai există un ghişeu de eliberare a paşapoartelor emise.

Vine vara. Numărul solicitărilor va exploda

În mod sigur, odată cu apropierea perioadei estivale, la SPCP laşi se vor înregistra creşteri semnificative al numărului cererilor de eliberare a paşapoartelor. Până pe 30 aprilie 2023, fuseseră eliberate 27.477 de paşapoarte, iar dacă trendul sporirii numărului de solicitări se va menţine ridicat, va fi atinsă lejer cifra de anul trecut, când 98.720 de persoane au obţinut paşaportul la Iaşi. Altfel, statistic vorbind, numărul solicitărilor a crescut de la an la an: 2013 – 39.940 paşapoarte eliberate, 2014 – 40.981, 2015 - 41.788, 2016 – 46.920, 2017 – 52.053, 2018 - 65.727, 2019 – 77.931, 2020 – 35.168 şi 2021 – 64.351. Subliniem faptul că cetăţenii au posibilitatea de a depune la SPCP Iaşi cereri de eliberare a paşaportului şi fără programare, în intervalele de timp alocate programărilor online neonorate de către solicitanţi sau se pot programa, în funcţie de disponibilitate, şi la alte servicii publice comunitare de paşapoarte”, mai spun oficialii MAI. Aceştia mai afirmă că aproape patru zile se „pierd” pentru înregistrarea cererii pentru preluarea paşaportului în gestiunea SPCP Iaşi, în condiţiile în care termenul legal de soluţionare a cererilor de emitere a paşapoartelor simple electronice depuse în ţară este de 15 zile lucrătoare de la data înregistrării cererilor.

Alte oraşe, cu excepţia Capitalei, nici nu se apropie de numărul cererilor de paşoarte de la Iaşi. Tot până la 30 aprilie 2023, la Bacău fuseseră eliberate 8.825 de paşapoarte, la Vaslui - 11.486, iar la Suceava - 16.484. Dintre marile municipii, Clujul a eliberat 18.363 paşapoarte anul acesta, Constanţa, alte 17.000, în vreme ce la Bucureşti s-au perindat pe la ghişee 80.000 de persoane. Lucian STATE

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:59

Ziua Crucii

10:45

Licitatie com. Tasca, spatiu in suprafata de 53,13 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu in suprafata de 53,13 mp, apartinand domeniului public al Comunei Tasca, avand destinatia de farmacie, situat in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Bicazului nr. 4, nr.cadastral 51072, CF 51072, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Tasca nr. 102/20.08.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.09.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.10.2025, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, 14 loturi de teren. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: 14 loturi de teren, situate in intravilanul comunei Filipesti, sat Oniscani, F.N., judetul Bacau, care apartin domeniului privat al Comunei Filipesti, conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 , H.C.L. Filipesti nr. 49/18.07.2025 si a caietului de sarcini, identificate astfel: Lotul 1 -C.F. nr. 66501, suprafata: 1.000 mp; Lotul 2 -C.F. nr. 66500, suprafata: 1.000 mp; Lotul 3 -C.F. nr. 61519, suprafata: 1.000 mp; Lotul 4 -C.F. nr. 61520, suprafata: 1.000 mp; Lotul 5 -C.F. nr. 61566, suprafata: 1.000 mp; Lotul 6 -C.F. nr. 66888, suprafata: 1.311 mp; Lotul 7 -C.F. nr. 60620, suprafata: 1.082 mp; Lotul 8 -C.F. nr. 60625, suprafata: 1.388 mp; Lotul 9 -C.F. nr. 60626, suprafata: 1.136 mp; Lotul 10 -C.F. nr. 60627, suprafata: 1.098 mp; Lotul 11 -C.F. nr. 60630, suprafata: 982 mp; Lotul 12 -C.F. nr. 60623, suprafata: 900 mp; Lotul 13 -C.F. nr. 60633, suprafata: 885 mp; Lotul 14 -C.F. nr. 60634, suprafata: 885 mp. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.10.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, spatiu in suprafata de 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 10.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.10.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a Civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
FOTO -- Festivalul „Dealul cu povești” de la Horlești, locul unde literatura devine sărbătoare comunitară
15/09/2025 07:00

Horlestiul a prins viată odată cu editia din acest an a Festivalului de literatură „Dealul cu povesti”, organizat de Asociatia Rediu Tătar si initiat de profesoara de limba romană Monica Cotofa ...

Feerie în lumini și muzică la Palas. Opera din Iași a transformat seara într-o poveste
15/09/2025 06:28

Cateva sute de ieseni au asistat, duminică seară, la cea de-a XIV-a editie a galei „Magia serii in sunet si lumină”, un spectacol care a adus muzica lirică in inima orasului, intr-un decor plin ...

Mai multe persoane, amendate de jandarmii băcăuani după ce au intrat cu ATV-uri și motociclete în pădure
14/09/2025 19:06

Jandarmii din cadrul Inspectoratului de Jandarmi Judetean 'Stefan cel Mare' Bacău au identificat si sanctionat, sambătă, peste zece persoane care au pătruns ilegal in fondul forestier, in zonele Plopu si Va ...

Toamna podgorenilor. În timp ce sudul arde, nordul Moldovei dă semne de recoltă bună
14/09/2025 17:35

Romania viticolă trăieste, in 2025, aceeasi fractură pe care o simte intreaga tară: un sud lovit de secetă si geruri, cu productii prăbusite, si un nord care, paradoxal, rezistă si chiar se anuntă mai p ...

Iașul încarcerat între betoane. Psihologia blocului comunist ne bagă în spital
14/09/2025 16:42

Cartierele gri din Iasi sunt mai mult decat relicvele unei epoci care a mutilat orasele. Ele sunt mărturia vie a unei psihologii colective clădite pe lipsă de libertate si pe claustrare. Apartamentele comuni ...

FILIT 2025: Literatura mondială vine la Iași, într-un festival care nu mai acceptă tăcerea. Cine sunt primii invitați
14/09/2025 15:46

Într-o lume fragmentată, in care literatura e tot mai des impinsă spre rafturi uitate sau festivaluri de fatadă, Iasul face un gest curajos. Nu unul de imagine, ci unul de substantă. Festivalul Intern ...

Postul cu apă – curaj, vindecare și redescoperirea de sine
14/09/2025 15:01

Postul cu apă, practicat de secole in traditiile spirituale si tot mai des confirmat de cercetările stiintifice moderne, este mai mult decat o simplă abtinere de la hrană. El devine o terapie profundă a tr ...

Iașul face un nou pas spre energie verde: parc fotovoltaic la CET 2
14/09/2025 15:00

Primăria Municipiului Iasi a lansat licitatia pentru construirea unui parc fotovoltaic de mari dimensiuni pe terenul CET 2 Holboca, un proiect considerat esential in tranzitia energetică a orasului. Valoarea ...

O mie de boboci încep anul universitar, la Agronomie
14/09/2025 14:59

Emoţii intense pentru peste 1.000 de tineri aflaţi in primul an de studii la Universitatea de Ştiinţele Vieţii „Ion Ionescu de la Brad” (USV) Iaşi. De luni, acestia incep anul universitar. Lor ...

Luciana Antoci vrea schimbări majore în şcoli
14/09/2025 14:58

* Antoci, noul consilier al premierului, crede că scoala are nevoie de dialog, nu de decizii impuse, iar soluţiile pentru educaţie trebuie adaptate comunităţilor În ultima conferinţă de presă sus ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei