Bani pentru învăţământ, donatori de sânge, stadion şi grădiniţă nouă în Copou

1 Sedinta-CL-Consiliul-Local

Dimensiune font:

| 17-08-2020 00:00

Alte proiecte se referă la modernizarea de străzi, reabilitarea pasajului Alexandru cel Bun şi acordarea de noi titluri de cetăţeni de onoare

 

Consilierii locali ieşeni se întrunesc astăzi într-o şedinţă extraordinară, cu 11 proiecte pe ordinea de zi, majoritatea fiind extrem de importante.  Un prim proiect se referă la deschiderea noului an de învățământ preuniversitar în condiții de maximă siguranță sanitară. Se propune alocarea sumei de 12.600.000 de lei pentru mai multe achiziții necesare asigurării siguranței elevilor și profesorilor, aici fiind vorba de 1.250 de sisteme digitale pentru Centrele de Educație Online (pentru fiecare sală de curs din municipiu) în sumă totală de 7.500.000 lei, 3.000 de tablete destinate elevilor pentru predare online în cuantum de 2.800.000 lei (sumă care include și conectarea la internet pe doi ani școlari) și 1.530.000 măști chirurgicale pentru elevii din clasele 0 – XII, în valoare de 2.300.000 lei. „La fel ca și dumneavoastră, îmi doresc enorm de mult ca școala să înceapă pe 14 septembrie. În momentul de față, din toate analizele statistice pe care le-am făcut împreună cu colegii mei, Municipiul Iași se află în scenariul verde. Vă asigur că vom face orice efort necesar pentru începerea școlii pe acest scenariu. În școlile aglomerate luăm în calcul separarea claselor în mai multe grupe care vor face ore alternativ, în săli diferite. De altfel, am rugat universitățile să ne pună la dispoziție orice spațiu excedentar pentru a asigura săli de curs pentru elevi. Fac un apel și la membrii comunității ieșene: dacă doriți să începem școala, atunci va trebui încă de acum să ne asumăm orice normă și orice măsură de protecție care să elimine posibilitatea unei îmbolnăviri”, a declarat primarul Mihai Chirica într-o conferință de presă.

500 de lei pentru o donare de sânge

Un alt proiect se referă la acordarea de stimulente financiare pentru donatorii de sânge. În contextul pandemiei de COVID-19, multe persoane au devenit reticente să meargă la spitale, dar și să doneze sânge. Reprezentanții Centrului de Transfuzii Iași și ai spitalelor ieșene au făcut apeluri către populație să doneze, însă frica și reținerea sunt de înțeles. „De aceea, pentru a încuraja donarea de sânge, dorim să susținem 1.000 de donatori cu câte 500 de lei / donare, suma necesară fiind de 500.000 lei. Prognozăm că în acest fel vom salva cel puțin 100 de persoane care în prezent se află în pericol din cauza lipsei de sânge”, a declarat primarul Mihai Chirica într-o conferință de presă.

Modernizari de străzi

Încă două artere vor intra în programul de reabilitare și modernizare susținut de Primăria Municipiului Iași. Este vorba despre strada Ion Roată și stradela Sofia Nădejde, două proiecte de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru reabilitarea celor două artere urmând a fi dezbătute astăzi. Lucrările de modernizare a străzii Ion Roată, care au fost cerute de ieșenii din zonă în cadrul dezbaterilor privind bugetul local pe acest an, sunt estimate la suma de 1.567.391,88 lei cu TVA, din care construcții și montaj de 1.475.951,07 lei cu TVA va avea o durata de execuție de 12 luni. Proiectul prevede modernizarea sistemului rutier pentru strada Ion Roată, cu lungimea de 260 metri, și parțial pe strada Friederick, pe o lungime de 38 metri.

Al doilea proiect prevede proiectarea și modernizarea stradelei Sofia Nădejde prin supralărgirea la patru benzi de circulație pe tronsonul Podul Cicoarei - strada Cicoarei. Valoarea lucrărilor este estimată la suma de 5.030.352,79 lei, inclusiv TVA, iar durata de execuție a acestora la 12 luni.

Pasajul ACB intră în reparaţii capitale

Actualizarea indicatorilor tehnico - economici pentru lucrări de reparații capitale la pasajul Alexandru cel Bun va face obiectul unui alt proiect de hotărâre. Valoarea totală estimată a lucrărilor la pasajul Alexandru cel Bun este de 38.042.847,44 lei, inclusiv TVA, iar durata execuției acestora ar fi de 14 luni. Lucrările vor include reabilitarea pasajului și consolidarea zidurilor de sprijin din rampele de acces. Conform proiectantului, soluția aleasă de reprezentanții municipalității va asigura o durată viitoare de exploatare a pasajului de minim 55 de ani, în condiții de siguranță și confort pentru circulația rutieră, a tramvaielor și a pietonilor pe și sub pasaj.

Pasajul a fost construit în perioada 1977 - 1980 de Grupul de Șantiere Drumuri și Poduri Iași, în baza unui proiect tehnic întocmit de Institutul de Cercetări și Proiectări Moldova Iași. Pasajul are o lungime de 521,85 metri. Carosabilul are o suprafață de 8.767,80 metri pătrați, iar trotuarele de 2.435,40 metri pătrați.

În Copou va funcţiona Grădiniţa nr. 13

Clădirea fostei Policlinici cu plată de pe strada Codrescu nr. 5 va fi reabilitată și transformată în grădiniță. Municipalitatea ieșeană a elaborat un proiect de hotărâre care se referă aprobarea documentației tehnico – economice privind acest nou obiectiv de investiții din sfera educației preșcolare. Noua grădiniță va avea o capacitate totală de 200 de locuri (în condiții normale) în opt săli de grupă. Investiția în noua unitate de învățământ are o valoare totală estimată de 5.556.875,17 lei cu TVA, din care construcții și montaj de 4.194.087,17 lei cu TVA, lucrările urmând a se desfășura pe o perioadă de 12 luni. „Pentru aducerea imobilului la standardele în vigoare, atât din punct de vedere sanitar, cât şi al stabilităţii şi siguranţei construcţiei, vor fi făcute mai multe lucrări, printre care refacerea zonelor de tencuială, lucrări de termoizolare, refacerea instalaţiilor electrice, termice și sanitare, refacerea aleilor și trotuarelor din preajma clădirii, amenajarea de rampe pentru persoanele cu dizabilități și cărucioare pentru copii”, se arată în nota de fundamentare a proiectului.

Stadion de standarde europene la Iaşi

Nu în ultimul rând, proiectul de realizare a unui stadion de nivel european în Municipiul Iași mai face un pas important. Astfel, pe ordinea de zi a ședinței Consiliului Local figurează un proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru viitorul stadion „Regele Ferdinand I”. Capacitatea noii arene va fi de 24.179 de locuri, suprafața desfășurată a stadionului urmând a fi de 85.194,83 metri pătrați. Valoarea totală a investiției este estimată la 548.807.138,13 lei, cu TVA (circa 113 milioane de euro), din care construcții și montaj de 454.708.765,39 lei, inclusiv TVA (aproape 94 de milioane de euro). „Noul stadion municipal este în etapa proiectului tehnic și a detaliilor de execuție. Pentru a avansa acest proiect spre analiza Guvernului pentru viitorul buget al țării, vom propune în următoarea ședință a Consiliului Local aprobarea indicatorilor tehnico-economici. Politehnica Iași a rămas în Liga I, de aceea credem că este un moment pozitiv să avansăm ideea unui proiect de infrastructură pentru întreaga regiune și să începem să ne gândim că Iașul ar putea fi, în sfârșit, o echipă care luptă la titlu, nu la evitarea retrogradării. Întregul proiect este de aproximativ 113 milioane de euro. Poate unii vor spune că e mult, dar trebuie spus că valoarea este de circa 40% din cea a Arenei Naționale, care are aproximativ 55.000 de locuri. Costurile per scaun sunt mai mici cu aproximativ 25% față de Arena Națională, dar stadionul din Moara de Vânt va avea facilități mai bune, inclusiv un hotel pentru sportivi”, a declarat primarul Mihai Chirica.

Noi cetăţeni de onoare

Nu în ultimul rând, în şedinţa extraordinară de luni figurează un proiect de hotărâre prin care cei mai buni antrenori ai Iaşului vor primi titlul de cetăţeni de onoare ai Iaşului. Este vorba de antrenorii emeriţi Ursache Dorin – atletism, Luchian Marcel – baschet, Brânzei Neculai – box, Chipirog Nicolae – box, Dreer Constantin – box, Cătescu Valeria – canotaj, Cătescu Constantin – canotaj, Cserhati Adriana – canotaj, Băhnărel Sorin – canotaj, Lazariuc Ioan – canotaj, Ciorbă Petru – culturism, Purice Felicia – culturism, Radu Constantin - gimnastică ritmică, Ungureanu Octavian - gimnastică ritmică, Bădulescu Cornel – handbal, Moraru Ion – judo, Adăscăliţei Constantin – karate, Luca Petronel – karate, Pascariu Irina – karate, Ţuchel Valeriu – lupte, Covaci Ovidiu - Qwan Ki Do, Nica Teodor - Qwan Ki Do, Nica Ştefan - Qwan Ki Do, Biţucă Iulian – scrimă, Ţârdea Ioan – scrima, Manole Vasile – şah, Axinte Mihai - tir cu puşca şi Alexandrescu Mihai - tir cu arcul. Tudor DAMASCHIN

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:59

Ziua Crucii

10:45

Licitatie com. Tasca, spatiu in suprafata de 53,13 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu in suprafata de 53,13 mp, apartinand domeniului public al Comunei Tasca, avand destinatia de farmacie, situat in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Bicazului nr. 4, nr.cadastral 51072, CF 51072, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Tasca nr. 102/20.08.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.09.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.10.2025, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, 14 loturi de teren. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: 14 loturi de teren, situate in intravilanul comunei Filipesti, sat Oniscani, F.N., judetul Bacau, care apartin domeniului privat al Comunei Filipesti, conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 , H.C.L. Filipesti nr. 49/18.07.2025 si a caietului de sarcini, identificate astfel: Lotul 1 -C.F. nr. 66501, suprafata: 1.000 mp; Lotul 2 -C.F. nr. 66500, suprafata: 1.000 mp; Lotul 3 -C.F. nr. 61519, suprafata: 1.000 mp; Lotul 4 -C.F. nr. 61520, suprafata: 1.000 mp; Lotul 5 -C.F. nr. 61566, suprafata: 1.000 mp; Lotul 6 -C.F. nr. 66888, suprafata: 1.311 mp; Lotul 7 -C.F. nr. 60620, suprafata: 1.082 mp; Lotul 8 -C.F. nr. 60625, suprafata: 1.388 mp; Lotul 9 -C.F. nr. 60626, suprafata: 1.136 mp; Lotul 10 -C.F. nr. 60627, suprafata: 1.098 mp; Lotul 11 -C.F. nr. 60630, suprafata: 982 mp; Lotul 12 -C.F. nr. 60623, suprafata: 900 mp; Lotul 13 -C.F. nr. 60633, suprafata: 885 mp; Lotul 14 -C.F. nr. 60634, suprafata: 885 mp. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.10.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, spatiu in suprafata de 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 10.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.10.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a Civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
FOTO -- Festivalul „Dealul cu povești” de la Horlești, locul unde literatura devine sărbătoare comunitară
15/09/2025 07:00

Horlestiul a prins viată odată cu editia din acest an a Festivalului de literatură „Dealul cu povesti”, organizat de Asociatia Rediu Tătar si initiat de profesoara de limba romană Monica Cotofa ...

Feerie în lumini și muzică la Palas. Opera din Iași a transformat seara într-o poveste
15/09/2025 06:28

Cateva sute de ieseni au asistat, duminică seară, la cea de-a XIV-a editie a galei „Magia serii in sunet si lumină”, un spectacol care a adus muzica lirică in inima orasului, intr-un decor plin ...

Mai multe persoane, amendate de jandarmii băcăuani după ce au intrat cu ATV-uri și motociclete în pădure
14/09/2025 19:06

Jandarmii din cadrul Inspectoratului de Jandarmi Judetean 'Stefan cel Mare' Bacău au identificat si sanctionat, sambătă, peste zece persoane care au pătruns ilegal in fondul forestier, in zonele Plopu si Va ...

Toamna podgorenilor. În timp ce sudul arde, nordul Moldovei dă semne de recoltă bună
14/09/2025 17:35

Romania viticolă trăieste, in 2025, aceeasi fractură pe care o simte intreaga tară: un sud lovit de secetă si geruri, cu productii prăbusite, si un nord care, paradoxal, rezistă si chiar se anuntă mai p ...

Iașul încarcerat între betoane. Psihologia blocului comunist ne bagă în spital
14/09/2025 16:42

Cartierele gri din Iasi sunt mai mult decat relicvele unei epoci care a mutilat orasele. Ele sunt mărturia vie a unei psihologii colective clădite pe lipsă de libertate si pe claustrare. Apartamentele comuni ...

FILIT 2025: Literatura mondială vine la Iași, într-un festival care nu mai acceptă tăcerea. Cine sunt primii invitați
14/09/2025 15:46

Într-o lume fragmentată, in care literatura e tot mai des impinsă spre rafturi uitate sau festivaluri de fatadă, Iasul face un gest curajos. Nu unul de imagine, ci unul de substantă. Festivalul Intern ...

Postul cu apă – curaj, vindecare și redescoperirea de sine
14/09/2025 15:01

Postul cu apă, practicat de secole in traditiile spirituale si tot mai des confirmat de cercetările stiintifice moderne, este mai mult decat o simplă abtinere de la hrană. El devine o terapie profundă a tr ...

Iașul face un nou pas spre energie verde: parc fotovoltaic la CET 2
14/09/2025 15:00

Primăria Municipiului Iasi a lansat licitatia pentru construirea unui parc fotovoltaic de mari dimensiuni pe terenul CET 2 Holboca, un proiect considerat esential in tranzitia energetică a orasului. Valoarea ...

O mie de boboci încep anul universitar, la Agronomie
14/09/2025 14:59

Emoţii intense pentru peste 1.000 de tineri aflaţi in primul an de studii la Universitatea de Ştiinţele Vieţii „Ion Ionescu de la Brad” (USV) Iaşi. De luni, acestia incep anul universitar. Lor ...

Luciana Antoci vrea schimbări majore în şcoli
14/09/2025 14:58

* Antoci, noul consilier al premierului, crede că scoala are nevoie de dialog, nu de decizii impuse, iar soluţiile pentru educaţie trebuie adaptate comunităţilor În ultima conferinţă de presă sus ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei