Birou corona-virus la Primăria Iaşi!

1corona primarie

Dimensiune font:

| 07-03-2020 00:00

Primarul Mihai Chirica a dispus direcțiilor subordonate și societăților comerciale municipale să ia noi măsuri de prevenire a gripei sezoniere și virozelor respiratorii în Municipiul Iași, inclusiv a noilor provocări reprezentate de coronavirus COVID-19, măsuri suplimentare față de cele decise în ședințele Comitetului Local pentru Situații de Urgență din 24 februarie și 29 ianuarie


La nivelul municipalității este constituită o structură de permanență alcătuită din reprezentanți ai Primăriei Municipiului Iași, direcțiilor subordonate și societăților comerciale municipale, care coordonează toate măsurile necesare evitării apariției gripei sezoniere și infecției cu noul coronavirus și este pregătit să ia măsuri de urgență în eventuale astfel de cazuri. În acest scop grupul de lucru ține legătura în permanență cu alte instituții abilitate, precum Direcția de Sănătate Publică, Spitalul de Boli Infecțioase „Sf. Parascheva”, Instituția Prefectului - Județul Iași, Inspectoratul de Poliție Județean Iași etc. Activitățile și atribuțiile în cadrul grupului de lucru sunt precis stabilite și trasate în regim de permanență, fiecare reprezentant având stabilit câte un înlocuitor, astfel încât Primăria și societățile comerciale municipale să funcționeze la parametri normali indiferent de evoluția situației. În acest scop primarul Mihai Chirica a cerut să fie acordată o atenție sporită asigurării continuității și bunei funcționări a serviciilor publice (transportul în comun, salubritatea, asistența socială, lucrările edilitare, evidența populației și starea civilă) a serviciilor de sănătate asigurate de spitalele din subordine, a măsurilor de protecție luate în creșe și în unitățile de învățământ etc. Amintim că Direcția de Asistență Socială a primit fonduri suplimentare de la Primărie pentru a achiziționa stocuri suplimentare de materiale necesare pentru dezinfectare, măşti și mănuși de protecție pentru cele 90 de cabinete de medicină școlară (83 la unitățile de învățământ preuniversitar și șapte la universități), astfel de materiale fiind achiziționate de Direcția Creșe. Reprezentanții acestor instituții vor verifica cu maximă atenție starea de sănătate a copiilor din creșe și unitățile de învățământ și vor colabora cu medicii de familie, Direcția de Sănătate Publică și spitalele specializate pentru orice caz semnalat.

Două raportări pe zi

Grupul de lucru îi va raporta primarului Mihai Chirica orice eventual caz de infectare, suspiciune sau situație de necesitate imediat ce acestea apar sau, dacă nu există urgențe, de două ori pe zi, la ora 9.00 și la ora 15.00.

Pentru a veni în sprijinul ieșenilor care au nevoie de informații sau de sprijin, edilul-șef a dispus organizarea unui birou specializat de relații cu publicul în cadrul Centrului de Informații pentru Cetățeni, care va funcționa zilnic, între orele 6.00 și 23.00, și care va putea fi apelat la numărul de telefon 0232.984. Prin această structură angajați ai municipalității special instruiți vor putea prelua orice sesizare referitoare la eventuale cazuri de gripă ori de infectare cu noul coronavirus, vor îndruma cetățenii și vor trimite sesizările la instituțiile abilitate.

Reprezentanții municipalității amintesc ieșenilor că informaţii oficiale despre situaţiile legate de COVID-19 pot fi obținute apelând numărul TELVERDE 0800800358, linia fiind asigurată de Institutul Naţional de Sănătate Publică din subordinea Ministerului Sănătăţii.

Amendă de 10.000 lei pentru cei ce nu respectă carantină

Tot în vederea informării ieșenilor, materialele oficiale realizate de Ministerul Sănătății pentru popularizarea măsurilor de prevenire a infectării cu noul coronavirus vor rula pe ecranele LED din mijloacele de transport în comun ale Companiei de Transport Public și în alte spații publice.

În prezent, nu sunt persoane din județul Iași confirmate cu coronavirus și nici persoane în carantină, iar peste 700 sunt izolate la domiciliu, fără simptomatologie specifică. Reprezentanții municipalității fac apel la persoanele izolate la domiciliu să respecte rigorile legii și atrag atenția că părăsirea domiciliului fără acordul Direcției de Sănătate Publică este sancționată cu amendă de 10.000 de lei. „Abordăm problema prevenirii gripei sezoniere și provocarea reprezentată de coronavirus în mod responsabil și cu toată atenția, iar toate direcțiile noastre și societățile comerciale municipale sunt bine instruite și mobilizate la maxim. Suntem pregătiți să intervenim în mod direct și să oferim sprijin tuturor celorlalte instituții implicate. În acest moment nu există niciun motiv de alarmare, dar este nevoie să fim cu toții atenți și să luăm toate măsurile de prevenire recomandate de specialiști”, a declarat primarul Mihai Chirica.

Măsuri anterioare

Reamintim că pe 24 februarie primarul Mihai Chirica a convocat o ședință a Comitetului Local pentru Situații de Urgență, o a doua după cea organizată pe 28 ianuarie, măsurile decise în cele două ocazii fiind deja implementate la nivelul municipalității și al celorlalte instituții partenere. Întrucât prioritară este populația vulnerabilă, în special copiii și bătrânii, Direcția de Asistență Socială a primit fonduri suplimentare de la Primărie pentru a achiziționa stocuri suplimentare de materiale necesare pentru dezinfectare, măşti și mănuși de protecție pentru cabinetele de medicină școlară. În colaborare cu Direcția de Sănătate Publică și Inspectoratul Școlar Județean, municipalitatea a montat „covoare” cu soluții dezinfectate pentru încălțăminte la toate intrările în unitățile școlare și a pus la dispoziția unităților școlare sumele necesare pentru completarea stocurilor cu dezinfectanți pentru mâini, soluții de igienizare a spațiilor comune, precum și produse de igienă personală. Astfel de măsuri de protecție au fost luate și în unitățile administrate de Direcția Creșe.

Toate direcțiile Primăriei și societățile comerciale municipale, în special cele care au relații cu publicul, au achiziționat și folosesc dezinfectanți pentru igienizarea ghișeelor, mânerelor ușilor etc. și vor amplasa la intrări dozatoare cu dezinfectanți pentru mâini. O atenție deosebită în acest context a fost recomandată instituțiilor cu un flux sporit de beneficiari, precum Direcția Locală de Evidență a Persoanelor sau Termo-Service SA.

De asemenea, EcoPiața SA a amenajat „covoare” cu soluții dezinfectate pentru încălțăminte la intrările în piețe și va acorda o atenție deosebită igienizării și dezinfectării tarabelor, cântarelor etc. Salubris SA va acorda o atenție sporită dezinfecției, dar și deratizării la punctele gospodărești.

Compania de Transport Public SA va continua igienizarea și dezinfectarea mijloacelor de transport în comun atât în cursul nopților, cât și ziua, la capetele de traseu.

De la ultima ședință a Comitetului Local pentru Situații de Urgență municipalitatea a organizat un punct de carantină format, deocamdată, din trei module de urgență, acestea fiind racordate la utilități, igienizate, mobilate și cu toate dotările necesare. Primarul Mihai Chirica a dispus Direcției de Asistență Socială să pregătească și celelalte cinci module de urgență din dotare, personalul medical și organizarea acestora să fie asigurate de Direcția de Sănătate Publică, în colaborare cu Instituția Prefectului - Județul Iași. Tudor DAMASCHIN

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:59

Ziua Crucii

10:45

Licitatie com. Tasca, spatiu in suprafata de 53,13 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu in suprafata de 53,13 mp, apartinand domeniului public al Comunei Tasca, avand destinatia de farmacie, situat in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Bicazului nr. 4, nr.cadastral 51072, CF 51072, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Tasca nr. 102/20.08.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.09.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.10.2025, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, 14 loturi de teren. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: 14 loturi de teren, situate in intravilanul comunei Filipesti, sat Oniscani, F.N., judetul Bacau, care apartin domeniului privat al Comunei Filipesti, conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 , H.C.L. Filipesti nr. 49/18.07.2025 si a caietului de sarcini, identificate astfel: Lotul 1 -C.F. nr. 66501, suprafata: 1.000 mp; Lotul 2 -C.F. nr. 66500, suprafata: 1.000 mp; Lotul 3 -C.F. nr. 61519, suprafata: 1.000 mp; Lotul 4 -C.F. nr. 61520, suprafata: 1.000 mp; Lotul 5 -C.F. nr. 61566, suprafata: 1.000 mp; Lotul 6 -C.F. nr. 66888, suprafata: 1.311 mp; Lotul 7 -C.F. nr. 60620, suprafata: 1.082 mp; Lotul 8 -C.F. nr. 60625, suprafata: 1.388 mp; Lotul 9 -C.F. nr. 60626, suprafata: 1.136 mp; Lotul 10 -C.F. nr. 60627, suprafata: 1.098 mp; Lotul 11 -C.F. nr. 60630, suprafata: 982 mp; Lotul 12 -C.F. nr. 60623, suprafata: 900 mp; Lotul 13 -C.F. nr. 60633, suprafata: 885 mp; Lotul 14 -C.F. nr. 60634, suprafata: 885 mp. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.10.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, spatiu in suprafata de 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 10.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.10.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a Civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
FOTO -- Festivalul „Dealul cu povești” de la Horlești, locul unde literatura devine sărbătoare comunitară
15/09/2025 07:00

Horlestiul a prins viată odată cu editia din acest an a Festivalului de literatură „Dealul cu povesti”, organizat de Asociatia Rediu Tătar si initiat de profesoara de limba romană Monica Cotofa ...

Feerie în lumini și muzică la Palas. Opera din Iași a transformat seara într-o poveste
15/09/2025 06:28

Cateva sute de ieseni au asistat, duminică seară, la cea de-a XIV-a editie a galei „Magia serii in sunet si lumină”, un spectacol care a adus muzica lirică in inima orasului, intr-un decor plin ...

Mai multe persoane, amendate de jandarmii băcăuani după ce au intrat cu ATV-uri și motociclete în pădure
14/09/2025 19:06

Jandarmii din cadrul Inspectoratului de Jandarmi Judetean 'Stefan cel Mare' Bacău au identificat si sanctionat, sambătă, peste zece persoane care au pătruns ilegal in fondul forestier, in zonele Plopu si Va ...

Toamna podgorenilor. În timp ce sudul arde, nordul Moldovei dă semne de recoltă bună
14/09/2025 17:35

Romania viticolă trăieste, in 2025, aceeasi fractură pe care o simte intreaga tară: un sud lovit de secetă si geruri, cu productii prăbusite, si un nord care, paradoxal, rezistă si chiar se anuntă mai p ...

Iașul încarcerat între betoane. Psihologia blocului comunist ne bagă în spital
14/09/2025 16:42

Cartierele gri din Iasi sunt mai mult decat relicvele unei epoci care a mutilat orasele. Ele sunt mărturia vie a unei psihologii colective clădite pe lipsă de libertate si pe claustrare. Apartamentele comuni ...

FILIT 2025: Literatura mondială vine la Iași, într-un festival care nu mai acceptă tăcerea. Cine sunt primii invitați
14/09/2025 15:46

Într-o lume fragmentată, in care literatura e tot mai des impinsă spre rafturi uitate sau festivaluri de fatadă, Iasul face un gest curajos. Nu unul de imagine, ci unul de substantă. Festivalul Intern ...

Postul cu apă – curaj, vindecare și redescoperirea de sine
14/09/2025 15:01

Postul cu apă, practicat de secole in traditiile spirituale si tot mai des confirmat de cercetările stiintifice moderne, este mai mult decat o simplă abtinere de la hrană. El devine o terapie profundă a tr ...

Iașul face un nou pas spre energie verde: parc fotovoltaic la CET 2
14/09/2025 15:00

Primăria Municipiului Iasi a lansat licitatia pentru construirea unui parc fotovoltaic de mari dimensiuni pe terenul CET 2 Holboca, un proiect considerat esential in tranzitia energetică a orasului. Valoarea ...

O mie de boboci încep anul universitar, la Agronomie
14/09/2025 14:59

Emoţii intense pentru peste 1.000 de tineri aflaţi in primul an de studii la Universitatea de Ştiinţele Vieţii „Ion Ionescu de la Brad” (USV) Iaşi. De luni, acestia incep anul universitar. Lor ...

Luciana Antoci vrea schimbări majore în şcoli
14/09/2025 14:58

* Antoci, noul consilier al premierului, crede că scoala are nevoie de dialog, nu de decizii impuse, iar soluţiile pentru educaţie trebuie adaptate comunităţilor În ultima conferinţă de presă sus ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei