Bugetul Iaşului, votat la pachet cu şase proiecte importante pentru oraş

1sedinta

Dimensiune font:

| 21-02-2020 00:00

Este vorba de acordarea burselor pentru elevi, realizarea utilităţilor la blocul ANL din Grădinari, renovarea pasajului Frumoasa, extinderea reţelei electrice în Galata, realizarea parcării supraterane din strada Muşatini şi repartizarea excedentului din anii trecuţi către şapte investiţii din oraş

Consilierii locali ieşeni se întrunesc astăzi în a doua şedinţă extraordinară din această lună, după cea de luni când au avizat două proiecte transfrontaliere vizând îmbunătăţirea sistemului medical ieşean. De această dată, principalul punct de pe ordinea de zi îl constituie votarea bugetului local pe anul în curs, alături de alte şase proiecte extrem de importante pentru comunitatea ieşeană. Unul dintre acestea se referă la acordarea de burse pentru elevii din învăţământul preuniversitar pentru anul şcolar 2019-2020. Astfel, primarul Mihai Chirica spune că că va propune Consiliului Local alocarea a 10.000.000 de lei pentru sprijinirea financiară a elevilor care au o prezență constantă la ore și nota 10 la purtare. „Din punctul meu de vedere, subiectul burselor pentru elevi este esența bugetului din acest an. Pe tot parcursul mandatului meu, suma alocată burselor a fost într-un trend crescător. A început de la aproximativ 500.000 de lei, a ajuns anul trecut la circa 1.200.000 de lei. În acest an am propus 10.000.000 de lei, deci vorbim despre o creștere de peste opt ori. De ce? Pentru că îmi dau seama că, de fapt, din dorința de a avea imagine, scăpăm ținta. Avem nevoie de copii bine pregătiți și care stau la școală. Anul acesta am pus în buget 14.000.000 de lei, fără fonduri europene, pentru terenuri de sport, școli și grădinițe, și 10.000.000 de lei doar pentru burse. Scopul este de a-i ține pe copii cât mai aproape de actul de educație. Bursele vor fi împărțite în patru categorii: de performanță, de merit, de studiu și sociale. Proiectul nu este finalizat, lucrăm de circa o săptămână la el. Decizia o va lua Consiliul Local. Cred că va trebui să găsim o zonă de echilibru în care să prețuim performanța, dar și să încercăm să aducem copii la școală. Pentru a avea aceste burse, vor fi două obligații esențiale: să aibă prezență foarte bună și nota 10 la purtare, asta însemnând că acel elev este preocupat de școală”, a declarat primarul Mihai Chirica. Ca urmare a creșterii alocării bugetare se estimează că aproximativ 35% din elevii ieșeni vor beneficia de bursele acordate de către municipalitate.

În cursul anului 2019, Primăria Municipiului Iași a asigurat din bugetul local fonduri pentru plata mai multor categorii de burse pentru elevii ieşeni, valoarea totală a acestora fiind de 1.210.800 de lei. De aceste burse au beneficiat 2.360 de elevi din 53 de instituţii de învăţământ preuniversitar.

Astfel, 1.070 de elevi au primit burse de ajutor social, ale căror valori au fost cuprinse între 45 şi 100 de lei. De asemenea, 986 de elevi au fost răsplătiţi cu burse de merit, sumele acordate variind între 45 şi 200 de lei. Burse de studiu au fost acordate unui număr de 145 de elevi, aceştia primind între 14 şi 100 de lei. Cei mai studioşi 159 de tineri de pe băncile şcolilor ieşene au primit burse de performanţă ale căror valori s-au situat între 14 şi 250 de lei.

Utilităţi pentru viitorii medici

Al doilea proiect se referă la modificarea unei anexe a unei Hotărâri de Consiliu Local anterioare privind obiectivul „Asigurare utilităţi şi sistematizare verticală pentru construirea de locuinţe destinate tinerilor specialişti din sănătate”. După cum se ştie, contractul încheiat între Agenţia Naţională pentru Locuinţe, proiectarea şi execuţia blocului din Grădinari cade în sarcina ANL, în vreme ce asigurarea cu utilităţi a locuinţelor şi dotarea tehnico-edilitară a zonei sunt în atribuţia municipalităţii. La comanda Primăriei Iaşi, SC BDP Construct a realizat, în 2017, o documentaţie tehnico-economică în care sunt prezentate soluţiile tehnice pentru racordarea la apă, canal, gaze naturale, termoficare, reţea electrică ţi iluminat stradal şi sistematizarea verticală, amenajare spaţii verzi, alei şi parcări pentru cele 32 de apartamente. În acel an, costurile erau estimate la 772.169 lei, însă creşterea preţurilor la materiale, utilaje, transport şi impactul Ordonanţei de Urgenţă 114/2018 fac necesară actualizarea devizului general, estimat acum la 970.531 lei, din care 875.242 lei construcţii şi montaj (cu TVA).

Reparaţii la pasajul din Frumoasa

Municipalitatea intenționează să renoveze pasajul subteran din cartierul Frumoasa. În cadrul ședinței de astăzi, consilierii locali vor dezbate un proiect de hotărâre care cuprinde documentația tehnică și indicatorii tehnico – economici aferenți obiectivului „Reparații capitale infrastructură pasaj pietonal subteran Frumoasa”.Valoarea investiției se ridică la suma de 4.983.740 de lei, cu TVA., lucrările urmând a se desfășura pe parcursul a 8 luni. Printre modernizările aduse pasajului se numără montarea de camere de supraveghere video atât în interiorul acestuia, cât și pe scările de acces, refacerea sistemului de colectare și dirijare a apelor pluviale, montarea unui sistem de iluminat led pe toată lungimea pasajului, facilitarea deplasării pentru persoanele cu dizabilități prin montarea de scaune mobile pe rampele de acces, construirea de copertine deasupra scărilor de intrare și ieșire.

Pasajul pietonal subteran Frumoasa are o lungime totală de 40 de metri și asigură subtraversarea unui pachet de trei linii de cale ferată, între cartierul Nicolina, pe strada Libertății, și cartierul Frumoasa, pe stradela Cetățuia.

Reţea electrică în Galata

Pe ordinea de zi a se va afla și aprobarea studiului de fezabilitate și a indicatorilor tehnico – economici pentru proiectul de extindere a rețelelor electrice în zona cartierului Galata. Elaborarea proiectului are la bază numeroasele solicitări venite din partea cetățenilor consultați în cadrul dezbaterii publice inițiate de municipalitate pe marginea bugetului local pe anul 2020. Vor fi realizați 6,32 kilometri de linii electrice subterane de 20 kV și 14,4 kilometri de liniile electrice subterane de 0,4 kV, la care se adaugă 8 puncte de transformare. Investiția estimată la o valoare totală de 8.239.751 de lei, fără TVA, va fi concretizată prin asocierea Primăriei Municipiului Iași cu SC Delgaz Grid SA, cele două părți urmând să suporte, fiecare, jumătate din cuantumul cheltuielilor. Valoarea finală a lucrărilor se va stabili în urma procedurii de achiziție publică organizată de către SC Delgaz Grid SA.

255 locuri de parcare în Alexandru cel Bun

În fine, un alt proiect se referă la parcarea supraterană pe care municipalitatea ieşeană o va construi în cartierul Alexandru cel Bun. Parcajul va fi realizat pe strada Mușatini, nr. 57, pe un teren cu o suprafață de 2.475 metri pătrați. Valoarea totală a investiției este estimată la suma de 10.604.120 lei, cu TVA, din care lucrările de construcție și montaj reprezintă 8.856.840 lei, cu TVA. Durata estimată a investiției este de 12 luni.

În total vor fi amenajate 255 de locuri de parcare, din care 21 la demisol, 42 la parter, 48 la etajul I, 48 la etajul II, 48 la etajul III și 48 pe terasă. Construcția va avea o înălțime maximă de 14,3 metri, regimul de înălțime fiind de D (1/2 Ac)+P+3E.

Suprafața demisolului va fi de 722 metri pătrați, în timp ce suprafața totală construită va fi de 1.246 metri pătrați.

Repartizarea excedentului

Repartizarea excedentului anilor precedenţi, în valoare de 13,5 milioane lei va constitui un alt punct de pe ordinea de zi a şedinţei. Peste 124.000 lei sunt alocaţi pentru reabilitarea şi modernizarea Secţiei ATI şi a Blocului operator pentru Transplant din cadrul Spitalului Clinic „Dr. C.I.Parhon”. Două milioane lei merg către Reabilitarea Mănăstirii Frumoasa, iar 1,74 milioane lei către Palatul Braunstein. Alţi 500.000 lei sunt alocaţi pentru Consolidarea Muzeului de Istorie Naturală – Corp A, 431.000 leio către programul comunitar de revitalizare a spaţiilor publice degradate („Oaze de verdeaţă din cartierul nostru”). În fine, 450.000 lei sunt destinaţi reabilitării şi modernizării zonei de agrement C.A. Rosetti, iar 8,2 milioane lei pentru modernizarea străzilor Bârnova, Smârdan, B-dul Primăverii, strada I.C. Constantinescu, P. Vancea, Moşu, Ogorului, Aleea Tudor Neculai, aleea şi strada Strugurilor, Şoseaua Iaşi – Voineşti, strada Transilvaniei, strada Olteniei, strada Bucovinei şi strada Semănătorului. Tudor DAMASCHIN

 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:59

Ziua Crucii

10:45

Licitatie com. Tasca, spatiu in suprafata de 53,13 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu in suprafata de 53,13 mp, apartinand domeniului public al Comunei Tasca, avand destinatia de farmacie, situat in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Bicazului nr. 4, nr.cadastral 51072, CF 51072, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Tasca nr. 102/20.08.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.09.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.10.2025, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, 14 loturi de teren. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: 14 loturi de teren, situate in intravilanul comunei Filipesti, sat Oniscani, F.N., judetul Bacau, care apartin domeniului privat al Comunei Filipesti, conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 , H.C.L. Filipesti nr. 49/18.07.2025 si a caietului de sarcini, identificate astfel: Lotul 1 -C.F. nr. 66501, suprafata: 1.000 mp; Lotul 2 -C.F. nr. 66500, suprafata: 1.000 mp; Lotul 3 -C.F. nr. 61519, suprafata: 1.000 mp; Lotul 4 -C.F. nr. 61520, suprafata: 1.000 mp; Lotul 5 -C.F. nr. 61566, suprafata: 1.000 mp; Lotul 6 -C.F. nr. 66888, suprafata: 1.311 mp; Lotul 7 -C.F. nr. 60620, suprafata: 1.082 mp; Lotul 8 -C.F. nr. 60625, suprafata: 1.388 mp; Lotul 9 -C.F. nr. 60626, suprafata: 1.136 mp; Lotul 10 -C.F. nr. 60627, suprafata: 1.098 mp; Lotul 11 -C.F. nr. 60630, suprafata: 982 mp; Lotul 12 -C.F. nr. 60623, suprafata: 900 mp; Lotul 13 -C.F. nr. 60633, suprafata: 885 mp; Lotul 14 -C.F. nr. 60634, suprafata: 885 mp. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.10.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, spatiu in suprafata de 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 10.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.10.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a Civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
FOTO -- Festivalul „Dealul cu povești” de la Horlești, locul unde literatura devine sărbătoare comunitară
15/09/2025 07:00

Horlestiul a prins viată odată cu editia din acest an a Festivalului de literatură „Dealul cu povesti”, organizat de Asociatia Rediu Tătar si initiat de profesoara de limba romană Monica Cotofa ...

Feerie în lumini și muzică la Palas. Opera din Iași a transformat seara într-o poveste
15/09/2025 06:28

Cateva sute de ieseni au asistat, duminică seară, la cea de-a XIV-a editie a galei „Magia serii in sunet si lumină”, un spectacol care a adus muzica lirică in inima orasului, intr-un decor plin ...

Mai multe persoane, amendate de jandarmii băcăuani după ce au intrat cu ATV-uri și motociclete în pădure
14/09/2025 19:06

Jandarmii din cadrul Inspectoratului de Jandarmi Judetean 'Stefan cel Mare' Bacău au identificat si sanctionat, sambătă, peste zece persoane care au pătruns ilegal in fondul forestier, in zonele Plopu si Va ...

Toamna podgorenilor. În timp ce sudul arde, nordul Moldovei dă semne de recoltă bună
14/09/2025 17:35

Romania viticolă trăieste, in 2025, aceeasi fractură pe care o simte intreaga tară: un sud lovit de secetă si geruri, cu productii prăbusite, si un nord care, paradoxal, rezistă si chiar se anuntă mai p ...

Iașul încarcerat între betoane. Psihologia blocului comunist ne bagă în spital
14/09/2025 16:42

Cartierele gri din Iasi sunt mai mult decat relicvele unei epoci care a mutilat orasele. Ele sunt mărturia vie a unei psihologii colective clădite pe lipsă de libertate si pe claustrare. Apartamentele comuni ...

FILIT 2025: Literatura mondială vine la Iași, într-un festival care nu mai acceptă tăcerea. Cine sunt primii invitați
14/09/2025 15:46

Într-o lume fragmentată, in care literatura e tot mai des impinsă spre rafturi uitate sau festivaluri de fatadă, Iasul face un gest curajos. Nu unul de imagine, ci unul de substantă. Festivalul Intern ...

Postul cu apă – curaj, vindecare și redescoperirea de sine
14/09/2025 15:01

Postul cu apă, practicat de secole in traditiile spirituale si tot mai des confirmat de cercetările stiintifice moderne, este mai mult decat o simplă abtinere de la hrană. El devine o terapie profundă a tr ...

Iașul face un nou pas spre energie verde: parc fotovoltaic la CET 2
14/09/2025 15:00

Primăria Municipiului Iasi a lansat licitatia pentru construirea unui parc fotovoltaic de mari dimensiuni pe terenul CET 2 Holboca, un proiect considerat esential in tranzitia energetică a orasului. Valoarea ...

O mie de boboci încep anul universitar, la Agronomie
14/09/2025 14:59

Emoţii intense pentru peste 1.000 de tineri aflaţi in primul an de studii la Universitatea de Ştiinţele Vieţii „Ion Ionescu de la Brad” (USV) Iaşi. De luni, acestia incep anul universitar. Lor ...

Luciana Antoci vrea schimbări majore în şcoli
14/09/2025 14:58

* Antoci, noul consilier al premierului, crede că scoala are nevoie de dialog, nu de decizii impuse, iar soluţiile pentru educaţie trebuie adaptate comunităţilor În ultima conferinţă de presă sus ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei