CFR se pregătește de grevă: „Suntem într-o situaţie de urgenţă, ca la război!”

1proteste

Dimensiune font:

| 19-12-2021 23:29

* sindicaliştii de la CFR sunt pe picior de grevă și au lansat un apel către guvernanţi să respecte şi să pună în aplicare actele normative privind Statutul personalului feroviar * „La noi e salariul minim. Un angajat are, în funcţie de vechime, 2.000-2.500 de lei, în condiţii grele de muncă, în mizerie, în frig. Nici conducerea, nici inginerul, nici muncitorul specialist nu au salariile corespunzătoare”, spune un lider sindical

Tot ei vorbesc despre ultima ordonanţă de urgenţă privind măsurile fiscal bugetare care ar urma să intre în vigoare odată cu prima lună a anului 2022. Ori, prin acest ultim proiect OUG sunt prorogate unele termene şi acte normative ce vizează intrareare în vigoare a Statutului abia din ianuarie 2023, deşi acest lucru trebuia să se întâmple deja din 2020.  

Cei care lucrează în sectorul feroviar vor fi prezenţi la locul de muncă. Indiferent dacă sunt la serviciu în timpul programului sau vin din timpul lor liber, de la ora 8,00 dimineaţa ei vor aştepta până la ora 10,00 răspunsul ministrului Grindeanu pentru a şti dacă declanşează acţiuni de protest sau nu. Trebuie să faci proteste pentru a face un contract de reparat locomotive în România. Când vine cineva la conducerea Ministerului mereu trebuie să ne prezentăm, să spunem ce facem, ce lucrăm. Aşteptăm un răspuns de la Minister privind punctele de vedere dar şi punerea în aplicare a legii prind Statutul personalului feroviar. Legea a trecut de Parlament, a fost promulgată, a apărut în Monitorul Oficial, au apărut normele de aplicare dar nu a fost aplicată din cauza pandemiei. Bun, am înţeles că e pandemie, că e Covid, salariaţii au acceptat şi treaba asta. Numai că după atâta timp de amânare aflăm că şi la anul va fi  din nou amânată punerea în aplicare a Statutului şi că  va intra în vigoare abia din 2023, pentru că legea a fost prorogată din nou. Ne-a ajuns cuţitul la os. Salariaţii nu mai rezistă. Ori îl dai, ori nu, ori îl anulezi de tot”, a spus Iulian Borş, liderul sindicatului din cadrul Societăţii Comerciale de Reparaţii Locomotive.

Decât să iei salariul minim aici, mai bine te duci la măturat strada”

Ceferiştii sunt nemulţumiţi şi de lipsa de finanţare pentru refacerea infrastructurii feroviare şi modernizarea parcului de locomotive şi vagoane. „Locomotivele sunt vechi de când e calea ferată. Sunt de prin anii 60-70... Doar li se mai face câte o reparaţie capitală dar nu prea se investesc bani nici în reparaţiile curente pe care le facem noi de zi cu zi. Luăm o piesă de pe o locomotivă să o punem pe alta. O locomotivă de poate defecta din cauza unei anumite chestiuni, noi luăm piesele de pe ea şi le punem pe alta sau altele. Suntem ca într-o situaţie de urgenţă, ca la război. Doar atunci se procedează aşa. În mod normal se cumpără piese de schimb noi, consumabile. Trenurile întârzie pentru că locomotiva din faţă se defectează foarte uşor. Am înţeles că e trecut ceva în Programul Naţional de Redresare şi Rezilienţă privind finanţarea unor lucrări de indrastructură. Să vedem ce se va face până la urmă”, spune liderul sindical. 

Deşi la SCRL se fac lucrări cu risc mare angajaţii sunt incluşi la categoria de muncă fără risc, contrar muncii prestate în condiţii grele, indiferent de vreme şi alte intemperii. Astfel, salarizarea celor de la CFR este puţin peste salariul minim pe economie, angajaţii trăind practic la limita subzistenţei. În plus, asupra lor planează pericolul pierderii locurilor de muncă. Lucrăm pe locomotive din anii 60-70, în condiţii grele de muncă, pe salarii puţin mai mari de salariul minim.  Oamenii sunt terminaţi, uzaţi. Măcar să fie plătiţi, să se mai facă ceva cu salarizarea. Mulţi angajaţi au plecat. În câteva zile au plecat mulţi dintre cei nou angajaţi. Sunt oameni care din pasiune ar lucra la CFR, dar când se lovesc de condiţiile de muncă şi plată pleacă. Pleacă, pentru că, decât să iei salariul minim aici, mai bine te duci la măturat strada. Ai salariul mai mare. În mod normal ar trebui să avem salariul de minim de 4.000 de lei, practic luăm salarii mult mai mici. La noi e salariul minim. Un angajat are, în funcţie de vechime, 2.000-2.500 de lei, în condiţii grele de muncă, în mizerie, în frig. Nici conducerea, nici inginerul, nici muncitorul specialist nu au salariile corespunzătoare”, spune liderul sindical.

Nemulţumiri şi nemulţumiţi sunt şi în Educaţie

Sindicaliştii de la USLIP Iaşi au plecat la Bucureşti pentru a picheta Guvernul alături de colegii lor din toată ţara. Guvernul României a scuipat Petiția cu cele 167.000 de semnături prin care se cerea respectarea Legii 153/2017! Se oferă doar 4% cu data de 1 ianuarie 2022! S-au făcut două prorogări ale legii menționate în anul 2020. Promisiunile și cuvântul Guvernanților nu mai reprezintă nimic în România. Este dificil de explicat oricui din învățământ că după o inflație de 17% în anii 2019, 2020 și 2021 se vor acorda între 50 și 100 de lei ca majorare. Angajații din educație au cele mai mici salarii din zona bugetară. Și-au riscat viața în lupta cu pandemia pentru a face învățământ cu prezență fizică. Unii nu mai sunt printre noi. Este redundant să mai spun că salariile sunt între 2.000 și 4.000 lei! De 10 ani articolul 8 din legea educației ce prevede acordarea a 6% din PIB se tot prorogă. Școlile nu au mai primit material didactic din 2007. Mai avem aproximativ 1.000 de unități care nu au apă curentă și toalete! Mesajul oficial al Guvernului este că România are o creștere economică record de 7% în 2021. Cu toate acestea nu sunt bani pentru respectarea obligațiilor legale și morale. Aici am ajuns”, spune Laviniu Lăcustă, liderul USLIP Iaşi.

Sindicalistul nu ştie cât de departe vor merge cei din Educaţie cu protestele. Cert este că ei fac apel la unitate până când drepturile salariale vor fi obţinute. Laura RADU

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:59

Ziua Crucii

10:45

Licitatie com. Tasca, spatiu in suprafata de 53,13 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu in suprafata de 53,13 mp, apartinand domeniului public al Comunei Tasca, avand destinatia de farmacie, situat in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Bicazului nr. 4, nr.cadastral 51072, CF 51072, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Tasca nr. 102/20.08.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.09.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.10.2025, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, 14 loturi de teren. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: 14 loturi de teren, situate in intravilanul comunei Filipesti, sat Oniscani, F.N., judetul Bacau, care apartin domeniului privat al Comunei Filipesti, conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 , H.C.L. Filipesti nr. 49/18.07.2025 si a caietului de sarcini, identificate astfel: Lotul 1 -C.F. nr. 66501, suprafata: 1.000 mp; Lotul 2 -C.F. nr. 66500, suprafata: 1.000 mp; Lotul 3 -C.F. nr. 61519, suprafata: 1.000 mp; Lotul 4 -C.F. nr. 61520, suprafata: 1.000 mp; Lotul 5 -C.F. nr. 61566, suprafata: 1.000 mp; Lotul 6 -C.F. nr. 66888, suprafata: 1.311 mp; Lotul 7 -C.F. nr. 60620, suprafata: 1.082 mp; Lotul 8 -C.F. nr. 60625, suprafata: 1.388 mp; Lotul 9 -C.F. nr. 60626, suprafata: 1.136 mp; Lotul 10 -C.F. nr. 60627, suprafata: 1.098 mp; Lotul 11 -C.F. nr. 60630, suprafata: 982 mp; Lotul 12 -C.F. nr. 60623, suprafata: 900 mp; Lotul 13 -C.F. nr. 60633, suprafata: 885 mp; Lotul 14 -C.F. nr. 60634, suprafata: 885 mp. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.10.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, spatiu in suprafata de 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 10.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.10.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a Civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
FOTO -- Festivalul „Dealul cu povești” de la Horlești, locul unde literatura devine sărbătoare comunitară
15/09/2025 07:00

Horlestiul a prins viată odată cu editia din acest an a Festivalului de literatură „Dealul cu povesti”, organizat de Asociatia Rediu Tătar si initiat de profesoara de limba romană Monica Cotofa ...

Feerie în lumini și muzică la Palas. Opera din Iași a transformat seara într-o poveste
15/09/2025 06:28

Cateva sute de ieseni au asistat, duminică seară, la cea de-a XIV-a editie a galei „Magia serii in sunet si lumină”, un spectacol care a adus muzica lirică in inima orasului, intr-un decor plin ...

Mai multe persoane, amendate de jandarmii băcăuani după ce au intrat cu ATV-uri și motociclete în pădure
14/09/2025 19:06

Jandarmii din cadrul Inspectoratului de Jandarmi Judetean 'Stefan cel Mare' Bacău au identificat si sanctionat, sambătă, peste zece persoane care au pătruns ilegal in fondul forestier, in zonele Plopu si Va ...

Toamna podgorenilor. În timp ce sudul arde, nordul Moldovei dă semne de recoltă bună
14/09/2025 17:35

Romania viticolă trăieste, in 2025, aceeasi fractură pe care o simte intreaga tară: un sud lovit de secetă si geruri, cu productii prăbusite, si un nord care, paradoxal, rezistă si chiar se anuntă mai p ...

Iașul încarcerat între betoane. Psihologia blocului comunist ne bagă în spital
14/09/2025 16:42

Cartierele gri din Iasi sunt mai mult decat relicvele unei epoci care a mutilat orasele. Ele sunt mărturia vie a unei psihologii colective clădite pe lipsă de libertate si pe claustrare. Apartamentele comuni ...

FILIT 2025: Literatura mondială vine la Iași, într-un festival care nu mai acceptă tăcerea. Cine sunt primii invitați
14/09/2025 15:46

Într-o lume fragmentată, in care literatura e tot mai des impinsă spre rafturi uitate sau festivaluri de fatadă, Iasul face un gest curajos. Nu unul de imagine, ci unul de substantă. Festivalul Intern ...

Postul cu apă – curaj, vindecare și redescoperirea de sine
14/09/2025 15:01

Postul cu apă, practicat de secole in traditiile spirituale si tot mai des confirmat de cercetările stiintifice moderne, este mai mult decat o simplă abtinere de la hrană. El devine o terapie profundă a tr ...

Iașul face un nou pas spre energie verde: parc fotovoltaic la CET 2
14/09/2025 15:00

Primăria Municipiului Iasi a lansat licitatia pentru construirea unui parc fotovoltaic de mari dimensiuni pe terenul CET 2 Holboca, un proiect considerat esential in tranzitia energetică a orasului. Valoarea ...

O mie de boboci încep anul universitar, la Agronomie
14/09/2025 14:59

Emoţii intense pentru peste 1.000 de tineri aflaţi in primul an de studii la Universitatea de Ştiinţele Vieţii „Ion Ionescu de la Brad” (USV) Iaşi. De luni, acestia incep anul universitar. Lor ...

Luciana Antoci vrea schimbări majore în şcoli
14/09/2025 14:58

* Antoci, noul consilier al premierului, crede că scoala are nevoie de dialog, nu de decizii impuse, iar soluţiile pentru educaţie trebuie adaptate comunităţilor În ultima conferinţă de presă sus ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei