Cinci mii de ieșeni au rămas fără leafă!

1buget

Dimensiune font:

| 11-05-2021 08:00

Ca şi la şedinţa de acum două săptămâni, consilierii PSD au părăsit ieri sala, iar cei din USR-PLUS s-au abţinut în a vota bugetul oraşului, deşi o parte dintre amendamente celor două formaţiuni au fost acceptate de plenul CL * o consecinţă majoră a amânării acestui vot este aceea că, din 28 aprilie, nu se mai fac transferuri de la bugetul de stat către bugetul Iașului, iar în aceste condiții nu se vor putea acorda salariile în sistemul de învățământ și la regiile și societățile aflate în subordinea Primăriei * o nouă ședință extraordinară a Consiliului Local va fi convocată miercuri, de la ora 15, cu acelaşi proiect pe ordinea de zi

Cu 13 voturi pentru şi opt abţineri, proiectul de hotărâre privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli al municipiului Iaşi pentru anul 2021 a fost respins, ieri, pentru a doua oară, de plenul Consiliului Local. Deznodământul a fost unul firesc atât timp cât liderii de grup din Consiliul Local sau alţi colegi ai acestora au anunţat de bun început în ce condiţii vor vota bugetul oraşului. „Condiţiile USR-PLUS pentru votarea bugetului sunt următoarele: organizarea de concursuri pentru ocuparea funcţiei de city manager, a celei de arhitect-şef şi a celei de director al Direcţiei de Digitalizare din cadrul Primăriei, precum şi realizarea unui audit extern, financiar şi de personal, la toate direcţiile şi serviciile din cadrul municipalităţii, precum şi, nu în ultimul rând, transparentizarea întregii activităţi a Primăriei”, a spus Răzvan Timofciuc (USR-PLUS).

La rândul lor, cei din PSD s-au arătat nemulţumiţi de faptul că nu au fost invitaţi la discuţii pe această temă de către colegii de la celelalte formaţiuni politice. „PSD nu a fost chemat de PNL şi USR-PLUS la discuţiile privind votarea bugetului. Noi doream să avem un dialog cu aceste partide, pentru a găsi împreună soluţiile pentru deblocarea situaţiei”, a spus social-democratul Ovidiu Laicu. Evident, consilierii PNL şi cei de la PMP au anunţat că indiferent de aprobarea sau nu a amendamentelor depuse la buget vor vota în favoarea bugetului.

Noi amendamente

După interpelările făcute de consilieri s-a trecut la supunerea la vot a amendamentelor depuse de partide. PSD şi PMP nu au depus amendamente în plus faţă de cele înaintate în şedinţa desfăşurată în urmă cu două săptămâni. În schimb, cei de la USR-PLUS au forrmulat mai multe solicitări, cum ar fi alocarea suplimentară a sumei de 4.500 de mii de lei pentru achiziţia de materiale didactice pentru unităţile de învăţământ preuniversitar aflate în administrarea municipalităţii, alocarea sumei de 150.000 de lei pentru eficientizarea accesului persoanelor cu dizabilităţi motorii şi a celor cu deficienţe de vedere în clădirea Primăriei Municipiului Iaşi sau a sumei de 500.000 de lei pentru elaborarea studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic privind realizarea unui centru cultural multifuncţional destinat industriilor creative. Un amendament care a stârnit controverse, dată fiind suma pusă în discuţie – 10 milioane de lei – a fost cel referitor la alocarea fondurilor pentru implementarea procesului de bugetare participativă a cetăţenilor. Iniţiatorii nu au precizat sursa de finanţare, lăsând în grija Executivului Primăriei acest lucru. S-a mai propus alocarea sumei de 500.000 de lei pentru întocmirea documentaţiei necesare pentru realizarea unei „centuri verzi” la periferia cartierelor Dacia şi Alexandru cel Bun, majorarea cu 390.000 de lei a sumei necesare pentru realizarea masterplanului privind amenajarea de piste de biciclete în municipiu, eliminarea proiectului privind întocmirea documentaţiei tehnice privind realizarea de pasaje supraterane din intersecţia de la Podu Roş şi redirecţionarea sumei de 500.000 de lei, prevăzută în buget, către achiziţionarea de microbuze şcolare pentru elevi şi alocarea sumei de 100.000 de lei pentru realizarea unui audit extern asupra activităţii economico – financiare şi de achiziţii publice la Compania de Transport Public (CTP) Iaşi în perioada 2018 - 2020. Consilierii USR PLUS s-au gândit şi la confortul propriu, propunând alocarea sumei de 400.000 de lei pentru achiziţionarea de sisteme audio-video pentru transmiterea în direct a şedinţelor de plen şi a şedinţelor comisiilor de specialitate ale Consiliului Local

La rândul lor, liberalii au solicitat alocarea sumei de 1.000 de mii de lei (500.000 de lei din fondul pentru studiile de pre-fezabilitate şi 500.000 de lei de la fondul de rezervă aflat la dispoziţia primarului) în vederea înfiinţării unui consorţiu alcătuit din Consiliul Judeţean Iaşi, Ministerul Transporturilor şi Primăria Municipiului Iaşi pentru realizarea trenului metropolitan, care să facă legătura între localităţile care fac parte din Zona Metropolitană Iaşi şi alocarea sumei de 1.000 de mii de lei pentru finanţarea culturii independente la Iaşi, lucru cerut şi de consilierii USR PLUS.

Salarii a 5.000 de angajaţi, în pericol

Înainte de trecerea la vot a proiectului de hotărâre, Bogdan Balanişcu, liderul grupului de consilieri locali ai PSD, a anunţat că cei cinci reprezentanţi ai acestei formaţiuni politice vor părăsi sala de şedinţe, nedorind să-şi exprime opţiunea. La rândul lor, reprezentanţii USR-PLUS au anunţat, prin vocea consilierului Raluca Ana Roşu, că întrucât condiţiile puse de această formaţiune politică Executivului Primăriei nu au fost îndeplinite, aceştia se vor abţine de la vot. Prin urmare, cu 13 voturi favorabile şi opt abţineri, bugetul Iaşului a fost respins, ceea ce l-a făcut per primarul Mihai Chirica să enunţe consecinţele acestui vot pentru oraş. „Respingerea proiectului de buget al municipiului înseamnă că începând cu data de 28.04.2021 nu se mai fac transferuri de la bugetul de stat. Înseamnă blocarea salariilor profesorilor, înseamnă, de asemenea, blocarea salariilor celor 5.000 de angajaţi care lucrează în serviciile publice. Am fost trataţi cu lipsă de respect. Politica se face luptând pentru bine şi nu împotriva firii”, a declarat, imediat după respingerea proiectului de hotărâre privind aprobarea bugetului, primarul Mihai Chirica.

Chirica: „Este o zi tristă pentru oraşul nostru”

La câteva ore după şedinţa Consiliului Local, biroul de presă al Pirmăriei a remis un comunicat pe acest subiect. Astfel, primarul Mihai Chirica consideră că respingerea de către consilierii USR-PLUS a proiectului de hotărâre privind aprobarea bugetului municipiului pentru anul în curs reprezintă un gest “iraţional şi iresponsabil” şi un exemplu de “ipocrizie şi cinism” faţă de comunitatea locală. Pentru deblocarea acestei situaţii, care riscă să pună în pericol buna funcţionare a oraşului, şeful municipalităţii ieşene anunţă, într-o declaraţie remisă redacţiei în cursul după amiezii, că a convocat o nouă şedinţă extraordinară a Consiliului Local pentru miercuri, 12 mai, la ora 15.00, care are ca unic punct pe ordinea de zi supunerea din nou la vot a bugetului de venituri şi cheltuieli al oraşului. „Este o nouă zi tristă pentru orașul nostru, o nouă zi de în care unii politicieni au ales ordinele de partid în dauna intereselor și nevoilor ieșenilor, o nouă zi în care spiritul democratic și dialogul rațional au capitulat în fața intereselor politicianiste. Este a doua oară când USR-PLUS respinge bugetul orașului nostru, în mod irațional și iresponsabil, cu ipocrizie și cinism, din motive exclusiv politice și într-un dispreț absolut față de nevoile acestui oraș! Nu voi reveni asupra tuturor efectelor dezastruoase ale acestei decizii politicianiste, dar atrag atenția asupra faptului că în prezent nu se mai pot plăti salariile angajaților din învățământul preuniversitar privat, nici ale celor circa 5.000 de angajați din sectorul public care asigură transportul public, curățenia, întreținerea străzilor și spațiilor verzi, nici ale asistenților sociali și ale persoanelor cu nevoi speciale!”, a spus edilul-şef. Mai mult, Chirica a invocat şi cinismul celor din USR PLUS. „Atrag atenția și asupra cinismului unora dintre cei care își fac imagine pe spatele ieșenilor: în timp ce se lăudau pe rețele de socializare că au primit vot favorabil pentru diferite amendamente, au votat împotriva bugetului, deci și împotriva propriilor amendamente! În aceste condiții, miercuri, 12 mai 2021, de la ora 15.00, voi convoca o nouă ședință de plen în care sper că oamenii de bună credință din Consiliul Local vor vota bugetul local și vor da o șansă Iașului!

Le mulțumesc colegilor consilieri din PNL și PMP care au votat bugetul, într-un număr insuficient însă, din păcate, pentru ca acesta să fie adoptat”, a mai spus primarul Iaşului. Lucian STATE

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:59

Ziua Crucii

10:45

Licitatie com. Tasca, spatiu in suprafata de 53,13 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu in suprafata de 53,13 mp, apartinand domeniului public al Comunei Tasca, avand destinatia de farmacie, situat in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Bicazului nr. 4, nr.cadastral 51072, CF 51072, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Tasca nr. 102/20.08.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.09.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.10.2025, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, 14 loturi de teren. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: 14 loturi de teren, situate in intravilanul comunei Filipesti, sat Oniscani, F.N., judetul Bacau, care apartin domeniului privat al Comunei Filipesti, conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 , H.C.L. Filipesti nr. 49/18.07.2025 si a caietului de sarcini, identificate astfel: Lotul 1 -C.F. nr. 66501, suprafata: 1.000 mp; Lotul 2 -C.F. nr. 66500, suprafata: 1.000 mp; Lotul 3 -C.F. nr. 61519, suprafata: 1.000 mp; Lotul 4 -C.F. nr. 61520, suprafata: 1.000 mp; Lotul 5 -C.F. nr. 61566, suprafata: 1.000 mp; Lotul 6 -C.F. nr. 66888, suprafata: 1.311 mp; Lotul 7 -C.F. nr. 60620, suprafata: 1.082 mp; Lotul 8 -C.F. nr. 60625, suprafata: 1.388 mp; Lotul 9 -C.F. nr. 60626, suprafata: 1.136 mp; Lotul 10 -C.F. nr. 60627, suprafata: 1.098 mp; Lotul 11 -C.F. nr. 60630, suprafata: 982 mp; Lotul 12 -C.F. nr. 60623, suprafata: 900 mp; Lotul 13 -C.F. nr. 60633, suprafata: 885 mp; Lotul 14 -C.F. nr. 60634, suprafata: 885 mp. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.10.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, spatiu in suprafata de 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 10.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.10.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a Civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
FOTO -- Festivalul „Dealul cu povești” de la Horlești, locul unde literatura devine sărbătoare comunitară
15/09/2025 07:00

Horlestiul a prins viată odată cu editia din acest an a Festivalului de literatură „Dealul cu povesti”, organizat de Asociatia Rediu Tătar si initiat de profesoara de limba romană Monica Cotofa ...

Feerie în lumini și muzică la Palas. Opera din Iași a transformat seara într-o poveste
15/09/2025 06:28

Cateva sute de ieseni au asistat, duminică seară, la cea de-a XIV-a editie a galei „Magia serii in sunet si lumină”, un spectacol care a adus muzica lirică in inima orasului, intr-un decor plin ...

Mai multe persoane, amendate de jandarmii băcăuani după ce au intrat cu ATV-uri și motociclete în pădure
14/09/2025 19:06

Jandarmii din cadrul Inspectoratului de Jandarmi Judetean 'Stefan cel Mare' Bacău au identificat si sanctionat, sambătă, peste zece persoane care au pătruns ilegal in fondul forestier, in zonele Plopu si Va ...

Toamna podgorenilor. În timp ce sudul arde, nordul Moldovei dă semne de recoltă bună
14/09/2025 17:35

Romania viticolă trăieste, in 2025, aceeasi fractură pe care o simte intreaga tară: un sud lovit de secetă si geruri, cu productii prăbusite, si un nord care, paradoxal, rezistă si chiar se anuntă mai p ...

Iașul încarcerat între betoane. Psihologia blocului comunist ne bagă în spital
14/09/2025 16:42

Cartierele gri din Iasi sunt mai mult decat relicvele unei epoci care a mutilat orasele. Ele sunt mărturia vie a unei psihologii colective clădite pe lipsă de libertate si pe claustrare. Apartamentele comuni ...

FILIT 2025: Literatura mondială vine la Iași, într-un festival care nu mai acceptă tăcerea. Cine sunt primii invitați
14/09/2025 15:46

Într-o lume fragmentată, in care literatura e tot mai des impinsă spre rafturi uitate sau festivaluri de fatadă, Iasul face un gest curajos. Nu unul de imagine, ci unul de substantă. Festivalul Intern ...

Postul cu apă – curaj, vindecare și redescoperirea de sine
14/09/2025 15:01

Postul cu apă, practicat de secole in traditiile spirituale si tot mai des confirmat de cercetările stiintifice moderne, este mai mult decat o simplă abtinere de la hrană. El devine o terapie profundă a tr ...

Iașul face un nou pas spre energie verde: parc fotovoltaic la CET 2
14/09/2025 15:00

Primăria Municipiului Iasi a lansat licitatia pentru construirea unui parc fotovoltaic de mari dimensiuni pe terenul CET 2 Holboca, un proiect considerat esential in tranzitia energetică a orasului. Valoarea ...

O mie de boboci încep anul universitar, la Agronomie
14/09/2025 14:59

Emoţii intense pentru peste 1.000 de tineri aflaţi in primul an de studii la Universitatea de Ştiinţele Vieţii „Ion Ionescu de la Brad” (USV) Iaşi. De luni, acestia incep anul universitar. Lor ...

Luciana Antoci vrea schimbări majore în şcoli
14/09/2025 14:58

* Antoci, noul consilier al premierului, crede că scoala are nevoie de dialog, nu de decizii impuse, iar soluţiile pentru educaţie trebuie adaptate comunităţilor În ultima conferinţă de presă sus ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei