City, Asito și Euroins – fonduri insuficiente!

logo ASF

Dimensiune font:

| 07-01-2022 11:28
Potrivit unui raport al Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF), fondurile proprii totale disponibile pentru acoperirea MCR (cerinţa de capital minim) au fost insuficiente în cazul societăţilor City, Asito şi Euroins, 
„În ceea ce priveşte SCR (cerinţa de capital de solvabilitate, n.r.), în cazul a două societăţi - City şi Euroins - fondurile proprii totale disponibile pentru acoperirea SCR au fost insuficiente. Pentru societăţile cu deficit, suma totală a deficitului MCR a fost de 1.586,3 milioane lei, iar valoarea totală a deficitului SCR a fost de 2.328,2 milioane lei. De remarcat că în toate cele 3 societăţi au existat evenimente ulterioare relevante”, se menţionează în raport.
Conform sursei citate, o parte semnificativă a ajustărilor reflectă deficienţe ale sistemului de guvernanţă. „Au fost identificate vulnerabilităţi la mai multe societăţi în legătură cu mediul IT şi cadrul de control intern, legate de daune şi rezerve tehnice, reasigurare, depreciere şi calculul cerinţelor de capital. Există o nevoie generală de îmbunătăţire a cadrului formal al documentării, în special în ceea ce priveşte calcularea rezervelor tehnice, inclusiv legate de definirea ipotezelor şi a raţionamentului profesional, simplificărilor, recunoaşterii limitelor contractuale, separării contractelor, segmentării şi definirii grupelor de riscuri omogene (HRG), precum şi evaluarea celei mai bune estimări cedate, şi a probelor de audit disponibile aferente controalelor care urmează să fie efectuate asupra datelor în conformitate cu cerinţele SII (Solvabilitate II, n.r.)”, se precizează în raport.
 
Conform ASF, societăţile de asigurare sunt clasificate în trei grupe. Din grupa 1 fac parte societăţile de asigurare în cazul cărora exerciţiul a relevat faptul că nu deţin suficiente fonduri proprii eligibile de bază pentru a acoperi MCR. În grupa 2 sunt asigurătorii în cazul cărora exerciţiul a relevat faptul că nu deţin suficiente fonduri proprii eligibile pentru a acoperi SCR iar în grupa 3 societăţile de asigurare care, conform exerciţiului, îndeplinesc cerinţele de solvabilitate SCR şi MCR.
Potrivit raportului, societăţi de asigurare din grupa 1 sunt City, Euroins, Asito.
 
 
Referitor la acţiunile ulterioare după data de referinţă a revizuirii bilanţului, în cazul City, societăţii i s-a retras autorizaţia de a desfăşura activităţi de asigurare prin decizie a Consiliului ASF din 16 septembrie 2021.
În ceea ce priveşte Euroins, în perioada martie - aprilie 2021, capitalul societăţii a fost majorat cu 126,64 milioane lei, din care 76,64 milioane lei prin conversia a două împrumuturi subordonate şi în iulie - septembrie cu alte două împrumuturi subordonate de 39,4 milioane lei şi 5,25 milioane lei. În perioada septembrie - octombrie 2021 a fost virată suma de 120,22 milioane lei pentru majorarea capitalului societăţii, operaţiune în curs de aprobare de către ASF. „Societatea a vândut investiţia imobiliară din Bulgaria cu 24,66 milioane lei în iunie 2021 şi a vândut în decembrie 2020 şi aprilie 2021 soldul creanţelor din regrese şi al creanţelor din recuperări cu 58,4 milioane lei, aşa cum este raportat de societate. Ajustările aduse proprietăţii de către auditori şi calculul rezervei pentru creanţe cu regres şi creanţe din recuperări nu au luat în considerare vânzările ulterioare conform metodologiei stabilite”, se mai precizează în raport.
Totodată, potrivit ASF, societatea a semnat un nou contract de reasigurare pentru care a depus o analiză de transfer al riscurilor în contextul planului de redresare impus prin Decizia ASF nr. 1137/28.09.2020.
În ceea ce priveşte Asito, capitalul social al societăţii a fost majorat în septembrie 2020 cu 5.711.900 lei, de la valoarea de 20.642.300 lei la valoarea de 26.354.200 lei.
Potrivit raportului, societăţi de asigurare din grupa 2 sunt: City, Euroins.
Societăţile de asigurare din grupa 3 sunt societăţile rămase. „Tuturor societăţilor le-au fost făcute recomandări pentru remedierea anumitor deficienţe sau pentru îmbunătăţirea anumitor arii identificate. Toate societăţile vor transmite ASF planuri care vizează corectarea acestor situaţii”, se mai precizează în raport.
 
 
În replică, reprezentanţii Euroins România susţin că situaţia prezentată joi în raportul Balance Sheet Review „nu este de actualitate şi se referă la o perioadă din trecut (iunie 2020)”. „În ultimele 18 luni, Euroins a implementat o serie de măsuri complexe, inclusiv noi contracte de reasigurare, cedări de active şi mai multe majorări de capital. În prezent, compania respectă toţi indicatorii prudenţiali (SCR, MCR). O confirmare a faptului că astăzi Euroins România este o companie stabilă, performantă, solvabilă, cu o poziţie financiară mai bună decât oricând este implicarea Băncii Europene pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare în acţionariatul companiei-mamă, cu un focus dedicat pe activitatea din România. Ultimele 18 luni au însemnat pentru Euroins România un efort susţinut de repunere a businessului pe baze sănătoase”, se menţionează în comunicatul Euroins România.
Potrivit sursei citate, în conformitate cu strategia de reducere a expunerii în sectorul RCA, precum şi de diversificare a portofoliului, Euroins România va continua şi în perioada următoare să se concentreze pe o „creştere sănătoasă şi durabilă pe piaţa românească a asiguratorilor prin lansarea de noi produse şi intrarea pe noi segmente de piaţă, respectiv reevaluarea constantă a claselor de riscuri pentru îmbunătăţirea indicatorilor financiari şi ai performanţei economice a companiei”. „Subliniem faptul că rezultatele prezentate astăzi (joi, n.r.) - care se referă la o situaţie din vara anului 2020 - nu afectează astăzi dosarele de daune ale clienţilor şi nici solvabilitatea companiei”, se mai precizează în comunicatul asigurătorului. Marian CAZACU
 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:59

Ziua Crucii

10:45

Licitatie com. Tasca, spatiu in suprafata de 53,13 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu in suprafata de 53,13 mp, apartinand domeniului public al Comunei Tasca, avand destinatia de farmacie, situat in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Bicazului nr. 4, nr.cadastral 51072, CF 51072, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Tasca nr. 102/20.08.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.09.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.10.2025, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, 14 loturi de teren. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: 14 loturi de teren, situate in intravilanul comunei Filipesti, sat Oniscani, F.N., judetul Bacau, care apartin domeniului privat al Comunei Filipesti, conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 , H.C.L. Filipesti nr. 49/18.07.2025 si a caietului de sarcini, identificate astfel: Lotul 1 -C.F. nr. 66501, suprafata: 1.000 mp; Lotul 2 -C.F. nr. 66500, suprafata: 1.000 mp; Lotul 3 -C.F. nr. 61519, suprafata: 1.000 mp; Lotul 4 -C.F. nr. 61520, suprafata: 1.000 mp; Lotul 5 -C.F. nr. 61566, suprafata: 1.000 mp; Lotul 6 -C.F. nr. 66888, suprafata: 1.311 mp; Lotul 7 -C.F. nr. 60620, suprafata: 1.082 mp; Lotul 8 -C.F. nr. 60625, suprafata: 1.388 mp; Lotul 9 -C.F. nr. 60626, suprafata: 1.136 mp; Lotul 10 -C.F. nr. 60627, suprafata: 1.098 mp; Lotul 11 -C.F. nr. 60630, suprafata: 982 mp; Lotul 12 -C.F. nr. 60623, suprafata: 900 mp; Lotul 13 -C.F. nr. 60633, suprafata: 885 mp; Lotul 14 -C.F. nr. 60634, suprafata: 885 mp. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.10.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, spatiu in suprafata de 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 10.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.10.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a Civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
FOTO -- Festivalul „Dealul cu povești” de la Horlești, locul unde literatura devine sărbătoare comunitară
15/09/2025 07:00

Horlestiul a prins viată odată cu editia din acest an a Festivalului de literatură „Dealul cu povesti”, organizat de Asociatia Rediu Tătar si initiat de profesoara de limba romană Monica Cotofa ...

Feerie în lumini și muzică la Palas. Opera din Iași a transformat seara într-o poveste
15/09/2025 06:28

Cateva sute de ieseni au asistat, duminică seară, la cea de-a XIV-a editie a galei „Magia serii in sunet si lumină”, un spectacol care a adus muzica lirică in inima orasului, intr-un decor plin ...

Mai multe persoane, amendate de jandarmii băcăuani după ce au intrat cu ATV-uri și motociclete în pădure
14/09/2025 19:06

Jandarmii din cadrul Inspectoratului de Jandarmi Judetean 'Stefan cel Mare' Bacău au identificat si sanctionat, sambătă, peste zece persoane care au pătruns ilegal in fondul forestier, in zonele Plopu si Va ...

Toamna podgorenilor. În timp ce sudul arde, nordul Moldovei dă semne de recoltă bună
14/09/2025 17:35

Romania viticolă trăieste, in 2025, aceeasi fractură pe care o simte intreaga tară: un sud lovit de secetă si geruri, cu productii prăbusite, si un nord care, paradoxal, rezistă si chiar se anuntă mai p ...

Iașul încarcerat între betoane. Psihologia blocului comunist ne bagă în spital
14/09/2025 16:42

Cartierele gri din Iasi sunt mai mult decat relicvele unei epoci care a mutilat orasele. Ele sunt mărturia vie a unei psihologii colective clădite pe lipsă de libertate si pe claustrare. Apartamentele comuni ...

FILIT 2025: Literatura mondială vine la Iași, într-un festival care nu mai acceptă tăcerea. Cine sunt primii invitați
14/09/2025 15:46

Într-o lume fragmentată, in care literatura e tot mai des impinsă spre rafturi uitate sau festivaluri de fatadă, Iasul face un gest curajos. Nu unul de imagine, ci unul de substantă. Festivalul Intern ...

Postul cu apă – curaj, vindecare și redescoperirea de sine
14/09/2025 15:01

Postul cu apă, practicat de secole in traditiile spirituale si tot mai des confirmat de cercetările stiintifice moderne, este mai mult decat o simplă abtinere de la hrană. El devine o terapie profundă a tr ...

Iașul face un nou pas spre energie verde: parc fotovoltaic la CET 2
14/09/2025 15:00

Primăria Municipiului Iasi a lansat licitatia pentru construirea unui parc fotovoltaic de mari dimensiuni pe terenul CET 2 Holboca, un proiect considerat esential in tranzitia energetică a orasului. Valoarea ...

O mie de boboci încep anul universitar, la Agronomie
14/09/2025 14:59

Emoţii intense pentru peste 1.000 de tineri aflaţi in primul an de studii la Universitatea de Ştiinţele Vieţii „Ion Ionescu de la Brad” (USV) Iaşi. De luni, acestia incep anul universitar. Lor ...

Luciana Antoci vrea schimbări majore în şcoli
14/09/2025 14:58

* Antoci, noul consilier al premierului, crede că scoala are nevoie de dialog, nu de decizii impuse, iar soluţiile pentru educaţie trebuie adaptate comunităţilor În ultima conferinţă de presă sus ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei