Concluziile raportului Ministrului Sănătății privind spitalul mobil, contestate!

1euronest

Dimensiune font:

| 10-02-2021 08:30

Într-un comunicat extrem de stufos, şefii Asociației de Dezvoltare Intercomunitară EURONEST, încearcă să demonteze toate acuzaţiile formulate de şeful CJ Iaşi, care au în spate concluziile raportului Corpului de Control al Ministrului Sănătăţii cu privire la modul în care a fost achiziţionat spitalul modeular

Conducerea Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) EURONEST, instituţie care este proprietara Spitalului Mobil de la Leţcani, destinat bolnavilor cu forme medii şi grave de COVID-19, se arată indignată de declaraţiile făcute ieri de preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi, Costel Alexe, privind concluziile raportului Corpului de Control al Ministrului Sănătăţii cu privire la modul în care a fost achiziţionat acest obiectiv şi deficienţele de ordin tehnic care au condus la sistarea activităţii unităţii medicale, la începutul acestui an. Într-un comunicat de presă, conducerea ADI EURONEST dezminte afirmaţiile preşedintelui CJ Iaşi în legătură cu concluziile prezentate în raport, afirmând că acestea sunt făcute „fie cu neglijenţă, fie cu rea credinţă”. „Am luat act, cu indignare, de declarațiile făcute ieri, 8 februarie a.c, în cadrul unei conferințe de presă, de conducerea Consiliului Județean Iași, pe marginea Raportului Corpului de Control al Ministrului Sănătății la Spitalul de la Lețcani. Verificarea a avut loc în perioada 9-13 noiembrie 2020. Până astăzi, nu am fost informați nici cu privire la efectuarea controlului, nici cu privire la rezultatele acestuia, deși obiectivul verificat este în proprietatea EURONEST, nu a Consiliului Județean Iași (care a avut un reprezentant cooptat în echipa de verificare ), nici a Consiliului Județean Neamț (pe care nu l-a întrebat nimeni dacă dorește să desemneze un expert în echipa de verificare), și nici a Spitalului Clinic de Boli Infecțioase Sfânta Parascheva, Iași. Dacă am fi fost solicitați să furnizăm informații, pe perioada controlului, cele mai multe dintre constatări nu ar mai fi existat astăzi în Raport. Vom uza, însă, de dreptul la contestație, cu atât mai mult cu cât există dovezi certe și irefutabile care demonstrează că raportul a fost întocmit fie cu neglijență, fie cu rea-credință”, spun  şefii ADI EURONEST.

Probleme cu marcajele CE

Aceştia au identificat opt neconcordanţe între informaţiile din Raport şi realitate. Prima ar fi marcajele CE. „Unele dintre ventilatoare nu poartă marcajul CE, spune echipa de control. Fals. Toate ventilatoarele au marcajul CE, dar în cazul unora dintre ele este aplicat distinct, pe cablul de alimentare. Era suficient să vrei să îl vezi. O simplă precizare: dacă etichetele sau declarațiile de conformitate ar fi lipsit, lucrătorii vamali nu ar fi permis importul și nu ar fi fost emise declarațiile vamale”, mai precizează oficialii ADI EURONEST. Acelaşi lucru este valabil  şi pentru paturile din secţia ATI. „Echipa de control trebuia să ridice, cu telecomanda, unul dintre capetele patului și ar fi observat, dedesubt, marcajul CE aplicat într-un loc unde nu riscă să fie deteriorat . Trebuie să și vrei să te uiți, să cauți, ca să găsești…”, se mai apără cei de la Agenţie. De altfel, potrivit acestora toate echipamentele din dotarea Spitalului Lețcani au etichete de conformitate CE, certificate/ declarații de conformitate și respectă standardele în domeniu.

Şefii ADI EURONEST mai aduc în discuţie o altă problemă semnalată în urma controlului, conform căruia „unele dispozitive medicale nu apar în baza de date europeană EUDAMED”. Totuși, în același Raport se consemnează că, „atât timp cât există marcajul de conformitate CE și un organism notificat CE, aceste dispozitive medicale pot fi legal introduse pe piață”.

Măsurători diferite

Suprafaţa utilă şi numărul de paturi este o altă problemă asupra cărora cele două entităţi au păreri diferite. Dacă cei din Corpul de Control al Ministrului Sănătăţii spun că nu se respectă aria minima utilă pe pat și numărul de paturi, încălcându-se OMS nr. 914/2016 și OMS nr. 1500/2009, cei de la ADI EURONEST susţin că suprafața saloanelor de ATI este de aprox. 60 mp, fără a lua în calcul postul de supraveghere alocat personalului medical (aprox. 12 mp) și camera tehnică aferentă fiecărui salon (aprox. 8 mp). „În saloanele de Boli Infecțioase, suprafața saloanelor este de aprox. 70 mp, fără a lua în considerare camera tehnică aferentă fiecărui salon (aprox. 8 mp), numărul de paturi variind. Conform OMS nr. 914/2016 și OMS nr. 1500/2009, aria utilă minimă trebuie să fie de 7 mp/pat în saloane curente și 12 mp/pat la terapie intensivă”, mai precizează aceştia.

Puterea transformatorului, confirmată de facturile E.ON

Alte disensiuni aduc în prim-plan puterea transformatorul electric. În Raport se arată că acesta nu asigură o putere instalată suficientă funcționării tuturor echipamentelor și dispozitivelor electrice. „În condițiile în care nu se precizează nicăieri în Raport că s-ar fi dispus sau efectuat vreo expertiză care să verifice puterea transformatorului, afirmația este cel puțin hazardată. Dacă ar fi vrut cu adevărat să verifice, ar fi putut solicita furnizorului de energie electrică de la amplasament, așa cum am făcut-o și noi, consumurile înregistrate și facturate. În luna noiembrie 2020, de pildă, în perioada controlului, când spitalul a funcționat la capacitate maximă, cel mai mare consum zilnic înregistrat a fost de 331 KWH (echivalent cu 412 KVA). Postul trafo existent la Transagropolis are o putere maximă activă absorbită de 620KW, echivalent cu 673,91KVA. Deci, consumul este la 50-60% din capacitatea transformatorului. Problemele survenite la alimentarea cu energie electrică au fost determinate de fluctuațiile de tensiune, pentru care s-a solicitat un punct de vedere de la E.ON. Ca măsură de prevenție, au fost montate, în saloane, UPS-uri care să preia aceste fluctuații”, se mai apără cei de la ADI EURONEST.

Se lasă cu un proces?

Cât priveşte alte probleme semnalate  - conductele de alimentare cu apă nu sunt izolate termic, iar tunelurile de trecere dintre module nu sunt izolate termic – acestea ar fi fost remediate, așa cum a solicitat DSP Iași, până la sfârșitul lunii noiembrie. În concluzie, oficialii Agenţiei susţin că Raportul este plin de informaţii trunchiate, care aduc atingere instituţiei. „Apreciem ca fiind de o maximă gravitate citarea trunchiată a unor informații din documente oficiale, la fel cum considerăm inadmisibil ca, într-un document de control, să fie inserate informații neverificate, care pot fi ușor demontate. Atragem din nou atenția că afirmațiile hazardate vehiculate în spațiul public sunt de natură a crea grave prejudicii EURONEST, atât în relația cu furnizorul (care asigură mentenanța și garanția Spitalului Mobil), cât și în relația cu alte entități cu care avem dezvoltate parteneriate în cadrul celor 6 proiecte aflate în implementare sau contractare, prejudicii pe care ne rezervăm dreptul să le recuperăm în instanță”, mai precizează oficialii ADI EURONEST. Lucian STATE

 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:59

Ziua Crucii

10:45

Licitatie com. Tasca, spatiu in suprafata de 53,13 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu in suprafata de 53,13 mp, apartinand domeniului public al Comunei Tasca, avand destinatia de farmacie, situat in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Bicazului nr. 4, nr.cadastral 51072, CF 51072, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Tasca nr. 102/20.08.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.09.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.10.2025, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, 14 loturi de teren. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: 14 loturi de teren, situate in intravilanul comunei Filipesti, sat Oniscani, F.N., judetul Bacau, care apartin domeniului privat al Comunei Filipesti, conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 , H.C.L. Filipesti nr. 49/18.07.2025 si a caietului de sarcini, identificate astfel: Lotul 1 -C.F. nr. 66501, suprafata: 1.000 mp; Lotul 2 -C.F. nr. 66500, suprafata: 1.000 mp; Lotul 3 -C.F. nr. 61519, suprafata: 1.000 mp; Lotul 4 -C.F. nr. 61520, suprafata: 1.000 mp; Lotul 5 -C.F. nr. 61566, suprafata: 1.000 mp; Lotul 6 -C.F. nr. 66888, suprafata: 1.311 mp; Lotul 7 -C.F. nr. 60620, suprafata: 1.082 mp; Lotul 8 -C.F. nr. 60625, suprafata: 1.388 mp; Lotul 9 -C.F. nr. 60626, suprafata: 1.136 mp; Lotul 10 -C.F. nr. 60627, suprafata: 1.098 mp; Lotul 11 -C.F. nr. 60630, suprafata: 982 mp; Lotul 12 -C.F. nr. 60623, suprafata: 900 mp; Lotul 13 -C.F. nr. 60633, suprafata: 885 mp; Lotul 14 -C.F. nr. 60634, suprafata: 885 mp. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.10.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, spatiu in suprafata de 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 10.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.10.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a Civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
FOTO -- Festivalul „Dealul cu povești” de la Horlești, locul unde literatura devine sărbătoare comunitară
15/09/2025 07:00

Horlestiul a prins viată odată cu editia din acest an a Festivalului de literatură „Dealul cu povesti”, organizat de Asociatia Rediu Tătar si initiat de profesoara de limba romană Monica Cotofa ...

Feerie în lumini și muzică la Palas. Opera din Iași a transformat seara într-o poveste
15/09/2025 06:28

Cateva sute de ieseni au asistat, duminică seară, la cea de-a XIV-a editie a galei „Magia serii in sunet si lumină”, un spectacol care a adus muzica lirică in inima orasului, intr-un decor plin ...

Mai multe persoane, amendate de jandarmii băcăuani după ce au intrat cu ATV-uri și motociclete în pădure
14/09/2025 19:06

Jandarmii din cadrul Inspectoratului de Jandarmi Judetean 'Stefan cel Mare' Bacău au identificat si sanctionat, sambătă, peste zece persoane care au pătruns ilegal in fondul forestier, in zonele Plopu si Va ...

Toamna podgorenilor. În timp ce sudul arde, nordul Moldovei dă semne de recoltă bună
14/09/2025 17:35

Romania viticolă trăieste, in 2025, aceeasi fractură pe care o simte intreaga tară: un sud lovit de secetă si geruri, cu productii prăbusite, si un nord care, paradoxal, rezistă si chiar se anuntă mai p ...

Iașul încarcerat între betoane. Psihologia blocului comunist ne bagă în spital
14/09/2025 16:42

Cartierele gri din Iasi sunt mai mult decat relicvele unei epoci care a mutilat orasele. Ele sunt mărturia vie a unei psihologii colective clădite pe lipsă de libertate si pe claustrare. Apartamentele comuni ...

FILIT 2025: Literatura mondială vine la Iași, într-un festival care nu mai acceptă tăcerea. Cine sunt primii invitați
14/09/2025 15:46

Într-o lume fragmentată, in care literatura e tot mai des impinsă spre rafturi uitate sau festivaluri de fatadă, Iasul face un gest curajos. Nu unul de imagine, ci unul de substantă. Festivalul Intern ...

Postul cu apă – curaj, vindecare și redescoperirea de sine
14/09/2025 15:01

Postul cu apă, practicat de secole in traditiile spirituale si tot mai des confirmat de cercetările stiintifice moderne, este mai mult decat o simplă abtinere de la hrană. El devine o terapie profundă a tr ...

Iașul face un nou pas spre energie verde: parc fotovoltaic la CET 2
14/09/2025 15:00

Primăria Municipiului Iasi a lansat licitatia pentru construirea unui parc fotovoltaic de mari dimensiuni pe terenul CET 2 Holboca, un proiect considerat esential in tranzitia energetică a orasului. Valoarea ...

O mie de boboci încep anul universitar, la Agronomie
14/09/2025 14:59

Emoţii intense pentru peste 1.000 de tineri aflaţi in primul an de studii la Universitatea de Ştiinţele Vieţii „Ion Ionescu de la Brad” (USV) Iaşi. De luni, acestia incep anul universitar. Lor ...

Luciana Antoci vrea schimbări majore în şcoli
14/09/2025 14:58

* Antoci, noul consilier al premierului, crede că scoala are nevoie de dialog, nu de decizii impuse, iar soluţiile pentru educaţie trebuie adaptate comunităţilor În ultima conferinţă de presă sus ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei