Consilierii locali, chemaţi să voteze măsuri de primă urgență pentru oraş

1sedinta online

Dimensiune font:

| 30-03-2020 00:00

În şedinţa de mâine a Consiliului Local, municipalitatea ieşeană propune un set de măsuri de urgenţă în contextul pandemiei de COVID-19 * astfel, vor fi alocate fonduri pentru societăţile care asigură măsuri de dezinfecţie, protecţie şi transport * o altă măsură se referă la reducerea de taxe pentru agenţii economici aflaţi în dificultate * nu în ultimul rând vor fi luate decizii vizând protecţia persoanelor vulnerabile * şedința va fi organizată prin intermediul unei multisesiuni video, consilierii locali nefiind prezenți în sală, din cauza pandemiei COVID-19

Pe ordinea de zi a ședinței ordinare de Consiliu Local programată mâine, 31 martie, se află un important proiect de hotărâre prin care este propusă o gamă largă de măsuri de primă urgență în contextul pandemiei provocate de coronavirusul SARS-CoV-2. Astfel, față de prevederile bugetare inițiale, va fi alocată suplimentar suma de 3.800.000 de lei pentru susținerea programului de dezinfecție pe raza Municipiului Iași, precum și a măsurilor de protecție în vederea prevenirii și limitării efectelor pandemiei. Din acest fond 500.000 de lei vor fi dirijați către serviciile de salubritate, 500.000 de lei pentru subvenționarea transportului în comun, iar 100.000 de lei vor reveni Poliției Locale. De asemenea, 500.000 de lei vor fi rezervați pentru bunuri și servicii ce țin de ordinea publică și siguranța națională, 2.000.000 de lei vor acoperi cheltuielile cu asistența socială (cheltuieli pentru carantină și alte măsuri în domeniul sănătății). O altă propunere este ca din bugetul inițial alocat pentru întreținerea grădinilor publice, parcurilor, zonelor verzi, bazelor sportive și de agrement, suma de 500.000 de lei să fie folosită în vederea susținerii acțiunilor de combatere a răspândirii coronavirusului pe raza municipiului Iași.

Tot în cadrul măsurilor de prevenție și protecție se prevede ca voluntarii cuprinși în sistemul public de voluntariat, care sunt implicați în gestionarea măsurilor de prevenire a răspândirii coronavirusului, să beneficieze de transport gratuit pe mijloacele de transport public, în baza unei legitimații vizate de Primăria Municipiului Iași, precum și de materiale de protecție (mănuși de protecție, măști de protecție). De asemenea, în proiectul de hotărâre se are în vedere încheierea unui protocol de colaborare între Municipiul Iași și Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iași în vederea sprijinirii cadrelor medicale din municipiu care intră în contact direct cu persoane sau pacienți susceptibili de a fi infectați cu virusul SARS CoV-2.

Reduceri de taxe pentru agenții economici aflați în dificultate

De asemenea, pentru susținerea activității economice locale, pe perioada stării de urgență se va lua măsura reducerii cu 50% a taxelor prevăzute la anexa 7.3 literele A si B din H.C.L. nr.179/24.04.2019 (taxe de transport persoane / bunuri / mărfuri în regim de taxi sau regim de închiriere, precum și taxele ce vizează acordarea autorizațiilor de transport public local).

De asemenea, comercianții de produse tradiționale vor beneficia de restituirea taxei achitate sau după caz scutire de la plata acesteia.

Mai mult, comercianții care își desfășoară activitatea în module, chioșcuri, porticuri, rulote, terase sezoniere, comercianți de flori naturale, automate, alte structuri de vânzare, frigete/frigidere/lăzi frigorifice sezoniere vor beneficia de scutirea sau reducerea taxelor prevăzute în Anexa nr.4.2, punctul 2 din H.C.L. nr.179/2019 (taxe pentru eliberarea autorizațiilor de funcționare și viza anuală), datorate la bugetul local.

Reducerea va fi de 50% din taxele datorate în cazul în care aceștia și-au întrerupt parțial activitatea datorită stării de urgență și de 100% din taxele datorate în cazul în care aceștia și-au întrerupt total activitatea pe perioada stării de urgență.

Persoanele juridice care desfășoară activitatea de servire şi consum al produselor alimentare şi băuturilor alcoolice şi nealcoolice, organizată de restaurante, hoteluri, cafenele sau alte localuri publice, în spaţiile destinate acestui scop din interiorul sau exteriorul locaţiei, cei care desfășoară activităţi culturale, ştiinţifice, artistice, religioase, sportive, de divertisment sau jocuri de noroc, de tratament balnear şi de îngrijire personală, realizate în spaţii închise, beneficiază pe perioada stării de urgență, de scutirea la plata taxelor prevăzute în Anexa nr.4.1.2, punctele 2,3 (taxe vizând eliberarea autorizațiilor sanitare și taxele pentru emiterea sau vizarea anuală a autorizației privind desfășurarea activităților de alimentație publică) și Anexa nr.4.2, punctul 2 din H.C.L. nr.179/2019 (taxe pentru eliberarea autorizațiilor de funcționare și viza anuală), datorate la bugetul local.

Taxa se va recalcula proporțional cu perioada de inactivitate datorată instituirii stării de urgență.

În același set de măsuri economice, va fi inclusă și amânarea la plată a taxei de licențiere datorată de societățile de publicitate care au încheiate contracte de asociere, ca urmare a lipsei adresabilității reclamelor afișate pe panourile publicitare amplasate pe domeniul public sau privat al UAT Iași, pe perioada stării de urgență.

Recuperarea sumelor amânate la plată se va face în șase tranșe egale care decurg după trei luni de la finalizarea stării de urgență.

Persoanele juridice vor beneficia de amânarea la plata chiriei pentru imobilul cu destinaţie de sediu social şi de sedii secundare, pe perioada stării de urgenţă decretate.

Recuperarea sumelor amânate la plată se va face în șase tranșe egale ce decurg după trei luni de la finalizarea stării de urgență.

Măsuri de protecție a persoanelor vulnerabile afectate de pandemie

De asemenea, proiectul de hotărâre prevede acordarea de sprijin persoanelor afectate în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea SARS – CoV - 2, sub toate aspectele (financiar, al stării de sănătate, ori alte situații neprevăzute), constatate ca urmare a luării în evidență de către Primăria Municipiului Iași, prin Direcția de Asistență Socială Iași – Serviciul de Beneficii de Asistență Socială.

O categorie de persoanele vulnerabile avută în vedere este formată persoanele care se află în autoizolare, pentru o perioadă de 15 zile calendaristice, fără venituri și susținători legali. În acest caz se va acorda câte un ajutor de urgență în natură pentru familie (minim două persoane), constând într-un pachet de urgență. Pachetul va cuprinde produse alimentare de strictă necesitate care să le asigure nevoile de hrană pentru o perioadă de 15 zile. Pentru persoana singură cantitatea va fi înjumătăţită.

Persoanele vârstnice cu vârsta peste 65 de ani, fără susținători legali și fără venituri, care se află în autoizolare pe o perioadă de 30 zile calendaristice cu posibilitatea prelungirii vor primi câte un ajutor de urgență în natură, pentru familie (minim două persoane), constând în două pachete de urgență ce vor cuprinde produse alimentare de strictă necesitate, care să le asigure nevoile de hrană pentru o perioadă de 30 zile. Persoana singură va primi un singur pachet pentru 30 de zile.

De asemenea, pentru persoanele fără adăpost identificate pe raza Municipiului Iași prin Direcția de Asistență Socială Iași, se va asigura cazare și masă caldă, prin Cantina de Ajutor Social

Ajutor pentru Primăria Chişinău

În fine, o măsură care va face obiectul discuțiilor în plenul ședinței de Consiliu Local vizează un ajutor extern, mai exact alocarea sumei de 200.000 lei pentru sprijinirea Primăriei Municipiului Chișinău în prevenirea și limitarea efectelor pandemiei COVID-19, sumă necesară pentru materiale de protecție și dezinfectanți. Tudor DAMASCHIN

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:59

Ziua Crucii

10:45

Licitatie com. Tasca, spatiu in suprafata de 53,13 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu in suprafata de 53,13 mp, apartinand domeniului public al Comunei Tasca, avand destinatia de farmacie, situat in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Bicazului nr. 4, nr.cadastral 51072, CF 51072, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Tasca nr. 102/20.08.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.09.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.10.2025, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, 14 loturi de teren. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: 14 loturi de teren, situate in intravilanul comunei Filipesti, sat Oniscani, F.N., judetul Bacau, care apartin domeniului privat al Comunei Filipesti, conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 , H.C.L. Filipesti nr. 49/18.07.2025 si a caietului de sarcini, identificate astfel: Lotul 1 -C.F. nr. 66501, suprafata: 1.000 mp; Lotul 2 -C.F. nr. 66500, suprafata: 1.000 mp; Lotul 3 -C.F. nr. 61519, suprafata: 1.000 mp; Lotul 4 -C.F. nr. 61520, suprafata: 1.000 mp; Lotul 5 -C.F. nr. 61566, suprafata: 1.000 mp; Lotul 6 -C.F. nr. 66888, suprafata: 1.311 mp; Lotul 7 -C.F. nr. 60620, suprafata: 1.082 mp; Lotul 8 -C.F. nr. 60625, suprafata: 1.388 mp; Lotul 9 -C.F. nr. 60626, suprafata: 1.136 mp; Lotul 10 -C.F. nr. 60627, suprafata: 1.098 mp; Lotul 11 -C.F. nr. 60630, suprafata: 982 mp; Lotul 12 -C.F. nr. 60623, suprafata: 900 mp; Lotul 13 -C.F. nr. 60633, suprafata: 885 mp; Lotul 14 -C.F. nr. 60634, suprafata: 885 mp. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.10.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, spatiu in suprafata de 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 10.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.10.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a Civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
FOTO -- Festivalul „Dealul cu povești” de la Horlești, locul unde literatura devine sărbătoare comunitară
15/09/2025 07:00

Horlestiul a prins viată odată cu editia din acest an a Festivalului de literatură „Dealul cu povesti”, organizat de Asociatia Rediu Tătar si initiat de profesoara de limba romană Monica Cotofa ...

Feerie în lumini și muzică la Palas. Opera din Iași a transformat seara într-o poveste
15/09/2025 06:28

Cateva sute de ieseni au asistat, duminică seară, la cea de-a XIV-a editie a galei „Magia serii in sunet si lumină”, un spectacol care a adus muzica lirică in inima orasului, intr-un decor plin ...

Mai multe persoane, amendate de jandarmii băcăuani după ce au intrat cu ATV-uri și motociclete în pădure
14/09/2025 19:06

Jandarmii din cadrul Inspectoratului de Jandarmi Judetean 'Stefan cel Mare' Bacău au identificat si sanctionat, sambătă, peste zece persoane care au pătruns ilegal in fondul forestier, in zonele Plopu si Va ...

Toamna podgorenilor. În timp ce sudul arde, nordul Moldovei dă semne de recoltă bună
14/09/2025 17:35

Romania viticolă trăieste, in 2025, aceeasi fractură pe care o simte intreaga tară: un sud lovit de secetă si geruri, cu productii prăbusite, si un nord care, paradoxal, rezistă si chiar se anuntă mai p ...

Iașul încarcerat între betoane. Psihologia blocului comunist ne bagă în spital
14/09/2025 16:42

Cartierele gri din Iasi sunt mai mult decat relicvele unei epoci care a mutilat orasele. Ele sunt mărturia vie a unei psihologii colective clădite pe lipsă de libertate si pe claustrare. Apartamentele comuni ...

FILIT 2025: Literatura mondială vine la Iași, într-un festival care nu mai acceptă tăcerea. Cine sunt primii invitați
14/09/2025 15:46

Într-o lume fragmentată, in care literatura e tot mai des impinsă spre rafturi uitate sau festivaluri de fatadă, Iasul face un gest curajos. Nu unul de imagine, ci unul de substantă. Festivalul Intern ...

Postul cu apă – curaj, vindecare și redescoperirea de sine
14/09/2025 15:01

Postul cu apă, practicat de secole in traditiile spirituale si tot mai des confirmat de cercetările stiintifice moderne, este mai mult decat o simplă abtinere de la hrană. El devine o terapie profundă a tr ...

Iașul face un nou pas spre energie verde: parc fotovoltaic la CET 2
14/09/2025 15:00

Primăria Municipiului Iasi a lansat licitatia pentru construirea unui parc fotovoltaic de mari dimensiuni pe terenul CET 2 Holboca, un proiect considerat esential in tranzitia energetică a orasului. Valoarea ...

O mie de boboci încep anul universitar, la Agronomie
14/09/2025 14:59

Emoţii intense pentru peste 1.000 de tineri aflaţi in primul an de studii la Universitatea de Ştiinţele Vieţii „Ion Ionescu de la Brad” (USV) Iaşi. De luni, acestia incep anul universitar. Lor ...

Luciana Antoci vrea schimbări majore în şcoli
14/09/2025 14:58

* Antoci, noul consilier al premierului, crede că scoala are nevoie de dialog, nu de decizii impuse, iar soluţiile pentru educaţie trebuie adaptate comunităţilor În ultima conferinţă de presă sus ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei