EXCLUSIV Consiliul Județean Iași, târât prin tribunale de transportatori!

1transport2

Dimensiune font:

| 29-12-2022 10:59

Finalul de an găseşte zona transportului de călători în plină fierbere * nemulţumiţi de apariţia unui alt concurent şi de pierderea rutelor profitabile, transportatorii judeţeni au reuşit să suspende licitaţia organizată de CJ Iaşi pentru atribuirea a 11 grupe de trasee, altele decât cele din Zona Metropolitană * 1 ianuarie 2023 îi va aduce pe ieşeni în postura de a călători cu CTP pe anumite trasee, iar pe alţii în situaţia de a fi nevoiţi să apeleze în continuare la serviciile privaţilor * situaţia ar putea dura una-două luni până când CTP Iaşi îşi va procura toate mijloacele de transport necesare pentru acoperirea totală a Zonei Metropolitane * în schimb, şefii judeţului spun că dacă nu vor reuşi până atunci să reia licitaţia pentru traseele din judeţ, lucrurile se vor schimba în vară, când privaţilor le expiră licenţele de operare pentru actualele trasee, deci vrând-nevrând vor fi nevoiţi să accepte rutele unde nu se pot intersecta cu operatorul ieşean

 

Planul Consiliului Judeţean de a pune pe alte coordonate activitatea de transport judeţean, în condiţiile în care transportul călătorilor în zona metropolitană va fi preluat de Compania de Transport Public Iaşi, va avea parte de o amânare. Acesta întrucât transportatorii judeţeni nu au acceptat să se adapteze noii situaţii, atacând pe toate căile Programului de Transport public județean elaborat de CJ Iaşi şi licitaţiile aferente proiectului. „În linii mari vorbim de două aspecte. Prima ţine de faptul că operatorii judeţeni au licenţe valabile până la jumătatea lui 2023 şi vor să beneficieze de acestea până la expirare. În al doilea rând, au motivat faptul că programul nostru de transport nu ar avea în spate un studiu referitor la fluxurile de călători. Prin urmare, licitaţia vizând atribuirea a 11 grupe de trasee este în acest suspendată în baza unei decizii a Curţii de Apel Iaşi, singura entitate care a dat câştig de cauză transportatorilor judeţeni”, spune Marius Dangă, vicepreşedintele CJ Iaşi. Într-adevăr, pe 16 decembrie, o decizie a magistraţilor Curţii de Apel Iaşi  admite acţiunea formulată împotriva CJ Iaşi de către 18 societăţi care desfăşoară activităţi de transport judeţean, concomitent cu dispoziţia suspendarea executării HCJ Iaşi nr. 259/27 iulie 2022 (n.r. – cea prin care era stabilit noul Program de Transport Public judeţean) până la pronunţarea instanţei de fond. Cât priveşte licitaţia care ar fi trebui să se finalizeze luna aceasta, doi transportori judeţeni au solicitat Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor anularea procedurii de atribuire în ceea ce privește lotul 2 din cadrul „Contractului de delegare a gestiunii serviciilor publice de transport persoane în aria de competenţă a unităţii administrativ teritoriale - judeţul Iaşi”, numai că CNSC le-a respectivele solicitări.

Li s-a luat borcanul cu miere

Este evident faptul că nemulţumirile firmelor care operau pe rutele judeţene fără a ţine cont de iritarea cetăţenilor referitoare la condiţiile de transport (maşini vechi, grafice nerespectate sau orare neştiute de clienţi) au fost amplificate de concesionarea transportul în zona metropolitană către CTP Iaşi. Altfel spus, privaţii au rămas fără rute considerate profitabile, trebuind să-şi caute  clienţi în localităţi mult mai îndepărtate şi, evident, cu alte costuri. Vicepreşedintele CJ Iaşi a intuit apariţia acestor animozităţi, însă a sperat ca ele să fie depăşite. „Scopul nostru a fost de la bun început să optimizăm traseele și condițiile de transport public pentru cetățenii din județ. Indiferent că locuiesc în zona metropolitană sau la granița dintre județe, trebuie să asigurăm mobilitatea pentru toți. Schimbările pe care le-am propus nu au fost populare în rândul operatorilor, dar nu puteam lăsa anumite comunități în riscul de a rămâne izolate. Dincolo de toate dezbaterile, iată că operatorii au găsit, fie prin forme de asociere, fie individual, calea de a participa la licitație. Vom continua să asigurăm transportul județean pentru ieșeni, în condiții și pe trasee mult îmbunătățite”, declara Marius Sorin Dangă în momentul lansării licitaţiei celor 11 grupe de trasee. 

Un conflict permanent

Conflictul dintre transportatorii judeţeni şi autorităţile publice nu este unul nou. În trecut, privaţii s-au războit şi cu Primăria Iaşi, reclamând că, prin operatorul propriu de transport (RATP/CTP), aceasta operează în afara oraşului, spre Ciurea, Tomeşti şi Valea Lupului. De partea cealaltă, municipalitatea a interzis staţionarea transportatorilor judeţeni în zone fierbinţi din oraş, cum ar cea de vizavi de Depoul CTP de la Gară, precum şi folosirea staţiile de transport public local, adică alveolele destinate exclusiv autobuzelor CTP.

La ce trebuie să se aştepte ieşenii

Disputa va avea consecinţe în ceea ce priveşte transportul public de călători în zona metropolitană, care, de la 1 ianuarie, ar fi trebuit a fi deservit exclusiv  de CTP Iaşi. „Probabil ne aşteaptă o etapă tranzitorie, în sensul că vor opera şi firmele private pe anumite trasee din ZMI până la expirarea licenţelor de transport pentru aceste rute”, spun şefii CJ Iaşi. La rândul lor, şefii CTP Iaşi spun că nu toate primăriile din Zona Metropolitană şi-au dat acordul pentru ca activitatea de transport să se deruleze aşa cum a gândit-o Asociaţia Metropolitană de Transport Public Iaşi, însă lucrurile s-ar putea regla astăzi, când este programată Adunarea Generală a Acţionarilor din cadrul AMTPI.

Un alt element care va face ca unele trasee publicate pe site-ul AMTPI să nu poate fi operaţionale de la 1 ianuarie 2023 derivă din faptul că CTP Iaşi nu dispune în acest moment de toate mijloacele auto necesare. „După cum ştiţi, am făcut demersuri pentru achiziţia de microbuze şi midibuze (n.r. – 30 de bucăţi) pentru localităţile unde nu putem opera cu autobuze. Unii dealeri auto europeni nu desfăşoară activitate în această perioadă a anului. Probabil că va trebui să aşteptăm data de 8 ianuarie pentru a ne relua corepondenţa şi de intra în posesia maşinilor. Cel mai probabil, în prima fază, vom acoperi trasee principale, urmând ca într-o lună sau două să le deservim şi pe celelalte”, afirmă Cristian Stoica, directorul CTP Iaşi. Acesta a mai precizat că 15 din cele 20 de autobuze electrice Solaris sunt pregătite pentru a opera pe străzile din oraş, urmând să ia locul autobuzelor clasice ce vor fi direcţionate spre traseele metropolitane. Lucian STATE

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:59

Ziua Crucii

10:45

Licitatie com. Tasca, spatiu in suprafata de 53,13 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu in suprafata de 53,13 mp, apartinand domeniului public al Comunei Tasca, avand destinatia de farmacie, situat in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Bicazului nr. 4, nr.cadastral 51072, CF 51072, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Tasca nr. 102/20.08.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.09.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.10.2025, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, 14 loturi de teren. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: 14 loturi de teren, situate in intravilanul comunei Filipesti, sat Oniscani, F.N., judetul Bacau, care apartin domeniului privat al Comunei Filipesti, conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 , H.C.L. Filipesti nr. 49/18.07.2025 si a caietului de sarcini, identificate astfel: Lotul 1 -C.F. nr. 66501, suprafata: 1.000 mp; Lotul 2 -C.F. nr. 66500, suprafata: 1.000 mp; Lotul 3 -C.F. nr. 61519, suprafata: 1.000 mp; Lotul 4 -C.F. nr. 61520, suprafata: 1.000 mp; Lotul 5 -C.F. nr. 61566, suprafata: 1.000 mp; Lotul 6 -C.F. nr. 66888, suprafata: 1.311 mp; Lotul 7 -C.F. nr. 60620, suprafata: 1.082 mp; Lotul 8 -C.F. nr. 60625, suprafata: 1.388 mp; Lotul 9 -C.F. nr. 60626, suprafata: 1.136 mp; Lotul 10 -C.F. nr. 60627, suprafata: 1.098 mp; Lotul 11 -C.F. nr. 60630, suprafata: 982 mp; Lotul 12 -C.F. nr. 60623, suprafata: 900 mp; Lotul 13 -C.F. nr. 60633, suprafata: 885 mp; Lotul 14 -C.F. nr. 60634, suprafata: 885 mp. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.10.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, spatiu in suprafata de 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 10.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.10.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a Civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
FOTO -- Festivalul „Dealul cu povești” de la Horlești, locul unde literatura devine sărbătoare comunitară
15/09/2025 07:00

Horlestiul a prins viată odată cu editia din acest an a Festivalului de literatură „Dealul cu povesti”, organizat de Asociatia Rediu Tătar si initiat de profesoara de limba romană Monica Cotofa ...

Feerie în lumini și muzică la Palas. Opera din Iași a transformat seara într-o poveste
15/09/2025 06:28

Cateva sute de ieseni au asistat, duminică seară, la cea de-a XIV-a editie a galei „Magia serii in sunet si lumină”, un spectacol care a adus muzica lirică in inima orasului, intr-un decor plin ...

Mai multe persoane, amendate de jandarmii băcăuani după ce au intrat cu ATV-uri și motociclete în pădure
14/09/2025 19:06

Jandarmii din cadrul Inspectoratului de Jandarmi Judetean 'Stefan cel Mare' Bacău au identificat si sanctionat, sambătă, peste zece persoane care au pătruns ilegal in fondul forestier, in zonele Plopu si Va ...

Toamna podgorenilor. În timp ce sudul arde, nordul Moldovei dă semne de recoltă bună
14/09/2025 17:35

Romania viticolă trăieste, in 2025, aceeasi fractură pe care o simte intreaga tară: un sud lovit de secetă si geruri, cu productii prăbusite, si un nord care, paradoxal, rezistă si chiar se anuntă mai p ...

Iașul încarcerat între betoane. Psihologia blocului comunist ne bagă în spital
14/09/2025 16:42

Cartierele gri din Iasi sunt mai mult decat relicvele unei epoci care a mutilat orasele. Ele sunt mărturia vie a unei psihologii colective clădite pe lipsă de libertate si pe claustrare. Apartamentele comuni ...

FILIT 2025: Literatura mondială vine la Iași, într-un festival care nu mai acceptă tăcerea. Cine sunt primii invitați
14/09/2025 15:46

Într-o lume fragmentată, in care literatura e tot mai des impinsă spre rafturi uitate sau festivaluri de fatadă, Iasul face un gest curajos. Nu unul de imagine, ci unul de substantă. Festivalul Intern ...

Postul cu apă – curaj, vindecare și redescoperirea de sine
14/09/2025 15:01

Postul cu apă, practicat de secole in traditiile spirituale si tot mai des confirmat de cercetările stiintifice moderne, este mai mult decat o simplă abtinere de la hrană. El devine o terapie profundă a tr ...

Iașul face un nou pas spre energie verde: parc fotovoltaic la CET 2
14/09/2025 15:00

Primăria Municipiului Iasi a lansat licitatia pentru construirea unui parc fotovoltaic de mari dimensiuni pe terenul CET 2 Holboca, un proiect considerat esential in tranzitia energetică a orasului. Valoarea ...

O mie de boboci încep anul universitar, la Agronomie
14/09/2025 14:59

Emoţii intense pentru peste 1.000 de tineri aflaţi in primul an de studii la Universitatea de Ştiinţele Vieţii „Ion Ionescu de la Brad” (USV) Iaşi. De luni, acestia incep anul universitar. Lor ...

Luciana Antoci vrea schimbări majore în şcoli
14/09/2025 14:58

* Antoci, noul consilier al premierului, crede că scoala are nevoie de dialog, nu de decizii impuse, iar soluţiile pentru educaţie trebuie adaptate comunităţilor În ultima conferinţă de presă sus ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei