Iașul trece pe verde. Semafoare sincronizate în Păcurari, dar traficul e tot blocat de mașini parcate și lipsă de soluții reale
Dimensiune font:
* noua semaforizare sincronizată de pe strada Păcurari din Iași aduce o îmbunătățire vizibilă a fluenței în trafic * din păcate, problemele vechi, precum banda întâi ocupată de mașini parcate și lipsa unor terminale pentru transportul public, rămân nerezolvate
Primăria Iași a făcut un pas important în direcția modernizării traficului, activând un sistem inteligent de semaforizare sincronizată pe întreaga lungime a străzii și șoselei Păcurari. În regim „SINCRO 1:1”, toate semafoarele funcționează perfect sincronizat, permițând o undă verde continuă pentru șoferii care circulă cu viteza recomandată.
„Această măsură reduce timpii de așteptare, fluidizează traficul, scade consumul de combustibil și emisiile, crește siguranța rutieră și face transportul public mai eficient”, au transmis reprezentanții administrației locale.
Nemulțumirile curg în trafic
Pe teren, însă, ieșenii observă că problemele reale ale traficului pe Păcurari sunt încă departe de a fi rezolvate. De ani de zile, banda întâi este ocupată aproape complet de mașinile riveranilor, ceea ce limitează drastic capacitatea de circulație a arterei. „Se circulă pe o bandă jumătate din trei. Banda unu este complet blocată de autoturisme parcate, iar pe banda doi opresc autobuzele, pentru că în alveolele dedicate lor sunt tot mașini parcate”, reclamă localnicii.
Pe rețelele sociale și în sesizările către autorități, tot mai mulți cetățeni cer o soluție simplă și logică: reconfigurarea trotuarului pentru a crea o parcare laterală interioară.
„Poate eliminați și banda 1 blocată de ani de zile de mașinile riveranilor de pe Păcurari, creând parcare laterală interioară în trotuarul actual, și astfel pe banda 1 va putea circula CTP-ul și 112”, a scris un ieșean într-un comentariu devenit viral.
Problemele nu se opresc aici. Lipsa unor terminale moderne pentru transportul public îngreunează suplimentar activitatea autobuzelor și tramvaielor.
„Pe când ceva terminale pentru transport, după modelul Brașovului, ca autobuzele să nu mai aștepte aruncate prin sensuri giratorii sau pe prima bandă?”, se întreabă alți locuitori ai orașului, nemulțumiți de improvizațiile actuale.
Chiar dacă semaforizarea sincronizată reprezintă un progres tehnologic notabil, eficiența sa este diminuată de lipsa unor măsuri concrete privind utilizarea spațiului public și prioritizarea transportului în comun.
Fără reconfigurări fizice ale carosabilului și fără intervenții hotărâte asupra parcărilor necontrolate, inițiativa riscă să fie doar o soluție temporară într-un sistem rutier blocat de haosul cotidian. „Ieșenii au nevoie de o viziune coerentă și curajoasă, nu doar de ajustări tehnice. Traficul nu se deblochează doar cu semafoare inteligente, ci cu decizii administrative ferme și respectarea priorităților urbane”, spun tot mai multe voci din comunitate.
Până atunci, unda verde de pe Păcurari funcționează. Dar doar pentru cei norocoși care reușesc să mai găsească o bandă liberă.
Dan DIMA
Adauga comentariul tau