Începe campania de curăţenie de primăvară!

1curatenie1

Dimensiune font:

| 27-02-2024 22:42

Vineri, 1 martie, la Iaşi va debuta campania de curăţenie de primăvară a oraşului. Sub genericul „Iașul nostru curat”, aceasta va fi coordonată de Salubris SA, cu sprijinul celorlalte societăţi aflate în subordinea Primăriei. În acest sens, în prezenţa primarului Mihai Chirica şi a directorului general al Salubris SA, Cătălin Neculau, pe pietonalul Ştefan cel Mare şi Sfânt a avut loc, marţi, prezentarea câtorva dintre utilajele cu care se va acţiona pe perioada campaniei pe străzile din municipiu.

„Dăm startul campaniei de primăvară, ca în fiecare an în prejama zilei de 1 martie, acţiunea fiind cu atât de importantă pentru oraşul nostru, în condiţiile în care Iaşul este un oraş cu o vizibilitate internaţională din ce în ce mai mare, iar unul dintre principalele atuuri ale celor care ne vizitează este curăţenia oraşului şi siguranţa cetăţenilor.Toate utilajele și echipele Salubris SA, precum și ale celorlalte companii sunt mobilizate pentru amplul program de salubrizare. Vom interveni pe bulevardele principale, dar și în toate cartierele orașului”, a declarat primarul Mihai Chirica.

În acest an, campania de curățenie de primăvară se va desfura în perioada 1 martie - 15 aprilie, cu posibile modificări ale programului, în funcție de starea vremii. „Curăţenia de primăvară  are loc ca o încheiere a campaniei de iarnă, unde titular a  fost Citadin SA, de această dată urmând ca Salubris SA să coordoneze toate activităţile legate de  de curăţenie, împreună cu ceilalţi colegi ai noştri, respectiv cei de la Citadin SA, Servicii Publice SA, Poliţia Locală, Compania de Transport Public şi Termoservice SA, fiecare dintre aceste societăţi având în cadrul acestei campanii temele lor de lucru. De altfel, dacă aţi observat, deja Compania de Transport Public a început să lucreze la reparaţia peroanelor, Servicii Publice SA a intrat pe spaţiile verzi şi pe refacerea gardurilor verzi de la nivelul trotuarelor, în timp ce echipele de muncitori de la la Citadin SA au intrat şi ele în campania de primăvară. De mai puţin de o săptămână şi Salubris SA a demarat activitatea de curăţenie a oraşului”, a precizat edilul. În ceea ce privește străzile principale, echipele Salubris SA lucrează zilnic, între orele 8.30 și 18.00. În campania de salubrizare stradală sunt angrenați zilnic circa 160 de angajați și în jur de 40 de utilaje ale Salubris SA, în afara celor implicați în acțiunile de curățenie obișnuite.

Programul de salubrizare stradală

Primele acțiuni de salubrizare vor avea loc vineri, 1 martie pe str. Păcurari și șos. Păcurari, pe partea dreaptă de la intrarea în oraș către Niciman. Lucrările de curățenie vor continua săptămâna viitoare pe străzile Moara de Foc și Canta, bd. Socola și șos. Nicolina - CUG.  Pe  întreaga durată a campaniei, în zonele în care se va acționa cu automăturători și utilaje de spălat stradale se va interzice parcarea autovehiculelor pe carosabil. Aceste acțiuni vor fi anunțate cu 24 - 48 ore înainte de data programată pentru salubrizarea mecanizată atât în mediul online, cât și fizic în zonele respective, de către Salubris SA și Poliția Locală Iași, prin flyere și panouri stradale. Proprietarii de autovehicule parcate în zona și perioada planificată pentru salubrizare trebuie să asigure eliberarea carosabilului pentru a facilita intervenția utilajelor. În caz contrar este posibil ca autovehiculele să fie ridicate. „Programul de spălare a străzilor este foarte important, pentru că s-a acumulat destul de mult praf la rigole. Programul de lucru este afişat pe site-ul Primăriei, acţiunea urmând să înceapă din partea de vest a oraşului, respectiv dinspre Şoseaua Păcurari şi continuâînd cu strada Canta. Proprietarii autoturismelor parcate la pe prima bandă de circulaţie vor ava la dispoziţie între 24 şi 48 de ore pentru a elibera spaţiul respectiv, pentru a putea permite echipelor de la Salubris să spele rigolele de lângă trotuare”, a menţionat primarul. 

„Este o campanie care va dura până pe 15 aprilie, aceasta fiind în acelaşi timp o foarte bună ocazie de pregătire a oraşului în vederea Sărbătorilor Pascale. Sperăm să avem şi sprijinul cetăţenilor municipiului Iaşi pentru buna desfăşurare a acestei acţiuni şi aici mă refer, în special, la asociaţiile de locatari. Avem, de asemenea, câteva solicitări venite din partea universităţilor, care şi-au exprimat dorinţa de a planta copaci în campusuri”, a adăugat acesta.

Şeful municipalităţii şi-a exprimat dorinţa ca la buna desfăşurare a campaniei să contribuie şi ieşenii. „Sperăm că și cetățenii municipiului Iași se vor implica direct în această campanie, dar mai ales în menținerea curățeniei. Mi-aș dori ca oameni de toate vârstele și din toate mediile sociale să participe alături de noi la curățenia de primăvară, pentru că astfel de acțiuni ne responsabilizează pe fiecare dintre noi și transformă Iașul într-un adevărat oraș european”, a spus Mihai Chirica. .

Investiții importante la Salubris SA

Pentru a se menține performantă, astfel încât și Iașul să rămână un oraș curat, Salubris SA are un program continuu de investiții importante. Astfel, în anul 2023, Salubris SA a achiziționat utilaje și recipienți pentru colectarea deșeurilor în valoare totală de 14.895.000 lei fără TVA, respectiv 17.725.050 lei cu TVA, circa 3,6 milioane de euro.  În anul 2023 Salubris SA a achiziționat o autovidanjă medie, două automăturători medii, două autospeciale pentru spălat puncte gospodărești, două autoutilitare cu platformă și prelate, două autoutilitare pentru ridicat saci bigbags, o autobasculată, două autovehicule multifuncționale cu echipamente pentru iarnă / vară și o autoutilitară pentru ecarisaj. La acestea se adaugă 300 de coșuri de gunoi stradale tip stâlp, și 1.000 de puncte de colectare Glasdon de 240 litri pentru colectarea deșeurilor. Recipientele Glasdon au sistem anti-vandalism, vor fi montați în intersecții și la trecerile de pietoni și vor înlocui actuala rețea de coșuri stradale. Recipientele vor fi golite mecanizat (nu manual, ca în prezent) cu ajutorul unor autospeciale dedicate achiziționate de Salubris SA. Edi MACRI

 

 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:59

Ziua Crucii

10:45

Licitatie com. Tasca, spatiu in suprafata de 53,13 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu in suprafata de 53,13 mp, apartinand domeniului public al Comunei Tasca, avand destinatia de farmacie, situat in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Bicazului nr. 4, nr.cadastral 51072, CF 51072, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Tasca nr. 102/20.08.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.09.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.10.2025, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, 14 loturi de teren. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: 14 loturi de teren, situate in intravilanul comunei Filipesti, sat Oniscani, F.N., judetul Bacau, care apartin domeniului privat al Comunei Filipesti, conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 , H.C.L. Filipesti nr. 49/18.07.2025 si a caietului de sarcini, identificate astfel: Lotul 1 -C.F. nr. 66501, suprafata: 1.000 mp; Lotul 2 -C.F. nr. 66500, suprafata: 1.000 mp; Lotul 3 -C.F. nr. 61519, suprafata: 1.000 mp; Lotul 4 -C.F. nr. 61520, suprafata: 1.000 mp; Lotul 5 -C.F. nr. 61566, suprafata: 1.000 mp; Lotul 6 -C.F. nr. 66888, suprafata: 1.311 mp; Lotul 7 -C.F. nr. 60620, suprafata: 1.082 mp; Lotul 8 -C.F. nr. 60625, suprafata: 1.388 mp; Lotul 9 -C.F. nr. 60626, suprafata: 1.136 mp; Lotul 10 -C.F. nr. 60627, suprafata: 1.098 mp; Lotul 11 -C.F. nr. 60630, suprafata: 982 mp; Lotul 12 -C.F. nr. 60623, suprafata: 900 mp; Lotul 13 -C.F. nr. 60633, suprafata: 885 mp; Lotul 14 -C.F. nr. 60634, suprafata: 885 mp. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.10.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, spatiu in suprafata de 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 10.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.10.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a Civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
FOTO -- Festivalul „Dealul cu povești” de la Horlești, locul unde literatura devine sărbătoare comunitară
15/09/2025 07:00

Horlestiul a prins viată odată cu editia din acest an a Festivalului de literatură „Dealul cu povesti”, organizat de Asociatia Rediu Tătar si initiat de profesoara de limba romană Monica Cotofa ...

Feerie în lumini și muzică la Palas. Opera din Iași a transformat seara într-o poveste
15/09/2025 06:28

Cateva sute de ieseni au asistat, duminică seară, la cea de-a XIV-a editie a galei „Magia serii in sunet si lumină”, un spectacol care a adus muzica lirică in inima orasului, intr-un decor plin ...

Mai multe persoane, amendate de jandarmii băcăuani după ce au intrat cu ATV-uri și motociclete în pădure
14/09/2025 19:06

Jandarmii din cadrul Inspectoratului de Jandarmi Judetean 'Stefan cel Mare' Bacău au identificat si sanctionat, sambătă, peste zece persoane care au pătruns ilegal in fondul forestier, in zonele Plopu si Va ...

Toamna podgorenilor. În timp ce sudul arde, nordul Moldovei dă semne de recoltă bună
14/09/2025 17:35

Romania viticolă trăieste, in 2025, aceeasi fractură pe care o simte intreaga tară: un sud lovit de secetă si geruri, cu productii prăbusite, si un nord care, paradoxal, rezistă si chiar se anuntă mai p ...

Iașul încarcerat între betoane. Psihologia blocului comunist ne bagă în spital
14/09/2025 16:42

Cartierele gri din Iasi sunt mai mult decat relicvele unei epoci care a mutilat orasele. Ele sunt mărturia vie a unei psihologii colective clădite pe lipsă de libertate si pe claustrare. Apartamentele comuni ...

FILIT 2025: Literatura mondială vine la Iași, într-un festival care nu mai acceptă tăcerea. Cine sunt primii invitați
14/09/2025 15:46

Într-o lume fragmentată, in care literatura e tot mai des impinsă spre rafturi uitate sau festivaluri de fatadă, Iasul face un gest curajos. Nu unul de imagine, ci unul de substantă. Festivalul Intern ...

Postul cu apă – curaj, vindecare și redescoperirea de sine
14/09/2025 15:01

Postul cu apă, practicat de secole in traditiile spirituale si tot mai des confirmat de cercetările stiintifice moderne, este mai mult decat o simplă abtinere de la hrană. El devine o terapie profundă a tr ...

Iașul face un nou pas spre energie verde: parc fotovoltaic la CET 2
14/09/2025 15:00

Primăria Municipiului Iasi a lansat licitatia pentru construirea unui parc fotovoltaic de mari dimensiuni pe terenul CET 2 Holboca, un proiect considerat esential in tranzitia energetică a orasului. Valoarea ...

O mie de boboci încep anul universitar, la Agronomie
14/09/2025 14:59

Emoţii intense pentru peste 1.000 de tineri aflaţi in primul an de studii la Universitatea de Ştiinţele Vieţii „Ion Ionescu de la Brad” (USV) Iaşi. De luni, acestia incep anul universitar. Lor ...

Luciana Antoci vrea schimbări majore în şcoli
14/09/2025 14:58

* Antoci, noul consilier al premierului, crede că scoala are nevoie de dialog, nu de decizii impuse, iar soluţiile pentru educaţie trebuie adaptate comunităţilor În ultima conferinţă de presă sus ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei