Inculpat pentru fapte de corupţie, candidat PSD la Primăria Suceava

4

Dimensiune font:

| 13-04-2024 00:07

PSD l-a desemnat drept candidat pentru Primăria Suceava pe Vasile Rîmbu, fost manager al Spitalului Judeţean de Urgenţă Suceava, trimis în judecată pentru corupţie. Preşedintele PSD, Marcel Ciolacu, întrebat dacă nu se creează un precedent prin această candidatură, face trimitere la drepturile cetăţenilor care nu sunt condamnaţi. La rândul său, Rîmbu compară dosarul său cu o fază incertă din sport, spunând că acesta se află în ”camera VAR”.

Preşedintele PSD, Marcel Ciolacu, a fost întrebat, vineri, într-o conferinţă de presă, dacă prin nominalizarea lui Vasile Rîmbu drept candidat al PSD pentru funcţia de primar al municipiului Suceava, în condiţiile în care acesta este inculpat într-un dosar de corupţie, nu se creează un precedent în partid.

”Este condamnat de vreun magistrat cu ceva? Este condamnat de către cineva? Are drepturi cetăţeneşti la fel ca şi mine, la fel ca şi dumneavoastră? Este trimis în judecată?”, a răspuns Marcel Ciolacu.

El a ţinut să sublinieze că ”nu este nicio măsură luată” şi ”un judecător nu s-a exprimat în cazul domniei sale, lucru foarte important”.

Liderului PSD i s-a răspuns că Rîmbu este trimis în judecată pentru corupţie.

La rândul său, Vasile Rîmbu a răspuns în parabole, făcând trimitere la ”camera VAR” din sport.

”Nu ştiu de ce dosare ştiţi dumneavoastră, eu nu ştiu. Îmi daţi voie să răspund? De puţin timp, în sport, a apărut camera VAR. Ea stabileşte faze confuze, defecte sau mai puţin clare. Deci ceea ce spuneţi dumneavoastră este în camera VAR şi se analizează aspectul dacă a fost offsaid sau fault la portar. Vă asigur că se va judeca bine faza şi totul va fi normal”, a afirmat candidatul PSD pentru Primăria Suceava.

În noiembrie anul trecut, Vasile Rîmbu, fost manager al Spitalului Judeţean de Urgenţă Suceava, şi fosta şefă a Serviciului Juridic din cadrul unităţii medicale au fost trimişi în judecată de procurorii DNA, care-i acuză de folosirea de informaţii care nu erau destinate publicităţii. Cei doi ar fi accesat conţinutul unor adrese pe care unitatea medicală le-a trimis procurorilor, în dosarul din pandemie care viza ”zădărnicirea combaterii bolilor”.

”În cursul lunii martie 2020, pe rolul Parchetului de pe lângă Tribunalul Suceava a fost înregistrat un dosar penal, ce avea ca obiect săvârşirea infracţiunilor de «zădărnicirea combaterii bolilor» şi «abuz în serviciu» ce ar fi fost comise de presupuse persoane din conducerea Spitalului Judeţean de Urgenţă «Sfântul Ioan cel Nou» Suceava, printre care şi managerul Rîmbu Vasile. În cursul urmăririi penale, procurorii din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Suceava au formulat mai multe adrese către Spitalul Judeţean de Urgenţă ”Sfântul Ioan cel Nou” Suceava, prin care au solicitat relaţii cu privire la aspectele care făceau obiectul cercetărilor”, au transmis procurorii.

Potrivit acestora, în 1 mai 2020, ”inculpata Mamciuc Dana-Mihaela, la solicitarea inculpatului Rîmbu Vasile şi în scopul de a-i asigura acestuia din urmă posibilitatea a-şi pregăti o strategie de apărare în vederea evitării atragerii răspunderii penale, i-ar fi transmis, printr-un intermediar, informaţii nedestinate publicităţii în posesia cărora ar fi intrat în calitate de şefă a Serviciului Juridic din cadrul unităţii medicale respective”.

”Concret, inculpata i-ar fi transmis managerului, suspendat în acea perioadă, conţinutul adreselor formulate de procurori, natura documentelor solicitate, precum şi date cu privire la poziţia exprimată de directorul medical al spitalului, în cuprinsul unui înscris destinat exclusiv organelor de urmărire penală, în care ar fi făcut referiri la persoana numitului Rîmbu Vasile”, a mai transmis DNA.

Dosarul se află pe rolul Tribunalului Suceava, iar pe portalul instanţelor de judecată nu apare niciun termen stabilit în acest dosar, deşi acesta a fost înscris în 2 noiembrie 2023.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:29

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Nicolae Balcescu, cu sediul in sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, telefon 0234.214.071, fax 0234.214.016, e-mail: registratura@primaria-nicolae-balcescu.ro, cod fiscal 4353234. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu cu suprafata de 10,95 mp, in vederea desfasurarii activitatii cabinet de oftalmologie si optica medicala, situat in imobilul Dispensar Uman din satul Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 8, avand nr. cadastral 61861, CF 61861, apartinand domeniului public al Comunei Nicolae Balcescu, conform caietului de sarcini, H.C.L. Nicolae Balcescu nr. 31/11.03.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu Publicul si Arhiva din cadrul Comunei Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str.Eroilor nr.380, judetul Bacau. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G.nr.57/2019 privind Codul administrativ: 30 Lei/exemplar, se achita numerar sau prin OP la Compartimentul Impozite si Taxe din cadrul Comunei Nicolae Balcescu. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.06.2024, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 14.06.2024, ora 13.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.06.2024, ora 10.00, Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234.514.419, fax 0234.525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 16.05.2024.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Orasul Negresti, cu sediul in orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/457.679, e-mail: inforpnegresti@gmail.com, cod fiscal 13407333. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Teren intravilan in suprafata de 35 mp, situat in orasul Negresti, Str. Decebal nr. 5, ce apartine domeniului public al Orasului Negresti, judetul Vaslui, identificat prin Cartea Funciara Nr. 73695 Negresti, Nr. Cadastral 73695, conform H.C.L. Orasul Negresti nr. 49/28.05.2024 si temeiul legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019 privind Codul Administrativ, pentru realizarea unei constructii provizorii in vederea desfasurarii de activitati conexe serviciilor medicale referitoare la sanatatea umana. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei, Serviciul Juridic. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Serviciul Juridic, din cadrul Orasului Negresti, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 50 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Serviciului Impozite si Taxe Locale din cadrul Orasului Negresti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 12.06.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 20.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Registratura, Orasul Negresti, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.06.2024, ora 11.00, Orasul Negresti, Negresti, Sala Mare, parter, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 29.05.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Orasul Negresti, cu sediul in orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/457.679, e-mail: inforpnegresti@gmail.com, cod fiscal 13407333. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -Spatiu in suprafata de 21,9 mp, situat in orasul Negresti, Str. Unirii, Bl. E2, Sc. C, Parter, judetul Vaslui, ce apartine domeniului privat al Orasului Negresti, judetul Vaslui, identificat prin Carte Funciara Nr. 70102-C1-U74, Nr. Cadastral 70102-C2-U74, conform H.C.L. Orasul Negresti nr. 48/28.05.2024 si temeiul legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019 privind Codul Administrativ, pentru desfasurarea de activitati de coafura si alte activitati de infrumusetare. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: Se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei, Serviciul Juridic. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Serviciul Juridic, din cadrul Orasului Negresti, orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Serviciul Impozite si Taxe Locale din cadrul Orasului Negresti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 12.06.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 20.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Orasul Negresti, Compartimentul Registratura, orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.06.2024, ora 10.00, Orasul Negresti, orasul Negresti, Sala Mare, Parter, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 29.05.2024.
Lucrările la noul stadion al Iașului pot începe!
30/05/2024 10:46

* „Creditul a fost incheiat in condiţii foarte avantajoase, motiv pentru care, credem noi, in cel mai scurt timp putem demara procedurile pentru inceperea lucrărilor”, a declarat primarul Mihai Ch ...

Aqualand în Moara de Vânt!
30/05/2024 10:44

Primarul Mihai Chirica a anunţat marţi că a semnat contractul cu firma SC Goliat SRL din Oradea pentru proiectarea şi construcţia unui parc de distracţii acvatic (aqualand) in zona Moara de Vant, in aprop ...

O nouă premieră de teatru la Ateneul Național din Iași, de Ziua Copilului
30/05/2024 08:49

O nouă premieră de teatru la Ateneul National din Iasi Sambătă, 1 iunie, de la ora 19.00, la Sala Unirii, Ateneul National din Iasi prezintă premiera spectacolului pentru copii Omul de zăpadă care voia ...

Iașul are peste 900 de locuri de muncă vacante!
30/05/2024 08:43

* acum sunt disponibile 907 posturi, cu două mai multe decat săptămana trecută * construcţiile işi păstrează fotoliul de lider * la mare distanţă, posturile ce presupun studii universitare * scăderi ...

„Contre” între PSD şi PNL la ultima şedinţă a CJ din acest mandat
30/05/2024 08:43

Ultima sedintă a Consiliului Judetean din actualul mandat nu a fost una lipsită de incidente, alesii social-democrati si cei ai USR părăsind sala după 10 minute,  nemultumiti de modul in care presedin ...

Consilierii judeţeni au aprobat continuarea lucrărilor la Filarmonică
30/05/2024 08:34

* valoarea lucrărilor este de 105,08 milioane lei inclusiv TVA, din care 49,28 milioane lei reprezintă lucrările de constructii si montaj  Întruniti in ultima sedintă ordinară din acest mandat, ...

A fost aprobată „varianta alternativă” a drumului de acces către Aeroport!
30/05/2024 08:25

* aceasta va consta in modernizarea drumului judeţean DJ 282G: limita municipiul Iaşi - Aroneanu - Rediu Aldei (aproximativ 6,50 km) si realizare unui drum de legătură din DJ 282G (Aroneanu) către Aeroport ...

Mai multe străzi din Iaşi vor fi reabilitate şi modernizate
30/05/2024 08:11

Mai multe străzi din Iaşi vor beneficia in perioada următoare de lucrări de modernizare, in cadrul programului de reabilitare a infrastructurii rutiere si pietonale, precum si de reparatii a străzilor si t ...

Proiectul Centurii Uşoare a fost depus pentru finanţare europeană
30/05/2024 07:55

* traseul viitoarei centuri se suprapune pe mai multe sectoare de drumuri judeţene: DJ 248 B Vanători – Leţcani, in lungime de 15,97 km, DC 26 B Leţcani - Voineşti (16,52 km), DJ 248 A Voineşti (2,2 ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei