Investiții în toate sectoarele de activitate!

1 santier-conest-iasi

Dimensiune font:

| 14-05-2021 00:00

Dezbaterile legate de buget au dus la modificări benefice pentru oraș * astfel,  peste 70 de amendamente, susținute de toate forțele politice din Consiliul Local, au fost incluse în proiectul de buget și practic nu există sector de activitate care să nu aibă prevăzute fonduri pentru investiții

 

 

Conform documentului bugetului, valoarea veniturilor este estimată la suma de 1.167.008.210 lei (circa 236 de milioane de euro), iar cea a cheltuielilor la 1.215.608.210 lei (circa 247 de milioane de euro), diferența de 48.600.000 lei urmând a fi finanțată din excedentul anilor precedenți.

Pentru secțiunea de funcționare vor fi alocați 635.576.720 lei, iar pentru secțiunea de dezvoltare 580.031.490 lei (din care circa 60% reprezintă sume primite de la Uniunea Europeană / alți donatori în contul plăților efectuate și prefinanțări).

La bugetul local se adaugă bugetul centralizat al instituțiilor publice și activităților finanțate integral sau parțial din venituri proprii (spitalele „Sf. Spiridon”, „Dr. C. I. Parhon și de Recuperare, unitățile de învățământ preuniversitar de stat – 71, Direcția Locală de Evidență a Persoanelor, Poliția Locală, Direcția Creșe, Direcția de Asistență Socială, Muzeul Municipal „Regina Maria”, Ateneul Național, Casa de Cultură „Mihai Ursachi” și Editura Junimea), care vizează cheltuieli de 355.574.670 lei și venituri de 338.582.190 lei, diferența provenind din excedentul anilor anteriori.

Astfel, bugetul general al Municipiului Iași pe acest an are o valoare totală de 1.571.182.880 lei (aproximativ 319 milioane de euro).

Proiectele care vor primi finanțare din fonduri externe nerambursabile sunt estimate la o sumă de 378.806.430 lei (circa 77 de milioane de euro; 56.880.040 lei subvenții de la bugetului de stat și 321.926.390 lei sume primite de la Uniunea Europeană.

Reparații la școlile și liceele din oraș

În ceea ce privește amendamentele consilierilor, aceștia au propus alocarea sumei de 300.000 lei pentru studii de soluţii arhitecturale pentru regenerare urbană spaţii publice în Municipiul Iaşi. Alți 150.000 lei vor fi cheltuiți pentru furnizarea şi montare a 36 de cişmele în cartierele Municipiului Iaşi = 150.000 lei. Trecătoarea Trei Ierarhi va fi modernizată cu 110.000 lei, iar alți 100.000 lei au fost alocați pentru înființarea Centru Municipal de Prevenție și Sănătate Publică într-un spațiu aparținând Municipiului Iași.

În zona unităților școlare, sunt 110.00 lei alocați pentru reparații capitale la sala de sport a Liceul Tehnologic ,,Dimitrie Leonida” Iași. De asemenea, vor fi proiectate reparații capitale la cămine C1, C2 și C3 - Colegiul Tehnic de Transporturi şi Construcţii Iaşi (450.000 lei), la care se adaugă 110.000 lei pentru proiectare și reparații capitale la căminul Liceului Tehnologic de Mecatronică şi Automatizări.

Alte propuneri

Alte amendamente includ următoarele investiții:

* Cofinanțare achiziție echipamente medicale Spitalul Clinic de Recuperare = 350.000 lei;

* Construirea de parcări subterane şi supraterane;

* Redistribuirea sumei de un milion lei de la Spitalul Clinic Județean de Urgență ,,Sf. Spiridon” astfel:

*  Dotarea cu microscop electronic Clinica ORL - Spitalul Clinic Județean de Urgență ,,Sf. Spiridon” = 480.000 lei;

*  Reparații capitale fațadă Clinica Chirurgie -  Spitalul Clinic Județean de Urgență ,,Sf. Spiridon” = 520.000 lei;

* Dotarea cu echipamente medicale - Spitalul Clinic ,,Dr. C. I. Parhon” = 300.000 lei;

* Modernizare teren sintetic stadion ,,Emil Alexandrescu” = un milion lei;

* Studiu de fezabilitate pentru crearea unui Centru Educativ pentru Tineret pe amplasamentul fostei tabere școlare Ciric = 250.000 lei;

* Reparații capitale la Grădinița PP20 = 250.000 lei (din care 150.000 lei pentru lucrări de reparații la interior și 100.000 lei lucrări de reparații la împrejmuire);

* Realizarea HUB-ului ,,Iași - Connect” în clădirea CTR = 300.000 lei;

* Susținerea Festivalului Industriilor Creative Iași ,,Romanian Creative Week (RCW)” - 740.000 lei;

* Reabilitare termică și electrică și igienizare subsol la Școala Gimnazială ,,Ion Simionescu” Iași;

* Achiziții servicii sociale pentru îngrijirea la domiciliu a persoanelor vulnerabile = 500.000 lei;

* Expertizare statui Mihail Kogălniceanu, A.D. Xenopol, Ștefan cel Mare și Sfânt = 50.000 lei;

* Pachet „Nou Născut” pentru mame aflate în dificultate (500 lei/copil) = 500.000 lei;

* Achiziție bust Dimitrie Gusti = 35.000 lei;

* Modernizare teren sintetic stadion ,,Emil Alexandrescu” = un milion lei;

Străzi modernizate

Nu au fost uitate nici străzile din oraș. Sunt propuse pentru proiectare și modernizare următoarele artere: strada Dealul Zorilor, strada Basarabi, trecătoarea Vișan, șoseaua Munteni, strada Fortus, strada Caprelor, strada Popăuți, strada Dezrobirii, strada Crivăț, strada Miron Costin, strada Petre Șchiopu, strada Gheorghe Doja, strada Prof. Nicolae Zamfir, strada Iftimie Bârleanu, strada Belvedere, strada Ponoarelor, strada Oancea. Pentru modernizare sunt propuse strada Gloriei, strada Podoleanu, strada Prof. Th. Văscăuțeanu, strada Dr. Victor Babeș, aleea Copou, strada Turcu, strada Dr. Nicolae Vicol, strada George Coșbuc, strada Alexandru Vlahuță, strada Dumitrașcu Cantacuzino, strada Lupiţei, varianta șoseaua Rediu, strada Muntenimii, șoseaua Munteni, strada Simion Bărnuţiu, strada Albineţ, strada Hotin, strada Călugăreni, strada Bucovinei, strada Alba Iulia, strada Teascului, fundac Strugurilor, strada Poienilor, bandă suplimentară de circulație pe direcția șoseaua Arcu – strada Păcurari (adiacent pasaj Octav Băncilă), drum acces Aeroport, strada Aurel Vlaicu - Ciurchi, strada Ion Roată, strada Titu Maiorescu, strada Nicolae Istrate, strada Pojărniciei, stradela Sofia Nădejde prin supralărgire la patru benzi de circulaţie pe tronsonul pod Cicoarei - strada Cicoarei și alte străzi cu indicatori tehnico - economici aprobați din excedent în valoare de opt milioane lei.

Tren urban în Iași

Încă un milion  de lei a fost alocat pentru încheierea unui parteneriat între Consiliul Județean Iași – Municipiul Iași și Ministerul Transporturilor în vederea realizării obiectivului Trenul Metropolitan și alocarea de fonduri pentru elaborarea studiului de fezabilitate aferent acestui obiectiv. Bugetarea participativă va scoate don conturiler municpalității două milioane lei, iar cu 490.000 lei va fi realizat  Master Planul pentru Circulația Bicicletelor și Proiectare. În ceea ce privește Palatul Roznovanu, va fi elaborat un studiu de fezabilitate pentru accesibilizarea persoanelor cu dizabilități în sediul Primăriei Municipiului Iași și clădirile Direcției Generale Economice și de Finanțe Publice Locale) - 150.000 lei. Lucian STATE

 

 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:59

Ziua Crucii

10:45

Licitatie com. Tasca, spatiu in suprafata de 53,13 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu in suprafata de 53,13 mp, apartinand domeniului public al Comunei Tasca, avand destinatia de farmacie, situat in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Bicazului nr. 4, nr.cadastral 51072, CF 51072, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Tasca nr. 102/20.08.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.09.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.10.2025, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, 14 loturi de teren. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: 14 loturi de teren, situate in intravilanul comunei Filipesti, sat Oniscani, F.N., judetul Bacau, care apartin domeniului privat al Comunei Filipesti, conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 , H.C.L. Filipesti nr. 49/18.07.2025 si a caietului de sarcini, identificate astfel: Lotul 1 -C.F. nr. 66501, suprafata: 1.000 mp; Lotul 2 -C.F. nr. 66500, suprafata: 1.000 mp; Lotul 3 -C.F. nr. 61519, suprafata: 1.000 mp; Lotul 4 -C.F. nr. 61520, suprafata: 1.000 mp; Lotul 5 -C.F. nr. 61566, suprafata: 1.000 mp; Lotul 6 -C.F. nr. 66888, suprafata: 1.311 mp; Lotul 7 -C.F. nr. 60620, suprafata: 1.082 mp; Lotul 8 -C.F. nr. 60625, suprafata: 1.388 mp; Lotul 9 -C.F. nr. 60626, suprafata: 1.136 mp; Lotul 10 -C.F. nr. 60627, suprafata: 1.098 mp; Lotul 11 -C.F. nr. 60630, suprafata: 982 mp; Lotul 12 -C.F. nr. 60623, suprafata: 900 mp; Lotul 13 -C.F. nr. 60633, suprafata: 885 mp; Lotul 14 -C.F. nr. 60634, suprafata: 885 mp. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.10.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, spatiu in suprafata de 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 10.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.10.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a Civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
FOTO -- Festivalul „Dealul cu povești” de la Horlești, locul unde literatura devine sărbătoare comunitară
15/09/2025 07:00

Horlestiul a prins viată odată cu editia din acest an a Festivalului de literatură „Dealul cu povesti”, organizat de Asociatia Rediu Tătar si initiat de profesoara de limba romană Monica Cotofa ...

Feerie în lumini și muzică la Palas. Opera din Iași a transformat seara într-o poveste
15/09/2025 06:28

Cateva sute de ieseni au asistat, duminică seară, la cea de-a XIV-a editie a galei „Magia serii in sunet si lumină”, un spectacol care a adus muzica lirică in inima orasului, intr-un decor plin ...

Mai multe persoane, amendate de jandarmii băcăuani după ce au intrat cu ATV-uri și motociclete în pădure
14/09/2025 19:06

Jandarmii din cadrul Inspectoratului de Jandarmi Judetean 'Stefan cel Mare' Bacău au identificat si sanctionat, sambătă, peste zece persoane care au pătruns ilegal in fondul forestier, in zonele Plopu si Va ...

Toamna podgorenilor. În timp ce sudul arde, nordul Moldovei dă semne de recoltă bună
14/09/2025 17:35

Romania viticolă trăieste, in 2025, aceeasi fractură pe care o simte intreaga tară: un sud lovit de secetă si geruri, cu productii prăbusite, si un nord care, paradoxal, rezistă si chiar se anuntă mai p ...

Iașul încarcerat între betoane. Psihologia blocului comunist ne bagă în spital
14/09/2025 16:42

Cartierele gri din Iasi sunt mai mult decat relicvele unei epoci care a mutilat orasele. Ele sunt mărturia vie a unei psihologii colective clădite pe lipsă de libertate si pe claustrare. Apartamentele comuni ...

FILIT 2025: Literatura mondială vine la Iași, într-un festival care nu mai acceptă tăcerea. Cine sunt primii invitați
14/09/2025 15:46

Într-o lume fragmentată, in care literatura e tot mai des impinsă spre rafturi uitate sau festivaluri de fatadă, Iasul face un gest curajos. Nu unul de imagine, ci unul de substantă. Festivalul Intern ...

Postul cu apă – curaj, vindecare și redescoperirea de sine
14/09/2025 15:01

Postul cu apă, practicat de secole in traditiile spirituale si tot mai des confirmat de cercetările stiintifice moderne, este mai mult decat o simplă abtinere de la hrană. El devine o terapie profundă a tr ...

Iașul face un nou pas spre energie verde: parc fotovoltaic la CET 2
14/09/2025 15:00

Primăria Municipiului Iasi a lansat licitatia pentru construirea unui parc fotovoltaic de mari dimensiuni pe terenul CET 2 Holboca, un proiect considerat esential in tranzitia energetică a orasului. Valoarea ...

O mie de boboci încep anul universitar, la Agronomie
14/09/2025 14:59

Emoţii intense pentru peste 1.000 de tineri aflaţi in primul an de studii la Universitatea de Ştiinţele Vieţii „Ion Ionescu de la Brad” (USV) Iaşi. De luni, acestia incep anul universitar. Lor ...

Luciana Antoci vrea schimbări majore în şcoli
14/09/2025 14:58

* Antoci, noul consilier al premierului, crede că scoala are nevoie de dialog, nu de decizii impuse, iar soluţiile pentru educaţie trebuie adaptate comunităţilor În ultima conferinţă de presă sus ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei