Luni - Parchet, marţi - pauză, miercuri - Parchet, joi – pauză...

1 primar 2
1 primar 1

Dimensiune font:

| 16-12-2022 10:34

Mihai Chirica: „Bin Laden a fost prins şi anihilat de 42 de puşcaşi marini. La Iaşi, miercuri, au fost în Primăria Iaşi 46! Efectele, desigur, nu sunt aceleaşi, dar modalitatea de acţiune este una cât se poate de evidentă şi vizibilă. Nu suntem nici traficanţi de droguri, nici spălători de bani, nici infracţiuni de natură economică nu facem...”

Primarul Mihai Chirica a fost plasat, miercuri seară, de procurorii DIICOT Iaşi sub control judiciar pentru o perioadă de 60 de zile şi are calitatea de inculpat. Iniţial, el a fost condus la audierile de la DIICOT în calitate de suspect, la fel ca alţi 29 de angajaţi din Primărie şi de la Cadastru. Toţi 30 sunt anchetaţi într-un dosar în care se fac acuzaţii de abuz în serviciu şi uzurpare a funcţiei într-un dosar privind autorizarea de construcţii imobiliare. Ieri, edilul-şef a oferit detalii despre acuzaţiile care i se aduc, spunând că că nu are nici cea mai mică emoţie. Singurul lucru de care Chirica s-a arătat deranjat constă în faptul că descinderile în forţă ale oamenilor legii afectează imaginea oraşului pe plan naţional.

Pentru primarul Mihai Chirica ziua de miercuri a fost ziua cea mai lungă. El a ajuns acasă cu mult după miezul nopţii. După mai bine de patru ore petrecute la audieri în sediul DIICOT, Mihai Chirica a fost plasat sub control judiciar. Procurorii antimafie îi aduc 8 acuzaţii pentru înscrisuri legate de urbanism, 7 pentru fapte de abuz în serviciu şi una de uzurpare a funcţiei. „A fost extins cazul din 2020, a domnului Zamoşteanu. Bineînţeles, tot pe probleme legate de urbanism, acelaşi blestem care urmăreşte de multă vreme situaţia din Iaşi. Mi s-a adus calitatea de suspect şi după aceea cea de inculpat în acest dosar. Va trebui să interacţionez mai puţin cu Direcţia de Urbanism şi cei care acţionează în zonă. În rest, îmi voi exercita funcţia”, a declarat primarul Mihai Chirica, după ce a ieşit de la audieri.

În perioada în care se află sub control judiciar îşi va delega atribuţiile. Deocamdată nu ştie cui şi cum, din cauza controalelor judiciare la care au fost supuşi şi ceilalţi angajaţi anchetaţi în dosar. La ieşirea de la audieri Mihai Chirica se arăta decis să conteste decizia procurorilor de a-l plasa sub control judiciar.

42 puşcaşi marini pentru Bin Laden. 46 pentru suita de la Primărie

Doisprezece ore mai târziu, într-o conferinţă de presă, primarul şi-a arătat nemulţumirea faţă de impresionanta desfăşurare de forţe de ordine de la SAS şi BCCO care a fost adusă la Primăria Iaşi de procurorii DIICOT. Pentru Mihai Chirica, activitatea de ieri a anchetatorilor care au venit la Primărie a fost una disproporţionată, între ceea ce trebuia să se întâmple şi ceea ce s-a întâmplat de fapt. 

„În cursul zilei de ieri, practic întreg aparatul de conducere a fost chemat la audieri. Toate birourile de aici, viceprimari, foşti, toată direcţia de Urbanism, Cadastru. Sigur, instituţiile statului trebuie să îşi facă datoria şi să culeagă datele pentru a putea să judece în mod obiectiv pentru orice faptă pe care dumnealor o consideră suspectă. Ca o paranteză, de exemplu, Bin Laden a fost prins şi anihilat de 42 de puşcaşi marini. La Iaşi, miercuri au fost în Primăria Iaşi 46! Efectele, desigur, nu sunt aceleaşi, dar modalitatea de acţiune este una cât se poate de evidentă şi vizibilă. Nu suntem nici traficanţi de droguri, nici spălători de bani, nici infracţiuni de natură economică nu facem. Suntem o autoritate publică unde dacă se greşeşte cu vinovăţie se plăteşte, dacă se greşeşte din greşeală, că oricine munceşte greşeşte, atunci sunt măsuri administrative”, a spus primarul Chirica.

Ca modalitate de lucru, primarul înţelege că într-un stat de drept lucrurile trebuiau să se întâmple altfel, adică procurorii să vină la instituţia administrativă şi să solicite documentele pe care le doreau. Dacă nu eşti în stare să le depui la termen din neştiinţă sau din rea voinţă, atunci instituţia poate apela şi la alte măsuri pentru a putea satisface această necesitate. În caz contrar, ca orice instituţie civilizată înfiinţată în baza legilor în vigoare, răspunde de fiecare dată, fapt care se întâmplă în mod curent cu toate instituţiile statului, chiar dacă ele aparţin de Justiţie sau orice altă natură. Nu am avut decât un singur incident, anul trecut, când s-a rătăcit o adresă de înaintare a unui Parchet, nu s-a ajuns la termen şi procurorul însuşi a venit să îşi ridice documentele crezând că e rea intenţie. Le-a avut în mai puţin de o oră. A fost o neglijenţă de servici a unuia dintre colegii mei. Indiferent care sunt consecinţele acestui dosar, e foarte clar, trebuie să plătească. Şi eu voi fi cel care susţin vehement acest lucru. Am spus şi ieri, am spus şi prin plângerile penale pe care le-am mai făcut până acum”, a spus Mihai Chirica, subliniind că Primăria este o instituţie care emite zeci de mii de documente.

„De-a lungul unui an emitem 4,9 milioane de file pe care le transmitem către diverşi beneficiari. În calitate de primar, în ceea ce priveşte activitatea Direcţiei de Urbanism, semnez şi emit documente administrative aproximativ 1500-1600 pe an, certificate de urbanism – 4.000 - 4.500 pe an”, a spus primarul. 

Primar fără emoţii. Doar obosit...

Chiar dacă este pus sub control judiciar pentru 60 de zile şi nu are voie să vorbească cu cei de la Urbanism, primarul a spus că nu are emoţii nici în acest dosar instrumentat de DIICOT.  Dar s-a arătat supărat că descinderile în forţă afectează imaginea oraşului pe plan naţional. Nu am cea mai mică emoţie, decât foarte multă oboseală. Este destul de greu pentru un primar să aibă luni Parchet, marţi - pauză, miercuri - Parchet, joi - pauză, presupun, vineri o să mai vedem. Actul administrativ trebuie să continue. Nu este vorba numai de imaginea primarului, că nu sunt în alegeri. Sunt în mandat încă. Este vorba de imaginea oraşului nostru care ieri a fost una foarte proastă. Nu am cea mai mică emoţie referitoare nu doar la această cauză a omului de afaceri Zămoşteanu, ci şi pentru orice altă cauză. Ştiu foarte clar ce fac şi cum fac. Eu nu sunt decât demnitarul acestei Primării. În spatele meu este un aparat de 679 de persoane. orice persoană care nu-şi face treaba cum se cuvine din rea voinţă sau nepriceprere trebuie să plătească. Dacă e din nepricepere, plăteşte administrativ, ceea ce s-a şi întâmplat, dacă este din rea voinţă plăteşte penal. Acest lucru trebuie să se întâmple. Nu am acuzat decât atunci când am avut date certe. Restul, rămâne la latitudinea organelor de anchetă. Nu am cea mai mică emoţie, decât foarte multă oboseală. Este destul de greu pentru un primar să aibă luni Parchet, marţi - pauză, miercuri - Parchet, joi - pauză, presupun, vineri o să mai vedem. Actul administrativ trebuie să continue. Nu este vorba numai de imaginea primarului, că nu sunt în alegeri. Sunt în mandat încă. Este vorba de imaginea oraşului nostru care ieri a fost una foarte proastă”, a spus primarul Chirica.

Dificil este faptul că în următoarele zile trebuie să găsească înlocuitori sau trasee diferite pentru angajaţii din Primărie anchetaţi în caz, pentru a nu încălca restricţiile impuse de procurorii de caz.

Harabagiu: Au greşit persoana”

La rândul său, fostul viceprimar Gabriel Harabagiu spune că procurorii au încurcat personajele. A aflat asta pe pielea lui, după mai bine de 14 ore de când a fost ridicat din biroul său pentru a fi dus la audieri. Am fost luat în calitate de suspect şi lăsat să plec acasă în calitate de cetăţean”, a spus fostul viceprimar Gabriel Harabagiu.

Iniţial, el a fost luat de procurorii DIICOT şi dus cu maşina la audieri sub acuzaţia de uzurpare de funcţie şi fals intelectual. Am ajuns undeva la ora 11 la sediul IPJ, la ora 20 la DIICOT, iar la ora 2 noaptea, când mi-au prezentat acuzările, am constatat cu toţii că nu era semnătra mea. Ba mai mult, grav e că niciun lucrător nu a verificat documentul respectiv. În data de 10 august 2021, când se presupune că am săvârşit faptele, eram sub control judiciar dat de acelaşi procuror, în acelaşi dosar. E imposibil că nu şi-a amintit nimeni de acest fapt. Grav este că nici măcar conţinutul documentului, care e semnat de fapt de actualul viceprimar, nu face altceva decât să arate situaţia reală a imobilului, ceea ce spune şi DIICOT. Documentul nu a fost folosit. În schimb fost folosit un altul. Practic am fost confundat. Bine că nu mi-au spart uşa de la birou. Sunt curios să aflu cine plăteşte combustibilul de la duba cu care am fost luat, cine plăteşte salariile anchetatorilor şi forţelor de ordine care au stat aici. Până acum nu a mai fost nicio asemenea descindere de forţe de ordine. Nici în primărie, nici în oraş. Vii cu luptători SAS, când de fapt ar trebui să se îndrepte spre zonele unde e traficul de persoane”, a spus fostul viceprimarul Gabriel Harabagiu.

Lucian STATE, Laura RADU

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:59

Ziua Crucii

10:45

Licitatie com. Tasca, spatiu in suprafata de 53,13 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu in suprafata de 53,13 mp, apartinand domeniului public al Comunei Tasca, avand destinatia de farmacie, situat in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Bicazului nr. 4, nr.cadastral 51072, CF 51072, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Tasca nr. 102/20.08.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.09.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.10.2025, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, 14 loturi de teren. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: 14 loturi de teren, situate in intravilanul comunei Filipesti, sat Oniscani, F.N., judetul Bacau, care apartin domeniului privat al Comunei Filipesti, conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 , H.C.L. Filipesti nr. 49/18.07.2025 si a caietului de sarcini, identificate astfel: Lotul 1 -C.F. nr. 66501, suprafata: 1.000 mp; Lotul 2 -C.F. nr. 66500, suprafata: 1.000 mp; Lotul 3 -C.F. nr. 61519, suprafata: 1.000 mp; Lotul 4 -C.F. nr. 61520, suprafata: 1.000 mp; Lotul 5 -C.F. nr. 61566, suprafata: 1.000 mp; Lotul 6 -C.F. nr. 66888, suprafata: 1.311 mp; Lotul 7 -C.F. nr. 60620, suprafata: 1.082 mp; Lotul 8 -C.F. nr. 60625, suprafata: 1.388 mp; Lotul 9 -C.F. nr. 60626, suprafata: 1.136 mp; Lotul 10 -C.F. nr. 60627, suprafata: 1.098 mp; Lotul 11 -C.F. nr. 60630, suprafata: 982 mp; Lotul 12 -C.F. nr. 60623, suprafata: 900 mp; Lotul 13 -C.F. nr. 60633, suprafata: 885 mp; Lotul 14 -C.F. nr. 60634, suprafata: 885 mp. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.10.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, spatiu in suprafata de 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 10.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.10.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a Civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
FOTO -- Festivalul „Dealul cu povești” de la Horlești, locul unde literatura devine sărbătoare comunitară
15/09/2025 07:00

Horlestiul a prins viată odată cu editia din acest an a Festivalului de literatură „Dealul cu povesti”, organizat de Asociatia Rediu Tătar si initiat de profesoara de limba romană Monica Cotofa ...

Feerie în lumini și muzică la Palas. Opera din Iași a transformat seara într-o poveste
15/09/2025 06:28

Cateva sute de ieseni au asistat, duminică seară, la cea de-a XIV-a editie a galei „Magia serii in sunet si lumină”, un spectacol care a adus muzica lirică in inima orasului, intr-un decor plin ...

Mai multe persoane, amendate de jandarmii băcăuani după ce au intrat cu ATV-uri și motociclete în pădure
14/09/2025 19:06

Jandarmii din cadrul Inspectoratului de Jandarmi Judetean 'Stefan cel Mare' Bacău au identificat si sanctionat, sambătă, peste zece persoane care au pătruns ilegal in fondul forestier, in zonele Plopu si Va ...

Toamna podgorenilor. În timp ce sudul arde, nordul Moldovei dă semne de recoltă bună
14/09/2025 17:35

Romania viticolă trăieste, in 2025, aceeasi fractură pe care o simte intreaga tară: un sud lovit de secetă si geruri, cu productii prăbusite, si un nord care, paradoxal, rezistă si chiar se anuntă mai p ...

Iașul încarcerat între betoane. Psihologia blocului comunist ne bagă în spital
14/09/2025 16:42

Cartierele gri din Iasi sunt mai mult decat relicvele unei epoci care a mutilat orasele. Ele sunt mărturia vie a unei psihologii colective clădite pe lipsă de libertate si pe claustrare. Apartamentele comuni ...

FILIT 2025: Literatura mondială vine la Iași, într-un festival care nu mai acceptă tăcerea. Cine sunt primii invitați
14/09/2025 15:46

Într-o lume fragmentată, in care literatura e tot mai des impinsă spre rafturi uitate sau festivaluri de fatadă, Iasul face un gest curajos. Nu unul de imagine, ci unul de substantă. Festivalul Intern ...

Postul cu apă – curaj, vindecare și redescoperirea de sine
14/09/2025 15:01

Postul cu apă, practicat de secole in traditiile spirituale si tot mai des confirmat de cercetările stiintifice moderne, este mai mult decat o simplă abtinere de la hrană. El devine o terapie profundă a tr ...

Iașul face un nou pas spre energie verde: parc fotovoltaic la CET 2
14/09/2025 15:00

Primăria Municipiului Iasi a lansat licitatia pentru construirea unui parc fotovoltaic de mari dimensiuni pe terenul CET 2 Holboca, un proiect considerat esential in tranzitia energetică a orasului. Valoarea ...

O mie de boboci încep anul universitar, la Agronomie
14/09/2025 14:59

Emoţii intense pentru peste 1.000 de tineri aflaţi in primul an de studii la Universitatea de Ştiinţele Vieţii „Ion Ionescu de la Brad” (USV) Iaşi. De luni, acestia incep anul universitar. Lor ...

Luciana Antoci vrea schimbări majore în şcoli
14/09/2025 14:58

* Antoci, noul consilier al premierului, crede că scoala are nevoie de dialog, nu de decizii impuse, iar soluţiile pentru educaţie trebuie adaptate comunităţilor În ultima conferinţă de presă sus ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei