Paradoxurile birocrației. Funcționari premiați regește, de la buget, pentru proiecte la care s-a pierdut de fapt finanțarea europeană

19_11zon

Dimensiune font:

| 01-03-2024 14:52

Caz paradoxal la Primăria Bacău unde angajații implicați pe proiecte cu finanțare europeană pentru care s-a pierdut finanțarea, sunt plătiți cu zeci de mii de lei anual.

În 2019, municipiul Bacău a obținut nouă contracte de finanțare la ADR Nord-Est, pe Programul Operațional Regional (POR) 2014-2020, în valoare totală de 48 de milioane de euro. Proiectele au stat la sertar, fiind blocate de birocrația și indiferența celor care trebuiau să urgenteze procedurile pentru atribuirea contractelor de executare a lucrărilor.

Nu gasesc

Santier in paragina Bacau

Nou instalata administrație de după 2020 a tergiversat implementarea lor. Pentru o parte din ele, avizele finale s-au luat în 2021 și 2022. Abia în 2023 Bacăul a devenit șantier, încercându-se, tardiv, consumarea sumelor eligibile de la UE.

Pentru exercițiul bugetar 2014-2020 POR, ultimele plăți puteau fi făcute până la finalul anului trecut, când a ieșit la iveală că doar o treime din fondurile europene au fost efectiv atrase de Primăria Bacău și că aproximativ 30 de milioane de euro au fost pierdute.

Până la această oră, niciun proiect european nu a fost finalizat. O parte dintre șantiere sunt părăsite, iar pavelele și materialele de construcții au rămas cu lunile pe trotuare. Dacă proiectele nu vor fi finalizate și recepționate până la sfârșitul acestui an, toate sumele atrase deja pe proiectele aflate în execuție vor trebui returnate.

Nu gasesc

Santier in paragina Bacau

Până acum, Bacăul trebuia să aibă funcțional un Sistem de Management al Traficului pentru prioritizarea coridoarelor de transport public, 27 de kilometri de piste de bicicletă, un pasaj suprateran de traversare a străzii principale, din Parcul Cancicov spre zona sportivă, etc.

Însă nu este prima oară când Primăria Bacău pierde integral fondurile europene, chiar dacă cei care trebuiau să urmărească implementarea proiectelor au fost plătiți regește.

Modernizarea Insulei de Agrement din Bacău trebuia finalizată la sfârșitul anului 2015. Termenul a fost prelungit, cu tot cu un an de grație, până pe 31 decembrie 2018.

În total, investiția era estimată la 52 de milioane de lei, din care 16,5 milioane erau asigurați prin Fondul European de Dezvoltare Regională, 1,4 milioane de la bugetul de stat, iar restul finanțare de la bugetul local al municipiului. Primăria Bacău nu a reușit să finalizeze proiectul și a fost nevoită să returneze întreaga sumă absorbită deja în proiect, în valoare de peste 2 milioane de euro.

Peste un milion de euro, sporuri, în ultimii trei ani, pentru funcționarii Primăriei Bacău

Angajații care sunt implicați în unitățile de implementare a proiectelor UE sunt plătiți regește, pe lângă salariul pe care îl încasează lunar. Nu contează performanța și dacă se face ceva efectiv pe acel proiect.

Potrivit jurnaliștilor de la Ziarul de Bacău, în anul 2021 s-au cheltuit 805.581 lei pentru 56 de angajați, în 2022 1.823.332 lei pentru 73 de angajați, iar în 2023 s-a ajuns la 2.772.809 lei pentru 80 de angajați implicați în proiecte europene. În total, municipalitatea a plătit peste 5,3 milioane de lei pentru sporuri, adică peste 1 milion de euro.

De exemplu, un inspector de specialitate implicat în proiectul „Traseu de biciclete semircircular Mioriței” a primit doar în 2023 suma de 50.115 lei, un consilier implicat în proiectul „Deplasări nemotorizate SUD Centru-Aeroport” a primit 42.336 de lei, un consilier juridic atras în proiectul de „Modernizare și reabilitare Colegiul ”Grigore Antipa”, 32.676 de lei.

Pentru proiectul de modernizare și reabilitare a Creșei 3 un inspector a primit 52.513 lei, iar un consilier implicat în proiectul „Coridor pentru deplasări demotorizate Parcul Cancicov-Stadion-Bazin de Înot-Universitatea Vasile Alecsandri”, proiect aflat într-un stadiu foarte întârziat de implementare, suma de 55.297 de lei.

Sporul primarului se ridică la peste 13.000 de euro, anual

Lucian Daniel Stanciu Viziteu, printr-o dispoziție de primar emisă anul trecut, și-a stabilit sporul pentru proiecte europene la 50% din salariu.

„Astfel, conform cifrelor oficiale, Viziteu încasează 5476 de lei net în fiecare lună, indemnizație pentru lucrul cu fonduri UE. În total, Viziteu ridică anual peste 13.000 de euro doar din acest spor, ca și cum atragerea de fonduri europene nu ar fi în fișa postului. La fel, în cazul viceprimarului Liviu Miroșeanu, care încasează puțin peste 11.500 de euro pe an pentru implicarea în proiectele cu fonduri UE. În ceea ce-l privește pe viceprimarul Cristian Ghingheș, acesta încasează un spor de doar 5% din salariu, deoarece i-au fost luate atribuțiile”, precizează Ziarul de Bacău.

Nu gasesc

Santier in paragina Bacau

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Sipote, cu sediul in comuna Sipote, Str. Alexandru Lapusneanu nr. 1, judetul Iasi, cod postal 707485, telefon 0232/238.333, fax 0232/238.320, e-mail: primariasipote@yahoo.ro, cod fiscal 4540291. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 loturi de teren, amplasate in intravilanul satului Iazu Nou, Str. Tineretului, F.N., ce apartin domeniului privat al Comunei Sipote, identificate astfel: Lotul 1 -suprafata de 2.020 mp, numar cadastral 61658, Cartea Funciara 61658; Lotul 2 -suprafata de 1.797 mp, numar cadastral 61655, Cartea Funciara 61655; Lotul 3 -suprafata de 1.364 mp, numar cadastral 61659, Cartea Funciara 61659; Lotul 4 -suprafata de 1.496 mp, numar cadastral 61714, Cartea Funciara 61714; 1 lot de teren, amplasat in intravilanul satului Mitoc, Str. Arhimandrit Nectarie, F.N., ce apartine domeniului privat al Comunei Sipote, identificate astfel: Lotul 5 -suprafata de 1.236 mp, numar cadastral 61754, Cartea Funciara 61754; 2 loturi de teren, amplasate in intravilanul satului Mitoc, Str. Scolii, F.N., ce apartin domeniului privat al Comunei Sipote, identificate astfel: Lotul 6 -suprafata de 1.342 mp, numar cadastral 61765, Cartea Funciara 61765; Lotul 7 -suprafata de 1.072 mp, numar cadastral 61747, Cartea Funciara 61747; conform caietului de sarcini, H.C.L. Sipote nr. 93/30.07.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Serviciul Administrare Patrimoniu, sau se poate consulta pe site-ul: www.primaria sipote.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Serviciul Administrare Patrimoniu, din cadrul Comunei Sipote, comuna Sipote, Str. Alexandru Lapusneanu nr. 1, judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita in numerar la Casieria institutiei sau cu ordin de plata in contul Comunei Sipote, RO95TREZ24A70 5000200130X, deschis la Trezoreria Municipiului Iasi, cod fiscal 4540291. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 16.10.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 24.10.2024, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Sipote, cu sediul in comuna Sipote, Str. Alexandru Lapusneanu nr. 1, judetul Iasi, Registratura. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 24.10.2024, ora 12.00, Camin Cultural Sipote, cu sediul in comuna Sipote, Str. Luca Arbore nr. 151, judetul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Judecatoria Harlau, cu sediul in oras Harlau, Str. Gheorghe Doja nr. 1, judetul Iasi, telefon 0232/722.344, fax 0232/722.622, e-mail: jud-hirlau- reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 01.10.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Orasul Negresti, cu sediul in orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235.457.679, e-mail: inforpnegresti@gmail.com, cod fiscal 13407333. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Teren in suprafata de 222 mp, situat in intravilanul orasului Negresti, Str.Decebal, F.N., T 30, P 97, Punct Tarina, ce apartine domeniului privat al Orasului Negresti, judetul Vaslui, identificat prin C.F. nr. 73740 Negresti, nr.cadastral 73740, conform H.C.L. Orasul Negresti nr. 84/23.09.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019, privind Codul Administrativ. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: Se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei, Serviciul Juridic. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Serviciul Juridic din cadrul Orasului Negresti, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Serviciul Impozite si Taxe Locale din cadrul Orasului Negresti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 15.10.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 23.10.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Orasul Negresti, Compartimentul Registratura, orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 24.10.2024, ora 11.00, Orasul Negresti, orasul Negresti, Sala Mare, parter, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235.311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 01.10.2024.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Orasul Negresti, cu sediul in orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235.457.679, e-mail: inforpnegresti@gmail.com, cod fiscal 13407333. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Teren in suprafata de 100 mp, situat in intravilanul orasului Negresti, F.N., ce apartine domeniului privat al Orasului Negresti, judetul Vaslui, identificat prin Cartea Funciara nr. 73583 Negresti, nr. cadastral 73583, conform H.C.L. Orasul Negresti nr. 72/30.08.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019, privind Codul Administrativ, pentru realizarea unei constructii provizorii, in vederea desfasurarii de activitati comerciale. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei, Serviciul Juridic. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Serviciul Juridic din cadrul Orasului Negresti, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 50 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Serviciului Impozite si Taxe Locale din cadrul Orasului Negresti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 15.10.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 23.10.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Registratura, orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 24.10.2024, ora 10.00, Orasul Negresti, Sala Mare, parter, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235.311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 01.10.2024.
Accident pe o trecere de pietoni, la Piatra Neamț. Șoferița a fugit de la locul accidentului
11/10/2024 10:35

O femeie a fost accidentată pe o trecere de pietoni din Piatra-Neamţ de un autoturism condus de o şoferiţă care apoi a fugit de la faţa locului, a informat, vineri, Inspectoratul de Poliţie Judeţean (IP ...

Suicidul a devenit a patra cauză de deces în rândul tinerilor!
11/10/2024 09:30

* „15% dintre adolescenti se confruntă cu o afectiune mintală. Astfel, s-a ajuns ca sinuciderea să fie a patra cauză de deces in randul celor cu varsta cuprinsă intre 15 si 29 de ani. Nu putem spune ...

Devastarea unei terase, extrem de costisitoare: amenzi de 30.000 lei
11/10/2024 08:33

* cei trei autori au defilat apoi inarmaţi cu săbii ninja şi spray-uri lacrimogene * unul dintre ei şi-a scos organul genital din pantaloni, lăudandu-se in public cu ce l-a inzestrat natura După trei ani ...

O nouă ispravă a puştiului  teribilist: raliu nocturn, încheiat în şanţ
11/10/2024 08:32

N-au trecut nici două săptămani de cand am scris, incă o dată, despre cel mai tanăr recordmen din judeţ in materie de infracţiuni. La numai 16 ani ai săi, Denis Adrian Doru, puştiul teribilist, are in ...

Mită la Regionala CFR Iași
11/10/2024 08:24

Doi angajaţi ai Sucursalei Regionale de Transport Feroviar de Călători Iaşi au fost reţinuţi de procurori, unul pentru dare şi celălalt pentru luare de mită. Faptele au fost comise in luna septembrie, ...

Proiecții culturale ieșene – Arc peste timp!
11/10/2024 07:47

Liceul Teoretic „Alexandru Ioan Cuza” din Iasi continuă traditia de promovare a valorilor culturale iesene, alături de Primăria Municipiului Iasi,  prin Proiectul  „Iasul cultural ...

Haiduc, mafiot şi tâlhar, la doar 17 ani
11/10/2024 07:34

Sebastian R. (17 ani) a debutat in forţă pe tăramul infracţional, in primăvara acestui an şi, drept urmare, a ajuns deja in arestul preventiv. Lucru destul de rar in cazul unui minor. Dar frecvenţa (trei ...

DNA Iași îl acuză pe fostul ministru al Sănătății de luare de mită
10/10/2024 23:26

* avocata fostului ministru neagă cu vehemenţă informaţiile că ar fi luat mită de o sută de ori, de la 100 de persoane * conducerea natională a partidului l-a demis pe Tătaru din toate functiile politi ...

„Poveștile sunt o punte de legătură între lumi diverse, un instrument de autocunoaștere, dar și o fereastră de evadare, atunci când lumea din jurul tău devine prea strâmtă”
10/10/2024 20:13

* dialog cu scriitoarea Adina Rosetti, fondatoarea Asociatiei „De basm” Povestile joacă un rol esential in cresterea frumoasă a copiilor deoarece le stimulează imaginatia, le dezvoltă empatia ...

  Auchan, 18 ani de succes!
10/10/2024 19:59

Auchan Romania aniversează 18 ani de prezentă pe piata locală si isi invită clientii să sărbătorească impreună printr-o serie impresionantă de oferte si surprize. De la inceputul lunii, hipermarketul ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei