Pensionarii ar putea rămâne fără transport public!

1 transport 2

Dimensiune font:

| 23-03-2020 00:00

Există, totuşi, posibilitatea ca în varianta în care situaţia în Iaşi se complică, medical vorbind, să se recurgă la suspendarea gratuităţilor acordate pensionarilor sau la transport public asigurat doar celor care prezintă adeverinţe de salariaţi

Spre deseobire de alte situaţii dată fiind evoluția situației la nivel național și internațional, primarul Mihai Chirica nu a mai convocat o nouă ședință a Comitetului Local pentru Situații de Urgență destinată luării unor măsuri de prevenire a infecției cu noul coronavirus COVID-19 în Municipiul Iași. Este de aşteptat ca acest lucru se se întâmple astăzi, însă până atunci, toate măsurile stabilite anterior rămân valabile, evident, cu posibilitatea ca unele dintre acestea să se radicalizeze. Scenariu valabil doar în situaţia în care ieşenii nu înţeleg să se conformeze dispoziţiilor emise de la nivel central.

„Fac apel la toți cetățenii Iașului și toți românii: respectați toate cerințele impuse de lege în această perioadă, nu părăsiți casele decât dacă este obligatoriu și doar în limitele cerute de lege, nu folosiți transportul public decât dacă este absolut necesar, nu vă întruniți nicăieri decât dacă este o obligație care poate fi mai presus de propria voastră sănătate. Fac acest apel din dorința de a vă arata că respectarea acestor decizii stricte ale noastre face diferența dintre a ne continua viața cu toții, împreună, sau de a-și pierde viața unii dintre noi. Să nu uitați că suntem împreună și, cu răbdare, vom depăși aceste momente!”, a spus, ieri primarul Mihai Chirica.

Shopping pentru vârstnici asigurat de DAS Iaşi

Totuşi, în concordanţă cu ultimele decizii luate la nivel central, Primăria Iaşi

a  trecut la selectarea bazei de date pentru persoanele peste 65 de ani ! „Vom continua măsurile restrictive din săptămânile trecute, vom crea un grup de lucru pentru supravegherea și ajutorul persoanelor peste 65 de ani”, a spus, ieri, primarul Mihai Chirica. Astfel, în contextul prevenirii și limitării răspândirii infecției cu noul coronavirus, Primăria Municipiului Iași, prin Direcția de Asistență Socială, oferă servicii de aprovizionare cu alimente, produse de igienă etc. persoanelor vârstnice autoizolate la domiciliu, lipsite de sprijinul familiei sau al unui aparținător. O echipă de angajați din cadrul Direcției de Asistență Socială se va deplasa la domiciliu pentru a primi lista cumpărăturilor și banii, iar în aceeași zi produsele necesare vor fi livrate solicitanților.

Persoanele vulnerabile pot suna la numerele de telefon 0770.448.993 și 0770.205.740, de luni până vineri, în intervalul orar 8.00 - 16.00.

Cheltuielile pentru alimente vor fi suportate de persoanele care solicită ajutor, iar angajații Direcției de Asistență Socială vor acorda sprijin pentru evitarea deplasărilor și a locurilor aglomerate în vederea reducerii riscului de expunere la epidemie.

Pentru persoanele care au nevoie și de donații în medicamente sau / și alte produse, Direcția de Asistență Socială va contacta fundații, asociații și companii disponibile să doneze.

Companiile sau ONG-urile care vor să se alăture acestui demers sunt rugate să folosească adresa de e-mail dac_iasi@yahoo.com.

Nu se schimbă regulile în ceea ce priveşte transportul public. Încă...

Vestea bună vine din zona transportului public. Restricţionat la nivelul intervalelor orare, acestea va continua să funcţioneze în aceleaşi condiţii. Deşi şi aici s-au purtat discuţii, atât timp cât cei care beneficiază de gratuităţi nu înţeleg să stea în case, ceea ce duce la un flux crescut de călători între orele în care mijloacele de transport sunt scoase la stradă. „Tot ce vă pot spune că este că accesul călătorilor a fost limitat la nivelul locurilor de pe scaune. Poliţia Locală veghează ca această regulă să fie respectată. În plus, şoferii şi vatmanii noştri au primit  indicaţia de a nun pleca din staţii dacă vor exista călători care nu se voir conforma acestei reguli. Mai mult, pe unele mijloace de transport asigurăm personal auxiliar, a cărui atribuţie este să nu permită accesul celor care nu mai au loc”, spun surse din interiorul Companiei de Transport Iaşi. 

Lucrurile sunt destul de complicate atât timp cât există persoane care nu înţeleg să respecte noile reguli. Din acest motiv, există posibilitatea unor măsuri, mult mai radicale. Potrivit aceloraşţi surse s-ar putea ajunge în situaţia suspensării (temporare) a gratuităţilor acordate anumitor categorii de călători, îndeosebi celor vulnerabile. Apoi, există scenariul în care în mijlocul de transport în comun ar putea urca numai cei care merg la serviciu, în baza adevederinţei eliberate de angajator sau în baza unei declaraţii pe propria răspundere. Întrebat dacă se va schimba ceva în transportul public din oraş, primarul a răspuns: „Deocamdată nu! Deja e redus simţitor. Analizăm în continuare”.

Prin urmare, activitatea de transport public local funcționează în regim normal între orele 5.00 și 8.00 şi 15.30-18.00 şi la un sfert din capacitate între orele 21.00-2245. Rămân operaţionale cursele de pe traseele speciale, care asigură transportul personalului medical şi a angajaţilor de la Complex Era. „Verificăm ca mijloacele de transport să respecte nivelul maxim de încărcare a acestora în condițiile actuale. Trăim vremuri dificile, dar răbdarea și înțelepciunea sunt virtuțile care pot salva viața noastră și a celor dragi nouă. Rugămintea mea este să respectăm aceste restricții, să fim solidari cu cei care chiar au nevoie de transport, cei care muncesc la foc continuu - cadrele medicale și farmaciștii, cei care ne aprovizionează cu alimente, forțe de ordine și toți cei pentru care deplasarea este absolut obligatorie. Să le garantăm că fiind solidari cu ei, nu le aglomerăm mijloacele de transport și nu le punem viața in pericol. Vă rog respectați normele de igienă, nu părăsiți casele decât dacă e strict obligatoriu: urgențe medicale, aprovizionarea cu medicamente și hrană sau prezența la locul de muncă”, a spus primarul Iașului.

Tonete închise

În altă ordine de idei, programul de funcționare al unor puncte de vânzare ale CTP Iași a fost schimbat. Urmare a volumului redus de încasări din această perioadă, începând cu data de 21 martie 2020, tonetele din următoarele zone vor fi închise sâmbăta, duminica şi în zilele de sărbătoare. Este vorba de tonetele de la Biserica Înălţarea Domnului, Mircea cel Bătrân, Moara 1 Mai (Păcurari), Pod Nicolina, Podu de Piatră, Tudor Neculai, Ţesătura, Zimbru.  Biletele pe suport de hârtie vor fi disponibile la automatele de bilete instalate în zonele menționate, iar abonamente vor putea fi achiziţionate de la aceste punctele de vânzare doar de luni până vineri. Reprezentanţii CTP Iaşi reamintesc că biletele şi abonamente pot fi procurate în format electronic folosind aplicaţia mobilă 24pay, iar pentru călătoriile ocazionale plata se poate face şi direct în vehicule, la dispozitivele POS instalate în interiorul acestora, utilizând un card bancar contactless. Tudor DAMASCHIN

 

* * *

 

„Dragi ieșeni, am astăzi un mesaj special. Mă adresez dumnevoastră, seniorilor Iașului. Vă spun sincer și direct: sunteți în pericol! Acest virus nou vă pune viața în pericol. Vă rog din tot sufletul, stați cât mai mult în casă! Rugați-vă copiii și nepoții să vă aducă produsele necesare, să vi le lase la ușă, fără să-i atingeți.

Nu vă plimbați, nu stați în parcuri, nu mergeți în piețe. Cu două săptămâni de efort comun, al nostru, al tuturor, reușim să învingem epidemia! Ați văzut multe la viața voastră, ați prins și vremuri grele, și vremuri bune. Acum trebuie doar să vă odihniți acasă, la televizor! Aveți copii și nepoți care vă pot aproviziona și care vă pot învață ușor cum să comunicați pe internet - stați acasă! Și vă rog să nu uitați: sunt aici, alături de voi, și împreună vom trece cu bine și peste asta! Cereți-mi ajutorul și voi fi prezent!” – primarul Mihai Chirica

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:59

Ziua Crucii

10:45

Licitatie com. Tasca, spatiu in suprafata de 53,13 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu in suprafata de 53,13 mp, apartinand domeniului public al Comunei Tasca, avand destinatia de farmacie, situat in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Bicazului nr. 4, nr.cadastral 51072, CF 51072, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Tasca nr. 102/20.08.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.09.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.10.2025, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, 14 loturi de teren. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: 14 loturi de teren, situate in intravilanul comunei Filipesti, sat Oniscani, F.N., judetul Bacau, care apartin domeniului privat al Comunei Filipesti, conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 , H.C.L. Filipesti nr. 49/18.07.2025 si a caietului de sarcini, identificate astfel: Lotul 1 -C.F. nr. 66501, suprafata: 1.000 mp; Lotul 2 -C.F. nr. 66500, suprafata: 1.000 mp; Lotul 3 -C.F. nr. 61519, suprafata: 1.000 mp; Lotul 4 -C.F. nr. 61520, suprafata: 1.000 mp; Lotul 5 -C.F. nr. 61566, suprafata: 1.000 mp; Lotul 6 -C.F. nr. 66888, suprafata: 1.311 mp; Lotul 7 -C.F. nr. 60620, suprafata: 1.082 mp; Lotul 8 -C.F. nr. 60625, suprafata: 1.388 mp; Lotul 9 -C.F. nr. 60626, suprafata: 1.136 mp; Lotul 10 -C.F. nr. 60627, suprafata: 1.098 mp; Lotul 11 -C.F. nr. 60630, suprafata: 982 mp; Lotul 12 -C.F. nr. 60623, suprafata: 900 mp; Lotul 13 -C.F. nr. 60633, suprafata: 885 mp; Lotul 14 -C.F. nr. 60634, suprafata: 885 mp. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.10.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, spatiu in suprafata de 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 10.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.10.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a Civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
FOTO -- Festivalul „Dealul cu povești” de la Horlești, locul unde literatura devine sărbătoare comunitară
15/09/2025 07:00

Horlestiul a prins viată odată cu editia din acest an a Festivalului de literatură „Dealul cu povesti”, organizat de Asociatia Rediu Tătar si initiat de profesoara de limba romană Monica Cotofa ...

Feerie în lumini și muzică la Palas. Opera din Iași a transformat seara într-o poveste
15/09/2025 06:28

Cateva sute de ieseni au asistat, duminică seară, la cea de-a XIV-a editie a galei „Magia serii in sunet si lumină”, un spectacol care a adus muzica lirică in inima orasului, intr-un decor plin ...

Mai multe persoane, amendate de jandarmii băcăuani după ce au intrat cu ATV-uri și motociclete în pădure
14/09/2025 19:06

Jandarmii din cadrul Inspectoratului de Jandarmi Judetean 'Stefan cel Mare' Bacău au identificat si sanctionat, sambătă, peste zece persoane care au pătruns ilegal in fondul forestier, in zonele Plopu si Va ...

Toamna podgorenilor. În timp ce sudul arde, nordul Moldovei dă semne de recoltă bună
14/09/2025 17:35

Romania viticolă trăieste, in 2025, aceeasi fractură pe care o simte intreaga tară: un sud lovit de secetă si geruri, cu productii prăbusite, si un nord care, paradoxal, rezistă si chiar se anuntă mai p ...

Iașul încarcerat între betoane. Psihologia blocului comunist ne bagă în spital
14/09/2025 16:42

Cartierele gri din Iasi sunt mai mult decat relicvele unei epoci care a mutilat orasele. Ele sunt mărturia vie a unei psihologii colective clădite pe lipsă de libertate si pe claustrare. Apartamentele comuni ...

FILIT 2025: Literatura mondială vine la Iași, într-un festival care nu mai acceptă tăcerea. Cine sunt primii invitați
14/09/2025 15:46

Într-o lume fragmentată, in care literatura e tot mai des impinsă spre rafturi uitate sau festivaluri de fatadă, Iasul face un gest curajos. Nu unul de imagine, ci unul de substantă. Festivalul Intern ...

Postul cu apă – curaj, vindecare și redescoperirea de sine
14/09/2025 15:01

Postul cu apă, practicat de secole in traditiile spirituale si tot mai des confirmat de cercetările stiintifice moderne, este mai mult decat o simplă abtinere de la hrană. El devine o terapie profundă a tr ...

Iașul face un nou pas spre energie verde: parc fotovoltaic la CET 2
14/09/2025 15:00

Primăria Municipiului Iasi a lansat licitatia pentru construirea unui parc fotovoltaic de mari dimensiuni pe terenul CET 2 Holboca, un proiect considerat esential in tranzitia energetică a orasului. Valoarea ...

O mie de boboci încep anul universitar, la Agronomie
14/09/2025 14:59

Emoţii intense pentru peste 1.000 de tineri aflaţi in primul an de studii la Universitatea de Ştiinţele Vieţii „Ion Ionescu de la Brad” (USV) Iaşi. De luni, acestia incep anul universitar. Lor ...

Luciana Antoci vrea schimbări majore în şcoli
14/09/2025 14:58

* Antoci, noul consilier al premierului, crede că scoala are nevoie de dialog, nu de decizii impuse, iar soluţiile pentru educaţie trebuie adaptate comunităţilor În ultima conferinţă de presă sus ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei