Poliţia Locală va monitoriza cinematografele şi mall-urile!

2locala

Dimensiune font:

| 11-03-2020 09:30

Vizaţi sunt tinerii care vor frecventa aceste locuri în perioada în care cursurile sunt suspendate * o altă măsură inedită aplicată la Iaşi o constituie confecţionarea de măşti din tifon * „Căutăm soluţii. Astfel, ştiind că piaţa dezinfectanţilor, a echipamentului de protecţie, este secătuită, am comandat jumătate de de tonă de tifon pentru a face măşti în atelierele de croitorie”, a precizat Chirica


Dată fiind evoluția situației la nivel național și internațional, primarul Mihai Chirica a dispus, în conformitate cu măsurile impuse de Comitetul Național pentru Situații Speciale de Urgență, închiderea celor 11 creşe din oraş. „De mâine (n.r. – astăzi) 120.000 de copii din judeţ rămân acasă. Peste jumătate sunt din municipiul Iaşi, mă refer la cei din şcoli şi licee. Ca măsură suplimentară, nici creşele nu vor mai funcţiona între 11 şi 22 martie. Avem 11 creşe, cu peste 1.200 de copii, prin urmare era nevoie de o măsură de acelaşi tip. În paralel, vom continua cu monitorizarea tuturor măsurilor luate anterior în ceea ce priveşte eliminarea posibilităţilor de infecţie. Nu va fi uşor. Sunt  măsuri dure, în condiţii dure. Nici părinţilor nu le va fi uşor”, spune Mihai Chirica.

Edilul-şef a mai precizat că că în perioada în care creşele rămân închise, personalul acestora va face dezinfecţia spaţiilor

Primarul Iaşului a făcut referire şi la alte măsuri excepţionale. „Vom monitoriza persoanele aflate deja la domiciliu şi care au vârstă de peste 65 de ani. De asemenea, o să încercăm să limităm programul cu publicul astfel încât pe partea unde oferim servicii de administraţie publică să nu fie mai mult de 5-6 persoane într-un singur spaţiu, restul fiind programate pe rând, până la epuizarea programului de lucru. Nu în ultimul rând, încercăm să îi monitorizăm pe cei care, dacă nu sunt la şcoală, să nu fie în mall-uri, cinematografe sau teatre”, a mai afirmat primarul Chirica.

Ne facem singuri măştile de protecţie

Iaşul oferă şi alte exemple în ceea ce priveşte măsurile împotriva contaminării cu CONVID 19. „Suntem conştienţi că nu este o situaţie normală. Căutăm soluţii. Astfel, ştiind că piaţa dezinfectanţilor, a echipamentului de protecţie, este secătuită, am comandat jumătate de de tonă de tifon pentru a face măşti în atelierele de croitorie. Sigur, nu au calitatea măştilor tradiţionale, însă cei acre le vor purta le vor schimba mai des”, a mai precizat primarul. Acesta s-a referit şi la activitatea Ateneului din Iaşi. „Am analizat subiectul organizării în continuare a spectacolelor. Ei trebuie să obţină aviz suplimentar de la Direcţia de Sănătate Publică dacă sunt sau nu factor de risc în momentul de faţă”, afirmă Chirica.

În fine, dacă – doamne fereşte – va apărea şi la Iaşi un caz de infestare cu CONVID 19, o primă măsură va viza Compania de Transport Public. „Dacă apare această nefericită situaţie, va trebui să ne îndreptăm şi spre mijloacele de transport, în sensul de a limita aglomeraţia la nivelul locurilor de pe scaune”, a mai spus primarul.

 

Măsurile stabilite stabilite în ședința de luni, 9 martie, s-au materializat în Hotărârea nr. 1 a Comitetului Local pentru Situații de Urgență al Municipiului Iași

 

Art.1. (1) În perioada 11.03.2020 – 22.03.2020 pe raza Municipiului Iași se suspendă desfășurarea cursurilor unităților de învățământ și a activității creșelor.
(2) În perioada 11.03.2020 – 22.03.2020 conducerile unităților de învățământ și a creșelor vor lua măsuri de igienizare și dezinfectare a tuturor spațiilor.

Art.2. Începând cu data de 9.03.2020 pe raza Municipiului Iași se interzice desfășurarea tuturor evenimentelor care presupun participarea unui număr major și necontrolat de persoane, inclusiv a celor aprobate până la această dată.

Art.3. Începând cu data de 10.03.2020, toate spațiile de joacă pentru copii de pe raza Municipiului Iași vor fi închise între orele 22.00 și 7.00, iar toate echipamentele și mobilierul urban din acestea vor fi dezinfectate zilnic cu materialele avizate de Ministerul Sănătății. Această măsură va fi dusă la îndeplinire de SC Servicii Publice Iași SA.

Art.4. (1) Direcția de Asistență Socială va monitoriza suplimentar toate persoanele vulnerabile din evidență, le va identifica cu prioritate pe cele cu vârsta peste 65 de ani și le va oferi, la nevoie, servicii de aprovizionare cu alimente, produse de igienă etc.
(2) Direcția de Asistență Socială va achiziționa suplimentar materiale necesare pentru dezinfecție, măști, mănuși de protecție, atât pentru cabinetele medicale școlare și universitare, cât și pentru celelalte imobile în care se desfășoară activități (500 l dezinfectant pentru pardoseli, 500 l dezinfectant pentru mâini, 500 kg de tifon pentru confecționarea de măști).

Art.5. Poliția Locală Iași împreună cu reprezentanții Municipiului Iași vor înștiința în scris unitățile de alimentație publică (restaurante, baruri etc.), mall-uri, supermarketuri, unități care presupun prezența unui număr foarte mare de persoane, de necesitatea de a lua măsuri de igienizare și dezinfecție, precum și aceea de a obține avizul special al Direcției de Sănătate Publică în vederea organizării unor activități cu participare ridicată (concerte, petreceri, nunți, parastase etc.). Formularul aferent este disponibil pe site-ul Direcției de Sănătate Publică.

Art.6. (1) La nivelul municipalității se constituie o structură de permanență alcătuită din reprezentanți ai Primăriei Municipiului Iași, direcțiilor subordonate și societăților comerciale municipale, structură condusă de primarul Mihai Chirica.
(2) Această structură flexibilă coordonează toate măsurile necesare evitării apariției gripei sezoniere și infecției cu noul coronavirus și va fi pregătită să ia măsuri de urgență în eventuale astfel de cazuri.
(3) Din structura de permanență vor face parte, pe lângă reprezentanții Primăriei, direcțiile, societățile și instituțiile cu atribuții directe în această problematică (Direcția de Asistență Socială, Spitalele de Recuperare și „Dr. C. I. Parhon”, Direcția Creșe, Direcția Locală de Evidență a Persoanelor, Eco Piața SA, Compania de Transport Public SA, Salubris SA, Servicii Publice Iași SA).
(4) Structura municipală va forma un grup de lucru operativ pentru o mai rapidă colaborare cu alte instituții ale statului reprezentate și în Comitetul Local pentru Situații de Urgență al Municipiului Iași și care sunt direct implicate în gestionarea situației, anume Direcția de Sănătate Publică, Spitalul de Boli Infecțioase „Sf. Parascheva”, Inspectoratul Școlar Județean, Instituția Prefectului - Județul Iași, Inspectoratul pentru Situații de Urgență, Poliția Municipiului etc.
(5) Activitățile și atribuțiile în cadrul grupului de lucru sunt precis stabilite și trasate în regim de permanență, fiecare reprezentant având stabilit minim câte un înlocuitor, astfel încât Primăria, societățile comerciale municipale și celelalte instituții să funcționeze la parametri normali indiferent de evoluția situației.

Art. 7. Prezenta Hotărâre va fi comunicată prin grija Centrului de Informații pentru Cetățeni către Instituția Prefectului - Județul Iași, Inspectoratului Școlar Județean Iași, Direcția Creșe, Poliția Locală Iași, Servicii Publice Iași SA, Direcția de Asistență Socială Iași, Direcția de Sănătate Publică Iași, precum și celor interesați în vederea ducerii la îndeplinire. Tudor DAMASCHIN

 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:59

Ziua Crucii

10:45

Licitatie com. Tasca, spatiu in suprafata de 53,13 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu in suprafata de 53,13 mp, apartinand domeniului public al Comunei Tasca, avand destinatia de farmacie, situat in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Bicazului nr. 4, nr.cadastral 51072, CF 51072, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Tasca nr. 102/20.08.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.09.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.10.2025, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, 14 loturi de teren. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: 14 loturi de teren, situate in intravilanul comunei Filipesti, sat Oniscani, F.N., judetul Bacau, care apartin domeniului privat al Comunei Filipesti, conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 , H.C.L. Filipesti nr. 49/18.07.2025 si a caietului de sarcini, identificate astfel: Lotul 1 -C.F. nr. 66501, suprafata: 1.000 mp; Lotul 2 -C.F. nr. 66500, suprafata: 1.000 mp; Lotul 3 -C.F. nr. 61519, suprafata: 1.000 mp; Lotul 4 -C.F. nr. 61520, suprafata: 1.000 mp; Lotul 5 -C.F. nr. 61566, suprafata: 1.000 mp; Lotul 6 -C.F. nr. 66888, suprafata: 1.311 mp; Lotul 7 -C.F. nr. 60620, suprafata: 1.082 mp; Lotul 8 -C.F. nr. 60625, suprafata: 1.388 mp; Lotul 9 -C.F. nr. 60626, suprafata: 1.136 mp; Lotul 10 -C.F. nr. 60627, suprafata: 1.098 mp; Lotul 11 -C.F. nr. 60630, suprafata: 982 mp; Lotul 12 -C.F. nr. 60623, suprafata: 900 mp; Lotul 13 -C.F. nr. 60633, suprafata: 885 mp; Lotul 14 -C.F. nr. 60634, suprafata: 885 mp. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.10.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, spatiu in suprafata de 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 10.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.10.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a Civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
FOTO -- Festivalul „Dealul cu povești” de la Horlești, locul unde literatura devine sărbătoare comunitară
15/09/2025 07:00

Horlestiul a prins viată odată cu editia din acest an a Festivalului de literatură „Dealul cu povesti”, organizat de Asociatia Rediu Tătar si initiat de profesoara de limba romană Monica Cotofa ...

Feerie în lumini și muzică la Palas. Opera din Iași a transformat seara într-o poveste
15/09/2025 06:28

Cateva sute de ieseni au asistat, duminică seară, la cea de-a XIV-a editie a galei „Magia serii in sunet si lumină”, un spectacol care a adus muzica lirică in inima orasului, intr-un decor plin ...

Mai multe persoane, amendate de jandarmii băcăuani după ce au intrat cu ATV-uri și motociclete în pădure
14/09/2025 19:06

Jandarmii din cadrul Inspectoratului de Jandarmi Judetean 'Stefan cel Mare' Bacău au identificat si sanctionat, sambătă, peste zece persoane care au pătruns ilegal in fondul forestier, in zonele Plopu si Va ...

Toamna podgorenilor. În timp ce sudul arde, nordul Moldovei dă semne de recoltă bună
14/09/2025 17:35

Romania viticolă trăieste, in 2025, aceeasi fractură pe care o simte intreaga tară: un sud lovit de secetă si geruri, cu productii prăbusite, si un nord care, paradoxal, rezistă si chiar se anuntă mai p ...

Iașul încarcerat între betoane. Psihologia blocului comunist ne bagă în spital
14/09/2025 16:42

Cartierele gri din Iasi sunt mai mult decat relicvele unei epoci care a mutilat orasele. Ele sunt mărturia vie a unei psihologii colective clădite pe lipsă de libertate si pe claustrare. Apartamentele comuni ...

FILIT 2025: Literatura mondială vine la Iași, într-un festival care nu mai acceptă tăcerea. Cine sunt primii invitați
14/09/2025 15:46

Într-o lume fragmentată, in care literatura e tot mai des impinsă spre rafturi uitate sau festivaluri de fatadă, Iasul face un gest curajos. Nu unul de imagine, ci unul de substantă. Festivalul Intern ...

Postul cu apă – curaj, vindecare și redescoperirea de sine
14/09/2025 15:01

Postul cu apă, practicat de secole in traditiile spirituale si tot mai des confirmat de cercetările stiintifice moderne, este mai mult decat o simplă abtinere de la hrană. El devine o terapie profundă a tr ...

Iașul face un nou pas spre energie verde: parc fotovoltaic la CET 2
14/09/2025 15:00

Primăria Municipiului Iasi a lansat licitatia pentru construirea unui parc fotovoltaic de mari dimensiuni pe terenul CET 2 Holboca, un proiect considerat esential in tranzitia energetică a orasului. Valoarea ...

O mie de boboci încep anul universitar, la Agronomie
14/09/2025 14:59

Emoţii intense pentru peste 1.000 de tineri aflaţi in primul an de studii la Universitatea de Ştiinţele Vieţii „Ion Ionescu de la Brad” (USV) Iaşi. De luni, acestia incep anul universitar. Lor ...

Luciana Antoci vrea schimbări majore în şcoli
14/09/2025 14:58

* Antoci, noul consilier al premierului, crede că scoala are nevoie de dialog, nu de decizii impuse, iar soluţiile pentru educaţie trebuie adaptate comunităţilor În ultima conferinţă de presă sus ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei