Primăria Iaşi a pregătit 1.000 de persoane pentru a lupta cu zăpezile!

1zapada2
1zapada1

Dimensiune font:

| 19-11-2023 23:59

Efectele ninsorilor căzute începând de vineri au fost combătute cu 27 de autospeciale * de asemenea, au fost împrăştiate 35 tone de material antiderapant * o atenție deosebită a fost acordată, încă de la primii fulgi, zonelor Bucium, Copou și Moara de Vânt, după care au fost trimise echipe suplimentare pe cu sărărițe pe Şoseaua Nicolina, Şoseaua Iași - Voinești, strada Sărărie, Moara de Vânt și Bucium

Municipiul Iași s-a aflat, până ieri dimineaţă, într-o avertizare „cod galben” de precipitaţii, ninsori şi intensificări aşe vântului, pretext suficient pentru ca autorităţile  locale şi cele judeţene să intre în alertă. Primul care a areacţionat a fost primarul primarul Mihai Chirica, care a dispus organizarea și activarea Comandamentului de Iarnă al municipiului Iaşi, respectiv asigurarea utilajelor, personalului și stocurilor necesare acțiunilor de deszăpezire din sezonul rece 2023 - 2024. Ca în fiecare an, Comandamentul de iarnă va fi coordonat de Citadin SA. De altfel, la baza Citadin SA va funcţiona şi Dispeceratul care va asigura permanenţa în cadrul Comandamentului de Iarnă. „Nu mai puțin de 157 de utilaje de diferite categorii sunt pregătite pentru eventualele intervenții din această iarnă, iar circa 1.000 de persoane sunt instruite și pregătite pentru a interveni în teren”, a spus primarul Mihai Chirica. 

Cum se va interveni

Toate societăţile din subordinea Primăriei Iaşi sunt pregătite pentru intervenţii pe zona lor de activitate. Citadin SA are pregătite 84 de utilaje, din care 50 proprii și 34 închiriate, care vor fi folosite pe toate segmentele de drumuri din municipiul Iaşi. Permanența este asigurată de 38 de angajați (un supracontrol, un dispecer, opt șefi de trasee și 28 de muncitori), dar sunt pregătite să intervină în caz de necesitate în jur de 250 de persoane.

La rândul ei, SC Salubris SA va acţiona în special pe trotuare cu 28 de utilaje. Compania poate mobiliza 228 de persoane, din care 157 de lucrători de salubrizare stradală.

Şi Servicii Publice SA au un parc auto pregătit pentru intervenţii format din 30 de autovehicule, având în stoc deja pregătiți 100 metri cubi de material antiderapant. Iar pentru activitățile de întreținere a spațiilor verzi, tăieri / toaletări de arbori și intervenții în zonele de pantă, versanți, poduri, pasaje, parcuri și cimitire, Servicii Publice SA are pregătie pentru intervenții în jur de 330 de persoane.

Compania de Transport Public Iași are pregătite 15 autovehicule pentru intervenţii atât la reţeaua fir contact, calea de rulare şi macaze, cât şi în refugiile şi staţiile de transport în comun. Ca personal, compania poate interveni în orice moment cu un număr de 25 de persoane.

Nu în ultimul rând, Direcția de Asistență Socială va asigura spațiile necesare de cazare pentru persoanele fără adăpost sau cele afectate de fenomenele meteorologice periculoase. În acest sens, Primăria Municipiului Iași face apel la ieșeni ca, dacă observă persoane fără adăpost în spații deschise în această perioadă cu temperaturi negative, să apeleze numărul unic de urgențe 112 sau Dispeceratul Poliţiei Locale. Persoanele astfel identificate vor fi conduse la spital sau la Direcția de Asistență Socială pentru a primi ajutorul necesar.

35 de tone de clorură de sodiu au ajuns deja pe străzile din oraş

În ceea ce privește stocurile de material antiderapant, în baza Citadin se află deja depozitate 1.800 de tone de clorură de sodiu tratată cu inhibitor dintr-un contract de 9.000 de tone, 149 de tone de clorură de calciu dintr-un contract de 1.000 de tone, 23 de tone de motorină Euro 5 dintr-un contract de 600 de tone.

Şi Salubris are deja pregătite în stocuri 59 de tone de clorură de sodiu tratată cu inhibitor dintr-un contract de 200 de tone, 48 de tone de nisip dintr-un contract de 200 de tone şi 26 de tone de clorură de calciu dintr-un contract de 200 de tone.

Deja o parte dintre aceste stocuri au început a fi folosite. „Citadin SA a intervenit cu 14 sărărițe, 4 autobasculante, 7 tractoare, 1 buldoexcavator, 1 încărcător frontal și 24 de muncitori. O atenție deosebită a fost acordată încă de la începutul ninsorilor  zonelor Bucium, Copou și Moara de Vânt. Apoi, au fost trimise echipe suplimentare pe cu sărărițe pe șos. Nicolina, șos. Iași - Voinești, str. Sărărie, Moara de Vânt și Bucium. Până acum echipele Citadin SA au utilizat 35 de tone de clorură de sodiu cu inhibitori”, a mai spus primarul Mihai Chirica.  

Singurele probleme semnalate au fost cele referitoare la înaintea maşinilor pe drumurile judeţene. Oficialii Companiei de Transport Public Iaşi, operator de transport pe Zona Metropolitană, au menţionat că au fost nevoiţi să modifice traseul autobuzul de pe ruta 202, care nu a mai întors în stația City View, având capătul în Centru Păun. De asemenea, două autobuze de pe traseele 701 şi 702 s-au pus în mişcare doar după sosirea în zonă a utilajelelor de deszăpezit, fiind probleme pe sectoarele Breazu,  sensul spre Horleşti, repectiv staţia Breazu spre Rond Păcurari.

Situații critice pe drumurile naționale

Peste 50 de situaţii au necesitat intervenţia echipajelor Secţiei Drumuri Naţionale Iaşi, care au fost solicitate să tracteze sau să scoată din decor autovehicule echipate cu anvelope de vară sau extrem de uzate, cu toate că judeţul s-a aflat sub Cod Galben de ninsori abundente.

Cele mai multe situaţii de acest fel au fost întâlnite pe Drumul Naţional 28, Cozia - Răducăneni, dar şi pe Drumul Naţional 24, Poieni - Păun, la intrarea în municipiul Iaşi dinspre Vaslui. „Aceste incidente nu s-au soldat cu urmări grave, ci doar cu pagube materiale şi blocaje inerente în trafic. Echipajele DRDP Iaşi intervin în permanenţă pentru asigurarea circulaţiei, pe toate sectoarele din administrare”, au transmis cei de la Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Iaşi.

Pentru că în zonă a nins abundent, utilajele DRDP Iaşi au înaintat cu dificultate, atât din cauza aglomeraţiei dar, mai ales, a blocajelor generate de deraparea autoturismelor echipate necorespunzător pentru sezonul de iarnă. 

DRDP Iaşi a lansat un nou apel către conducătorii auto de a nu pleca la drum fără echiparea corespunzătoare a autovehiculelor pentru sezonul de iarnă. „Acest lucru poate genera nu doar cozi în trafic şi amenzi din partea Poliţiei, ci şi producerea de evenimente rutiere grave. Circulaţi cu atenţie”, spun cei de la DRDP.

Din cauza ninsorii abundente zeci de maşini au rămas blocate în zăpadă în apropiere de Iaşi. „Am fost solicitaţi pentru asigurarea de măsuri specifice la un accident rutier produs în comuna Ciurea. În evenimentul rutier au fost implicate patru autoturisme, în care se aflau nouă persoane. La locul solicitării a acţionat Detașamentul 2 de Pompieri Iași cu autospeciala de intervenție cu modul de descarcerare și acordarea primului ajutor, un echipaj de prim ajutor calificat și o autospecială de primă intervenție, a spus Georgică Onofriasa, purtătorul de cuvânt al ISU Iaşi, care a menționat faptul că au fost sesizate şi situaţii în care autoturismele au derapat pentru că nu erau echipate corespunzător pentru sezonul de iarnă.

Şoferii fără anvelope de iarnă riscă amenzi mari

Referitor la autovehiculele care circulă pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheață sau polei, acestea trebuie să fie dotate cu anvelope omologate de iarnă. Anvelopele trebuie să aibă inscripția M+S sau M.S sau M&S. În caz contrar, șoferii sunt drastic amendați. Potrivit legii, dacă un conducător auto a circulat pe drumuri acoperite cu zăpadă, polei sau gheață ,fără cauciucuri de iarnă, acesta riscă o amendă cuprinsă între 1.305 și 2.900 de lei.

De asemenea, certificatul de înmatriculare al autovehiculului va fi reținut și va fi eliberată dovadă fără drept de circulație. Laura RADU, Lucian STATE

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:59

Ziua Crucii

10:45

Licitatie com. Tasca, spatiu in suprafata de 53,13 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu in suprafata de 53,13 mp, apartinand domeniului public al Comunei Tasca, avand destinatia de farmacie, situat in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Bicazului nr. 4, nr.cadastral 51072, CF 51072, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Tasca nr. 102/20.08.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.09.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.10.2025, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, 14 loturi de teren. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: 14 loturi de teren, situate in intravilanul comunei Filipesti, sat Oniscani, F.N., judetul Bacau, care apartin domeniului privat al Comunei Filipesti, conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 , H.C.L. Filipesti nr. 49/18.07.2025 si a caietului de sarcini, identificate astfel: Lotul 1 -C.F. nr. 66501, suprafata: 1.000 mp; Lotul 2 -C.F. nr. 66500, suprafata: 1.000 mp; Lotul 3 -C.F. nr. 61519, suprafata: 1.000 mp; Lotul 4 -C.F. nr. 61520, suprafata: 1.000 mp; Lotul 5 -C.F. nr. 61566, suprafata: 1.000 mp; Lotul 6 -C.F. nr. 66888, suprafata: 1.311 mp; Lotul 7 -C.F. nr. 60620, suprafata: 1.082 mp; Lotul 8 -C.F. nr. 60625, suprafata: 1.388 mp; Lotul 9 -C.F. nr. 60626, suprafata: 1.136 mp; Lotul 10 -C.F. nr. 60627, suprafata: 1.098 mp; Lotul 11 -C.F. nr. 60630, suprafata: 982 mp; Lotul 12 -C.F. nr. 60623, suprafata: 900 mp; Lotul 13 -C.F. nr. 60633, suprafata: 885 mp; Lotul 14 -C.F. nr. 60634, suprafata: 885 mp. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.10.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, spatiu in suprafata de 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 10.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.10.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a Civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
FOTO -- Festivalul „Dealul cu povești” de la Horlești, locul unde literatura devine sărbătoare comunitară
15/09/2025 07:00

Horlestiul a prins viată odată cu editia din acest an a Festivalului de literatură „Dealul cu povesti”, organizat de Asociatia Rediu Tătar si initiat de profesoara de limba romană Monica Cotofa ...

Feerie în lumini și muzică la Palas. Opera din Iași a transformat seara într-o poveste
15/09/2025 06:28

Cateva sute de ieseni au asistat, duminică seară, la cea de-a XIV-a editie a galei „Magia serii in sunet si lumină”, un spectacol care a adus muzica lirică in inima orasului, intr-un decor plin ...

Mai multe persoane, amendate de jandarmii băcăuani după ce au intrat cu ATV-uri și motociclete în pădure
14/09/2025 19:06

Jandarmii din cadrul Inspectoratului de Jandarmi Judetean 'Stefan cel Mare' Bacău au identificat si sanctionat, sambătă, peste zece persoane care au pătruns ilegal in fondul forestier, in zonele Plopu si Va ...

Toamna podgorenilor. În timp ce sudul arde, nordul Moldovei dă semne de recoltă bună
14/09/2025 17:35

Romania viticolă trăieste, in 2025, aceeasi fractură pe care o simte intreaga tară: un sud lovit de secetă si geruri, cu productii prăbusite, si un nord care, paradoxal, rezistă si chiar se anuntă mai p ...

Iașul încarcerat între betoane. Psihologia blocului comunist ne bagă în spital
14/09/2025 16:42

Cartierele gri din Iasi sunt mai mult decat relicvele unei epoci care a mutilat orasele. Ele sunt mărturia vie a unei psihologii colective clădite pe lipsă de libertate si pe claustrare. Apartamentele comuni ...

FILIT 2025: Literatura mondială vine la Iași, într-un festival care nu mai acceptă tăcerea. Cine sunt primii invitați
14/09/2025 15:46

Într-o lume fragmentată, in care literatura e tot mai des impinsă spre rafturi uitate sau festivaluri de fatadă, Iasul face un gest curajos. Nu unul de imagine, ci unul de substantă. Festivalul Intern ...

Postul cu apă – curaj, vindecare și redescoperirea de sine
14/09/2025 15:01

Postul cu apă, practicat de secole in traditiile spirituale si tot mai des confirmat de cercetările stiintifice moderne, este mai mult decat o simplă abtinere de la hrană. El devine o terapie profundă a tr ...

Iașul face un nou pas spre energie verde: parc fotovoltaic la CET 2
14/09/2025 15:00

Primăria Municipiului Iasi a lansat licitatia pentru construirea unui parc fotovoltaic de mari dimensiuni pe terenul CET 2 Holboca, un proiect considerat esential in tranzitia energetică a orasului. Valoarea ...

O mie de boboci încep anul universitar, la Agronomie
14/09/2025 14:59

Emoţii intense pentru peste 1.000 de tineri aflaţi in primul an de studii la Universitatea de Ştiinţele Vieţii „Ion Ionescu de la Brad” (USV) Iaşi. De luni, acestia incep anul universitar. Lor ...

Luciana Antoci vrea schimbări majore în şcoli
14/09/2025 14:58

* Antoci, noul consilier al premierului, crede că scoala are nevoie de dialog, nu de decizii impuse, iar soluţiile pentru educaţie trebuie adaptate comunităţilor În ultima conferinţă de presă sus ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei