Primăria vrea să scape de serviciul public de termoficare!

delegare termoficare

Dimensiune font:

| 25-04-2024 07:51

Primăria Municipiului Iaşi (PMI) va scoate la licitaţie, până la sfârşitul lunii mai, delegarea serviciului public de alimentare cu agent termic a locuinţelor racordate la sistemul centralizat de termoficare, un proiect de hotărâre în acest sens urmând să fie supus spre dezbatere şi aprobare în şedinţa de vineri a Consiliului Local.

Potrivit proiectului de aprobare a documentaţiei pentru delegarea prin concesiune a serviciului de utilitate publică alimentare cu energie termică în sistem centralizat în municipiul Iaşi, durata contractului (producţie, transport, distribuţie şi furnizare a energiei termice în municipiul Iaşi) este de 10 ani, cu posibilitatea prelungirii acestuia pentru o perioadă de până la maximum 5 ani, în situaţia în care delegatul va prelua parţial sau total sumele aferente contribuţiei aduse în urma finalizării tranzacţiei. Proiectul de hotărâre include, de asemenea, regulamentul serviciului public de alimentare cu energie termică al municipiului Iaşi, caietul de sarcini, instrucţiunile pentru ofertanţi şi contractul de delegare. „Am reuşit să trecem cu bine peste două ierni, după plecarea celor de la Dalkia. Sperăm să avem un număr cât mai mare de ofeertanţi la licitaţie, astfel încât procesul de delegare a serviciului public de termoficare să se desfăşoare cât mai rapid. În ultimii ani,am investit foarte mulţi bani în modernizarea celor două CET-uri, astfel încât ieşenii nu au avut probleme cu căldura sau furnizarea apei calde. Este, însă, absolut necesar ca serviciul public de alimentare cu energie termică să fie cât mai degrabă concesionat unei firme de specialitate”, a declarat primarul Mihai Chirica.

Potrivit notei de fundamentare care însoţeşte proiectul de hotărâre, serviciul public de alimentare cu energie termică face parte din sfera serviciilor comunitare de utilităţi publice şi cuprinde totalitatea activităţilor privind producerea, transportul, distribuţia şi furnizarea energiei termice.

Sistemul de alimentare cu energie termică  în sistem centralizat din municipiul Iaşi este compus în acest moment din două surse de producere a energiei termice, CET 1 Iaşi, care funcţionează pe bază de hidrocarburi (gaze naturale şi CLU) şi respectiv CET 2 Holboca, care foloseşte ca sursă de producere a agentului termic cărbunele (huila), cele două centrale fiind interconectate pe partea de energie termică, respectiv pentru producerea apei fierbinţi, printr-o magistrală aeriană cu cu o lungjme de 11, 5 km. Reţeaua de transport, în lungime de circa 96 km, este alcătuită, la rândul său, dintr-un  sistem închis tur-retur de conducte de tip arbore (5 magistrale).

La rândul ei, reţeaua de distrubuţie (reţeaua secundară) se compune din 399 de puncte şi module termice, precum şi din reţelele termice secundare aferente acestora. În prezent, la sistemul centralizat de termoficare din municipiul Iaşi sunt branşate 22.706 de apartamente, 176 de agenţi economici şi 132 de instituţii publice, din care 72 de şcoli cu 100 de clădiri aferente, 9 spitale şi o parte din clădirile universităţilor de stat. În ultmii ani, graţie fondurilor europene nerambursabile atrase de Primărie, atât la CET 1 cât şi la CET 2 au fost investitte peste 10 milioane de euro constând în achiziţionarea de echipamente şi tehnologii de ultimă generaţie, la care se adaugă alte circa  100 de milioane de euro pentru retehnologizarea şi modernizarea celor două  centrale electrotermice. Edi MACRI

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:29

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Nicolae Balcescu, cu sediul in sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, telefon 0234.214.071, fax 0234.214.016, e-mail: registratura@primaria-nicolae-balcescu.ro, cod fiscal 4353234. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu cu suprafata de 10,95 mp, in vederea desfasurarii activitatii cabinet de oftalmologie si optica medicala, situat in imobilul Dispensar Uman din satul Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 8, avand nr. cadastral 61861, CF 61861, apartinand domeniului public al Comunei Nicolae Balcescu, conform caietului de sarcini, H.C.L. Nicolae Balcescu nr. 31/11.03.2024 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu Publicul si Arhiva din cadrul Comunei Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str.Eroilor nr.380, judetul Bacau. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G.nr.57/2019 privind Codul administrativ: 30 Lei/exemplar, se achita numerar sau prin OP la Compartimentul Impozite si Taxe din cadrul Comunei Nicolae Balcescu. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.06.2024, ora 13.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 14.06.2024, ora 13.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau, Compartiment Relatii cu Publicul si Arhiva. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.06.2024, ora 10.00, Comuna Nicolae Balcescu, sat Nicolae Balcescu, comuna Nicolae Balcescu, Str. Eroilor nr. 380, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234.514.419, fax 0234.525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 16.05.2024.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Orasul Negresti, cu sediul in orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/457.679, e-mail: inforpnegresti@gmail.com, cod fiscal 13407333. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Teren intravilan in suprafata de 35 mp, situat in orasul Negresti, Str. Decebal nr. 5, ce apartine domeniului public al Orasului Negresti, judetul Vaslui, identificat prin Cartea Funciara Nr. 73695 Negresti, Nr. Cadastral 73695, conform H.C.L. Orasul Negresti nr. 49/28.05.2024 si temeiul legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019 privind Codul Administrativ, pentru realizarea unei constructii provizorii in vederea desfasurarii de activitati conexe serviciilor medicale referitoare la sanatatea umana. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei, Serviciul Juridic. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Serviciul Juridic, din cadrul Orasului Negresti, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 50 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Serviciului Impozite si Taxe Locale din cadrul Orasului Negresti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 12.06.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 20.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Registratura, Orasul Negresti, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.06.2024, ora 11.00, Orasul Negresti, Negresti, Sala Mare, parter, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 29.05.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Orasul Negresti, cu sediul in orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/457.679, e-mail: inforpnegresti@gmail.com, cod fiscal 13407333. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -Spatiu in suprafata de 21,9 mp, situat in orasul Negresti, Str. Unirii, Bl. E2, Sc. C, Parter, judetul Vaslui, ce apartine domeniului privat al Orasului Negresti, judetul Vaslui, identificat prin Carte Funciara Nr. 70102-C1-U74, Nr. Cadastral 70102-C2-U74, conform H.C.L. Orasul Negresti nr. 48/28.05.2024 si temeiul legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019 privind Codul Administrativ, pentru desfasurarea de activitati de coafura si alte activitati de infrumusetare. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: Se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei, Serviciul Juridic. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Serviciul Juridic, din cadrul Orasului Negresti, orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Serviciul Impozite si Taxe Locale din cadrul Orasului Negresti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 12.06.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 20.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Orasul Negresti, Compartimentul Registratura, orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.06.2024, ora 10.00, Orasul Negresti, orasul Negresti, Sala Mare, Parter, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 29.05.2024.
Povești dedicate copiilor, scrise în ciocolată
30/05/2024 13:29

Într-o dimineată insorită de mai, Scoala Gimnazială „Gheorghe Marzescu” s-a transformat intr-un tăram magic, plin de rasete si bucurie, datorită unei campanii deosebite dedicate copiilo ...

Lucrările la noul stadion al Iașului pot începe!
30/05/2024 10:46

* „Creditul a fost incheiat in condiţii foarte avantajoase, motiv pentru care, credem noi, in cel mai scurt timp putem demara procedurile pentru inceperea lucrărilor”, a declarat primarul Mihai Ch ...

Aqualand în Moara de Vânt!
30/05/2024 10:44

Primarul Mihai Chirica a anunţat marţi că a semnat contractul cu firma SC Goliat SRL din Oradea pentru proiectarea şi construcţia unui parc de distracţii acvatic (aqualand) in zona Moara de Vant, in aprop ...

O nouă premieră de teatru la Ateneul Național din Iași, de Ziua Copilului
30/05/2024 08:49

O nouă premieră de teatru la Ateneul National din Iasi Sambătă, 1 iunie, de la ora 19.00, la Sala Unirii, Ateneul National din Iasi prezintă premiera spectacolului pentru copii Omul de zăpadă care voia ...

Iașul are peste 900 de locuri de muncă vacante!
30/05/2024 08:43

* acum sunt disponibile 907 posturi, cu două mai multe decat săptămana trecută * construcţiile işi păstrează fotoliul de lider * la mare distanţă, posturile ce presupun studii universitare * scăderi ...

„Contre” între PSD şi PNL la ultima şedinţă a CJ din acest mandat
30/05/2024 08:43

Ultima sedintă a Consiliului Judetean din actualul mandat nu a fost una lipsită de incidente, alesii social-democrati si cei ai USR părăsind sala după 10 minute,  nemultumiti de modul in care presedin ...

Consilierii judeţeni au aprobat continuarea lucrărilor la Filarmonică
30/05/2024 08:34

* valoarea lucrărilor este de 105,08 milioane lei inclusiv TVA, din care 49,28 milioane lei reprezintă lucrările de constructii si montaj  Întruniti in ultima sedintă ordinară din acest mandat, ...

A fost aprobată „varianta alternativă” a drumului de acces către Aeroport!
30/05/2024 08:25

* aceasta va consta in modernizarea drumului judeţean DJ 282G: limita municipiul Iaşi - Aroneanu - Rediu Aldei (aproximativ 6,50 km) si realizare unui drum de legătură din DJ 282G (Aroneanu) către Aeroport ...

Mai multe străzi din Iaşi vor fi reabilitate şi modernizate
30/05/2024 08:11

Mai multe străzi din Iaşi vor beneficia in perioada următoare de lucrări de modernizare, in cadrul programului de reabilitare a infrastructurii rutiere si pietonale, precum si de reparatii a străzilor si t ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei