Primarul a lansat operațiunea „Curăţenia”, la volanul unei automăturători

1curatenie1
1curatenie

Dimensiune font:

| 02-03-2023 08:59

Primele acţiuni au loc în Păcurari, urmând ca pe în aceste zile echipele Salubris să se mute în Păcurari şi Moara de Foc * în săptămâna 6-13 martie vor fi salubrizate străzile din Canta, Socola şi Nicolina - CUG * în campania de curățenie de primăvară sunt angrenate nu mai puțin de 58 de utilaje ale Salubris SA și 194 de angajați * acestora li se adaugă utilajele şi angajaţii Servicii Publice, CTP Iaşi, Citadin Termo-Service, Direcției Exploatare Patrimoniu şi Poliţiei Locale

Primăria Iaşi și Salubris SA, împreună cu toate celelalte companii și direcții municipale, au dat ieri startul unei noi campanii a curățeniei de primăvară, denumită  „Iașul nostru curat”. Va fi mobilizat un număr impresionant de utilaje şi angajaţi astfel încât toate străzile din oraş să fie măturate şi spălate.

„Toate utilajele și echipele Salubris SA, precum și ale celorlalte companii, sunt mobilizate pentru amplul program de salubrizare. Intervenim pe bulevardele principale, dar și în toate cartierele orașului, iar campania de curățenie va continua până înainte de Paște. Totodată, sperăm că și cetățenii se vor implica direct în această campanie, dar mai ales în menținerea curățeniei. Mi-aș dori ca oameni de toate vârstele și din toate mediile sociale să participe alături de noi la curățenia de primăvară, pentru că astfel de acțiuni ne responsabilizează pe fiecare dintre noi și transformă Iașul într-un adevărat oraș european. Avem cea mai performantă companie de salubritate la nivel național, avem cea mai bună echipă de companii municipale și, împreună, facem din Iași cel mai curat oraș din țară!”, a declarat primarul Mihai Chirica. De altfel, edilul-şef a inspectat o parte din utilajele care vor fi angrenate în această acţiune, urcând chiar la volanul unei automăturători!

În campania de curățenie de primăvară sunt angrenate nu mai puțin de 58 de utilaje ale Salubris SA (6 automăturători, 4 autocisterne, 8 utilaje multifuncționale, 4 autobasculante, 4 încărcătoare frontale, 10 mopede electrice, 13 aspiratoare stradale și 9 autoutilitare Opel) și 194 de angajați.

Unde s-a intervenit

În acest an, campania de curățenie de primăvară „Iașul nostru curat” se desfășoară în perioada 1 martie - 12 aprilie, cu posibile modificări ale programului, în funcție de starea vremii. Primele acțiuni de salubrizare au început ieri pe str. Păcurari și șos. Păcurari, pe partea dreaptă de la intrarea în oraș către Niciman. Lucrările de curățenie continuă pe străzile Moara de Foc și Canta, bd. Socola și șos. Nicolina – CUG, iar activitatea se va desfăşura şi în timpul sărbătorilor legale. Pe lângă acțiunile pe străzile principale, echipele Salubris SA muncesc zilnic și în cartiere.

Este interzisă parcarea la bordură

Pe toată durata acțiunii, în zonele în care se va acționa cu automăturători și utilaje de spălat stradale se va interzice parcarea autovehiculelor pe carosabil. Aceste acțiuni vor fi anunțate cu 24 - 48 ore înainte de data programată pentru salubrizarea mecanizată atât în mediul online, cât și fizic în zonele respective, de către Salubris SA și Poliția Locală Iași, prin flyere și panouri stradale. Proprietarii de autovehicule parcate în zonă în perioada planificată pentru salubrizare trebuie să asigure eliberarea carosabilului pentru a facilita intervenția utilajelor de salubrizare. În caz contrar este posibil ca autovehiculele să fie ridicate.

Efort comun

În campania de curățenie de primăvară sunt implicate toate direcțiile și societățile municipale. Astfel, pe lângă curățenia și dezinfecția zilnice în mijloacele de transport, Compania de Transport Public SA a intensificat acțiunile de salubrizare a stațiilor, refugiilor și peroanelor. La rândul lor, angajaţii Servicii Publice SA lucrează în parcuri, spații verzi și locuri de joacă și continuă programul de plantări și montare de gazon.

Citadin SA continuă programul de plombări și pregătește acțiunile de reparații cu asfalt, pentru când vremea va fi suficient de caldă. În perioada 15 martie – 1 mai Citadin SA lucrează cu 17 formații de lucru (din care 12 pe șantierele de întreținere a străzilor, 3 la marcaje rutiere și 2 la construcții) și 116 muncitori și deține 84 de echipamente (autovehicule și utilaje).

Termo-Service SA, care dispune de 93 de îngrijitori, asigură în permanență măturarea și degajarea aleilor, căilor de acces, trotuarelor și scărilor din blocurile pe care le administrează, precum și curățarea spațiilor verzi și terenurilor. Acțiunile de curățare și întreținere a puieților și gardurilor vii și strângerea deșeurilor vegetale vor avea loc în perioada 6 martie – 28 aprilie, iar văruirea arbuștilor și arborilor în perioada 3 – 14 aprilie.

Direcția Exploatare Patrimoniu începe pregătirea bazelor de agrement, care vor fi deschise începând cu 1 mai, cu toaletarea arborilor și reparații la pietonal la Baza de Agrement Ciric, reparații la bolarzi, foișoare și grătare.

Pe lângă suportul oferit Salubris SA pentru eliberarea carosabilului, echipele Poliției Locale patrulează în permanență pentru a oferi ajutor societăților municipale și pentru a sancționa eventualele abateri. Lucian STATE

 Gazon în tot oraşul

În acest an, până în prezent, Servicii Publice SA a plantat 1.164 de arbori foioși, 215 de arbori rășinoși, 530 de arbuști rășinoși şi 5.107 de arbuști cu frunze persistente. În primele șase luni ale anului 2023 Servicii Publice SA va amenaja cu rulouri de gazon o suprafață totală de 44.652 mp: Str. Garabet Ibrăileanu – 6.895 mp, aleea Rozelor – 5.257 mp, aleea Decebal – 5.000 mp, str. Buridava – 5.000 mp, str. Stindardului – 5.000 mp, str. Hlincea – 3.000 mp, str. Vasile Lupu – 6.500 mp, str. Pantelimon Halipa – 3.000 mp, str. Moara de Foc – 3.500 mp şi str. Sălciilor – 1.500 mp

 

CITEŞTE ŞI 

A început campania de curățenie de primăvară în municipiul Iași (VIDEO)

 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:59

Ziua Crucii

10:45

Licitatie com. Tasca, spatiu in suprafata de 53,13 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu in suprafata de 53,13 mp, apartinand domeniului public al Comunei Tasca, avand destinatia de farmacie, situat in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Bicazului nr. 4, nr.cadastral 51072, CF 51072, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Tasca nr. 102/20.08.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.09.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.10.2025, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, 14 loturi de teren. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: 14 loturi de teren, situate in intravilanul comunei Filipesti, sat Oniscani, F.N., judetul Bacau, care apartin domeniului privat al Comunei Filipesti, conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 , H.C.L. Filipesti nr. 49/18.07.2025 si a caietului de sarcini, identificate astfel: Lotul 1 -C.F. nr. 66501, suprafata: 1.000 mp; Lotul 2 -C.F. nr. 66500, suprafata: 1.000 mp; Lotul 3 -C.F. nr. 61519, suprafata: 1.000 mp; Lotul 4 -C.F. nr. 61520, suprafata: 1.000 mp; Lotul 5 -C.F. nr. 61566, suprafata: 1.000 mp; Lotul 6 -C.F. nr. 66888, suprafata: 1.311 mp; Lotul 7 -C.F. nr. 60620, suprafata: 1.082 mp; Lotul 8 -C.F. nr. 60625, suprafata: 1.388 mp; Lotul 9 -C.F. nr. 60626, suprafata: 1.136 mp; Lotul 10 -C.F. nr. 60627, suprafata: 1.098 mp; Lotul 11 -C.F. nr. 60630, suprafata: 982 mp; Lotul 12 -C.F. nr. 60623, suprafata: 900 mp; Lotul 13 -C.F. nr. 60633, suprafata: 885 mp; Lotul 14 -C.F. nr. 60634, suprafata: 885 mp. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.10.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, spatiu in suprafata de 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 10.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.10.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a Civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
FOTO -- Festivalul „Dealul cu povești” de la Horlești, locul unde literatura devine sărbătoare comunitară
15/09/2025 07:00

Horlestiul a prins viată odată cu editia din acest an a Festivalului de literatură „Dealul cu povesti”, organizat de Asociatia Rediu Tătar si initiat de profesoara de limba romană Monica Cotofa ...

Feerie în lumini și muzică la Palas. Opera din Iași a transformat seara într-o poveste
15/09/2025 06:28

Cateva sute de ieseni au asistat, duminică seară, la cea de-a XIV-a editie a galei „Magia serii in sunet si lumină”, un spectacol care a adus muzica lirică in inima orasului, intr-un decor plin ...

Mai multe persoane, amendate de jandarmii băcăuani după ce au intrat cu ATV-uri și motociclete în pădure
14/09/2025 19:06

Jandarmii din cadrul Inspectoratului de Jandarmi Judetean 'Stefan cel Mare' Bacău au identificat si sanctionat, sambătă, peste zece persoane care au pătruns ilegal in fondul forestier, in zonele Plopu si Va ...

Toamna podgorenilor. În timp ce sudul arde, nordul Moldovei dă semne de recoltă bună
14/09/2025 17:35

Romania viticolă trăieste, in 2025, aceeasi fractură pe care o simte intreaga tară: un sud lovit de secetă si geruri, cu productii prăbusite, si un nord care, paradoxal, rezistă si chiar se anuntă mai p ...

Iașul încarcerat între betoane. Psihologia blocului comunist ne bagă în spital
14/09/2025 16:42

Cartierele gri din Iasi sunt mai mult decat relicvele unei epoci care a mutilat orasele. Ele sunt mărturia vie a unei psihologii colective clădite pe lipsă de libertate si pe claustrare. Apartamentele comuni ...

FILIT 2025: Literatura mondială vine la Iași, într-un festival care nu mai acceptă tăcerea. Cine sunt primii invitați
14/09/2025 15:46

Într-o lume fragmentată, in care literatura e tot mai des impinsă spre rafturi uitate sau festivaluri de fatadă, Iasul face un gest curajos. Nu unul de imagine, ci unul de substantă. Festivalul Intern ...

Postul cu apă – curaj, vindecare și redescoperirea de sine
14/09/2025 15:01

Postul cu apă, practicat de secole in traditiile spirituale si tot mai des confirmat de cercetările stiintifice moderne, este mai mult decat o simplă abtinere de la hrană. El devine o terapie profundă a tr ...

Iașul face un nou pas spre energie verde: parc fotovoltaic la CET 2
14/09/2025 15:00

Primăria Municipiului Iasi a lansat licitatia pentru construirea unui parc fotovoltaic de mari dimensiuni pe terenul CET 2 Holboca, un proiect considerat esential in tranzitia energetică a orasului. Valoarea ...

O mie de boboci încep anul universitar, la Agronomie
14/09/2025 14:59

Emoţii intense pentru peste 1.000 de tineri aflaţi in primul an de studii la Universitatea de Ştiinţele Vieţii „Ion Ionescu de la Brad” (USV) Iaşi. De luni, acestia incep anul universitar. Lor ...

Luciana Antoci vrea schimbări majore în şcoli
14/09/2025 14:58

* Antoci, noul consilier al premierului, crede că scoala are nevoie de dialog, nu de decizii impuse, iar soluţiile pentru educaţie trebuie adaptate comunităţilor În ultima conferinţă de presă sus ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei