PROIECTUL PALAS IAȘI DEVINE CEA MAI AMPLĂ DEZVOLTARE DE REGENERARE URBANĂ DIN ROMÂNIA

Cladirea de birouri fosta statie carburanti Sf. Lazar 01
Cladirea de birouri fosta statie carburanti Sf. Lazar 02
Proiect Sf. Andrei 01
Proiect Sf. Andrei 02

Dimensiune font:

| 28-02-2020 16:58

 

IAŞI, 28 FEBRUARIE 2020

COMUNICAT DE PRESĂ

 

PROIECTUL PALAS IAȘI DEVINE CEA MAI AMPLĂ DEZVOLTARE DE REGENERARE URBANĂ DIN ROMÂNIA

Prin aprobarea proiectelor privind extinderea Palas și reconversia zonei Sf. Andrei, valoarea sa se apropie de jumătate de miliard de euro

 

* peste 470 de milioane de euro - investiția IULIUS în centrul Iașului * aproximativ 75.000 mp de noi spații office clasa A * peste 10.000 de locuri de muncă * revitalizarea zonei Sf. Andrei * clădiri verzi și parc * soluţii de fluidizare a traficului și accese pietonale

 

Proiectul Palas din Iași va ajunge la o valoare a investiției de peste 470 de milioane de euro, după ce astăzi, 28 februarie 2020, în ședința ordinară a Consiliului Local al Municipiului Iași au fost aprobate Planurile Urbanistice Zonale (PUZ) aferente proiectelor de dezvoltare și reconversie urbană propuse de compania IULIUS pentru extinderea ansamblului și pentru revitalizarea unor zone insuficient valorificate din centrul oraşului, de pe strada Sf. Andrei. Proiectele au trecut prin etape de reconfigurare, care au ținut cont de recomandările specialiștilor, inclusiv cele reieșite din dezbaterile publice, și respectă conurile de vizibilitate spre principalele monumente istorice ale oraşului, garantând prezervarea axelor vizuale esenţiale pentru peisajul cultural al Iaşului. Cele două PUZ-uri, care vizează extinderea Palas Iași, dar și redarea către comunitate a zonei Sf. Andrei și transformarea ei într-un spațiu urban atractiv, au primit toate avizele instituțiilor abilitate.

 

Noua investiție a companiei IULIUS se va ridica la peste 160 de milioane de euro și va contribui în mod semnificativ la consolidarea unui pol puternic de business și la regenerarea urbanistică a zonei centrale, în ansamblu. Incluzând proiectul Palas, care până în prezent a presupus investiții de aproximativ 310 milioane de euro, infuzia de capital a companiei IULIUS în Iaşi va depăși 470 de milioane de euro.

 

Aportul financiar substanțial se traduce în numeroase beneficii pentru întreaga comunitate: dezvoltarea celui mai mare centru de afaceri din regiune, crearea a peste 10.000 de locuri de muncă, fluidizarea traficului prin realizarea de noi accese auto şi pietonale şi modernizarea arterelor existente, locuri de parcare suplimentare, piste pentru biciclete și zone pentru parcarea acestora, dar și noi parcuri.

 

Pentru extinderea ansamblului Palas, pe segmentul office este prevăzută o clădire de birouri de 10 etaje, situată pe fosta staţie de carburanţi de pe strada Sf. Lazăr. Înălţimea noului imobil nu o va depăşi pe cea a clădirii simbol a Iaşului și nu se va suprapune peste axul de vizibilitate al Palatului Culturii de pe Bulevardul Ştefan cel Mare. Aceasta va avea o suprafață închiriabilă de 17.000 mp și va fi integrată în proiect prin amenajarea de spații verzi și conexiuni pietonale. De asemenea, o clădire office cu șase etaje se construiește în proximitatea United Business Center 2. Imobilul are o suprafață de 5.600 mp închiriabili și va beneficia de terase exterioare circulabile amenajate în trepte. În continuare, planurile prevăd eliminarea pavilionului E.On.

 

În zona Sf. Andrei, PUZ-ul aprobat prevede dezvoltarea UBC Campus, o clădire de birouri cu mai multe tronsoane, desfăşurată pe orizontală şi cu un regim de înălţime de maximum 7 etaje. Suprafața închiriabilă a campusului va fi de aproximativ 51,000 mp și este conceput ca un proiect integrat, cu funcțiuni office, retail și relaxare. Totodată, au fost reglementate un hotel și o clădire rezidențială, a căror înălțime va avea tot maximum 7 etaje. Restul amplasamentului va face obiectul unui concurs internațional de urbanism și arhitectură.

 

Noile spații office integrate în dezvoltarea urbanistică ce vizează ansamblul Palas şi zona Sf. Andrei sunt proiectate în conformitate cu principiile „clădirilor verzi”, fiind prevăzute cu sisteme, aparatură și echipamente de ultimă generație, cu un consum redus de energie. Acestea vor livra un total de aproximativ 75.000 de mp de spații office clasa A, ceea ce va duce la consolidarea centrului de business al Iașului, care va atrage noi companii și va susține planurile de creștere ale celor deja prezente. Totodată, cele peste 10.000 de noi locuri de muncă vor contribui la reţinerea talentelor în Iaşi şi vor oferi oportunități de carieră pentru absolvenții universităților din oraş.

 

Proiectul companiei IULIUS presupune investiţii de peste 3 milioane de euro în lucrări de infrastructură, care vor avea un aport important la creșterea conectivităţii și accesibilităţii zonei: va fi creată o nouă arteră de circulație, care va conecta cele două mari bulevarde centrale - Str. Anastasie Panu și Str. Palat - cu Splai Bahlui mal stâng, iar alte străzi adiacente vor fi lărgite şi modernizate. Mai mult, compania IULIUS pune accent pe dezvoltarea mobilității urbane și pe decongestionarea traficului prin încurajarea deplasării cu mijloace alternative de transport, în ton cu strategia marilor orașe europene, astfel că vor fi amenajate noi accese pietonale și peste 1.000 mp piste pentru biciclete. Investiții consistente vor fi realizate și în vederea modernizării infrastructurii de utilități publice și creării de noi rețele.

 

Alte 25 milioane de euro vor fi alocate amenajării de noi locuri de parcare subterane, care, alături de spațiile disponibile deja în ansamblul Palas, vor face ca, în zona centrală, comunitatea să beneficieze de 3.200 de locuri de garare. Acestora li se adaugă și crearea a peste 500 de spații de parcare pentru biciclete.

 

Noul proiect include și o componentă „green”, o investiție de peste 3 milioane de euro în noi spații verzi, care vor include fântâni arteziene, alei pietonale, arbori şi plante variate. De amenajarea lor se va ocupa aceeaşi echipă internațională de specialiști care a proiectat parcul Palas.

 

Astfel, compania IULIUS continuă misiunea începută la Iași prin inaugurarea ansamblului Palas, primul proiect mixed-use din România și singurul din regiunea de nord-est a țării, noua investiție de amploare susţinând dezvoltarea economică și socială a orașului și contribuind la creșterea nivelului de trai.

 

Departament PR IULIUS W: www.palasiasi.ro E: pr@palasiasi.ro

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:59

Ziua Crucii

10:45

Licitatie com. Tasca, spatiu in suprafata de 53,13 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu in suprafata de 53,13 mp, apartinand domeniului public al Comunei Tasca, avand destinatia de farmacie, situat in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Bicazului nr. 4, nr.cadastral 51072, CF 51072, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Tasca nr. 102/20.08.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.09.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.10.2025, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, 14 loturi de teren. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: 14 loturi de teren, situate in intravilanul comunei Filipesti, sat Oniscani, F.N., judetul Bacau, care apartin domeniului privat al Comunei Filipesti, conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 , H.C.L. Filipesti nr. 49/18.07.2025 si a caietului de sarcini, identificate astfel: Lotul 1 -C.F. nr. 66501, suprafata: 1.000 mp; Lotul 2 -C.F. nr. 66500, suprafata: 1.000 mp; Lotul 3 -C.F. nr. 61519, suprafata: 1.000 mp; Lotul 4 -C.F. nr. 61520, suprafata: 1.000 mp; Lotul 5 -C.F. nr. 61566, suprafata: 1.000 mp; Lotul 6 -C.F. nr. 66888, suprafata: 1.311 mp; Lotul 7 -C.F. nr. 60620, suprafata: 1.082 mp; Lotul 8 -C.F. nr. 60625, suprafata: 1.388 mp; Lotul 9 -C.F. nr. 60626, suprafata: 1.136 mp; Lotul 10 -C.F. nr. 60627, suprafata: 1.098 mp; Lotul 11 -C.F. nr. 60630, suprafata: 982 mp; Lotul 12 -C.F. nr. 60623, suprafata: 900 mp; Lotul 13 -C.F. nr. 60633, suprafata: 885 mp; Lotul 14 -C.F. nr. 60634, suprafata: 885 mp. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.10.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, spatiu in suprafata de 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 10.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.10.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a Civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
FOTO -- Festivalul „Dealul cu povești” de la Horlești, locul unde literatura devine sărbătoare comunitară
15/09/2025 07:00

Horlestiul a prins viată odată cu editia din acest an a Festivalului de literatură „Dealul cu povesti”, organizat de Asociatia Rediu Tătar si initiat de profesoara de limba romană Monica Cotofa ...

Feerie în lumini și muzică la Palas. Opera din Iași a transformat seara într-o poveste
15/09/2025 06:28

Cateva sute de ieseni au asistat, duminică seară, la cea de-a XIV-a editie a galei „Magia serii in sunet si lumină”, un spectacol care a adus muzica lirică in inima orasului, intr-un decor plin ...

Mai multe persoane, amendate de jandarmii băcăuani după ce au intrat cu ATV-uri și motociclete în pădure
14/09/2025 19:06

Jandarmii din cadrul Inspectoratului de Jandarmi Judetean 'Stefan cel Mare' Bacău au identificat si sanctionat, sambătă, peste zece persoane care au pătruns ilegal in fondul forestier, in zonele Plopu si Va ...

Toamna podgorenilor. În timp ce sudul arde, nordul Moldovei dă semne de recoltă bună
14/09/2025 17:35

Romania viticolă trăieste, in 2025, aceeasi fractură pe care o simte intreaga tară: un sud lovit de secetă si geruri, cu productii prăbusite, si un nord care, paradoxal, rezistă si chiar se anuntă mai p ...

Iașul încarcerat între betoane. Psihologia blocului comunist ne bagă în spital
14/09/2025 16:42

Cartierele gri din Iasi sunt mai mult decat relicvele unei epoci care a mutilat orasele. Ele sunt mărturia vie a unei psihologii colective clădite pe lipsă de libertate si pe claustrare. Apartamentele comuni ...

FILIT 2025: Literatura mondială vine la Iași, într-un festival care nu mai acceptă tăcerea. Cine sunt primii invitați
14/09/2025 15:46

Într-o lume fragmentată, in care literatura e tot mai des impinsă spre rafturi uitate sau festivaluri de fatadă, Iasul face un gest curajos. Nu unul de imagine, ci unul de substantă. Festivalul Intern ...

Postul cu apă – curaj, vindecare și redescoperirea de sine
14/09/2025 15:01

Postul cu apă, practicat de secole in traditiile spirituale si tot mai des confirmat de cercetările stiintifice moderne, este mai mult decat o simplă abtinere de la hrană. El devine o terapie profundă a tr ...

Iașul face un nou pas spre energie verde: parc fotovoltaic la CET 2
14/09/2025 15:00

Primăria Municipiului Iasi a lansat licitatia pentru construirea unui parc fotovoltaic de mari dimensiuni pe terenul CET 2 Holboca, un proiect considerat esential in tranzitia energetică a orasului. Valoarea ...

O mie de boboci încep anul universitar, la Agronomie
14/09/2025 14:59

Emoţii intense pentru peste 1.000 de tineri aflaţi in primul an de studii la Universitatea de Ştiinţele Vieţii „Ion Ionescu de la Brad” (USV) Iaşi. De luni, acestia incep anul universitar. Lor ...

Luciana Antoci vrea schimbări majore în şcoli
14/09/2025 14:58

* Antoci, noul consilier al premierului, crede că scoala are nevoie de dialog, nu de decizii impuse, iar soluţiile pentru educaţie trebuie adaptate comunităţilor În ultima conferinţă de presă sus ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei