Reguli noi în azilurile din oraş!

1azil

Dimensiune font:

| 27-03-2023 13:59

Este vorba de accesul în cămine a persoanele vârstnice care şi-au înstrăinat propietatea sau a celor care deţin locuinţe, dar necesită supraveghere * de asemenea, vor fi integrate în căminele de pensionari persoanele vârstnice cu proprietate personală, precum şi cele cu venituri mai mari de 5.000 lei * în cazul  acestora din urmă apare condiţia achitării a 60% din venituri, dar nu mai mult decât costul mediu lunar stabilit prin HCL

 

 

Scăderea numărul de beneficiari în perioada 2020-20022 precum şi numărul redus de internări pe fondul crizei generate de situaţia pandemică au adus azilurile din oraş într-o situaţie delicată. Astfel, pentru creşterea sustenabilităţii şi a eficienţii serviciului social prin acoperirea locurilor disponibile, şefii DAC Iaşi propun aprobarea unor noi regulamente de organizare şi funcţionare pentru ambele cămine din oraş, „Sfinții Constantin și Elena” respectiv Căminul Sfânta Cuvioasa Parascheva”.  Regulamente care urmează a fi avizate în şedinaţ de Consiliu Local din această săptămână.

Practic, sunt adăugate patru criterii de admitere în cămine, care, deşi nu sunt noi, figurează în proiectele de hotărâre. Primul se referă la persoane vârstnice cu domiciliul legal pe raza municipiului Iaşi care şi-au înstrăinat proprietatea personală. „Singura condiţie este ca înstrăinarea proprietăţii să se fi făcut cu cel mult cinci ani în urmă. De asemenea, acest amendament prevede diferite forme de înstrăinare, mergând de la contractul de vânzare -cumpărare, până la contract de întreţinere sau rentă viageră cu aparţinători sau terţe persoane”, spun şefii DAC. 

Un alt criteriu nou este cel prin care vor fi admise persoane vârstnice cu proprietate care necesită supraveghere şi îngrijire şi în cazul cărora aparţinătorii nu-şi pot îndeplini obligaţiile din motive justificate (au nevoie, la rândul lor de îngrijiri, sunt plecaţi din ţară sau au contract de asistenţi personali cu alte persoane). Singura condiţie este ca persoanele internate în aziluri să achite costul mediu lunar stabilit prin HCL. Internarea se va face pe o perioadă clar stabilită, cu posibilitatea de prelungire în urma reevaluării situaţiei socio-materiale.

De asemenea, vor fi integrate în căminele de pensionari persoanele vârstnice cu proprietate personală, precum şi cele cu venituri mai mari de 5.000 lei. În cazul  acestora din urmă apare condiţia achitării a 60% din venituri, dar nu mai mult decât costul mediu lunar stabilit prin HCL.

Cresc costurile cu cazarea pensionarilor

În aceeaşi şedinţă vor fi analaizate costurile medii lunare pentru fiecare persoană găzduită la azilurile municipalităţii ieşene. Sunt două proiecte de hotărâre în acest sens, care nu sunt altceva decât o reactualizare a costurilor medii lunare de întreţinere în funcţie de care se calculează contribuţia municipalităţii pentru fiecare vârstnic. Astfel, costul mediu lunar pentru fiecare persoană găzduită la Căminul „Sfinții Constantin și Elena” creşte la 3.633 lei iar la Căminul „Sfânta Cuvioasa Parascheva”, la 3.845 lei, acestea fiind costurile aferente pentru beneficiarii independenţei. În cazul celorlalte categorii de pensionari, costurile cu cazarea sunt mai mari. Pentru beneficiarii semidependenţi a fost stabilită valoarea de 5.033 lei la Căminul „Sfânta Cuvioasa Parascheva” şi 4.821 lei la Căminul „Sfinții Constantin și Elena”, iar în cazul celor dependenţi, costul mediu lunar este de 7.253 lei la primul cămin şi de la 7.041 lei la al doilea. „Proiectele de hotărâre nu vin cu schimbări majore. Sunt actualizări de costuri determinate de ultimele scumpiri. Ca şi anul trceut, continuăm defalcarea acestor costuri medii lunare pe categorii de beneficiari, independenţi, semidependenţi şi dependenţi. Să vă dau un exemplu: în anii trecuţi stabileam un cost mediu per beneficiar de 3.500 lei. Acum sunt stabilite costurile pe cele trei categorii distincte. Este un mod mai eficient, mai clar, de a vedea care este constribuţia municipalităţii pentru fiecare beneficiar. Ceea ce trebuie ştiut este că valoarea constribuţiei fiecărui beneficiar nu se modifică, rămănând la valorile stabilte de Consilul Local”, spun şefii Direcţiei pentru Asistenţă Socială Iaşi.

Cât plătesc pensionarii

Contribuţia medie lunară a persoanele vârstnice îngrijite în căminele de bătrâni din structura Primăriei Iași variază între 500 şi 1.350 de lei, funcţie de de veniturile (pensia) beneficiarilor. În cazul Căminului „Sfinții Constantin și Elena”, pentru beneficiarii care au veniturile cuprinse între 0-1.000 lei, contribuția lunară de întreținere este de 500 lei pentru beneficiarii independenți şi 600 lei pentru beneficiarii dependenți și semidependenți. Pentru beneficiarii cu veniturile cuprinse între 1.001 - 2.000 lei, contribuția lunară de întreținere, este de 750 lei, respectiv 850 lei. Pentru beneficiarii cu veniturile cuprinse între 2.001 - 3.000 lei, contribuția lunară de întreținere este de 1.000, respectiv 1.100 lei, iar pentru beneficiarii care au veniturile mai mari de 3.000 lei, contribuția lunară de întreținere este de 1.250 lei pentru beneficiarii independenți, respectiv 1.350 lei pentru beneficiarii dependenți și semidependenți. La Căminul „Sfânta Cuvioasa Parascheva”, mai apare, suplimentar, categoria garsoniere, unde contribuția de întreținere lunară este de 1.500 lei, în anumite condiții (persoana vârstnică să fie independentă iar contribuția lunară de întreținere a persoanei vârstnice să nu depășească 60% din veniturile proprii). Diferenţa până la valorile prevăzute în proiectele de hotârâre este suportată de la bugetul local. Însumat, cele două cămine oferă 395 locuri. Lucian STATE

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:59

Ziua Crucii

10:45

Licitatie com. Tasca, spatiu in suprafata de 53,13 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu in suprafata de 53,13 mp, apartinand domeniului public al Comunei Tasca, avand destinatia de farmacie, situat in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Bicazului nr. 4, nr.cadastral 51072, CF 51072, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Tasca nr. 102/20.08.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.09.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.10.2025, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, 14 loturi de teren. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: 14 loturi de teren, situate in intravilanul comunei Filipesti, sat Oniscani, F.N., judetul Bacau, care apartin domeniului privat al Comunei Filipesti, conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 , H.C.L. Filipesti nr. 49/18.07.2025 si a caietului de sarcini, identificate astfel: Lotul 1 -C.F. nr. 66501, suprafata: 1.000 mp; Lotul 2 -C.F. nr. 66500, suprafata: 1.000 mp; Lotul 3 -C.F. nr. 61519, suprafata: 1.000 mp; Lotul 4 -C.F. nr. 61520, suprafata: 1.000 mp; Lotul 5 -C.F. nr. 61566, suprafata: 1.000 mp; Lotul 6 -C.F. nr. 66888, suprafata: 1.311 mp; Lotul 7 -C.F. nr. 60620, suprafata: 1.082 mp; Lotul 8 -C.F. nr. 60625, suprafata: 1.388 mp; Lotul 9 -C.F. nr. 60626, suprafata: 1.136 mp; Lotul 10 -C.F. nr. 60627, suprafata: 1.098 mp; Lotul 11 -C.F. nr. 60630, suprafata: 982 mp; Lotul 12 -C.F. nr. 60623, suprafata: 900 mp; Lotul 13 -C.F. nr. 60633, suprafata: 885 mp; Lotul 14 -C.F. nr. 60634, suprafata: 885 mp. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.10.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, spatiu in suprafata de 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 10.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.10.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a Civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
FOTO -- Festivalul „Dealul cu povești” de la Horlești, locul unde literatura devine sărbătoare comunitară
15/09/2025 07:00

Horlestiul a prins viată odată cu editia din acest an a Festivalului de literatură „Dealul cu povesti”, organizat de Asociatia Rediu Tătar si initiat de profesoara de limba romană Monica Cotofa ...

Feerie în lumini și muzică la Palas. Opera din Iași a transformat seara într-o poveste
15/09/2025 06:28

Cateva sute de ieseni au asistat, duminică seară, la cea de-a XIV-a editie a galei „Magia serii in sunet si lumină”, un spectacol care a adus muzica lirică in inima orasului, intr-un decor plin ...

Mai multe persoane, amendate de jandarmii băcăuani după ce au intrat cu ATV-uri și motociclete în pădure
14/09/2025 19:06

Jandarmii din cadrul Inspectoratului de Jandarmi Judetean 'Stefan cel Mare' Bacău au identificat si sanctionat, sambătă, peste zece persoane care au pătruns ilegal in fondul forestier, in zonele Plopu si Va ...

Toamna podgorenilor. În timp ce sudul arde, nordul Moldovei dă semne de recoltă bună
14/09/2025 17:35

Romania viticolă trăieste, in 2025, aceeasi fractură pe care o simte intreaga tară: un sud lovit de secetă si geruri, cu productii prăbusite, si un nord care, paradoxal, rezistă si chiar se anuntă mai p ...

Iașul încarcerat între betoane. Psihologia blocului comunist ne bagă în spital
14/09/2025 16:42

Cartierele gri din Iasi sunt mai mult decat relicvele unei epoci care a mutilat orasele. Ele sunt mărturia vie a unei psihologii colective clădite pe lipsă de libertate si pe claustrare. Apartamentele comuni ...

FILIT 2025: Literatura mondială vine la Iași, într-un festival care nu mai acceptă tăcerea. Cine sunt primii invitați
14/09/2025 15:46

Într-o lume fragmentată, in care literatura e tot mai des impinsă spre rafturi uitate sau festivaluri de fatadă, Iasul face un gest curajos. Nu unul de imagine, ci unul de substantă. Festivalul Intern ...

Postul cu apă – curaj, vindecare și redescoperirea de sine
14/09/2025 15:01

Postul cu apă, practicat de secole in traditiile spirituale si tot mai des confirmat de cercetările stiintifice moderne, este mai mult decat o simplă abtinere de la hrană. El devine o terapie profundă a tr ...

Iașul face un nou pas spre energie verde: parc fotovoltaic la CET 2
14/09/2025 15:00

Primăria Municipiului Iasi a lansat licitatia pentru construirea unui parc fotovoltaic de mari dimensiuni pe terenul CET 2 Holboca, un proiect considerat esential in tranzitia energetică a orasului. Valoarea ...

O mie de boboci încep anul universitar, la Agronomie
14/09/2025 14:59

Emoţii intense pentru peste 1.000 de tineri aflaţi in primul an de studii la Universitatea de Ştiinţele Vieţii „Ion Ionescu de la Brad” (USV) Iaşi. De luni, acestia incep anul universitar. Lor ...

Luciana Antoci vrea schimbări majore în şcoli
14/09/2025 14:58

* Antoci, noul consilier al premierului, crede că scoala are nevoie de dialog, nu de decizii impuse, iar soluţiile pentru educaţie trebuie adaptate comunităţilor În ultima conferinţă de presă sus ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei