Şantierele Iaşului au prins viteză

1santiere1
1santiere2

Dimensiune font:

| 22-05-2020 00:00

În ultimele două luni, constructorii au continuat lucrările la marile proiecte de infrastructură finanțate cu fonduri europene * este vorba de lucrări la infrastuctura transportului electric, de cele vizând refacerea clădirilor simbol şi monumentelor istorice, asfaltarea de străzi, ridicarea de blocuri ANL, realizarea de noi parcuri de joacă şi modernizări ale unităţilor de învăţământ

 


Instaurarea stării de urgență, cu restricțiile de rigoare, nu a reprezentat un impediment pentru buna desfășurare a activităților pe șantierele municipalității. Dimpotrivă, lucrările întreprinse de către constructorii contractați de primărie au avut un ritm susținut, avansând considerabil. Mai mult, o parte dintre obiective au fost finalizate, urmând a fi recepționate oficial. Astfel, lucrările de schimbare a liniei de tramvai pe bulevardul Tudor Vladimirescu, precum și cele de consolidare a podului se află în plină desfășurare. Până la sfârșitul anului va fi finalizat, fiind redat circulației.

Reabilitarea tronsonului liniei de tramvai cuprind următoarele activități: execuția lucrărilor de construcții și instalații aferente liniei de tramvai pe traseul Bucșinescu – bulevardul Tudor Vladimirescu – intersecție Calea Chișinăului (lungime: 2.444 metri – cale simplă de rulare), reabilitarea celor două peroane din stația Tudor Vladimirescu, reabilitarea podului Tudor Vladimirescu (suprafață: 1.196 metri pătrați) și construirea a două stații de tramvai. De notat faptul că, pentru prima dată în Iași, va fi introdusă o bandă dedicată pentru tramvai, care va fi delimitată fizic în teren cu butoni stradali solari, care nu vor împiedica depășirea în caz de urgență. Această soluție tehnică ar putea aplicată și la alte tronsoane de tramvai care urmează să fie reabilitate: zona Târgu Cucu – Cinci Drumuri, Podu Roș – Țesătura și Doi Băieți – Dancu. Proiectul general include și achiziționarea a șapte tramvaie.

Lucrările de construcții sunt executate de asocierea Conest SA Iași - Mari Vila Com SRL București, contra unei sume de 34.475.207,68 lei, inclusiv TVA (aproximativ 7,24 milioane de euro).

Valoarea totală a proiectului este 114,197,308.33 lei (aproape 24 de milioane de euro) și este asigurată prin Programul Operațional Regional – Axa 4.1.

De asemenea, în cadrul proiectului „Reabilitarea infrastructurii de tramvai în Municipiul Iaşi”, a fost finalizat tronsonul Podu Roș – Str. Primăverii (Bd. Țuțora). De asemenea, lucrările au avansat pe tronsonul Piața Săhleanu – Rond Țuțora, urmând ca tronsonul Cinci Drumuri – strada Nicoriță să fie atacat pe data de 1 iunie 2020.

Reabilitarea marilor monumente istorice

Lucrările s-au desfășurat normal și la cele patru mari investiții de reabilitare a monumentelor istorice: Palatul Braunstein, Muzeul de Istorie Naturală, Baia Turcească și Mănăstirea Frumoasa. La Palatul Braunstein, constructorul s-a concentrat pe lucrările la instalații sanitare, instalații electrice, instalații termice, finisaje tavane, reabilitare fațade, montaj cupolă metalică acoperiș. În ceea ce privește Muzeul de Istorie Naturală, constructorul a finalizat consolidările, iar la Centrul Internațional de Artă Contemporană (Baia Turcească) s-au făcut consolidări la infrastructură în proporție de 95%, iar la suprastructură în proporție de 70%.

La Mănăstirea Frumoasa s-a lucrat la cele patru obiective principale (Biserica, Palatul de pe ziduri, Palat femei și Turn clopotniță), efectuându-se tencuieli exterioare și interioare, lucrări la instalații electrice, termice și sanitare, finisaje și refaceri de fațade.

Activitate intensă și la infrastructura rutieră

De asemenea, activitatea de pe șantierele de reabilitare și modernizare a arterelor de circulație a fost una susținută. Astfel, constructorii care lucrează la modernizarea Șoselei Bârnova au finalizat suprastructura, trotuarele fiind executate în proporție de 85%. S-a lucrat în flux continuu la elemente de scurgere ape pluviale, acestea fiind executate în proporție de 80%. Au mai rămas de făcut operațiuni la semnalizarea rutieră, trotuare, elementele de scurgerea apelor pluviale.

În ultimele două luni, au fost făcute lucrări pe strada Semănătorului, strada Transilvaniei, strada Olteniei. La toate trei obiectivele s-au finalizat lucrările la suprastructura părții carosabile. În cazul străzilor Transilvania și Semănătorului s-au încheiat lucrările de amenajare a trotuarelor, urmând a se așterne stratul de uzură și a se trece la semnalizarea rutieră.

În aceeași perioadă, au continuat lucrările de supralărgire a bld. Tudor Vladimirescu, de modernizare a str. Viticultori, str. I.I. Mironescu, str. Luca Arbore, str. Roșcani, Str. Țicăul de Jos, Str. Timpului, str. Șt. O. Iosif.

Un alt proiect important îl reprezintă modernizarea Șos. Iași-Voinești, aici lucrându-se la ridicarea căminelor din carosabil la cotă și turnarea stratului de uzură.

Investiții în locuințe și educație

Și pe șantierul construcției de locuințe din zona Grădinari s-a lucrat în flux continuu, executându-se compartimentări, finisaje interioare, instalații, montare acoperiș șarpantă.

De asemenea, în perioada stării de urgență s-a lucrat și recepționat 8 parcuri de joacă pentru copii aflate în B-dul Nicolae Iorga 59 B, Aleea Rozelor nr. 15, Strada Decebal nr. 24, Aleea I. Teodoreanu nr. 16, Splai Bahlui nr. 33, Strada Orientului nr. 21, Strada Cerna, Costache Negri nr. 37, continuându-se amenajarea spațiilor de joacă din Strada Plăieșilor nr. 9, B-dul Dacia nr. 36.

Modernizarea, extinderea și dotarea Creșei nr. 1, precum și a Creșei nr. 10, au continuat și în perioada stării de urgență, lucrându-se în flux continuu la demolări și desfaceri, consolidări de ziduri, săpătură fundații corp extindere bloc alimentar, turnare grinzi fundații, cofrarea elevațiilor, finisaje interioare, sistematizare exterioară, dotări. Lucrările de la Creșa nr. 10 sunt finalizate, semnându-se procesul – verbal de recepție.

În tot acest timp s-a lucrat intens la terenurile de sport ale unităților de învățământ Colegiul I. C. Ștefănescu, Liceul Economic de Turism, Școala Ștefan Bârsănescu, Școala Gh. Brătianu, Școala Alecu Russo, unde urmează turnarea stratului de beton asfaltic și așternerea covorului suprafeței de joc.

La Liceul Economic nr. 2 Madgearu s-a lucrat la zidării, turnare beton în stâlpi și grinzi, planșee, în timp ce la clădirea internat C9 - Școala Normală Vasile Lupu s-a lucrat la finisaje interioare. Luni, 18 mai 2020, s-a predat la beneficiar un tronson (jumătate din cămin), constructorul urmând a ataca imediat tronsonul al doilea.

Lucrările începute în data de 15 noiembrie 2019 la Grădiniţa PP 25 sunt finalizate, urmând a fi recepționate. La grădinița din zona Dacia s-a lucrat la împrejmuire și organizarea de șantier. Tudor DAMASCHIN

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:59

Ziua Crucii

10:45

Licitatie com. Tasca, spatiu in suprafata de 53,13 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu in suprafata de 53,13 mp, apartinand domeniului public al Comunei Tasca, avand destinatia de farmacie, situat in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Bicazului nr. 4, nr.cadastral 51072, CF 51072, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Tasca nr. 102/20.08.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.09.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.10.2025, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, 14 loturi de teren. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: 14 loturi de teren, situate in intravilanul comunei Filipesti, sat Oniscani, F.N., judetul Bacau, care apartin domeniului privat al Comunei Filipesti, conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 , H.C.L. Filipesti nr. 49/18.07.2025 si a caietului de sarcini, identificate astfel: Lotul 1 -C.F. nr. 66501, suprafata: 1.000 mp; Lotul 2 -C.F. nr. 66500, suprafata: 1.000 mp; Lotul 3 -C.F. nr. 61519, suprafata: 1.000 mp; Lotul 4 -C.F. nr. 61520, suprafata: 1.000 mp; Lotul 5 -C.F. nr. 61566, suprafata: 1.000 mp; Lotul 6 -C.F. nr. 66888, suprafata: 1.311 mp; Lotul 7 -C.F. nr. 60620, suprafata: 1.082 mp; Lotul 8 -C.F. nr. 60625, suprafata: 1.388 mp; Lotul 9 -C.F. nr. 60626, suprafata: 1.136 mp; Lotul 10 -C.F. nr. 60627, suprafata: 1.098 mp; Lotul 11 -C.F. nr. 60630, suprafata: 982 mp; Lotul 12 -C.F. nr. 60623, suprafata: 900 mp; Lotul 13 -C.F. nr. 60633, suprafata: 885 mp; Lotul 14 -C.F. nr. 60634, suprafata: 885 mp. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.10.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, spatiu in suprafata de 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 10.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.10.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a Civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
FOTO -- Festivalul „Dealul cu povești” de la Horlești, locul unde literatura devine sărbătoare comunitară
15/09/2025 07:00

Horlestiul a prins viată odată cu editia din acest an a Festivalului de literatură „Dealul cu povesti”, organizat de Asociatia Rediu Tătar si initiat de profesoara de limba romană Monica Cotofa ...

Feerie în lumini și muzică la Palas. Opera din Iași a transformat seara într-o poveste
15/09/2025 06:28

Cateva sute de ieseni au asistat, duminică seară, la cea de-a XIV-a editie a galei „Magia serii in sunet si lumină”, un spectacol care a adus muzica lirică in inima orasului, intr-un decor plin ...

Mai multe persoane, amendate de jandarmii băcăuani după ce au intrat cu ATV-uri și motociclete în pădure
14/09/2025 19:06

Jandarmii din cadrul Inspectoratului de Jandarmi Judetean 'Stefan cel Mare' Bacău au identificat si sanctionat, sambătă, peste zece persoane care au pătruns ilegal in fondul forestier, in zonele Plopu si Va ...

Toamna podgorenilor. În timp ce sudul arde, nordul Moldovei dă semne de recoltă bună
14/09/2025 17:35

Romania viticolă trăieste, in 2025, aceeasi fractură pe care o simte intreaga tară: un sud lovit de secetă si geruri, cu productii prăbusite, si un nord care, paradoxal, rezistă si chiar se anuntă mai p ...

Iașul încarcerat între betoane. Psihologia blocului comunist ne bagă în spital
14/09/2025 16:42

Cartierele gri din Iasi sunt mai mult decat relicvele unei epoci care a mutilat orasele. Ele sunt mărturia vie a unei psihologii colective clădite pe lipsă de libertate si pe claustrare. Apartamentele comuni ...

FILIT 2025: Literatura mondială vine la Iași, într-un festival care nu mai acceptă tăcerea. Cine sunt primii invitați
14/09/2025 15:46

Într-o lume fragmentată, in care literatura e tot mai des impinsă spre rafturi uitate sau festivaluri de fatadă, Iasul face un gest curajos. Nu unul de imagine, ci unul de substantă. Festivalul Intern ...

Postul cu apă – curaj, vindecare și redescoperirea de sine
14/09/2025 15:01

Postul cu apă, practicat de secole in traditiile spirituale si tot mai des confirmat de cercetările stiintifice moderne, este mai mult decat o simplă abtinere de la hrană. El devine o terapie profundă a tr ...

Iașul face un nou pas spre energie verde: parc fotovoltaic la CET 2
14/09/2025 15:00

Primăria Municipiului Iasi a lansat licitatia pentru construirea unui parc fotovoltaic de mari dimensiuni pe terenul CET 2 Holboca, un proiect considerat esential in tranzitia energetică a orasului. Valoarea ...

O mie de boboci încep anul universitar, la Agronomie
14/09/2025 14:59

Emoţii intense pentru peste 1.000 de tineri aflaţi in primul an de studii la Universitatea de Ştiinţele Vieţii „Ion Ionescu de la Brad” (USV) Iaşi. De luni, acestia incep anul universitar. Lor ...

Luciana Antoci vrea schimbări majore în şcoli
14/09/2025 14:58

* Antoci, noul consilier al premierului, crede că scoala are nevoie de dialog, nu de decizii impuse, iar soluţiile pentru educaţie trebuie adaptate comunităţilor În ultima conferinţă de presă sus ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei