Se închid şcolile!

1suspendare
1suspendare1

Dimensiune font:

| 10-03-2020 00:00


Aceasta este ultima decizie a Comitetului Naţional pentru Situații de Urgență şi pe care administraţiile locale se pregătesc să o pună în aplicare * de altfel, la nivel local, ieri a avut loc o nouă întâlnire a Comitetului Local pentru Situaţii de Urgenţă, în cadrul căreia s-a decis formarea unui grup operativ de lucru, suplimentarea echipamentului de dezinfecţie în şcoli, notificarea supermarketurilor, închiderea parcurilor de joacă pe durata nopţii şi monitorizarea persoanelor vulnerabile * în Iaşi sunt peste 800 de persoane izolate la domiciliu, în 93 de localitați din județ

 

Comitetul Naţional pentru Situaţii Speciale de Urgenţă a decis ca toate școlile din România să se închidă începând de miercuri, 11 martie, pentru o săptămână. Însă, în funcție de evoluția numărului de cazuri de infecție cu coronavirus, suspendarea cursurilor va fi preungită sau nu. Grupul de suport tehnico-ştiintific condus de Raed Arafat propunea, inițial, înainte de ședința CNSSU, ca toate cursurile să fie suspendate până pe data de 21 aprilie. Măsura propusă viza grădiniţele, învăţământul primar, gimnazial, liceal, postliceal şi profesional. Iaşul se va conforma acestei decizii deşi, în cadrul unei noi întâlniri derulate ieri la Primăria Iaşi, se luase în calcul o soluție recomandată de Ministerul Educației - defazarea orarelor - pentru a micșora numărul situațiilor în care elevii intră în contact în grupuri mari. Aceeaşi măsură este valabilă pentrui cele 11 creșe gestionate de Direcția Creșe, urmând ca perioada de inactivitate să fie folosită pentru demararea unor lucrări de reparații și igienizare la toate unitățile de învățământ din oraș.

De altfel, la nivelul municipalității a fost constituită o structură de permanență alcătuită din reprezentanți ai Primăriei Municipiului Iași, direcțiilor subordonate și societăților comerciale municipale. Această structură flexibilă, condusă de primarul Mihai Chirica, coordonează toate măsurile necesare evitării apariției gripei sezoniere și infecției cu noul coronavirus și este pregătită să ia măsuri de urgență în eventuale astfel de cazuri. Din aceasta fac parte, pe lângă reprezentanții Primăriei, direcțiile, societățile și instituțiile cu atribuții directe în această problematică (Direcția de Asistență Socială, spitalele de Recuperare și „Dr. C. I. Parhon”, Direcția Creșe, Direcția Locală de Evidență a Persoanelor, Direcția Piețe, Compania de Transport Public SA, Salubris SA, Servici Publice SA). Printr-o decizie luată ieri, structura municipală va forma un grup de lucru operativ pentru o mai rapidă colaborare cu alte instituții ale statului reprezentate și în Comitetul Local pentru Situații de Urgență și care sunt direct implicate în gestionarea situației, anume Direcția de Sănătate Publică, Spitalul de Boli Infecțioase „Sf. Parascheva”, Inspectoratul Școlar Județean, Instituția Prefectului - Județul Iași, Inspectoratul pentru Situații de Urgență, Poliția Municipiului etc. Activitățile și atribuțiile în cadrul grupului de lucru sunt precis stabilite și trasate în regim de permanență, fiecare reprezentant având stabilit minim câte un înlocuitor, astfel încât Primăria, societățile comerciale municipale și celelalte instituții să funcționeze la parametri normali indiferent de evoluția situației.

Suplimentare de dezinfectanţi în cabinetele medicale şcolare

Printr-o decizie a Comitetului Local pentru Situații de Urgență încă din 29 ianuarie, Direcția de Asistență Socială a primit fonduri de la Primărie pentru a achiziționa stocuri suplimentare de materiale necesare pentru dezinfectare, măşti și mănuși de protecție pentru cabinetele de medicină școlară. Primarul Mihai Chirica a dispus ieri Direcției de Asistență Socială să achiziționeze încă 500 de litri de material dezinfectant pentru podele și 500 de litri pentru mâini, astfel încât toate cabinetele de medicină școlară să aibă cantitățile necesare. Totodată, edilul-șef a solicitat verificarea stocurilor de materiale de igienizare și dezinfecție din toate unitățile de învățământ și a garantat că municipalitatea va asigura fondurile necesare pentru completarea acestor stocuri. De asemenea, date fiind prețurile și stocurile de multe ori epuizate de măști de protecție, primarul Mihai Chirica a dispus achiziționarea unei cantități de 500 de kilograme de tifon, din care la atelierele Colegiului Tehnic „I. C. Ștefănescu” vor fi confecționate astfel de măști, care vor fi dezinfectate și distribuite unităților școlare, creșelor, precum și altor instituții care au relații cu publicul și un număr semnificativ de beneficiari.

Notificări pentru şefii supermarketurilor

Începând de ieri, evenimentele care presupun participarea unui număr major și necontrolat de persoane sunt interzise în Municipiul Iași. În context, primarul Mihai Chirica a ridicat și problema aglomerațiilor din mall-uri, supermarketuri și unități de alimentație publică (resturante, baruri etc.) și a cerut Poliției Municipiului și Poliției Locale să aducă la cunoștința reprezentanților acestor unități necesitatea de a lua măsuri de igienizare și dezinfecție, precum și aceea de a obține avizul special al Direcției de Sănătate Publică în vederea organizării unor activități cu participare ridicată (concerte, petreceri, nunți, parastase etc.). Formularul aferent este disponibil pe site-ul Direcției de Sănătate Publică.

Parcuri de joacă închise noaptea

Primarul Mihai Chirica a mai dispus Servicii Publice SA ca toate spațiile de joacă să fie închise între orele 22.00 și 7.00, iar toate echipamentele și mobilierul urban din acestea să fie dezinfectate zilnic cu materialele avizate de Ministerul Sănătății. Nu în cele din urmă, Direcția de Asistență Socială va monitoriza suplimentar toate persoanele vulnerabile din evidență, le va identifica cu prioritate cu cele cu vârsta peste 65 de ani și le oferi, la nevoie, servicii de aprovizionare cu alimente, produse de igienă etc. „După cum am mai spus, abordăm problematica gripei sezoniere și noului coronavirus în mod responsabil, constant și cu toată atenția. Ne concentrăm cu toate forțele și resursele pentru a face față acestui fenomen și suntem permanent pregătiți să aplicăm măsurile deja decise la nivel local, precum și cele luate de Guvern. Vom rămâne pe poziții și vom continua aceste măsuri până la dispariția completă a oricărui risc de infecție”, a declarat primarul Mihai Chirica.

În Iaşi nu există persoane confirmate a fi infestate cu coronavirus

Cele mai recente date despre situaţia există în Iaşi indică faptul că nu sunt persoane în carantină, iar 813 persoane sunt izolate la domiciliu in 93 de localitați din județ, fără simptomatologie specifică. Cel mai important rămâne faptul că, în acest moment, nu sunt persoane din judeţul Iaşi confirmate cu coronavirus, toate testele efectuate la persoane cu suspiciuni de infecţie cu coronavirus din judeţul Iaşi fiind negative.

De notat faptul că începând de ieri, 9 martie 2020, ora 12:00, au intrat intră în vigoare deciziile Comitetului Național pentru Situații Speciale de Urgență privind impunerea unor restricții de trafic dinspre și înspre statele afectate de infecția cu noul coronavirus.

Astfel, sunt sistate cursele aeriene către și dinspre Italia. De asemenea, operatorii aerieni au obligația de a comunica cetățenilor români care se vor îmbarca din Italia, China, Iran și Coreea de Sud către România, cu escală, faptul că vor intra în carantină sau autoizolare pe teritoriul țării noastre.

Tot de ieri, România se află în stare de alertă ceea ce înseamă că autorităţilor pot lua orice măsuri pentru prevenirea şi înlăturarea pericolelor pe care le presupune constatarea unei situaţii de urgenţă, fără, însă, restrângereadrepturile constituţionale ale locuitorilor din zona pentru care s-a instaurat starea de alertă, aşa cum se întâmplă în cazul stării de urgenţă.

Alte măsuri luate până în prezent la Iaşi

În precedentele două ședințe ale Comitetului Local pentru Situații de Urgență, precum și prin dispoziții, primarul Mihai Chirica a cerut să fie acordată o atenție sporită asigurării continuității și bunei funcționări a serviciilor publice (transportul în comun, salubritatea, asistența socială, lucrările edilitare, evidența populației și starea civilă) a serviciilor de sănătate asigurate de spitalele din subordine, a măsurilor de protecție luate în creșe și în unitățile de învățământ etc.

Pentru a veni în sprijinul ieșenilor care au nevoie de informații sau de sprijin, edilul-șef a dispus organizarea unui birou specializat de relații cu publicul în cadrul Centrului de Informații pentru Cetățeni, care va funcționa zilnic, între orele 6.00 și 23.00, și care va putea fi apelat la numărul de telefon 0232.984. Prin această structură angajați ai municipalității special instruiți vor putea prelua orice sesizare referitoare la eventuale cazuri de gripă ori de infectare cu noul coronavirus, vor îndruma cetățenii și vor trimite sesizările la instituțiile abilitate.

Reprezentanții municipalității amintesc ieșenilor că informaţii oficiale despre situaţiile legate de COVID-19 pot fi obținute apelând numărul TELVERDE 0800800358, linia fiind asigurată de Institutul Naţional de Sănătate Publică din subordinea Ministerului Sănătăţii.

În altă ordine de idei, toate direcțiile Primăriei și societățile comerciale municipale, în special cele care au relații cu publicul, au achiziționat și folosesc dezinfectanți pentru igienizarea ghișeelor, mânerelor ușilor etc. și vor amplasa la intrări dozatoare cu dezinfectanți pentru mâini. O atenție deosebită în acest context a fost recomandată instituțiilor cu un flux sporit de beneficiari, precum Direcția Locală de Evidență a Persoanelor sau Termo-Service SA.

De asemenea, EcoPiața SA va amenaja „covoare” cu soluții dezinfectate pentru încălțăminte la intrările în piețe și va acorda o atenție deosebită igienizării și dezinfectării tarabelor, cântarelor etc. Salubris SA va acorda o atenție sporită dezinfecției, dar și deratizării la punctele gospodărești.

Compania de Transport Public SA va continua igienizarea și dezinfectarea mijloacelor de transport în comun atât în cursul nopților, cât și ziua, la capetele de traseu.

Nu în cele din urmă, municipalitatea a organizat un punct de carantină format din module de urgență, acestea fiind racordate la utilități, igienizate, mobilate și cu toate dotările necesare, personalul medical și organizarea acestora să fie asigurate, în caz de nevoie, de Direcția de Sănătate Publică, în colaborare cu Instituția Prefectului - Județul Iași. Tudor DAMASCHIN

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:59

Ziua Crucii

10:45

Licitatie com. Tasca, spatiu in suprafata de 53,13 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu in suprafata de 53,13 mp, apartinand domeniului public al Comunei Tasca, avand destinatia de farmacie, situat in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Bicazului nr. 4, nr.cadastral 51072, CF 51072, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Tasca nr. 102/20.08.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.09.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.10.2025, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, 14 loturi de teren. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: 14 loturi de teren, situate in intravilanul comunei Filipesti, sat Oniscani, F.N., judetul Bacau, care apartin domeniului privat al Comunei Filipesti, conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 , H.C.L. Filipesti nr. 49/18.07.2025 si a caietului de sarcini, identificate astfel: Lotul 1 -C.F. nr. 66501, suprafata: 1.000 mp; Lotul 2 -C.F. nr. 66500, suprafata: 1.000 mp; Lotul 3 -C.F. nr. 61519, suprafata: 1.000 mp; Lotul 4 -C.F. nr. 61520, suprafata: 1.000 mp; Lotul 5 -C.F. nr. 61566, suprafata: 1.000 mp; Lotul 6 -C.F. nr. 66888, suprafata: 1.311 mp; Lotul 7 -C.F. nr. 60620, suprafata: 1.082 mp; Lotul 8 -C.F. nr. 60625, suprafata: 1.388 mp; Lotul 9 -C.F. nr. 60626, suprafata: 1.136 mp; Lotul 10 -C.F. nr. 60627, suprafata: 1.098 mp; Lotul 11 -C.F. nr. 60630, suprafata: 982 mp; Lotul 12 -C.F. nr. 60623, suprafata: 900 mp; Lotul 13 -C.F. nr. 60633, suprafata: 885 mp; Lotul 14 -C.F. nr. 60634, suprafata: 885 mp. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.10.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, spatiu in suprafata de 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 10.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.10.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a Civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
FOTO -- Festivalul „Dealul cu povești” de la Horlești, locul unde literatura devine sărbătoare comunitară
15/09/2025 07:00

Horlestiul a prins viată odată cu editia din acest an a Festivalului de literatură „Dealul cu povesti”, organizat de Asociatia Rediu Tătar si initiat de profesoara de limba romană Monica Cotofa ...

Feerie în lumini și muzică la Palas. Opera din Iași a transformat seara într-o poveste
15/09/2025 06:28

Cateva sute de ieseni au asistat, duminică seară, la cea de-a XIV-a editie a galei „Magia serii in sunet si lumină”, un spectacol care a adus muzica lirică in inima orasului, intr-un decor plin ...

Mai multe persoane, amendate de jandarmii băcăuani după ce au intrat cu ATV-uri și motociclete în pădure
14/09/2025 19:06

Jandarmii din cadrul Inspectoratului de Jandarmi Judetean 'Stefan cel Mare' Bacău au identificat si sanctionat, sambătă, peste zece persoane care au pătruns ilegal in fondul forestier, in zonele Plopu si Va ...

Toamna podgorenilor. În timp ce sudul arde, nordul Moldovei dă semne de recoltă bună
14/09/2025 17:35

Romania viticolă trăieste, in 2025, aceeasi fractură pe care o simte intreaga tară: un sud lovit de secetă si geruri, cu productii prăbusite, si un nord care, paradoxal, rezistă si chiar se anuntă mai p ...

Iașul încarcerat între betoane. Psihologia blocului comunist ne bagă în spital
14/09/2025 16:42

Cartierele gri din Iasi sunt mai mult decat relicvele unei epoci care a mutilat orasele. Ele sunt mărturia vie a unei psihologii colective clădite pe lipsă de libertate si pe claustrare. Apartamentele comuni ...

FILIT 2025: Literatura mondială vine la Iași, într-un festival care nu mai acceptă tăcerea. Cine sunt primii invitați
14/09/2025 15:46

Într-o lume fragmentată, in care literatura e tot mai des impinsă spre rafturi uitate sau festivaluri de fatadă, Iasul face un gest curajos. Nu unul de imagine, ci unul de substantă. Festivalul Intern ...

Postul cu apă – curaj, vindecare și redescoperirea de sine
14/09/2025 15:01

Postul cu apă, practicat de secole in traditiile spirituale si tot mai des confirmat de cercetările stiintifice moderne, este mai mult decat o simplă abtinere de la hrană. El devine o terapie profundă a tr ...

Iașul face un nou pas spre energie verde: parc fotovoltaic la CET 2
14/09/2025 15:00

Primăria Municipiului Iasi a lansat licitatia pentru construirea unui parc fotovoltaic de mari dimensiuni pe terenul CET 2 Holboca, un proiect considerat esential in tranzitia energetică a orasului. Valoarea ...

O mie de boboci încep anul universitar, la Agronomie
14/09/2025 14:59

Emoţii intense pentru peste 1.000 de tineri aflaţi in primul an de studii la Universitatea de Ştiinţele Vieţii „Ion Ionescu de la Brad” (USV) Iaşi. De luni, acestia incep anul universitar. Lor ...

Luciana Antoci vrea schimbări majore în şcoli
14/09/2025 14:58

* Antoci, noul consilier al premierului, crede că scoala are nevoie de dialog, nu de decizii impuse, iar soluţiile pentru educaţie trebuie adaptate comunităţilor În ultima conferinţă de presă sus ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei