Sute de ieşeni în vârstă şi fără ajutor, sprijiniţi de Primărie

vejez-e1503941571611

Dimensiune font:

| 13-04-2020 14:24

 

Primăria Municipiului Iași depune eforturi susținute în vederea prevenirii și limitării răspândirii infecției cu noul coronavirus, precum a și a limitării efectelor pandemiei COVID-19. Astfel, în perioada 6 – 10 aprilie, municipalitatea, prin Direcția de Asistență Socială (DAS), și partenerii atrași au continuat distribuția de alimente, produse de igienă, articole îmbrăcăminte și încălţăminte etc. pentru persoanele singure, fără venit sau cu venituri reduse, pentru persoanele vârstnice vulnerabile sau fără adăpost.

Echipele DAS au identificat 1.309 persoane singure sau familii fără venit sau venituri reduse, care se află în autoizolare. În perioada menționată, angajații municipalității au făcut opt deplasări la domiciliul persoanelor singure sau fără venituri, pentru care au fost acordate ajutoare materiale din donații (pentru 16 persoane majore și nouă minori din familii de persoane autoizolate) și alte șase deplasări la domiciliul persoanelor autoizolate, pentru care au fost acordate pachete de urgență, conform HCL nr. 105 / 2020 (pentru șase familii).

Totodată, 84 persoane sau reprezentați ai unor familii fără venit au fost informați cu privire la modalitățile de acordare a beneficiilor sociale, au fost ajutați pentru a sesiza instituțiile competente pentru rezolvarea unor probleme sau au primit documente în vederea stabilirii beneficiilor de asistență socială. Alte 1.225 de persoane autoizolate au primit informații privind obligația de respecta prevederile legale cu privire la autoizolare, modalitățile de acordare a beneficiilor sociale, respectarea regulilor privind igiena, serviciile puse la dispoziție de DAS etc.

Municipalitatea continuă să ajute și persoanele vârstnice aflate în nevoie. Astfel, în perioada 6 - 10 aprilie, au fost identificate 147 persoane cu vârsta peste 65 de ani care nu au susținători și nici altă formă de ajutor. În perioada menționată, angajații municipalității au făcut pentru acestea 13 de aprovizionări cu alimente și o livrare de medicamente.

De asemenea, au fost distribuite 66 de pachete, toate fiind donații din partea Crucii Roșii, iar alte 39 de pachete au fost asigurate conform HCL nr. 105 / 2020. Totodată, trei persoane au primit, gratuit, hrană caldă prin intermediul cantinei Mitropoliei Moldovei și Bucovinei, iar alte două persoane au primit hrană caldă, contra cost, prin intermediul Alma Catering. Nu în ultimul rând, 298 de persoane vârstnice au fost consiliate telefonic de către cadrele medicale din serviciile de specialitate ale DAS Iași.

În aceeași perioadă, DAS a identificat 150 de persoane fără adăpost, acestea fiind cazate în centrul din C. A. Rosetti (75) și în centrul de la Baia Populară (75). Acestora Primăria le-a oferit hrană, pachete de igienă, articole de îmbrăcăminte și încălțăminte și posibilitatea de a apela la personal specializat (asistent social, îngrijitor, asistent medical).

De menționat faptul că beneficiarii centrului din C. A. Rosetti au intrat în autoizolare voluntară din data de 8 martie, iar cei ai centrului de la Baia Populară din 26 martie. La ambele centre paza este asigurată de Poliția Locală, în regim non stop.

În perioada menționată au fost atrase și donații de la parteneri privați. Astfel, Crucea Roșie a donat 107 pachete alimentare (5 kilograme / pachet, cu produse de carmangerie, iaurt, pâine și apă în bidoane de 5 litri) distribuite astfel: 28 de pachete familiilor vulnerabile fără venituri, 45 de pachete familiilor autoizolate la domiciliu și fără venituri și 66 de pachete persoanelor vârstnice fără venituri. Tot Crucea Roșie a donat 16 pachete alimentare (8 kilograme / pachet), care au fost distribuite persoanelor vârstnice fără venituri.

Persoanele fără adăpost de la Baia Populară au primit 75 de mic dejunuri din partea Fundației „Un Coup de Main d’Emmaus” și 75 de mese de prânz (două feluri de mâncare) din partea Fundației pentru Educație Internațională. Totodată, Fundația „Solidaritate și Speranță” a oferit opt porții de hrană caldă persoanelor vârstnice fără venituri.

Acorduri de parteneriat

În perioada stării de urgenţă DAS a încheiat contracte de sponsorizare cu următoarele fundaţii şi societăţi comerciale:

 

1. Mitropolia Moldovei şi Bucovinei (prin Fundaţia „Solidaritate şi Speranţă”)

Obiectul acordului: asigurare de hrană caldă pentru vârstnicii de peste 65 de ani fără aparţinători (8 porţii / zi).

 

2. Crucea Roșie România - Filiala Iași

Obiectul acordului: asigurarea de produse alimentare şi igienă corporală persoanelor vârstnice peste 65 de ani, persoanelor autoizolate şi familiilor aflate în dificultate.

 

3. Fundația „Un Coup de Main d’Emmaus”

Obiectul acordului: sprijin cu alimente și articole îmbrăcăminte și încălţăminte, acordate persoanelor fără adăpost.

 

4. Fundaţia pentru Educație Internațională. Obiectul acordului: acordarea mesei de prânz pentru 70 de persoane fără adăpost, compusă din două feluri de mâncare, pentru perioada 6 aprilie – 1 mai (de luni până vineri).

5. SC Agropan Impex SRL Iași

Obiectul acordului: donarea de produse de panificaţie pentru vârstnicii de peste 65 de ani fără aparţinători.

 6. SC Casa Lebăda SRL Iaşi

Obiectul acordului: acordarea unui număr de 70 de pachete cu material de curăţenie (1 litru dezinfectant pardoseli, 0,5 litri soluţie de suprafeţe, 0,5 litri săpun lichid, 0,5 litri detergent vase, 1 litru detartrant și 1,5 litri clor înălbitor).

 Totodată, au fost semnat parteneriate cu Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă, Fundația Serviciilor Sociale „Bethany”, Fundația „Izvor”, Congregația „Surorilor Providenței”, Asociația „Clubul Sportiv Nicolina”, Fundația de Cultură și Știință „Daco-România”, Congregația „Fiicelor Sfintei Maria a Divinei Providențe”, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Iași, Penitenciarul Iași, Parohia „Sfântul Sava”, Asociația „Surâsul Albastru”, Fundația „COTE”, Asociația „Cristofor”, Institutul Regional de Oncologie Iași, Asociația Judeţeană a Pensionarilor Moldova Iaşi, Inspectoratul de Poliție Județean Iași, Asociația „Misiunea Creștină Armata Salvării” din România, Centrul Diecezan Caritas Iași, Poliția Locală, Fundația „Principesa Margareta a României”, Asociația Centrul de Inițiativă „Alexandru cel Bun”, Parohia „Vovidenia”, Spitalul Clinic de Urgență Județean „Sfântul Spiridon” Iași, Consiliul Național al Dizabilității din România, Asociația „Art Civica”, Fundația Medicală „Providența”, Fundația „Un Coup de Main d’Emmaus”, Fundația „Hecuba”, U. M. Iași (Spitalul Militar de Urgență Iași), Episcopia Romană-Catolică, Fundația „Solidaritate și Speranță” Iași, Parohia „Sfânta Mahramă A Domnului și Sfinții Martiri Brâncoveni” Iași, Parohia „Sfântul Mina” Iași, Parohia „Sfântul Nectarie” Iași, Parohia „Sfântul Sava”, Federaţia Comunităţilor Evreieşti din România, Asociația „Ștergem o Lacrimă” și Spitalul Clinic de Recuperare Iași.

 Totodată, a fost semnat un parteneriat între DAS, Poliția Locală, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Iași și Inspectoratul Județean de Poliție Iași.

 Important!

Pentru persoanele vârstnice autoizolate la domiciliu, lipsite de sprijinul familiei sau al unui aparținător, angajații DAS se vor deplasa la domiciliu pentru a primi lista cumpărăturilor și banii, iar în aceeași zi produsele necesare vor fi livrate solicitanților. În acest sens există și un număr de telefon care poate fi apelat non stop, în caz de necesitate: 0770.448.993. În același scop, de luni până vineri, în intervalul orar 8.00 – 18.00, mai sunt disponibile două numere de telefon: 0770.205.740 și 0770.882.824.

 Cheltuielile pentru alimente vor fi suportate de persoanele care solicită ajutor, iar angajații DAS vor acorda sprijin pentru evitarea deplasărilor și a locurilor aglomerate în vederea reducerii riscului de expunere la epidemie.

 Pentru persoanele care au nevoie și de donații în medicamente sau/și alte produse, DAS va contacta fundații, asociații și companii disponibile să doneze. Companiile sau ONG-urile care vor să se alăture acestui demers sunt rugate să folosească adresa de e-mail

dac_iasi@yahoo.com. Daniel BACIU

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:59

Ziua Crucii

10:45

Licitatie com. Tasca, spatiu in suprafata de 53,13 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu in suprafata de 53,13 mp, apartinand domeniului public al Comunei Tasca, avand destinatia de farmacie, situat in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Bicazului nr. 4, nr.cadastral 51072, CF 51072, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Tasca nr. 102/20.08.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.09.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.10.2025, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, 14 loturi de teren. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: 14 loturi de teren, situate in intravilanul comunei Filipesti, sat Oniscani, F.N., judetul Bacau, care apartin domeniului privat al Comunei Filipesti, conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 , H.C.L. Filipesti nr. 49/18.07.2025 si a caietului de sarcini, identificate astfel: Lotul 1 -C.F. nr. 66501, suprafata: 1.000 mp; Lotul 2 -C.F. nr. 66500, suprafata: 1.000 mp; Lotul 3 -C.F. nr. 61519, suprafata: 1.000 mp; Lotul 4 -C.F. nr. 61520, suprafata: 1.000 mp; Lotul 5 -C.F. nr. 61566, suprafata: 1.000 mp; Lotul 6 -C.F. nr. 66888, suprafata: 1.311 mp; Lotul 7 -C.F. nr. 60620, suprafata: 1.082 mp; Lotul 8 -C.F. nr. 60625, suprafata: 1.388 mp; Lotul 9 -C.F. nr. 60626, suprafata: 1.136 mp; Lotul 10 -C.F. nr. 60627, suprafata: 1.098 mp; Lotul 11 -C.F. nr. 60630, suprafata: 982 mp; Lotul 12 -C.F. nr. 60623, suprafata: 900 mp; Lotul 13 -C.F. nr. 60633, suprafata: 885 mp; Lotul 14 -C.F. nr. 60634, suprafata: 885 mp. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.10.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, spatiu in suprafata de 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 10.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.10.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a Civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
FOTO -- Festivalul „Dealul cu povești” de la Horlești, locul unde literatura devine sărbătoare comunitară
15/09/2025 07:00

Horlestiul a prins viată odată cu editia din acest an a Festivalului de literatură „Dealul cu povesti”, organizat de Asociatia Rediu Tătar si initiat de profesoara de limba romană Monica Cotofa ...

Feerie în lumini și muzică la Palas. Opera din Iași a transformat seara într-o poveste
15/09/2025 06:28

Cateva sute de ieseni au asistat, duminică seară, la cea de-a XIV-a editie a galei „Magia serii in sunet si lumină”, un spectacol care a adus muzica lirică in inima orasului, intr-un decor plin ...

Mai multe persoane, amendate de jandarmii băcăuani după ce au intrat cu ATV-uri și motociclete în pădure
14/09/2025 19:06

Jandarmii din cadrul Inspectoratului de Jandarmi Judetean 'Stefan cel Mare' Bacău au identificat si sanctionat, sambătă, peste zece persoane care au pătruns ilegal in fondul forestier, in zonele Plopu si Va ...

Toamna podgorenilor. În timp ce sudul arde, nordul Moldovei dă semne de recoltă bună
14/09/2025 17:35

Romania viticolă trăieste, in 2025, aceeasi fractură pe care o simte intreaga tară: un sud lovit de secetă si geruri, cu productii prăbusite, si un nord care, paradoxal, rezistă si chiar se anuntă mai p ...

Iașul încarcerat între betoane. Psihologia blocului comunist ne bagă în spital
14/09/2025 16:42

Cartierele gri din Iasi sunt mai mult decat relicvele unei epoci care a mutilat orasele. Ele sunt mărturia vie a unei psihologii colective clădite pe lipsă de libertate si pe claustrare. Apartamentele comuni ...

FILIT 2025: Literatura mondială vine la Iași, într-un festival care nu mai acceptă tăcerea. Cine sunt primii invitați
14/09/2025 15:46

Într-o lume fragmentată, in care literatura e tot mai des impinsă spre rafturi uitate sau festivaluri de fatadă, Iasul face un gest curajos. Nu unul de imagine, ci unul de substantă. Festivalul Intern ...

Postul cu apă – curaj, vindecare și redescoperirea de sine
14/09/2025 15:01

Postul cu apă, practicat de secole in traditiile spirituale si tot mai des confirmat de cercetările stiintifice moderne, este mai mult decat o simplă abtinere de la hrană. El devine o terapie profundă a tr ...

Iașul face un nou pas spre energie verde: parc fotovoltaic la CET 2
14/09/2025 15:00

Primăria Municipiului Iasi a lansat licitatia pentru construirea unui parc fotovoltaic de mari dimensiuni pe terenul CET 2 Holboca, un proiect considerat esential in tranzitia energetică a orasului. Valoarea ...

O mie de boboci încep anul universitar, la Agronomie
14/09/2025 14:59

Emoţii intense pentru peste 1.000 de tineri aflaţi in primul an de studii la Universitatea de Ştiinţele Vieţii „Ion Ionescu de la Brad” (USV) Iaşi. De luni, acestia incep anul universitar. Lor ...

Luciana Antoci vrea schimbări majore în şcoli
14/09/2025 14:58

* Antoci, noul consilier al premierului, crede că scoala are nevoie de dialog, nu de decizii impuse, iar soluţiile pentru educaţie trebuie adaptate comunităţilor În ultima conferinţă de presă sus ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei