Trei luni de solidaritate cu refugiații din Ucraina

image_2022-07-03_064919000

Dimensiune font:

| 03-07-2022 08:47

 * 1.000 de persoane cazate * Servicii de asistență extinse spre ucrainenii din comunitate * 10 membri FONSS fac servicii în acest centru

Centrul de Asistență Umanitară și Socială pentru Refugiați CTR Nicolina funcționează din 24 martie 2022 la Iași, cu program non-stop, urmare a unui parteneriat formal între Primăria Muncipiului Iași și FONSS - Federația Organizațiilor Neguvernamentale pentru Servicii Sociale.

În clădirea de 4000 mp pusă la dispoziție de municipalitate managementul este asigurat de un consorțiu de ONG-uri: FONSS - Federația Organizațiilor Neguvernamentale pentru Servicii Sociale, Asociația Afterhills, Asociația ParentIS și Asociația Grupul Zâmbetul Nostru, organizații complementare ca activitate.

În acest centru lucrează peste 50 de angajați ai ONG-urilor- traducători, asistenți sociali, psihologi, personal de îngrijire și curățenie, 7 angajați ai Direcției de Asistență Socială (asistenți sociali, îngrijitori și un asistent medical), un asistent medical de la Direcția de Sănătate Publică Iași, toți instruiți pentru lucrul cu refugiații și având certificat de integritate. Acestora li se adaugă 20 de voluntari recrutați de FONTIS – Federația ONG-urilor de Tineret Iași, care respectă aceleași condiții.

Centrul are două spații de joacă – unul în interior și unul în exterior, o sală de co-working pentru școală online și activitate profesională online, cinema room, spații pentru consiliere psihologică, spațiu pentru consultații medicale, spațiu pentru activități de îngrijire pentru femei.

Servicii de asistență umanitară

Capacitatea maximă este de 200 de locuri în camere cu paturi, de 4-5-6-8 persoane, cu dulapuri și cu separatoare, pentru un plus de intimidate.

Au fost cazate 1000 persoane: 36% - până în 18 ani (doar copii însoțiți), 20% - între 18 și 35 de ani, 34% - între 35-59 de ani, 10% - peste 60 de ani, din care 29 persoane fiind cu dizabilități diferite.

Masă caldă de trei ori pe zi în regim de catering. Până în prezent, FONSS a distribuit prin Fundația Solidaritate și Speranță, peste 30.000 de meniuri, existând posibilitatea de a oferi meniu adaptat pentru vegetarieni, celiaci, diabetici.

În plus, centrul oferă atât ucrainenilor cazați cât și celor dinafară, care formulează o solicitare, produse cosmetice și de igienă, încalțăminte, bunuri casnice etc.

Servicii de asistență socială și psihologică

Evaluarea socială inițială în vederea referirii cazurilor e realizată cu suportul angajaților Direcției de Asistență Socială. Supervizarea acestora este asigurată de Asociația Alternative Sociale.

Serviciile sociale sunt oferite de organizațiile FONSS, care sunt furnizori privați licențiați de servicii sociale, constau în consiliere privind obținerea de drepturi (juridică), mediere și integrare profesională, prevenirea traficului de persoane (Asociația Reaching Out), violenței sexuale și de gen (Centrul de mediere și securitare comunitară), servicii specializate pentru persoane cu dizabilități și vârstnici (Fundația Star of Hope și Fundația Solidaritate și Speranță).

Serviciile de asistență psihologică sunt oferite de Asociația ParentIS, cu un grup de specialiști formați pentru a lucra cu refugiații.

De asemenea, asistență psihologică pentru copii și adulți oferă și Fundația Păpădia.

Servicii specializate pentru mamă și copilul mic, sunt de asemenea oferite de ParentIS, organizație expert pe domeniul consilierii proaspetelor mămici.

În centru au fost cazați până acum aproape 200 de copii sub 1 an. Dintre aceștia, doi sunt copii născuți de gravide care stau în centru și doi au venit în prima săptămână de viață în centru.

Servicii educaționale

FONSS prin World Vision și Afterhills realizează în Centrul de Asistență Umanitară și Socială pentru Refugiați CTR Nicolina serviciile educaționale.

Școala de română pentru adulți. Se fac în acest moment trei cursuri de limba română pentru adulți offline, două online.

Școala de română pentru copii. Am început cu un curs pentru copii între 10 și 18 ani tot offline.

Școala de vară și grădiniță. În plan avem școala de vară și program de grădiniță – ambele cu componentă de învățare a limbii române.

Toate sunt adresate refugiaților din centru și din comunitate.

De asemenea, vom publica în cca 1 lună un ghid de conversație cu dicționar româno-ucrainean și ucraineano-român, realizat de un profesor universitar ucrainean angajat de FONSS pentru coordonarea Școlii de română.

Serviciile de socializare

 Sunt oferite de Asociația Grupul Zâmbetul Nostru și FONTIS și constau în organizarea de evenimente diferite, cursuri de Zumba, ateliere de pictură și hand made. În curând vom avea mici excursii.

Servicii de asistență medicală

„În prezent avem un medic de familie, voluntar cu program de două ori pe săptămână în centru și asistenți medicali pe durata a 10 ore/zi.

În pregătire este un serviciu de asistență medicală pentru ucrainenii din comunitate, furnizat de Crucea Roșie. Alte servicii pe care le-am realizat sunt cele de înfrumusețare – pentru doamnele vârstnice și tuns, adăpostirea de animale de companie și pregătim deschiderea unei mici biblioteci și a unor seri culturale, spun oficialii.

În acest moment, Centrul de Asistență Umanitară și Socială pentru Refugiați CTR Nicolina este un integrator de resurse și servicii de asistență, găzduind UNHCR Iași – în vederea distribuirii de cash, World Vision - servicii educaționale, UNICEF - susține servicii de asistenț ă umanitară, Crucea Roșie – asistență medicală, contribuția acestor organizații internaționale adăugându-se serviciilor organizațiilor naționale și locale care lucrează acolo.

Pentru a putea funcționa, FONSS - Federația Organizațiilor Neguvernamentale pentru Servicii Sociale, Asociația Afterhills, Asociația ParentIS și Asociația Grupul Zâmbetul Nostru au făcut fundraising și au scris proiecte.

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:59

Ziua Crucii

10:45

Licitatie com. Tasca, spatiu in suprafata de 53,13 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu in suprafata de 53,13 mp, apartinand domeniului public al Comunei Tasca, avand destinatia de farmacie, situat in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Bicazului nr. 4, nr.cadastral 51072, CF 51072, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Tasca nr. 102/20.08.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.09.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.10.2025, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, 14 loturi de teren. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: 14 loturi de teren, situate in intravilanul comunei Filipesti, sat Oniscani, F.N., judetul Bacau, care apartin domeniului privat al Comunei Filipesti, conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 , H.C.L. Filipesti nr. 49/18.07.2025 si a caietului de sarcini, identificate astfel: Lotul 1 -C.F. nr. 66501, suprafata: 1.000 mp; Lotul 2 -C.F. nr. 66500, suprafata: 1.000 mp; Lotul 3 -C.F. nr. 61519, suprafata: 1.000 mp; Lotul 4 -C.F. nr. 61520, suprafata: 1.000 mp; Lotul 5 -C.F. nr. 61566, suprafata: 1.000 mp; Lotul 6 -C.F. nr. 66888, suprafata: 1.311 mp; Lotul 7 -C.F. nr. 60620, suprafata: 1.082 mp; Lotul 8 -C.F. nr. 60625, suprafata: 1.388 mp; Lotul 9 -C.F. nr. 60626, suprafata: 1.136 mp; Lotul 10 -C.F. nr. 60627, suprafata: 1.098 mp; Lotul 11 -C.F. nr. 60630, suprafata: 982 mp; Lotul 12 -C.F. nr. 60623, suprafata: 900 mp; Lotul 13 -C.F. nr. 60633, suprafata: 885 mp; Lotul 14 -C.F. nr. 60634, suprafata: 885 mp. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.10.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, spatiu in suprafata de 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 10.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.10.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a Civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
FOTO -- Festivalul „Dealul cu povești” de la Horlești, locul unde literatura devine sărbătoare comunitară
15/09/2025 07:00

Horlestiul a prins viată odată cu editia din acest an a Festivalului de literatură „Dealul cu povesti”, organizat de Asociatia Rediu Tătar si initiat de profesoara de limba romană Monica Cotofa ...

Feerie în lumini și muzică la Palas. Opera din Iași a transformat seara într-o poveste
15/09/2025 06:28

Cateva sute de ieseni au asistat, duminică seară, la cea de-a XIV-a editie a galei „Magia serii in sunet si lumină”, un spectacol care a adus muzica lirică in inima orasului, intr-un decor plin ...

Mai multe persoane, amendate de jandarmii băcăuani după ce au intrat cu ATV-uri și motociclete în pădure
14/09/2025 19:06

Jandarmii din cadrul Inspectoratului de Jandarmi Judetean 'Stefan cel Mare' Bacău au identificat si sanctionat, sambătă, peste zece persoane care au pătruns ilegal in fondul forestier, in zonele Plopu si Va ...

Toamna podgorenilor. În timp ce sudul arde, nordul Moldovei dă semne de recoltă bună
14/09/2025 17:35

Romania viticolă trăieste, in 2025, aceeasi fractură pe care o simte intreaga tară: un sud lovit de secetă si geruri, cu productii prăbusite, si un nord care, paradoxal, rezistă si chiar se anuntă mai p ...

Iașul încarcerat între betoane. Psihologia blocului comunist ne bagă în spital
14/09/2025 16:42

Cartierele gri din Iasi sunt mai mult decat relicvele unei epoci care a mutilat orasele. Ele sunt mărturia vie a unei psihologii colective clădite pe lipsă de libertate si pe claustrare. Apartamentele comuni ...

FILIT 2025: Literatura mondială vine la Iași, într-un festival care nu mai acceptă tăcerea. Cine sunt primii invitați
14/09/2025 15:46

Într-o lume fragmentată, in care literatura e tot mai des impinsă spre rafturi uitate sau festivaluri de fatadă, Iasul face un gest curajos. Nu unul de imagine, ci unul de substantă. Festivalul Intern ...

Postul cu apă – curaj, vindecare și redescoperirea de sine
14/09/2025 15:01

Postul cu apă, practicat de secole in traditiile spirituale si tot mai des confirmat de cercetările stiintifice moderne, este mai mult decat o simplă abtinere de la hrană. El devine o terapie profundă a tr ...

Iașul face un nou pas spre energie verde: parc fotovoltaic la CET 2
14/09/2025 15:00

Primăria Municipiului Iasi a lansat licitatia pentru construirea unui parc fotovoltaic de mari dimensiuni pe terenul CET 2 Holboca, un proiect considerat esential in tranzitia energetică a orasului. Valoarea ...

O mie de boboci încep anul universitar, la Agronomie
14/09/2025 14:59

Emoţii intense pentru peste 1.000 de tineri aflaţi in primul an de studii la Universitatea de Ştiinţele Vieţii „Ion Ionescu de la Brad” (USV) Iaşi. De luni, acestia incep anul universitar. Lor ...

Luciana Antoci vrea schimbări majore în şcoli
14/09/2025 14:58

* Antoci, noul consilier al premierului, crede că scoala are nevoie de dialog, nu de decizii impuse, iar soluţiile pentru educaţie trebuie adaptate comunităţilor În ultima conferinţă de presă sus ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei