Universităţile ieşene, în febra alegerilor - Peste 340 de candidaturi, la UMF!

1universitare1

Dimensiune font:

| 15-01-2020 20:32

La Iaşi, lunile ianuarie şi februarie sunt definite, în toate mediile academice superioare din Iaşi, de alegerile pentru funcţiile de conducere, mandatul 2020-2024. Candidaturile sunt depuse în această perioadă atât pentru funcţia de director de departament, membru în Consiliile departamentelor didactice, Consiliile Şcolilor doctorale, Consiliile facultăţilor şi Senat, la nivelul studenţilor şi profesorilor, cât şi pentru funcţia de rector universitar.

Până în prezent au fost depuse declaraţiile de candidatură pentru Consiliul Facultăţii şi Senatul Universităţii (cadre didactice, cercetători şi studenţi) la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, la Universitatea de Arte „George Enescu”, iar la Universitatea de Medicină şi Farmacie „Grigore T. Popa” s-au depus 344 de candidaturi pentru funcţiile de Director de Departament, membru în Senatul UMF, membru în Consiliul Departamentului sau în Consiliul Facultăţii.

Doar la Universităţile de Arte şi de Medicină au fost depuse, deocamdată, candidaturi pentru funcţia de rector, candidaţii fiind actualul rector, Victor Scripcariu şi Norina Forna, decanul Facultăţii de Medicină Dentară, în cazul UMF, şi prof. univ. dr. Doru Albu, de la Facultatea de Interpretare Muzicală, respectiv prof. univ. dr. Aurelian Bălăiţă, de la Facultatea de Teatru, pentru UAGE.

Universitatea de Medicină şi Farmacie îşi va alege prima conducătorii mâine, 16 ianuarie (turul I de scrutin), respectiv pe data de 20 ianuarie (turul II de scrutin), când vor fi votate poziţiile de Director de Departament, Consiliile Departamentale, Consiliul Facultăţii, Membrii Senatului şi viitorul Rector.

Rectorul de la UAIC va fi cunoscut în martie

La Universitatea de Arte, alegerile pentru Consiliul Facultăţii vor fi organizate pe 3 februarie, iar pe 6 februarie vor fi aleşi membrii Senatului şi viitorul rector.

La UAIC, membrii Senatului vor fi aleşi pe 5 februarie, iar în perioada 15-18 februarie vor fi depuse dosarele candidaţilor pentru funcţia de preşedinte al Senatului. Declaraţiile de candidatură pentru funcţia de rector vor fi depuse la Biroul Electoral Central în perioada 24-28 februarie. Conform calendarului electoral al Universităţii, dezbaterea programelor manageriale ale candidaţilor în cadrul comunităţii universitare va avea loc între 2 şi 6 martie. Alegerile se vor desfăşura în două tururi de scrutin, pe data de 11 şi 18 martie, dacă va fi cazul. Dosarul pentru confirmarea rectorului va pleca la Bucureşti pe 26 martie. Deşi a fost contestat puternic de către studenţi şi profesori, cerându-i-se vehement demisia din actuala poziţie de rector al Universităţii „Alexandru Ioan Cuza”, Tudorel Toader a anunţat public la sfârşitul 2019 că va candidata pentru funcţia de rector şi în mandatul 2020-2024, dorindu-şi alături echipa de prorectori şi decani actuală. Mandatul său a fost suspendat în perioada 23 februarie 2017 – 17 aprilie 2019, când a fost ministru al Justiţiei în guvernele Grindeanu, Tudose şi Dăncilă.

Suspans la USAMV

La Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară „Ion Ionescu de la Brad” depunerea candidaturilor pentru funcţiile de director de departament, membru în Consiliile departamentelor didactice, Consiliile Şcolilor doctorale, precum şi pentru desemnarea reprezentanţilor în Consiliile facultăţilor şi în Senat a început abia ieri, 15 ianuarie, şi va continua până pe data de 17. Alegerile pentru aceste funcţii vor avea loc pe data de 22, 29 şi 31 ianuarie. Pentru funcţia de rector candidaturile vor fi depuse în perioada 14-18 februarie, actualul rector prof.dr. Vasile Vîntu având deja două mandate consecutive, aspect care îl împiedică să mai candideze.

Profesorul Dan Caşcaval vizează un nou mandat

Universitatea Tehnică a finalizat alegerile în departamente pentru funcţiile de director de departament şi pentru membrii consiliului departamentului, urmând ca astăzi şi mâine, pe 15 şi 16 ianuarie, să se desfăşoare şedinţele de consiliu la fiecare facultate pentru validarea alegerilor directorilor şi consiliilor departamentelor. Săptămâna viitoare, 20-22 ianuarie, este stabilită perioada de depunerea şi afişare a candidaturilor pentru reprezentanţii departamentelor, cadre didactice şi cercetători, în Consiliul facultăţilor, urmând ca alegerile să aibă loc pe 27 şi 28 ianuarie, iar rezultatele să fie validate în ultima zi a lunii, pe 31 ianuarie, de către Senatul Universităţii. În perioada 3-7 februarie vor putea fi depuse candidaturile pentru reprezentanţii Senatului şi pentru funcţia de rector. Pe data de 24 februarie, vor avea loc alegerile, prin vot universal, direct şi secret al tuturor cadrelor didactice şi de cercetare titulare din cadrul universităţii şi al reprezentanţilor studenţilor din Senatul universitar şi din consiliile facultăţilor, pentru funcţia de rector şi pentru membrii Senatului. După confirmarea rectorului, în termen de trei zile, se vor numi prorectorii, cu consultarea Senatului nou, şi se va publica Metodologia de concurs pentru selectarea decanilor.

La nivelul Universităţii Tehnice „Gheorghe Asachi“, actualul rector, prof.dr. Dan Caşcaval, a anunţat public că va candida pentru un nou mandat, iar până în momentul de faţă nu este cunoscut niciun contracandidat.

Norina Forna vrea campus universitar modern la UMF, după modelul marilor universităţi europene

Alegerile pentru funcţiile de conducere din cadrul Universităţii de Medicină şi Farmacie „Grigore T.Popa” din Iaşi sunt în plină desfăşurare, urmând ca, mâine, cadrele didactice şi studenţii din instituţie să se vor prezenta la urne, pentru a-şi exprima preferinţele prin vot. Pentru funcţia de rector al UMF Iaşi şi-au depus candidatura profesorii universitari Norina Forna şi Viorel Scripcariu, iar întreaga comunitate academică cu drept de vot îşi va alege, de asemenea, şi membrii în Consiliul Departamentului, directorii de departament, membri în Consiliile Facultăţilor şi ai Senatului Universitar.

Prof. univ. dr. Norina Forna şi-a anunţat astăzi planul de management, în cadrul unei conferinţe de presă, aceasta punând accentul pe student, pe valorificarea potenţialului instituţional pe care îl are universitatea şi istoricul ei, cât şi pe dezvoltarea şi implementarea celor mai noi tehnologii pentru a-i ajuta atât pe studenţi, cât şi cadrele didactice în actul educaţional. „Sunt convinsă că prin implementarea acestui plan de management sustenabil, la finalul celor patru ani de mandat, UMF Gr.T. Popa se va poziţiona cu siguranţă pe harta mondială a cercetării ştiinţifice medicale, precum şi în ierarhia prestigioaselor topuri ştiinţifice internaţionale. Îmi doresc realizarea unui campus universitar modern, după modelul marilor universităţi europene, atragerea de fonduri europene prin dezvoltarea unor proiecte educaţionale de top, de peste 20 milioane de euro, după modelul plajei investiţionale implementată în Facultatea de Medicina Dentară a UMF Iaşi, proiecte pe care le-am dezvoltat şi coordonat din poziţia de Decan al acestei facultăţi. De asemenea, este o prioritate dezvoltarea unor parteneriate strategice educaţionale şi de cercetare ştiinţifică aprofundată cu universităţi din ţară şi din străinătate şi implementarea unui congres ştiinţific integrat al universităţii, cu largă participare internaţională, a declarat prof.univ.dr. Norina Forna.

Candidatul îşi doreşte să promoveze şi mai mult cadrele didactice, să fie mai aproape de aceştia şi de problemele cu care se confruntă fiecare disciplină în parte. „Voi elimina cuvântul gradual din metodologia de concurs, astfel încât să nu mai existe colegi care rămân 20 de ani cu acelaşi grad didactic. Voi garanta criterii de promovare similare celor naţionale şi vor fi luate în considerare articolele din întreaga carieră, nu doar articolele de la ultima promovare. Mă voi întâlni periodic cu membrii comunităţii universitare, nu doar cu structurile de conducere, pentru a cunoaşte problemele fiecărei discipline şi ale fiecărui cadru didactic. Voi asigura o transparenţă totală a procesului decizional, astfel încât fiecare membru al comunităţii să fie informat asupra hotărârilor Consiliului de Administraţie, a Senatului. Nu funcţiile pe care le poţi avea de-a lungul vieţii creează caracterul unui om, ci realizările pe care le reuşeşti prin intermediul acestor funcţii în beneficiul comunităţii sau al unei instituţii”, a mai spus prof.univ.dr. Norina Forna. Daiana SFREDEL, Laura RADU

 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:59

Ziua Crucii

10:45

Licitatie com. Tasca, spatiu in suprafata de 53,13 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu in suprafata de 53,13 mp, apartinand domeniului public al Comunei Tasca, avand destinatia de farmacie, situat in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Bicazului nr. 4, nr.cadastral 51072, CF 51072, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Tasca nr. 102/20.08.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.09.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.10.2025, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, 14 loturi de teren. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: 14 loturi de teren, situate in intravilanul comunei Filipesti, sat Oniscani, F.N., judetul Bacau, care apartin domeniului privat al Comunei Filipesti, conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 , H.C.L. Filipesti nr. 49/18.07.2025 si a caietului de sarcini, identificate astfel: Lotul 1 -C.F. nr. 66501, suprafata: 1.000 mp; Lotul 2 -C.F. nr. 66500, suprafata: 1.000 mp; Lotul 3 -C.F. nr. 61519, suprafata: 1.000 mp; Lotul 4 -C.F. nr. 61520, suprafata: 1.000 mp; Lotul 5 -C.F. nr. 61566, suprafata: 1.000 mp; Lotul 6 -C.F. nr. 66888, suprafata: 1.311 mp; Lotul 7 -C.F. nr. 60620, suprafata: 1.082 mp; Lotul 8 -C.F. nr. 60625, suprafata: 1.388 mp; Lotul 9 -C.F. nr. 60626, suprafata: 1.136 mp; Lotul 10 -C.F. nr. 60627, suprafata: 1.098 mp; Lotul 11 -C.F. nr. 60630, suprafata: 982 mp; Lotul 12 -C.F. nr. 60623, suprafata: 900 mp; Lotul 13 -C.F. nr. 60633, suprafata: 885 mp; Lotul 14 -C.F. nr. 60634, suprafata: 885 mp. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.10.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, spatiu in suprafata de 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 10.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.10.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a Civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
FOTO -- Festivalul „Dealul cu povești” de la Horlești, locul unde literatura devine sărbătoare comunitară
15/09/2025 07:00

Horlestiul a prins viată odată cu editia din acest an a Festivalului de literatură „Dealul cu povesti”, organizat de Asociatia Rediu Tătar si initiat de profesoara de limba romană Monica Cotofa ...

Feerie în lumini și muzică la Palas. Opera din Iași a transformat seara într-o poveste
15/09/2025 06:28

Cateva sute de ieseni au asistat, duminică seară, la cea de-a XIV-a editie a galei „Magia serii in sunet si lumină”, un spectacol care a adus muzica lirică in inima orasului, intr-un decor plin ...

Mai multe persoane, amendate de jandarmii băcăuani după ce au intrat cu ATV-uri și motociclete în pădure
14/09/2025 19:06

Jandarmii din cadrul Inspectoratului de Jandarmi Judetean 'Stefan cel Mare' Bacău au identificat si sanctionat, sambătă, peste zece persoane care au pătruns ilegal in fondul forestier, in zonele Plopu si Va ...

Toamna podgorenilor. În timp ce sudul arde, nordul Moldovei dă semne de recoltă bună
14/09/2025 17:35

Romania viticolă trăieste, in 2025, aceeasi fractură pe care o simte intreaga tară: un sud lovit de secetă si geruri, cu productii prăbusite, si un nord care, paradoxal, rezistă si chiar se anuntă mai p ...

Iașul încarcerat între betoane. Psihologia blocului comunist ne bagă în spital
14/09/2025 16:42

Cartierele gri din Iasi sunt mai mult decat relicvele unei epoci care a mutilat orasele. Ele sunt mărturia vie a unei psihologii colective clădite pe lipsă de libertate si pe claustrare. Apartamentele comuni ...

FILIT 2025: Literatura mondială vine la Iași, într-un festival care nu mai acceptă tăcerea. Cine sunt primii invitați
14/09/2025 15:46

Într-o lume fragmentată, in care literatura e tot mai des impinsă spre rafturi uitate sau festivaluri de fatadă, Iasul face un gest curajos. Nu unul de imagine, ci unul de substantă. Festivalul Intern ...

Postul cu apă – curaj, vindecare și redescoperirea de sine
14/09/2025 15:01

Postul cu apă, practicat de secole in traditiile spirituale si tot mai des confirmat de cercetările stiintifice moderne, este mai mult decat o simplă abtinere de la hrană. El devine o terapie profundă a tr ...

Iașul face un nou pas spre energie verde: parc fotovoltaic la CET 2
14/09/2025 15:00

Primăria Municipiului Iasi a lansat licitatia pentru construirea unui parc fotovoltaic de mari dimensiuni pe terenul CET 2 Holboca, un proiect considerat esential in tranzitia energetică a orasului. Valoarea ...

O mie de boboci încep anul universitar, la Agronomie
14/09/2025 14:59

Emoţii intense pentru peste 1.000 de tineri aflaţi in primul an de studii la Universitatea de Ştiinţele Vieţii „Ion Ionescu de la Brad” (USV) Iaşi. De luni, acestia incep anul universitar. Lor ...

Luciana Antoci vrea schimbări majore în şcoli
14/09/2025 14:58

* Antoci, noul consilier al premierului, crede că scoala are nevoie de dialog, nu de decizii impuse, iar soluţiile pentru educaţie trebuie adaptate comunităţilor În ultima conferinţă de presă sus ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei