Vicepremierul a lansat, la Iaşi, Organizaţia de femei a industriaşilor

1turcan

Dimensiune font:

| 27-02-2020 08:36

 

Oficialul a pus accent pe fondurile europene ce pot fi atrase de către femeile antreprenor * „Vă dau un exemplu de proiect pe fonduri europene la care sunt convinsă că veţi fi foarte receptive şi interesate. Este acela al antreprenoriatului feminin, al digitalizării în atreprenoriat”, le-a recomandat femeilor UGIR vicepremierul Raluca Turcan

 

 

„Antreprenoriat şi Leadership feminin” a fost tema conferinţei de ieri care a prilejuit şi lansarea Organizaţiei de femei a Uniunii Generale a Industriaşilor din România. La discuţii au fost prezente femei de afaceri din toată ţara, inclusiv şi din Republica Moldova. Cele peste 20 de speakeri şi invitate speciale au împărtăşit din experienţa lor, au oferit sfaturi practice legate de afacerile şi proiectele în care sunt implicate. „Mă bucur că putem să ne implicăm şi să susţinem tot mai mult mediul antreprenorial românesc, încurajând astfel femeile să fie şi mai active în acest domeniu. UGIR a sprijinit în mod constant breasla industriaşilor din România prin toate mijloacele avute la dispoziţie. De aceea, dorim să continuăm buna tradiţie şi să cream noi oportunităţi de dezvoltare, prin consolidarea şi mai mult a legăturilor dintre membrii UGIR, dar şi prin dezvoltarea unei punţi între femeile active în acest domeniu”, a declarat Mirabela Miron, preşedintele UGIR pentru Regiunea de Nord-Est.

Proiect de 30 de milioane de euro pentru copii

O prezenţă remarcabilă a fost cea a vicepremierului Raluca Turcan. Ea a spus că, în calitate de vicepremier, în momentul în care a avut şansa să poată să acceadă la decizia exectivă majoră şi-a propus să folosească pentru societate două oportunităţi uriaşe. „Una este aceea legată de fonduri europene care ne-au fost puse pe masă şi ne vor fi puse pe masă şi de multe ori am fost incapabili să le atragem. Şi, de aceea, din secunda zero, mi-am căutat parteneri foarte puternici şi vă lansez această provocare de a-mi fi parteneri pentru că oportunităţile sunt nenumărate, de la proiecte sociale, unde încă mai avem bani de atras, urmează o dublare a sumei alocate din Fondul Social European, tocmai pentru a răspunde cerinţei de Europă socială, care există în momentul de faţă la nivel de UE. Chiar ieri am lansat un proiect în valoare de 30 de milioane de euro pentru copiii care au părinţi la muncă în străinătate. După cum bine cunoaşteţi, 91.000 de copii identificaţi ca având părinţii la muncă în străinătate, din care 16.000 au ambii părinţi plecaţi, şi daunele şi tarele emoţionale pe care le trăiesc aceşti copii sunt uriaşe. De aceea, am găsit cu foarte multă muncă aceste fonduri prin intermediul Ministerului Fondurilor Europene, pe care să le punem la dispoziţia celor care vor să aplice pentru aceste fonduri, astfel încât să vină cu sprijin concret, de la programe afterschool, la programe de consiliere psihologică, consiliere vocaţională şi consiliere pentru părinţii sau aparţinătorii părinţilor care au copii plecaţi la muncă în străinătate”, a spus Raluca Turcan. Un alt proiect la care Raluca Turcan ţine foarte mult este acela al generalizării programului afterschool. „Am început acest proiect din 2012. Este aproape dureros să ştii că România aşteaptă un program generalizat de after school, abia în 2016 am reuşit să-l pilotăm prin intermediul echipei de la Ministerul Educaţiei, în acest an am reuşit să triplăm numărul beneficiarilor şi sperăm ca de la anul, cu fondurile europene puse la dispoziţie să generalizăm acest proiect care iarăşi poate să găsească parteneri foarte importanţi. Şi vă mai dau un exemplu de proiect pe fonduri europene la care sunt convinsă că dumneavoastră veţi fi foarte receptive şi interesate. Este acela al antreprenoriatului feminin, al digitalizării în atreprenoriat care, de asemenea, va completa partea aceasta de integrare a abilităţilor digitale în ceea ce înseamnă management antreprenorial”, a spus vicepremierul Raluca Turcan.

O altă direcţie pe care liberalii se vor axa în acest exerciţiu guvernamental este cea a educaţiei. „Privesc cu mare încredere şi preţuire spre doamna Romaniuc (Liliana Romaniuc, preşedintele Asociaţiei Române de Literaţie – n.r.), care este parteneră într-un proiect pe care îl construim, România Educată al preşedintelui Klaus Iohannis, şi prin care, sper eu, investiţia în educaţie, cu fiecare leu, să ducă la creşterea calităţii serviciilor în educaţie, creşterea calităţii actului educaţional, să integrăm mai bine sistemul de educaţie cu piaţa muncii, cu ceea ce aşteaptă Europa şi lumea de la România, să putem dezvolta abilităţile competitive ale tinerei noastre generaţii şi, de asemenea, să le dăm un statut demn şi de valoare dascălilor care se dedică cu adevărat, cu har şi pricepere, sistemului de educaţie românesc”, a spus Raluca Turcan.

La discuţii, găzduite de hotelul Pleiada, au participat în jur de 200 de invitate, alături de care au fost personalităţi de marcă - colonel prof. univ. dr. Doina Mureşan, director al Colegiului Naţional de Apărare din cadrul Universităţii Naţionale de Apărare „Carol I”, Veronica Arpintin, manager de ţară al BERD (Republica Moldova), conf. univ. dr. Maria Dumitru, președintele Curții de Arbitraj Comercial de lângă Camera de Comerț și Industrie Iași, Angela Achitei, preşedintele Fundaţia ADV, Aurora Vatamaniuc, preşedintele Fundaţiei „Star of Hope” România, col. (rz). ec. Doina Ciornei Donighian, Amalia Georgescu, fondatorul Ageo Business. La final, invitatele au participat la un workshop oferit de Ion Duvac, fondatorul Psychological Profiler Academy. Gabi MATEI, Maura ANGHEL

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:59

Ziua Crucii

10:45

Licitatie com. Tasca, spatiu in suprafata de 53,13 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu in suprafata de 53,13 mp, apartinand domeniului public al Comunei Tasca, avand destinatia de farmacie, situat in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Bicazului nr. 4, nr.cadastral 51072, CF 51072, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Tasca nr. 102/20.08.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.09.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.10.2025, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, 14 loturi de teren. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: 14 loturi de teren, situate in intravilanul comunei Filipesti, sat Oniscani, F.N., judetul Bacau, care apartin domeniului privat al Comunei Filipesti, conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 , H.C.L. Filipesti nr. 49/18.07.2025 si a caietului de sarcini, identificate astfel: Lotul 1 -C.F. nr. 66501, suprafata: 1.000 mp; Lotul 2 -C.F. nr. 66500, suprafata: 1.000 mp; Lotul 3 -C.F. nr. 61519, suprafata: 1.000 mp; Lotul 4 -C.F. nr. 61520, suprafata: 1.000 mp; Lotul 5 -C.F. nr. 61566, suprafata: 1.000 mp; Lotul 6 -C.F. nr. 66888, suprafata: 1.311 mp; Lotul 7 -C.F. nr. 60620, suprafata: 1.082 mp; Lotul 8 -C.F. nr. 60625, suprafata: 1.388 mp; Lotul 9 -C.F. nr. 60626, suprafata: 1.136 mp; Lotul 10 -C.F. nr. 60627, suprafata: 1.098 mp; Lotul 11 -C.F. nr. 60630, suprafata: 982 mp; Lotul 12 -C.F. nr. 60623, suprafata: 900 mp; Lotul 13 -C.F. nr. 60633, suprafata: 885 mp; Lotul 14 -C.F. nr. 60634, suprafata: 885 mp. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.10.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, spatiu in suprafata de 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 10.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.10.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a Civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
FOTO -- Festivalul „Dealul cu povești” de la Horlești, locul unde literatura devine sărbătoare comunitară
15/09/2025 07:00

Horlestiul a prins viată odată cu editia din acest an a Festivalului de literatură „Dealul cu povesti”, organizat de Asociatia Rediu Tătar si initiat de profesoara de limba romană Monica Cotofa ...

Feerie în lumini și muzică la Palas. Opera din Iași a transformat seara într-o poveste
15/09/2025 06:28

Cateva sute de ieseni au asistat, duminică seară, la cea de-a XIV-a editie a galei „Magia serii in sunet si lumină”, un spectacol care a adus muzica lirică in inima orasului, intr-un decor plin ...

Mai multe persoane, amendate de jandarmii băcăuani după ce au intrat cu ATV-uri și motociclete în pădure
14/09/2025 19:06

Jandarmii din cadrul Inspectoratului de Jandarmi Judetean 'Stefan cel Mare' Bacău au identificat si sanctionat, sambătă, peste zece persoane care au pătruns ilegal in fondul forestier, in zonele Plopu si Va ...

Toamna podgorenilor. În timp ce sudul arde, nordul Moldovei dă semne de recoltă bună
14/09/2025 17:35

Romania viticolă trăieste, in 2025, aceeasi fractură pe care o simte intreaga tară: un sud lovit de secetă si geruri, cu productii prăbusite, si un nord care, paradoxal, rezistă si chiar se anuntă mai p ...

Iașul încarcerat între betoane. Psihologia blocului comunist ne bagă în spital
14/09/2025 16:42

Cartierele gri din Iasi sunt mai mult decat relicvele unei epoci care a mutilat orasele. Ele sunt mărturia vie a unei psihologii colective clădite pe lipsă de libertate si pe claustrare. Apartamentele comuni ...

FILIT 2025: Literatura mondială vine la Iași, într-un festival care nu mai acceptă tăcerea. Cine sunt primii invitați
14/09/2025 15:46

Într-o lume fragmentată, in care literatura e tot mai des impinsă spre rafturi uitate sau festivaluri de fatadă, Iasul face un gest curajos. Nu unul de imagine, ci unul de substantă. Festivalul Intern ...

Postul cu apă – curaj, vindecare și redescoperirea de sine
14/09/2025 15:01

Postul cu apă, practicat de secole in traditiile spirituale si tot mai des confirmat de cercetările stiintifice moderne, este mai mult decat o simplă abtinere de la hrană. El devine o terapie profundă a tr ...

Iașul face un nou pas spre energie verde: parc fotovoltaic la CET 2
14/09/2025 15:00

Primăria Municipiului Iasi a lansat licitatia pentru construirea unui parc fotovoltaic de mari dimensiuni pe terenul CET 2 Holboca, un proiect considerat esential in tranzitia energetică a orasului. Valoarea ...

O mie de boboci încep anul universitar, la Agronomie
14/09/2025 14:59

Emoţii intense pentru peste 1.000 de tineri aflaţi in primul an de studii la Universitatea de Ştiinţele Vieţii „Ion Ionescu de la Brad” (USV) Iaşi. De luni, acestia incep anul universitar. Lor ...

Luciana Antoci vrea schimbări majore în şcoli
14/09/2025 14:58

* Antoci, noul consilier al premierului, crede că scoala are nevoie de dialog, nu de decizii impuse, iar soluţiile pentru educaţie trebuie adaptate comunităţilor În ultima conferinţă de presă sus ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei