A primit șpagă pui de la țară, pălincă, miere, suc de roșii, brânză, cârnați de Pleșcoi / 3 ani de închisoare, cu suspendare, și 736.000 de lei confiscați

ciocan  codul-penal-18330160

Dimensiune font:

| 26-01-2024 21:23

Un medic din București a încheiat un acord de recunoaștere a vinovăției cu un procuror de la Parchetul de pe lângă Tribunalul București, urmând să primească 3 ani de închisoare, cu suspendare, pentru luare de mită și să-i fie confiscați circa 736.000 lei. În acest dosar penal, doctorul Cristian Paleru de la Institutul de Pneumoftiziologie ”Marius Nasta” a fost arestat preventiv toamna trecută. Conform acordului de recunoaștere înregistrat la începutul acestui an, la Tribunalul București, și consultat de G4Media.ro, pe lângă bani, Paleru a primit drept șpagă produse alimentare și băuturi alcoolice. Ancheta, care a pornit după sesizarea managerului unității medicale, are în vizor și alte cadre medicale de la acest institut.

Pe 20 și 21 septembrie 2023, având suspiciunea că, în perioada 2022-2023, mai mulți doctori luau mită de la pacienți, anchetatorii au făcut percheziții la domiciliile unor medici de la Institutul de Pneumoftiziologie ”Marius Nasta” din București, precum și la unitatea medicală. Într-un comunicat remis presei, Parchetul de pe lângă Tribunalul București susținea că banii și bunurile primite șpagă erau ”în legătură cu exercitarea atribuţiilor de serviciu (efectuarea controalelor pre şi postoperatorii şi realizarea intervenţiilor chirugicale).”

 
Doi dintre medici, Cristian Paleru și Cornel Petreanu, au fost arestați preventiv, în timp ce alți șase inculpați au fost puși sub control judiciar. La momentul judecării cererii de arestare preventivă, Paleru a declarat că a considerat banii și produsele ca pe niște simple „gesturi de recunoștință” și că nu a condiționat actul medical de primirea lor.

La sfârșitul anului trecut, în timpul cercetării penale, Paleru (58 de ani), medic primar chirurgie toracică, a recunoscut săvârșirea infracțiunii de luare de mită în formă continuată, în acordul semnat cu procurorul de caz și înregistrat pe 5 ianuarie 2024 la Tribunalul București pentru a fi confirmat de un judecător, medicul acceptând să fie condamnat la 3 ani de închisoare, cu suspendare. În plus, i s-a interzis ca, timp de 2 ani și 6 luni de la momentul deciziei definitive de condamnare, să exercite profesia de medic în sistemul public de sănătate de pe teritoriul României și trebuie să presteze o muncă neremunerată în folosul comunităţii pe o perioadă de 100 de zile. De asemenea, pe durata termenului de supraveghere de 3 ani, Paleru este obligat să urmeze un curs de pregătire şcolară ori de calificare profesională.
În acordul de recunoaștere, procurorul de caz a enumerat detaliat 32 de șpăgi încasate de Paleru în perioada aprilie 2022-iunie 2023, precum și, în unele situații, distribuția mitei către alte cadre medicale:

 

1. La data de …04.2022 a primit de la pacientul … suma de 500 de lei în legătură cu exercitarea atribuțiilor sale de serviciu – efectuarea consultaţiei de specialitate;
2. La data de ….04.2022 a primit de la pacientul … suma de 500 de lei în legătură cu exercitarea atribuțiilor sale de serviciu – efectuarea operaţiei privind emfizemul pulmonar de la plămânul stâng, în data de ….04.2022;
3. La data de ….06.2022 a primit de la pacientul … suma de 500 de lei în legătură cu exercitarea atribuțiilor sale de serviciu – efectuarea consultaţiei postoperatorii;
4. La data de ….09.2022 a primit de la pacientul … suma de 500 de lei în legătură cu exercitarea atribuțiilor sale de serviciu – efectuarea consultaţiei postoperatorii;
5. La data de ….04.2023 a primit de la pacientul … suma de 200 de lei în legătură cu exercitarea atribuţiilor sale de serviciu – efectuarea controlului postoperator;
6. La data de ….04.2023 a primit de la pacientul … un plic alb, care conţine suma de 300 de lei în legătură cu exercitarea atribuţiilor sale de serviciu – efectuarea controlului postoperator;
7. La data de ….04.2023 a primit de la numita …, fiica pacientului …, un plic alb, care conţine suma de 700 de lei în legătură cu exercitarea atribuţiilor sale de serviciu – efectuarea operaţiei din ….04.2023 asupra pacientului …, sumă din care a remis și inculpaţilor … și …, câte 150 de lei, în total 300 de lei, rămânându-i suma de 400 de lei;
8. La data de ….05.2023 a primit de la pacienta … o găină de ţară, congelată, o sticlă de pălincă și o sticlă cu suc de roşii în legătură cu exercitarea atribuţiilor sale de serviciu – efectuarea controlului postoperator;
9. La data de ….05.2023 a primit de la …, fiica pacientei … un plic alb care conţine suma de 500 de lei în legătură cu exercitarea atribuţiilor sale de serviciu în cadrul Institutului de Pneumoftiziologie Marius Nasta – efectuarea operaţiei asupra pacientei …;
10. La data de ….05.2023 a primit de la pacienta … o sticlă de pălincă, pe care ulterior a remis-o medicului rezident …, în legătură cu exercitarea atribuţiilor sale de serviciu – efectuarea controlului postoperator;
11. La data de ….05.2023 a primit de la numita …, mama pacientei …, un plic alb, care conţine suma de 3000 de lei în legătură cu exercitarea atribuţiilor sale de serviciu – efectuarea operaţiei asupra pacientei …, precum și un alt plic ce conținea 700 de lei pentru a-l remite numitei …, medicul anestezist care a participat la această operaţie;
12. La data de ….05.2023 a primit de la …, aparţinătorul pacientului …, un plic alb, care conţinea suma de 200 de lei în legătură cu exercitarea atribuţiilor sale de serviciu – efectuarea unor acte medicale cu privire la acest pacient;
13. La data de ….05.2023 a primit de la …, aparţinătoarea pacientei … o pungă ce conținea o cutie maro cu o sticlă cu băutură alcoolică – cognac, în legătură cu exercitarea atribuţiilor sale de serviciu – efectuarea efectuarea controlului postoperator;
14. La data de ….05.2023 a primit de la …, aparţinătorul pacientei …, suma de 500 de lei, depusă într-o hârtie albă, împăturită, în legătură cu exercitarea atribuţiilor sale de serviciu – efectuarea unor acte medicale cu privire la această pacientă, care a fost externată pe data de ….05.2023;
15. La data de ….05.2023 a primit de la …, soţul pacientei …, un plic alb ce conţine suma de 2500 de lei în legătură cu exercitarea atribuţiilor sale de serviciu – efectuarea operaţiei asupra acesteia la data de ….05.2023, iar din această sumă a remis 100 de lei medicului rezident pentru ca acesta să o remită, împreună cu o altă sumă de 100 de lei din totalul sumei de 300 de lei primită de acesta direct de la …, medicului rezident …, în legătură cu participarea acestuia la respectiva operaţie; de asemenea, a intermediat remiterea sumei de 300 de lei medicului anestezist … în legătură cu exercitarea atribuţiilor sale de serviciu– participarea la operaţia asupra pacientei … la data de ….05.2023 și pe care i-a remis-o ulterior acesteia prin intermediul aplicaţiei…;
16. La data de …05.2023 a primit foloase materiale necuvenite (găină congelată, brânză) sub forma unor produse alimentare, de la …, aparţinătorul pacientei …, în legătură cu exercitarea atribuţiilor sale de serviciu – efectuarea unei operaţii asupra pacientei la data de ….05.2023;
17. La data de …05.2023 a primit de la …, fiica pacientei … un plic alb cu suma de 3000 de lei în legătură cu exercitarea atribuţiilor sale de serviciu – efectuarea unei intervenţii chirurgicale asupra pacientei;
18. La data de ….05.2023 a primit de la numita …, soţia pacientului … un plic roşu, care conţinea suma de 500 de lei în legătură cu exercitarea atribuţiilor sale de serviciu – controlul preoperator asupra pacientului…;
19. La data de ….05.2023 a primit de la …, soţul pacientei … vin de ţară, soiul cabernet, în legătură cu exercitarea atribuţiilor sale de serviciu – controlul postperator asupra pacientei…, înainte de externare;
20. La data de …05.2023 a primit de la doamna …, soţia pacientului … un plic alb ce conţinea suma de 500 de lei în legătură cu exercitarea atribuţiilor sale de serviciu – efectuarea operaţiei asupra pacientului…;
21. La data de ….05.2023 a primit de la doamna …, soţia pacientului … un plic alb pliat ce conţinea suma de 200 de lei în legătură cu exercitarea atribuţiilor sale de serviciu – efectuarea controlului postoperator asupra pacientului…;
22. La data de ….05.2023 a primit de la …, soţia pacientului …, un plic alb ce conţinea suma de 1000 de lei în legătură cu exercitarea atribuţiilor sale de serviciu – efectuarea operaţiei asupra pacientului … la data de ….05.2023, iar din această sumă a remis 600 de lei medicului rezident …, pentru ca acesta, la rândul său, să o împartă egal cu medicii rezidenţi … și …, în legătură cu participarea acestora la respectiva operaţie, rămânându-i suma de 400 de lei;
23. La data de ….05.2023 a primit de la …, fiul pacientului …, o carte în care se aflau mai multe bancnote, în total 250 de euro, echivalentul în lei a 1250 de lei, în legătură cu exercitarea atribuţiilor sale de serviciu – efectuarea operaţiei asupra pacientului …, din care a remis suma de 400 de lei, către medicul … în legătură cu exercitarea atribuţiilor acesteia de serviciu, rămânându-i 850 de lei;
24. La data de …05.2023 …, soţul pacientei …, i-a remis medicului … o pungă maro cu inscripţia „….” care conţinea cârnaţi de pleşcoi, în legătură cu exercitarea atribuţiilor sale de serviciu – controlul postoperator de specialitate asupra pacientei…;
25. La data de ….05.2023 pacientul… i-a remis medicului … suma de 100 de lei în legătură cu exercitarea atribuţiilor sale de serviciu – efectuarea controlului preoperator;
26. La data de ….05.2023 a primit de la pacienta … un plic alb ce conţine suma de 2000 de lei, în legătură cu exercitarea atribuţiilor sale de serviciu – efectuarea operaţiei asupra acesteia, iar din această sumă, prin intermediul aplicaţiei …., a remis către inculpaţii … și … câte 250 de lei, în total 500 de lei, rămânându-i 1500 de lei în legătură cu participarea acestora la respectiva operaţie; de asemenea, a intermediat remiterea către medicul anestezist … a sumei de 400 de lei, transmisă acesteia prin aplicația …, în legătură cu exercitarea atribuţiilor sale de serviciu – efectuarea anesteziei în cazul operaţiei asupra pacientei…;
27. La data de ….06.2023 a primit de la pacientul … o pungă cu ”produse dulci”, borcane cu miere, în legătură cu exercitarea atribuţiilor sale de serviciu – verificărea analizelor privind biopsia acestuia în legătură cu o tumoare de 7 cm;
28. La data de …06.2023 …, fiica pacientului …, i-a remis o sticlă de whisky japonez, …, în valoare de 200 lei, precum și suma de 2000 de lei, în total 2200 de lei, în legătură cu exercitarea atribuţiilor sale de serviciu – efectuarea operaţiei asupra pacientului…;
29. La data de ….06.2023 pacienta … i-a remis un plic mare alb, în care se afla un plic alb de dimensiuni mici, ce conţinea suma de 2000 de lei în legătură cu exercitarea atribuţiilor sale de serviciu – efectuarea operaţiei, din care medicul… a remis câte 200 de lei, însumând 400 de lei inculpaţilor … și …, în legătură cu exercitarea atribuţiilor lor de serviciu – participarea la efectuarea operaţiei asupra pacientei …, rămânându-i suma de 1600 de lei;
30. La data de …06.2023 a primit de la …, fiul pacientei … un plic alb, pliat, ce conţinea suma de 2000 de lei, în legătură cu exercitarea atribuţiilor sale de serviciu – efectuarea operaţiei asupra pacientei…, din care medicul … a remis 200 de lei inculpatului …, precum și 400 de lei inculpatei …, în legătură cu exercitarea atribuţiilor lor de serviciu – participarea la efectuarea operaţiei asupra pacientei …, rămânându-i suma de 1400 de lei;
31. La data de …06.2023 a primit de la pacientul … suma de 100 de lei în legătură cu exercitarea atribuţiilor sale de serviciu – efectuarea unui control medical de specialitate;
32. La data de ….06.2023 a primit de la numita …, mama pacientei …, suma de 100 de lei, pe care a introdus-o în buzunarul din partea stângă jos a bluzei pe care medicul… o poartă, în legătură cu exercitarea atribuţiilor sale de serviciu – efectuarea unei consultaţii raportate la evoluţia postoperatorie a fiicei sale.
În plus, prin acordul de recunoaștere, s-a dispus confiscarea specială de la Paleru a sumei de 21.950 de lei și confiscarea extinsă a sumei de 704.944,30 lei. Cu ocazia cercetărilor, procurorii au anunțat că, în urma efectuării investigațiilor financiare, au rezultat diferențe semnificative între veniturile licite și bunurile dobândite în ultimii 5 ani de către patru dintre medicii vizați de cercetări, printre care Paleru. Pentru aceștia, au fost emise ordonanțe de instituire a măsurilor asigurătorii în vederea confiscării speciale și a confiscării extinse, suma totală fiind de câteva milioane de lei.
În acest dosar au mai încheiat acorduri de recunoaștere și doi medici rezidenți, Jan Palade și Alexandr Graur. Toate cele trei acorduri se află pe rolul Tribunalului București. 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:59

Ziua Crucii

10:45

Licitatie com. Tasca, spatiu in suprafata de 53,13 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu in suprafata de 53,13 mp, apartinand domeniului public al Comunei Tasca, avand destinatia de farmacie, situat in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Bicazului nr. 4, nr.cadastral 51072, CF 51072, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Tasca nr. 102/20.08.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.09.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.10.2025, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, 14 loturi de teren. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: 14 loturi de teren, situate in intravilanul comunei Filipesti, sat Oniscani, F.N., judetul Bacau, care apartin domeniului privat al Comunei Filipesti, conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 , H.C.L. Filipesti nr. 49/18.07.2025 si a caietului de sarcini, identificate astfel: Lotul 1 -C.F. nr. 66501, suprafata: 1.000 mp; Lotul 2 -C.F. nr. 66500, suprafata: 1.000 mp; Lotul 3 -C.F. nr. 61519, suprafata: 1.000 mp; Lotul 4 -C.F. nr. 61520, suprafata: 1.000 mp; Lotul 5 -C.F. nr. 61566, suprafata: 1.000 mp; Lotul 6 -C.F. nr. 66888, suprafata: 1.311 mp; Lotul 7 -C.F. nr. 60620, suprafata: 1.082 mp; Lotul 8 -C.F. nr. 60625, suprafata: 1.388 mp; Lotul 9 -C.F. nr. 60626, suprafata: 1.136 mp; Lotul 10 -C.F. nr. 60627, suprafata: 1.098 mp; Lotul 11 -C.F. nr. 60630, suprafata: 982 mp; Lotul 12 -C.F. nr. 60623, suprafata: 900 mp; Lotul 13 -C.F. nr. 60633, suprafata: 885 mp; Lotul 14 -C.F. nr. 60634, suprafata: 885 mp. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.10.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, spatiu in suprafata de 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 10.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.10.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a Civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Vaccinul anti-HPV, gratuit, de la 1 octombrie
12/09/2025 10:33

Veste bună pentru tinerii preocupaţi de sănătatea lor. Începand cu 1 octombrie, vaccinul anti-HPV va fi disponibil gratuit pentru toate persoanele cu varste cuprinse intre 11 şi 26 de ani. Măsura, p ...

Secretul asiaticilor: de ce nu se îngrașă, deși mănâncă zilnic orez și carne
10/09/2025 06:46

Pe forumurile internationale circulă de ani buni aceeasi intrebare: cum reusesc asiaticii să rămană supli, in timp ce meniurile chinezesti, de exemplu, sunt pline de orange chicken, chow mein si portii uria ...

Ce se întâmplă cu certificatele de handicap deja emise, cu termen de valabilitate permanent
09/09/2025 18:35

Ministerul Muncii, alături de Ministerul Sănătătii, a lansat un proiect de modificare a criteriilor medico-psihosociale de incadrare in grad de handicap, aflat in prezent in transparentă decizională. Aces ...

Peste 7,3 milioane de doze de vaccinuri anti-COVID, trecute la pierderi
09/09/2025 14:54

* acest număr ridicat reflectă atat scăderea interesului populatiei pentru vaccinare, cat si rigiditatea contractelor incheiate, care au obligat statul roman să primească doze suplimentare chiar si atunci ...

Cei patru piloni ai sănătății, fundația unei vieți în echilibru
08/09/2025 07:45

În ultima perioadă, promisiunile dietelor rapide si ale programelor de antrenament „miraculoase” ne asaltează la tot pasul, insă adevărul rămane mai simplu si mai vechi decat orice trend: ...

Președintele Societății Române de ATI cere sancțiuni pentru medicii care propagă teorii anti-vaccin: „Astfel de cazuri pot fi anchetate ca infracțiuni”
07/09/2025 11:00

Prof. univ. dr. Dorel Săndesc, presedintele Societătii Romane de Anestezie si Terapie Intensivă (SRATI) si manager al Spitalului Judetean de Urgentă Timisoara, a lansat un avertisment ferm după conferinta ...

Cercetătorii de la Universitatea din Toulouse: Oamenii inhalează 68.000 de particule de microplastic în fiecare zi
06/09/2025 19:08

Inhalăm 68.000 de particule de microplastic in fiecare zi. Cantitatea este de 100 de ori mai mare decat se estimase anterior, informează publicatia poloneză Gazeta Wyborcza, pe baza constatărilor oamenilor ...

Adevărul despre restaurările dentare – cum îți influențează zâmbetul alegerile, bugetul și chiar simetria feței
05/09/2025 10:06

Unele lucruri costă mai mult cand sunt gresit alese decat cand sunt scumpe. În stomatologie, nu e vorba doar de tratamente, ci de potriviri. Între pacient si medic. Între material si nevoia ...

Începând cu 1 septembrie vor putea raporta atunci când medicii din spitalele publice îi redirecționează
01/09/2025 12:32

Sunt schimbări pentru pacientii care merg la spitalele de stat din Romania. Începand cu 1 septembrie vor putea raporta atunci cand medicii din spitalele publice ii redirectionează, in mod abuziv, către ...

Adio medicamente ieftine! Ministerul Sănătății și CNAS propun scăderea nivelului de compensare a medicamentelor
01/09/2025 08:06

* impactul direct asupra pacientilor: cresteri intre 6 si 500 lei pe lună, in functie de tratament * potrivit noii propuneri, medicamentele din Lista A (compensare 90%) vor fi mutate in Lista B, unde compensar ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei