Cum arată LISTA `ÎNCASĂRILOR` medicului Ana Guț într-o SINGURĂ ZI DE MUNCĂ - Curgeau SUTELE DE LEI ȘI EURO până la intervenția DNA

00000   socant-sotia-unu

Dimensiune font:

| 14-12-2021 14:18

 Rechizitoriu  prin care medicul specialist al Casei de Pensii Bihor, Ana Guț, a fost deferit justiției, în stare de libertate, pentru o faptă unică de luare de mită, dar cu 334 de acte materiale. 

Concret, femeia a „încasat„ de la beneficiari 334 de sume distincte de bani, totul într-o singură lună de activitate, 

Pentru aceste sume de bani aceasta lăsa frâu liber dosarelor depuse, în sens contrar, stabilind măsuri obositoare pentru invalizii cu care lua contact.

Procurorii DNA au defalcat și prezentat pe ore, activitatea infracțională a femeii, iar acum STIRIPESURSE va prezenta ce încasări paralele de bani făcea medicul specialist într- o singură zi de muncă.

Astfel, în ziua de 14 mai 2015, medicul Guț a primit mită mii de lei și sute de euro, în 17 cazuri.

 

Zi de muncă la Casa de Pensii Bihor

„ 37. La data de 14 mai 2015, în jurul orei 08:35, în vederea emiterii deciziei medicale asupra capacității de muncă nr. ( )/14.05.2015 în dosarul medical nr. ( ), inculpata GUȚ ANA a primit suma de 200 lei de la ( ), beneficiara respectivei decizii medicale.

38. La data de 14 mai 2015, în jurul orei 08:39, în vederea emiterii deciziei medicale asupra capacității de muncă nr. ( )/14.05.2015 în dosarul medical nr. ( ), inculpata GUȚ ANA a primit suma de 100 euro de la ( ), beneficiara respectivei decizii medicale.

39. La data de 14 mai 2015, în jurul orei 08:42, în vederea emiterii deciziei medicale asupra capacității de muncă nr. 26134/14.05.2015 în dosarul medical nr. 12347, inculpata GUȚ ANA a primit suma de 100 lei de la ( ), beneficiara respectivei decizii medicale.

40. La data de 14 mai 2015, în jurul orei 08:55, în vederea completării concluziilor expertizei medicale la revizuire și a emiterii deciziei medicale asupra capacității de muncă nr. (.... )/14.05.2()15 în dosarul medical nr. inculpata GUȚ ANA a primit suma de 200 lei de la (....), beneficiarul respectivei decizii medicale.

41. La data de 14 mai 2(15, în jurul orei (9:(2, în vederea emiterii deciziei medicale asupra capacității de muncă nr. (..)14.(5.2(15 în dosarul medical nr. (..), titulară fiind (..), și de asemenea în vederea completării concluziilor expertizei medicale la revizuire și a emiterii deciziei medicale asupra capacității de muncă nr. (..)14.(5.2(15 în dosarul medical nr. (..), titular fiind (..), inculpata GUȚ ANA a primit suma de 200 lei de la soții ... (..)și (..)beneficiarii respectivelor decizii medicale.

42. La data de 14 mai 2015, în jurul orei 09:06, în vederea completării concluziilor expertizei medicale la revizuire și a emiterii deciziei medicale asupra capacității de muncă nr. 2(..)/14.(5.2(15 în dosarul medical nr. (..), inculpata GUȚ ANA a primit suma de 1(( lei de la (..), beneficiara respectivei decizii medicale.

43. La data de 14 mai 2015, în jurul orei 09:15, în vederea completării concluziilor expertizei medicale la revizuire în baza cărora s-a emis decizia medicală asupra capacității de muncă nr. (..)/14.(5.2(15 în dosarul medical nr. (..), inculpata GUȚ ANA a primit suma de 150 lei de la (..), beneficiarul respectivei decizii medicale.

 

 

44. La data de 14 mai 2015, în jurul orei 09:21, în vederea completării concluziilor expertizei medicale la revizuire în baza cărora s-a emis decizia medicală asupra capacității de muncă nr. (..)/14.(5.2(15 în dosarul medical nr. (..), inculpata GUȚ ANA a primit suma de 100 lei de la (..), beneficiara respectivei decizii medicale.

45. La data de 14 mai 2015, în jurul orei 09:26, în vederea completării concluziilor expertizei medicale la revizuire în baza cărora s-a emis decizia medicală asupra capacității de muncă nr. (....)/19.05.2015 în dosarul medical nr.  ... inculpata GUȚ ANA a primit suma de 150 euro de la (....), beneficiara respectivei decizii medicale

....

47. La data de 14 mai 2015, în jurul orei 09:35, în vederea emiterii deciziei medicale asupra capacității de muncă nr. (..)14.05.2015 în dosarul medical nr. (..), inculpata GUȚ ANA a primit suma de 50 lei de la (..), beneficiara respectivei decizii medicale.

48. La data de 14 mai 2015, în jurul orei 10:38, în vederea emiterii deciziei medicale asupra capacității de muncă nr. (..)/14.05.2015 în dosarul medical nr. (..), inculpata GUȚ ANA a primit suma de 200 lei de la (..), beneficiara respectivei decizii medicale.

49. La data de 14 mai 2015, în jurul orei 10:41, în vederea completării concluziilor expertizei medicale la revizuire și a emiterii deciziei medicale asupra capacității de muncă nr. 27097/14.05.2015 în dosarul medical nr. 15748, titular fiind..., inculpata GUȚ ANA a primit suma de 200 lei de la soții ..., aceasta din urmă însoțindu-l în fața medicului expert al asigurărilor sociale pe beneficiarul respectivei decizii medicale.

50. La data de 14 mai 2015, în jurul orei 10:46, în vederea emiterii deciziei medicale asupra capacității de muncă nr. (..)14.05.2015 în dosarul medical nr. (..), inculpata GUȚ ANA a primit suma de 50 euro de la (..), beneficiara respectivei decizii medicale.(•••.) ).

52. La data de 14 mai 2(15, în jurul orei 1(:5(, în vederea avizării prelungirii concediului medical cu 28 zile, de la data de 16.05.2015 până la 12.(6.2(15, nr. (..)/14.(5.2(15/4631, titular fiind (..), inculpata GUȚ ANA a primit suma de 1(( lei de la (..) (soția titularului concediului medical), care s-a prezentat în fața medicului expert al asigurărilor sociale în locul titularului concediului medical (..).

 

53. La data de 14 mai 2015, în jurul orei 10:55 în vederea completării concluziilor expertizei medicale la revizuire și a emiterii deciziei medicale asupra capacității de muncă nr. (..)/14.(5.2(15 în dosarul medical nr. (..), inculpata GUȚ ANA a primit suma de 200 lei de la (..), beneficiara respectivei decizii medicale.

54. La data de 14 mai 2015, în jurul orei 10:33 în vederea completării concluziilor expertizei medicale la revizuire și a emiterii deciziei medicale asupra capacității de muncă nr. (..)14.(5.2(15 în dosarul medical nr. (..), inculpata GUȚ ANA a primit suma de 200 lei de la (..), beneficiara respectivei decizii medicale.

55. La data de 14 mai 2(15, în jurul orei 12:((, în vederea emiterii deciziei medicale asupra capacității de muncă nr. (..)/14.(5.2(15 în dosarul medical nr. (..), inculpata GUȚ ANA a primit suma de 350 lei de la (..), beneficiara respectivei decizii medicale.”, se arată în dosarul ajuns acum pe masa judecătorilor de la Tribunalul Bihor.

Lecția umilinței la Casa de Pensii Bihor...

În prezenta cauză, arată DNA, în actul de inculpare, dintre cele peste 300 persoane care s-au prezentat în perioada 11 mai - 15 iunie 2015 în fața medicului expert al asigurărilor sociale Ana Guț, majoritatea au declarat că în situația în care nu dădeau o anumită sumă de bani în momentul în care se prezentau în fața medicului expert și prezentau dosarul, riscau să fie trimiși la București pentru examinare în fața unei alte comisii, să li se ceară să depună la dosar documente cu analize medicale suplimentare (lucru care implica bineînțeles costuri în plus în sarcina pacienților), să fie trecuți într-un grad de invaliditate inferior, să le fie scurtat intervalul de prezentare pentru prelungirea pensiei de invaliditate ori efectiv să simtă ostilitate din partea respectivului medic expert.

Acest comportament al medicului expert a fost propagat în rândul solicitanților/beneficiarilor de pensii de invaliditate și le- a creat acestora simțământul necesității oferii de bani sau alte foloase în momentul prezentării în fața sa, mai arată procurorii de la DNA.

Fișă de dosar

Procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție - Serviciul teritorial Oradea au dispus trimiterea în judecată, în stare de libertate, a medicului expert al asigurărilor sociale, angajată a Casei Județene de Pensii Bihor – Serviciul de expertiză medicală a capacității de muncă, Ana Guț, pentru săvârșirea infracțiunii de luare de mită în formă continuată (334 acte materiale).

 

Alături de aceasta vor fi judecate două două persoane fizice fără calitate specială, pentru complicitate la luare de mită în formă continuată și alte două persoane pentru complicitate la luare de mită.

Procurorii au notat în rechizitoriul transmis instanței că Ana Guț, în calitatea menționată, în perioada 11 mai – 15 iunie 2015, ar fi primit, în mod repetat (de 334 ori), de la persoanele care s-au prezentat la cabinetul său medical, sume de bani (în valoare de 51.970 lei și 3.330 euro), care nu i se cuveneau, în legătură cu îndeplinirea unor acte care intrau în îndatoririle sale de serviciu, respectiv în legătură cu întocmirea deciziilor medicale asupra capacității de muncă a persoanelor care solicitau încadrarea într-un grad de invaliditate, efectuarea revizuirii medicale a pensionarilor de invaliditate aflați în evidență, întocmirea formularelor de concluzii medicale la revizuire ori referitoare la concediile medicale (prelungirea concediului medical peste 90 de zile și propunerea prelungirii concediului medical peste 180 de zile).

 

 

 

 

 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:59

Ziua Crucii

10:45

Licitatie com. Tasca, spatiu in suprafata de 53,13 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu in suprafata de 53,13 mp, apartinand domeniului public al Comunei Tasca, avand destinatia de farmacie, situat in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Bicazului nr. 4, nr.cadastral 51072, CF 51072, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Tasca nr. 102/20.08.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.09.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.10.2025, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, 14 loturi de teren. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: 14 loturi de teren, situate in intravilanul comunei Filipesti, sat Oniscani, F.N., judetul Bacau, care apartin domeniului privat al Comunei Filipesti, conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 , H.C.L. Filipesti nr. 49/18.07.2025 si a caietului de sarcini, identificate astfel: Lotul 1 -C.F. nr. 66501, suprafata: 1.000 mp; Lotul 2 -C.F. nr. 66500, suprafata: 1.000 mp; Lotul 3 -C.F. nr. 61519, suprafata: 1.000 mp; Lotul 4 -C.F. nr. 61520, suprafata: 1.000 mp; Lotul 5 -C.F. nr. 61566, suprafata: 1.000 mp; Lotul 6 -C.F. nr. 66888, suprafata: 1.311 mp; Lotul 7 -C.F. nr. 60620, suprafata: 1.082 mp; Lotul 8 -C.F. nr. 60625, suprafata: 1.388 mp; Lotul 9 -C.F. nr. 60626, suprafata: 1.136 mp; Lotul 10 -C.F. nr. 60627, suprafata: 1.098 mp; Lotul 11 -C.F. nr. 60630, suprafata: 982 mp; Lotul 12 -C.F. nr. 60623, suprafata: 900 mp; Lotul 13 -C.F. nr. 60633, suprafata: 885 mp; Lotul 14 -C.F. nr. 60634, suprafata: 885 mp. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.10.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, spatiu in suprafata de 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 10.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.10.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a Civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Vaccinul anti-HPV, gratuit, de la 1 octombrie
12/09/2025 10:33

Veste bună pentru tinerii preocupaţi de sănătatea lor. Începand cu 1 octombrie, vaccinul anti-HPV va fi disponibil gratuit pentru toate persoanele cu varste cuprinse intre 11 şi 26 de ani. Măsura, p ...

Secretul asiaticilor: de ce nu se îngrașă, deși mănâncă zilnic orez și carne
10/09/2025 06:46

Pe forumurile internationale circulă de ani buni aceeasi intrebare: cum reusesc asiaticii să rămană supli, in timp ce meniurile chinezesti, de exemplu, sunt pline de orange chicken, chow mein si portii uria ...

Ce se întâmplă cu certificatele de handicap deja emise, cu termen de valabilitate permanent
09/09/2025 18:35

Ministerul Muncii, alături de Ministerul Sănătătii, a lansat un proiect de modificare a criteriilor medico-psihosociale de incadrare in grad de handicap, aflat in prezent in transparentă decizională. Aces ...

Peste 7,3 milioane de doze de vaccinuri anti-COVID, trecute la pierderi
09/09/2025 14:54

* acest număr ridicat reflectă atat scăderea interesului populatiei pentru vaccinare, cat si rigiditatea contractelor incheiate, care au obligat statul roman să primească doze suplimentare chiar si atunci ...

Cei patru piloni ai sănătății, fundația unei vieți în echilibru
08/09/2025 07:45

În ultima perioadă, promisiunile dietelor rapide si ale programelor de antrenament „miraculoase” ne asaltează la tot pasul, insă adevărul rămane mai simplu si mai vechi decat orice trend: ...

Președintele Societății Române de ATI cere sancțiuni pentru medicii care propagă teorii anti-vaccin: „Astfel de cazuri pot fi anchetate ca infracțiuni”
07/09/2025 11:00

Prof. univ. dr. Dorel Săndesc, presedintele Societătii Romane de Anestezie si Terapie Intensivă (SRATI) si manager al Spitalului Judetean de Urgentă Timisoara, a lansat un avertisment ferm după conferinta ...

Cercetătorii de la Universitatea din Toulouse: Oamenii inhalează 68.000 de particule de microplastic în fiecare zi
06/09/2025 19:08

Inhalăm 68.000 de particule de microplastic in fiecare zi. Cantitatea este de 100 de ori mai mare decat se estimase anterior, informează publicatia poloneză Gazeta Wyborcza, pe baza constatărilor oamenilor ...

Adevărul despre restaurările dentare – cum îți influențează zâmbetul alegerile, bugetul și chiar simetria feței
05/09/2025 10:06

Unele lucruri costă mai mult cand sunt gresit alese decat cand sunt scumpe. În stomatologie, nu e vorba doar de tratamente, ci de potriviri. Între pacient si medic. Între material si nevoia ...

Începând cu 1 septembrie vor putea raporta atunci când medicii din spitalele publice îi redirecționează
01/09/2025 12:32

Sunt schimbări pentru pacientii care merg la spitalele de stat din Romania. Începand cu 1 septembrie vor putea raporta atunci cand medicii din spitalele publice ii redirectionează, in mod abuziv, către ...

Adio medicamente ieftine! Ministerul Sănătății și CNAS propun scăderea nivelului de compensare a medicamentelor
01/09/2025 08:06

* impactul direct asupra pacientilor: cresteri intre 6 si 500 lei pe lună, in functie de tratament * potrivit noii propuneri, medicamentele din Lista A (compensare 90%) vor fi mutate in Lista B, unde compensar ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei