Primul proces din România privind morții din pandemie și jaful financiar făcut pe seama acestora

2

Dimensiune font:

| 08-06-2023 07:15

Luni, 29 mai, la postul de televiziune Realitatea, Maria Vasii a abordat tangențiual acest subiect și a făcut următoarea afirmație:

„Un spital din România, și anume Spitalul din Arad, a primit 2 mld de euro în pandemie pentru achiziții!"- in contextul în care se discuta despre lipsa de fonduri pentru aplicarea legii privind planul național pentru prevenția cancerului, sumă care ar putea fi accesată din fonduri europene și nu se face acest lucru. Întrucât suma vehiculată este imensă, am transmis în data de 30 mai 2023 o solicitare în baza Legii 544/ 2001 către Spitalul Județean Arad să ne comunice

1. Valoarea totală și lista investițiilor realizate în perioada pandemiei COVID, cu raportare la materiale sanitare de protecție, medicamente, aparatură medicală etc. și natura fondurilor din care au fost realizate ( de exemplu fonduri proprii ale SCJUA, fonduri CJ, finanțare europeană)

2. Lista bunurilor/ materialelor primite prin acte de donație de la diverse entități ( asociații/fundații etc).

Cu toate acestea, unele informații pot fi regăsite în platforma SICAP. Sumele cheltuite de către SCJUA în perioada 2020-2022 și care au presupus procedură de achiziție se prezintă astfel:

În 2020, primul an de pandemie și cel mai costisitor, achizițiile SCJUA însumează 63.648.198 ron:

Conform altor căutări suplimentare pe care le-am întreprins, numai în luna martie 2020 SCJUA a încheiat contracte în valoare totală 12.762.953, 7 lei pentru achiziția de aparatură medicală inclusiv pentru Spitalul de campanie de la Expo, materiale de protecție, medicamente etc.

1. În 2021, 413.049.566 ron

2. În 2022, 9.616.292,511 ron

Investigațiile se derulează pe două direcții

1. cheltuielile din pandemie

2. erorile medicale în pandemie și alte aspecte care au legătură cu maniera în care a fost îndeplinit actul medical în acea perioadă

Cu raportare la cheltuielile efectuate de spitalele din România (inclusiv Spitalul Județean Arad), avocata Maria Vasii a sesizat atât Banca Mondială pentru acele cheltuieli (multe dintre ele s-au realizat din fonduri puse la dispoziția statelor de această entitate) cât și departamentul FBI din Statele Unite care derulează o amplă investigație în ceea ce privește eventualele fraude financiare comise de mai multe state ale lumii în perioada pandemiei.

Întrucît în emisiunea din data de 29 mai de la postul de televiziune Realitatea avocatei Maria Vasii nu i s-a alocat timp pentru a explica și detalia informația privind sumele colosale cheltuite în pandemie, miercuri, 31 mai, aceasta a fost din nou invitată în studio și a făcut următoarele afirmații:

„Mă refer la cheltuielile din pandemie și vi le prezint pe cele ale unui singur spital, nu-l mai numesc acum pentru că aceste lucruri sunt deja investigate de două instituții ale statului. O să aflați mai multe după ce vor face publice rapoartele investigatorilor, repet, atât din România cât și ai FBI" (n.red. este vorba de Spitalul Județean Arad, una dintre instituțiile care investighează fiind DNA)

„Cel puțin pentru o parte din cele 2 miliarde de euro, respectiv pentru 250.000.000 de euro, un departament creat special la Washington a demarat investigarea acestor lucruri."

„În Statele Unite avem deja arestați 7 români în spețe care au legătură cu pandemia și, conform unui comunicat oficial, vor mai urma încă 200 de români care sunt deja în atenția FBI" (n. red. conform informațiilor noastre, inclusiv medici sunt printre cei 200).

„Nu uitați că noi suntem umili participanți la aceste investigații din România și Statele Unite. FBI-ul face aceste investigații, nu noi".

„Țin neapărat să vă prezint aceste documente, pentru ca să vedeți că nu am confundat sumele (n. red cu referire la menționarea sumei de 4 miliarde de euro în emisiunea din 29 mai 2023). Un singur spital a cheltuit 2 miliarde de euro, încă un spital cu 1,5 miliarde de euro, mai este unul cu 2 miliarde, iar celelalte spitale au finanțări normale. Aceste cheltuieli de miliarde de euro numai pe Covid sunt colosale și nejustificate, în contextul în care alte spitale au fost dotate cu aparatură de ultimă generație, cu 50 de milioane și sunt funcționale"

Cazul morții doamnei Ileana Sîrbu este unul dintre cele la care face referire avocata Maria Vasii, aceasta preluând dosarul după mai bine de 2 ani de când acesta se află în lucru

„Puteți vedea, 10 milioane de euro pentru medicamente cheltuiți de un singur spital. Acest spital are în fișele de magazie 76 de fiole de morfină pentru un mort covid. Banii ăștia au fost plătiți din diferite surse de finanțare. Nu pot da acum prea multe detalii, dar mai vreau să știți că în acest spital, din 500 de pacienți covid au murit 497, deci au supraviețuit 3! Doamna procuror care investiga cazul clientei mele, când a vrut să citeze martori, a spus cutremurată că am constatat cu stupoare că nu mai trăia nimeni. Există un singur martor care a scăpat pentru că a fugit din spital." .

Doamna Ileana Sîrbu, profesoară de matematică pensionară, soția fostului inspector-șef al Inspectoratului Școlar Județean Pavel Sîrbu și mama Adrianei Beldiman și a Cristinei Marina, a murit la 75 de ani CU ZILE - după ce a fost „tratată" totalmente neprofesionist, corupt și criminal în spitalul „suport-covid" din Grădiște de mai multe cadre medicale. Din păcate, articolul despre moartea doamnei Ileana Sîrbu publicat pe site-ul nostru la momentul în care a fost depusă plângerea penală nu poate fi asociat acestui material, o instanță din România dispunând eliminarea acestuia, în condițiile în care, în conțitul său nu erau afirmații defăimătoare ci era structurat sub formă de știre, doar despre faptul că s-a depus o plângere penală. Cu toate acestea, într-un stat de drept, un judecător și-a permis să cenzureze o știre, care avea la bază o informație adevărată, concretă, fără interpretări jurnalistice.

Despre cazul doamnei Ileana Sîrbu dar și despre celelalte (puține de altfel) concretizate cu plângeri penale, în prezent nu pot fi scrise prea multe întrucât toate se află în diverse stadii ale cercetării penale. Ne-am putea rezuma pentru moment la niște cuvinte cheie: tărăgănare intenționată, incompetență, cârdășie, protejarea colegilor de breaslă, nesimțire, fals în documente, declarații mincinoase, tupeu, protecție, lipsă de profesionalism. Dar cum niciodată nu-i prea târziu, mai ales când e vorba de a se face dreptate, avem răbdare să-și finalizeze anchetatorii cercetările și vom relua subiectul, cu toate detaliile.

Avocata Maria Vasii a atins și un punct sensibil al presei din România când vine vorba de abordarea subiectului Covid: „V-aș ruga să abordați toate temele naționale, dar dacă acest subiect (n.red. subiectul COVID cu toate aspectele pe care presupune) va trebui să fie prelucrat de americani și să vină presa din America să ne vorbească despre el pentru că în România foarte puțini au curajul să vorbească, este RUȘINOS! Am ținut să vin în fața dumneavoatră cu aceste dovezi certe deoarece dascălii își cer drepturile pentru o sumă de 500.000.000, tot bugetul de care este nevoie pentru învățământ, iar aici discutăm de fraude de miliarde de euro și noi să tăcem nu este corect."

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:59

Ziua Crucii

10:45

Licitatie com. Tasca, spatiu in suprafata de 53,13 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu in suprafata de 53,13 mp, apartinand domeniului public al Comunei Tasca, avand destinatia de farmacie, situat in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Bicazului nr. 4, nr.cadastral 51072, CF 51072, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Tasca nr. 102/20.08.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.09.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.10.2025, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, 14 loturi de teren. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: 14 loturi de teren, situate in intravilanul comunei Filipesti, sat Oniscani, F.N., judetul Bacau, care apartin domeniului privat al Comunei Filipesti, conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 , H.C.L. Filipesti nr. 49/18.07.2025 si a caietului de sarcini, identificate astfel: Lotul 1 -C.F. nr. 66501, suprafata: 1.000 mp; Lotul 2 -C.F. nr. 66500, suprafata: 1.000 mp; Lotul 3 -C.F. nr. 61519, suprafata: 1.000 mp; Lotul 4 -C.F. nr. 61520, suprafata: 1.000 mp; Lotul 5 -C.F. nr. 61566, suprafata: 1.000 mp; Lotul 6 -C.F. nr. 66888, suprafata: 1.311 mp; Lotul 7 -C.F. nr. 60620, suprafata: 1.082 mp; Lotul 8 -C.F. nr. 60625, suprafata: 1.388 mp; Lotul 9 -C.F. nr. 60626, suprafata: 1.136 mp; Lotul 10 -C.F. nr. 60627, suprafata: 1.098 mp; Lotul 11 -C.F. nr. 60630, suprafata: 982 mp; Lotul 12 -C.F. nr. 60623, suprafata: 900 mp; Lotul 13 -C.F. nr. 60633, suprafata: 885 mp; Lotul 14 -C.F. nr. 60634, suprafata: 885 mp. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.10.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, spatiu in suprafata de 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 10.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.10.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a Civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Vaccinul anti-HPV, gratuit, de la 1 octombrie
12/09/2025 10:33

Veste bună pentru tinerii preocupaţi de sănătatea lor. Începand cu 1 octombrie, vaccinul anti-HPV va fi disponibil gratuit pentru toate persoanele cu varste cuprinse intre 11 şi 26 de ani. Măsura, p ...

Secretul asiaticilor: de ce nu se îngrașă, deși mănâncă zilnic orez și carne
10/09/2025 06:46

Pe forumurile internationale circulă de ani buni aceeasi intrebare: cum reusesc asiaticii să rămană supli, in timp ce meniurile chinezesti, de exemplu, sunt pline de orange chicken, chow mein si portii uria ...

Ce se întâmplă cu certificatele de handicap deja emise, cu termen de valabilitate permanent
09/09/2025 18:35

Ministerul Muncii, alături de Ministerul Sănătătii, a lansat un proiect de modificare a criteriilor medico-psihosociale de incadrare in grad de handicap, aflat in prezent in transparentă decizională. Aces ...

Peste 7,3 milioane de doze de vaccinuri anti-COVID, trecute la pierderi
09/09/2025 14:54

* acest număr ridicat reflectă atat scăderea interesului populatiei pentru vaccinare, cat si rigiditatea contractelor incheiate, care au obligat statul roman să primească doze suplimentare chiar si atunci ...

Cei patru piloni ai sănătății, fundația unei vieți în echilibru
08/09/2025 07:45

În ultima perioadă, promisiunile dietelor rapide si ale programelor de antrenament „miraculoase” ne asaltează la tot pasul, insă adevărul rămane mai simplu si mai vechi decat orice trend: ...

Președintele Societății Române de ATI cere sancțiuni pentru medicii care propagă teorii anti-vaccin: „Astfel de cazuri pot fi anchetate ca infracțiuni”
07/09/2025 11:00

Prof. univ. dr. Dorel Săndesc, presedintele Societătii Romane de Anestezie si Terapie Intensivă (SRATI) si manager al Spitalului Judetean de Urgentă Timisoara, a lansat un avertisment ferm după conferinta ...

Cercetătorii de la Universitatea din Toulouse: Oamenii inhalează 68.000 de particule de microplastic în fiecare zi
06/09/2025 19:08

Inhalăm 68.000 de particule de microplastic in fiecare zi. Cantitatea este de 100 de ori mai mare decat se estimase anterior, informează publicatia poloneză Gazeta Wyborcza, pe baza constatărilor oamenilor ...

Adevărul despre restaurările dentare – cum îți influențează zâmbetul alegerile, bugetul și chiar simetria feței
05/09/2025 10:06

Unele lucruri costă mai mult cand sunt gresit alese decat cand sunt scumpe. În stomatologie, nu e vorba doar de tratamente, ci de potriviri. Între pacient si medic. Între material si nevoia ...

Începând cu 1 septembrie vor putea raporta atunci când medicii din spitalele publice îi redirecționează
01/09/2025 12:32

Sunt schimbări pentru pacientii care merg la spitalele de stat din Romania. Începand cu 1 septembrie vor putea raporta atunci cand medicii din spitalele publice ii redirectionează, in mod abuziv, către ...

Adio medicamente ieftine! Ministerul Sănătății și CNAS propun scăderea nivelului de compensare a medicamentelor
01/09/2025 08:06

* impactul direct asupra pacientilor: cresteri intre 6 si 500 lei pe lună, in functie de tratament * potrivit noii propuneri, medicamentele din Lista A (compensare 90%) vor fi mutate in Lista B, unde compensar ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei