Economie

„Litoralul pentru Toți” – șansa românilor de a ajunge la mare, la jumătate de preț

Romanii care nu au reusit să ajungă la mare in această vară primesc o veste bună: incepand cu 1 septembrie 2025 se dă startul programului „Litoralul pentru Toti”, ajuns la cea de-a 47-a editie. Timp de o lună, turistii pot beneficia de tarife reduse cu pană la 60% fată de varful sezonului estival, o ocazie ideală pentru a prinde ultimele raze de soare pe plajele de la Marea Neagră. Lansat in 2002, programul a debutat ca un sprijin pentru categoriile cu venituri reduse – pensionari, studenti, tineri aflati la inceput de drum. În scurt timp insă, succesul lui ...

Comunicat de presă lansare proiect „PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!”
25/08/2025 11:26

Comunicat de presă lansare proiect „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” 

COMUNICAT DE PRESĂ „E-Mobiera-Digitalizarea fluxurilor informaționale în procesele de producție”
25/08/2025 10:00

 COMUNICAT DE PRESĂ „E-Mobiera-Digitalizarea fluxurilor informationale in procesele de productie”

COMUNICAT DE PRESĂ. FINALIZARE PROIECT Coridor pentru deplasări nemotorizate: Centru-Șerbănești – ETAPA II SMIS 325442
22/08/2025 15:14

COMUNICAT DE PRESĂ. FINALIZARE PROIECT Coridor pentru deplasări nemotorizate: Centru-Serbănesti – ETAPA II SMIS 325442    

Guvernul schimbă taxele pe case și mașini! Ce îi așteaptă pe români din 2026-2027
22/08/2025 13:34

Guvernul Romaniei a adoptat un memorandum prin care isi asumă două dintre cele mai sensibile reforme din PNRR: impozitarea locuintelor si terenurilor la valoarea de piată si introducerea unui sistem de taxe in transporturi bazat pe principiul „poluatorul plăteste”. Documentul poartă semnătura ministrului de Finante, Alexandru Nazare, a fost avizat de ministrul Transporturilor, Ciprian Serban, si are girul premierului Ilie Bolojan. Impozitul pe proprietate, schimbat radical În prezent, impozitul pe locuinte se calculează pe baza unor valori fixe, insă Guvernul vre ...

Comunicat de presa lansare proiect „PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” TITLUL PROIECTULUI: „Digitalizarea activității TEVESAT NET SRL”
22/08/2025 12:26

Comunicat de presa lansare proiect „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” TITLUL PROIECTULUI: „Digitalizarea activitătii TEVESAT NET SRL”            

Comunicat de presa lansare proiect „PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” TITLUL PROIECTULUI: „Digitalizarea activității TV SAT NET SRL”
22/08/2025 12:20

 Comunicat de presa lansare proiect „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” TITLUL PROIECTULUI: „Digitalizarea activitătii TV SAT NET SRL”

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:59

Ziua Crucii

10:45

Licitatie com. Tasca, spatiu in suprafata de 53,13 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu in suprafata de 53,13 mp, apartinand domeniului public al Comunei Tasca, avand destinatia de farmacie, situat in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Bicazului nr. 4, nr.cadastral 51072, CF 51072, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Tasca nr. 102/20.08.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.09.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.10.2025, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, 14 loturi de teren. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: 14 loturi de teren, situate in intravilanul comunei Filipesti, sat Oniscani, F.N., judetul Bacau, care apartin domeniului privat al Comunei Filipesti, conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 , H.C.L. Filipesti nr. 49/18.07.2025 si a caietului de sarcini, identificate astfel: Lotul 1 -C.F. nr. 66501, suprafata: 1.000 mp; Lotul 2 -C.F. nr. 66500, suprafata: 1.000 mp; Lotul 3 -C.F. nr. 61519, suprafata: 1.000 mp; Lotul 4 -C.F. nr. 61520, suprafata: 1.000 mp; Lotul 5 -C.F. nr. 61566, suprafata: 1.000 mp; Lotul 6 -C.F. nr. 66888, suprafata: 1.311 mp; Lotul 7 -C.F. nr. 60620, suprafata: 1.082 mp; Lotul 8 -C.F. nr. 60625, suprafata: 1.388 mp; Lotul 9 -C.F. nr. 60626, suprafata: 1.136 mp; Lotul 10 -C.F. nr. 60627, suprafata: 1.098 mp; Lotul 11 -C.F. nr. 60630, suprafata: 982 mp; Lotul 12 -C.F. nr. 60623, suprafata: 900 mp; Lotul 13 -C.F. nr. 60633, suprafata: 885 mp; Lotul 14 -C.F. nr. 60634, suprafata: 885 mp. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.10.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, spatiu in suprafata de 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 10.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.10.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a Civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie publica cu strigare in data de 18.09.2025. Five Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei R-Agro Falciu S.A. -in reorganizare cu sediul in Sat Falciu, Comuna Falciu, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/229/2002, avand CUI: RO14812105, organizeaza o singura licitatie publica cu strigare in data de 18.09.2025 de la ora 13.00, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei: Proprietate imobiliara -„Ferma Valea lui Marcu” -Pachet bunuri imobile si mobile, compusa din teren extravilan in suprafata de 28.413 mp, impreuna cu cladiri si bunuri mobile, situate in Extravilan Falciu, judetul Vaslui -Pret pornire: 200.000 Lei. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.000 Lei +TVA si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta/ videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu in data de 17.09.2025, ora 16.00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele pot fi obtinute la nr. 0762.978.187 sau e-mail: vanzari@ r-agro.ro.
Insolvența, prezentată ca fraudă. Ministerul Justiției pregătește restricții dure pentru firmele în dificultate
22/08/2025 09:42

* specialistii atrag atentia că, dacă proiectul Ministerului Justitiei va fi adoptat in forma actuală, multe firme oneste aflate in dificultate riscă să nu mai poată accesa protectia legală, ceea ce va duce la cresterea numărului falimentelor si la pierderi economice suplimentare De cateva săptămani, scena publică din Romania este animată de dezbaterea privind noul proiect de lege a insolventei, lansat in consultare de Ministerul Justitiei. Proiectul vine cu intentia declarată de a limita abuzurile din mediul de afaceri, dar, potrivit specialistilor, riscă să transforme insolve ...

Nazare declară război firmelor fantomă: 300.000 de companii, inactive de peste 5 ani
22/08/2025 05:40

Aproape o jumătate de milion de companii figurează ca inactive in Romania, dintre care peste 120.000 au datorii uriase la bugetul de stat. Ministrul Finantelor, Alexandru Nazare, spune că acest fenomen blochează piata si creează o competitie neloială pentru antreprenorii corecti. Guvernul pregăteste noi criterii pentru declararea inactivitătii si măsuri de curătare a mediului de afaceri. Mii de companii inactive, miliarde de lei datorii Ministrul Finantelor, Alexandru Nazare, a atras atentia, luni, asupra unei situatii care afectează serios economia Romaniei: existenta a aproape j ...

Noua lege a insolvenței, sub lupa analiștilor: un mecanism necesar transformat în sperietoare publică
22/08/2025 05:34

Proiectul de lege privind insolventa, lansat recent in dezbatere de Ministerul Justitiei, a starnit reactii aprinse din partea mediului de afaceri si a companiilor de consultantă. Potrivit unei analize Frames, in loc să ofere solutii pentru firmele aflate in dificultate, noua legislatie riscă să transforme antreprenorii esuati in vinovati de serviciu pentru toate problemele economiei romanesti. Politicienii, acuzati că folosesc insolventa ca tap ispăsitor Analistii sustin că in ultimele luni mai multi lideri politici au alimentat ideea că insolventa ar fi „abuzată” de firme pent ...

Guvernul amână majorarea cu 70 la sută a impozitelor pentru proprietăți. Cum se va modifica impozitarea
21/08/2025 13:26

 Ministerul Finantelor a amanat aplicarea impozitării proprietătilor imobiliare la valoarea de piată pentru persoanele fizice, initial prevăzută pentru 2026, din cauza lipsei timpului pentru implementarea sistemelor informatice si a mecanismelor de evaluare. În 2026 va fi aplicat un mecanism tranzitoriu, iar impozitarea la valoarea de piată ar urma să intre in vigoare efectiv din 2027.   Vicepremierul Barna Tanczos a declarat recent că impozitele pe clădiri ar putea creste cu 60-70%, pentru a consolida bugetele locale si a asigura resurse pentru proiectele de dezvolt ...

  Ieșenii rămân cu doar 58% din salariu
21/08/2025 12:45

Romania isi confirmă statutul de campioană la taxare in Uniunea Europeană. În 2025, un salariat cu contract de muncă primeste efectiv doar 58% din salariul brut, restul banilor fiind absorbiti de stat prin contributii si impozite. Calculul e simplu si dur: 25% CAS, 10% CASS si 10% impozit pe venit după contributii, in timp ce angajatorul plăteste suplimentar 2,25% contributie asiguratorie pentru muncă.   Într-o tară unde salariile nu se numără printre cele mai mari din Europa, sistemul fiscal reuseste să lase milioane de angajati cu un venit real aproape injum ...

Firmele-fantomă, noua țintă a Finanțelor. Peste 460.000 de companii riscă dizolvarea și radierea
21/08/2025 12:30

Romania intră intr-o etapă de confruntare directă cu fenomenul companiilor-fantomă. Ministrul Finantelor, Alexandru Nazare, a transmis un mesaj transant: „Nu putem discuta serios despre combaterea evaziunii fiscale cat timp firmele inactive răman un paravan pentru fraudă si tranzactii ilegale”. Datele oficiale arată dimensiunea uriasă a problemei: peste 460.000 de firme figurează ca inactive, dintre care 120.000 au datorii de 3,5 miliarde de lei, iar aproape 300.000 nu au mai avut activitate de peste 5 ani. Aceste companii blochează piata, distorsionează concurenta si s ...

Comunicat finalizare proiect „Reabilitare termică școli municipiul Iasi, judetul Iași – Liceul Tehnologic de Transporturi și de Construcții
21/08/2025 10:00

Comunicat finalizare proiect „Reabilitare termică scoli municipiul Iasi, judetul Iasi – Liceul Tehnologic de Transporturi si de Constructii" - Numele beneficiarului proiectului: UAT Municipiul Iasi

- Finalizare proiect - CREȘTEREA GRADULUI DE DIGITALIZARE A SOCIETĂȚII ECHIPAMENTE INDIVIDUALE PROTECTIE S.R.L. Beneficiar: ECHIPAMENTE INDIVIDUALE PROTECTIE SRL
21/08/2025 09:00

  - Finalizare proiect - CRESTEREA GRADULUI DE DIGITALIZARE A SOCIETĂTII ECHIPAMENTE INDIVIDUALE PROTECTIE S.R.L. Beneficiar: ECHIPAMENTE INDIVIDUALE PROTECTIE SRL    

COMUNICAT DE PRESĂ - ÎNFIINȚAREA  ACTIVITĂȚII DE TĂIEREA ȘI RINDELUIREA LEMNULUI LA YELBARB FOREST S.R.L.
21/08/2025 09:00

COMUNICAT DE PRESĂ. ,,ÎNFIINTAREA ACTIVITĂTII DE TĂIEREA SI RINDELUIREA LEMNULUI LA YELBARB FOREST S.R.L. PRIN ACHIZITIA DE UTILAJE SI ECHIPAMENTE SPECIFICE"

Creștere accelerată a prețurilor: România, campioană europeană la inflație în iulie 2025
21/08/2025 06:20

Rata anuală a inflaţiei in Uniunea Europeană a crescut in iulie pană la 2,4%, de la un nivel de 2,3% in luna precedentă, in timp ce Romania este in continuare ţara cu cea mai ridicată inflaţie, cu un avans anual al preţurilor de 6,6%, arată datele publicate miercuri de Oficiul de statistică al Uniunii Europene (Eurostat). Luna trecută, ţările membre UE cu cele mai scăzute rate anuale ale inflaţiei au fost: Cipru (0,1%), Franţa (0,9%) şi Irlanda (1,6%). La polul opus, ţările membre UE cu cele mai ridicate rate ale inflaţiei au fost Romania (6,6%), Estonia (5,6%) şi Slovac ...

  România campioana inflației în UE. Importăm scumpiri din 21 de state și le exportăm în alte cinci
20/08/2025 16:11

Romania reuseste performanta nedorită de a fi in varful clasamentului inflatiei din UE. Potrivit Eurostat, in iulie 2025 rata anuală a ajuns la 6,6%, dublu fată de media europeană si de sase ori peste nivelul din Cipru (0,1%). Pe locurile următoare se află Estonia (5,6%) si Slovacia (4,6%). La polul opus, Franta si Irlanda mentin inflatii sub 1%. Problema nu este doar „inflatia produsă in casă”, ci si inflatia importată. Romania are deficite comerciale cu 21 de state UE, iar nota de plată vine direct pe rafturile magazinelor si in facturile populatiei. Germania, Polonia ...

Comunicat finalizare proiect „Reabilitare termică școli municipiul Iasi, judetul Iași – Liceul Tehnologic de Transporturi și de Construcții
20/08/2025 13:59

INFORMARE privind finalizarea proiectului de investitii cu titlul: „Reabilitare termică scoli municipiul Iasi, judetul Iasi – Liceul Tehnologic de Transporturi si de Constructii – Corp C1 Clădire cămin” Numele beneficiarului proiectului: UAT Municipiul Iasi

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei