Admiterea în 2021 la TUIASI: mai multe locuri de la minister, peste 400 de candidați din Africa și Asia de Sud-Est

conferinta presa 06.07.2021 (2)

Dimensiune font:

| 09-07-2021 10:40

 Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iași (TUIASI) va începe de luni, 12 iulie, sesiunea de vară pentru admiterea la programele de licență ale celor 11 facultăți. Într-o conferință de presă care a avut loc marți, 6 iulie 2021, de la ora 12.00, rectorul universității, prof. univ. dr. ing. Dan Cașcaval, alături de prorectorul responsabil cu relațiile internaționale, prof. univ. dr. ing. Irina Lungu, și prorectorul responsabil de relațiile cu studenții, conf. univ. dr. ing. Lidia Gaiginschi, au prezentat cele mai importante informații despre perioada care urmează.

Astfel, rectorul TUIASI a precizat faptul că, dată fiind creșterea numărului de candidați la Politehnica ieșeană din ultimii ani, Ministerul Educației a decis o suplimentare a numărului de locuri la buget pentru candidații de la licență. În mod concret, sunt 3.650 de locuri la licență anul acesta, dintre care 2.400 la buget și 311 pentru românii de pretutindeni, menite în principal pentru tinerii care vin din Republica Moldova.

La această categorie, a precizat prof. univ. dr. ing. Dan Cașcaval, Ministerul Educației a alocat mai multe locuri cu bursă decât în anii precedenți. În același timp, la master sunt 2.520 de locuri, dintre care 1.600 sunt la buget pentru cetățeni ai statelor din UE și 88 pentru românii de pretutindeni. La doctorat a avut loc o creștere a numărului de locuri, sunt 180 în total, dintre care 130 la buget și, pentru prima oară, există și 3 locuri la acest ciclu de studiu Bologna și pentru românii de pretutindeni.

„Față de aceste cifre avem o creștere cu 10% a capacității de școlarizare pentru anumite programe, în virtutea solicitării mari venite din partea studenților străini pentru universitatea noastră. În ultimii cinci ani, am înregistrat o creștere a numărului de studenți la taxă cu 45%, fiind o creștere importantă pentru o universitate care nu are o tradiție importantă pentru studenți la taxă. De asemenea, tot în aceeași perioadă, a crescut de până la trei ori numărul studenților din Republica Moldova și, implicit, a candidaților - este o creștere spectaculoasă din acest punct de vedere”, a precizat prof. univ. dr. ing. Dan Cașcaval.

În ceea ce privește admiterea de anul acesta, rectorul a subliniat faptul că se menține sistemul implementat în premieră națională la TUIASI - o platformă unică de admitere, la care studenții pot veni cu un singur dosar și să plătească o singură taxă de înscriere, dar să aleagă în același timp oricâte specializări doresc de la cele 11 facultăți ale TUIASI. Singurul caz în care un student va trebui să depună de două ori un dosar este cel în care se înscrie atât la Facultatea de Automatică și Calculatoare, cât și la Facultatea de Arhitectură „G.M. Cantacuzino”, fiindcă ambele departajează candidații și printr-o probă scrisă, nu doar în urma mediei și a notelor obținute la bacalaureat.

„Deosebirea principală care apare în acest an este aceea că am dorit să acordăm șansa și celor cu medii mai mici care doresc o facultate anume. Vom încheia față de anii trecuți înscrierea pe 25 iulie, cam cu o săptămână mai devreme, iar în ultima săptămână (25 iulie - 2 august) candidații vor putea să opteze pentru o facultate, dacă au reușit să intre la mai multe, și să își aducă actele în original. Practic, această perioadă este dedicată confirmării locului, aducerea actelor în original, iar sistemul va afișa poziția candidaților pentru a vedea în timp real la ce domeniu au fost selectați, iar pe 2 august fiecare candidat va putea să își cunoască situația finală”, a completat prof. univ. dr. ing. Dan Cașcaval.

Anul acesta a existat un interes foarte mare al studenților străini față de oferta didactică a facultăților Universității Tehnice „Gheorghe Asachi” din Iași. În contextul în care, în momentul de față, la Politehnica ieșeană studiază peste 800 de studenți din țări care nu sunt membre ale Uniunii Europene, exceptând Republica Moldova, la admiterea de anul acesta, care se va încheia pe 15 august, există deja peste 400 de candidaturi.

„Anul acesta, candidaturile au venit mai mult în zona Africa și Asia de Sud-Est. Solicitarea de a deveni studenți ai universității noastre de acești tineri reprezintă, credem noi, rezultatul demersurilor continue de internaționalizare și în special de prezență activă în cadrul târgurilor de prezentare a universităților. Sunt aproape 2 ani în care prezența fizică a fost imposibilă, dar noi am participat în continuare la târguri în format virtual și vedem că până astăzi avem aproape 400 de candidați din afara Europei, în special la programele de licență, iar înscrierile continuă până pe 15 august”, a declarat prof. univ. dr. ing. Irina Lungu, prorector responsabil cu activitatea de internaționalizare.

Aceasta a precizat că, având în vedere situația, universitatea a solicitat creșterea cu 10% a capacității de școlarizare la două dintre facultățile care au programe de licență cu predare în limbă engleză. Iar în perioada următoare a fost luată legătura cu Agenția Română pentru Asigurarea Calității în Învățământul Superior pentru a crește această capacitate și mai mult.

Vrem să creștem această capacitate pentru că, iată, este nevoie. În sensul demersurilor pe care le facem, suntem din ce în ce mai aproape de studenții care urmează să vină. Am creat un hub de internaționalizare în care comunicarea, dar și lucrul în echipe la proiectele universității sau alte unei facultăți să se poată facă în condiții cât mai prielnice, inclusiv în perioada în care distanțarea fizică rămâne la ordinea zilei”, a explicat prof. univ. dr. Irina Lungu.

Aceasta a precizat faptul că și la programele de master se așteaptă înscrierea unui număr mai ridicat de studenți străini către finalul lunii iulie, începutul lunii august, și a subliniat faptul că prioritatea universității în următoarea perioadă este de a dezvolta mai multe programe cu predare într-o limbă străină.

Rectorul TUIASI, prof. univ. dr. ing. Dan Cașcaval, a precizat faptul că din toamnă, dacă starea de alertă nu va mai fi în vigoare, se va începe anul universitar cu prezența integrală a studenților la ore și în campusul studențesc. În aceste condiții, conf. univ. dr. ing. Lidia Gaiginschi, prorector responsabil de relația cu studenții, a prezentat măsurile pe care le va lua universitatea până la finalul anului pentru a-i primi pe aceștia, fiind planificate investiții de aproape 4 milioane de lei în Campusul „Tudor Vladimirescu”.

„Campusul nostru este unul dintre cele mai mari din țară, se întinde pe 14 hectare, avem 21 de cămine cu o capacitatea de peste 8.000 de locuri, iar în fiecare an încercăm să modernizăm atât spațiile de cazare, căminele, cât și să reamenajăm spațiile verzi pentru studenți”, a explicat conf. univ. dr. ing. Lidia Gaiginschi.

Prorectorul a scos în evidență și proiectul universității de a reabilita patru spații pentru a crea săli de lectură moderne în Campusul „Tudor Vladimirescu”, în urma unui concurs de soluții adresat chiar studenților TUIASI, care are premii de 5.000 de lei.

„Ne bazăm pe sprijinul și ideile studenților. Vrem să amenajăm în căminele în care nu existau până acum săli de lectură modernizate, este vorba de săli de co-working cu sisteme de videoconferință, realizate cu sprijinul studenților noștri. Am organizat în acest sens un concurs de soluții cu premii de 5.000 de lei, iar studenții au fost bucuroși și participă cu toată seriozitatea”, a mai precizat conf. univ. dr. ing. Lidia Gaiginschi.

La nivelul obiectivelor de investiții, prorectorul a enumerat reabilitarea băilor și a grupurilor sanitare dintr-un cămin, efectuarea unor lucrări de reparații la subsolurile din șase cămine, cât și schimbarea integrală a ușilor la două dintre căminele mari. Toate acestea vor fi realizate până la 1 octombrie și vor reprezenta o investiție de circa 2 milioane de lei.

Diferența de 2 milioane de lei din investițiile de 4 milioane universitatea le va realiza până la 31 decembrie, aici fiind inclusă și renovarea celor patru săli de lectură, dar și înființarea a patru spălătorii profesioniste menite exclusiv pentru studenți (care va duce numărul celor existente în campus la 15), dar și amenajarea unei platforme subterane pentru colectarea deșeurilor menajere și modernizarea și reparația sistemului de climatizare de la cantină.

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:59

Ziua Crucii

10:45

Licitatie com. Tasca, spatiu in suprafata de 53,13 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu in suprafata de 53,13 mp, apartinand domeniului public al Comunei Tasca, avand destinatia de farmacie, situat in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Bicazului nr. 4, nr.cadastral 51072, CF 51072, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Tasca nr. 102/20.08.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.09.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.10.2025, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, 14 loturi de teren. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: 14 loturi de teren, situate in intravilanul comunei Filipesti, sat Oniscani, F.N., judetul Bacau, care apartin domeniului privat al Comunei Filipesti, conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 , H.C.L. Filipesti nr. 49/18.07.2025 si a caietului de sarcini, identificate astfel: Lotul 1 -C.F. nr. 66501, suprafata: 1.000 mp; Lotul 2 -C.F. nr. 66500, suprafata: 1.000 mp; Lotul 3 -C.F. nr. 61519, suprafata: 1.000 mp; Lotul 4 -C.F. nr. 61520, suprafata: 1.000 mp; Lotul 5 -C.F. nr. 61566, suprafata: 1.000 mp; Lotul 6 -C.F. nr. 66888, suprafata: 1.311 mp; Lotul 7 -C.F. nr. 60620, suprafata: 1.082 mp; Lotul 8 -C.F. nr. 60625, suprafata: 1.388 mp; Lotul 9 -C.F. nr. 60626, suprafata: 1.136 mp; Lotul 10 -C.F. nr. 60627, suprafata: 1.098 mp; Lotul 11 -C.F. nr. 60630, suprafata: 982 mp; Lotul 12 -C.F. nr. 60623, suprafata: 900 mp; Lotul 13 -C.F. nr. 60633, suprafata: 885 mp; Lotul 14 -C.F. nr. 60634, suprafata: 885 mp. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.10.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, spatiu in suprafata de 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 10.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.10.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a Civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Un sfert dintre copiii din mediul rural nu știu să scrie și să citească. Cum poate fi redus decalajul rural-urban
13/09/2025 12:32

În Romania anului 2025, decalajul dintre elevii de la sat si cei de la oras rămane urias. În timp ce in marile centre copiii invată incă de la grădinită literele si cifrele, in satele vulnerabi ...

Elevii claselor pregătitoare și I-VIII pot primi rechizite gratuite. Ce documente trebuie depuse
10/09/2025 18:37

 Elevii care provin din familii cu venituri mici pot depune anumite documente pentru a primi rechizite gratuite. Ce formalităti trebuie intocmite pentru a primi pachetul educational? Elevii din invăt ...

Starea educației din România: 16% dintre copiii români de 6–14 ani nu sunt înscriși la școală. La liceu, abandonul școlar crește la 32%
10/09/2025 12:12

 16% dintre copiii din Romania cu varste intre 6 şi 14 ani nu merg la scoală pentru că nu sunt inscrişi in sistemul de invăţămant, potrivit celui mai recent raport privind educatia al Organizatiei p ...

România citește greu viitorul. Iașul cultural ascunde cifre rușinoase ale analfabetismului
08/09/2025 13:30

* UNESCO marchează pe 8 septembrie 2025 Ziua internatională pentru alfabetizare, sub tema „Promovarea alfabetizării in era digitală” * Romania rămane insă printre codasii Europei: peste 42% ...

Dr. Tudor Ciuhodaru oferă cinci sfaturi sănătoase pentru prima zi de școală
07/09/2025 10:56

????????????????t???????? ????ă????????????t???? s???? ????????????????????????: 5 sfaturi sănătoase (nu doar) pentru prima zi de scoală. Ce trebuie să stiti despre igienă, alimentatie, tipul de ghiozdan, ...

Protestele studenților nu se vor opri! ANOSR: „Anul universitar nu poate începe așa”
27/08/2025 13:22

Alianta Natională a Organizatiilor Studentesti din Romania (ANOSR) critică lipsa de interes a decidentilor de la nivel national, manifestată in privinta nevoilor studentilor, avand in vedere contextul actual ...

A fost semnat ordinul! Ce se întâmplă cu voucherele de vacanță ale profesorilor
26/08/2025 22:07

Potrivit unui comunicat de presă al Ministerului Educaţiei şi Cercetării, a fost semnat ordinul de ministru care aprobă Regulamentul de acordare a voucherelor de vacanţă pentru angajaţii din sistemul de ...

Salarii în funcție de studii pentru cadrele didactice din grădinițe și creșe / Proiect al Ministerului Educației și Cercetării
24/08/2025 20:36

Ministerul Educatiei si Cercetării propune, printr-un proiect de ordin, ca de la 1 septembrie 2025 salariile de bază ale profesorilor din cresele de stat si din cresele cu personalitate juridică să fie dife ...

Performanță deosebita pentru elevii de la Liceul Paradis din Iași: note de top mondial la examenele Cambridge IGCSE și A Levels
22/08/2025 13:26

 Elevii Paradis International College din Iasi se numără printre performerii de top la examenele internationale Cambridge IGCSE si A Levels. Potrivit rezultatelor oficiale, 75% dintre liceenii Paradis au ...

Transportul gratuit pentru elevi, dispare! Cine mai beneficiază și în ce condiții
22/08/2025 11:12

Transportul gratuit pentru elevi dispare pentru ciclul primar si gimnazial. „Legea Bolojan” păstrează gratuitatea doar pentru liceeni si cateva cazuri speciale. Află toate detaliile! Anul scolar ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei