Conferința Internațională „Viitorul producției agroalimentare”

Fără titlu-1

Dimensiune font:

| 23-04-2024 10:24

 

Consulatul Regatului Țărilor de Jos de la Iași, în parteneriat Ambasada Regatului Țărilor de Jos în România,  Universitatea de Științele Vieții „Ion Ionescu de la Brad" Iași (USV Iași) și cu OFA UGIR, au deosebita onoare de a organiza și de a vă invita la Conferința Internațională: „Viitorul producției agroalimentare”, ce își propune să prezinte o abordare holistică a proceselor de producție agroalimentară sustenabilă.

Evenimentul va avea loc mâine, 24 aprilie 2024, începând cu ora 08:30, în Aula Magna a Universității de Științele Vieții din Iași și va aduce împreună experți naționali și neerlandezi, antreprenori, fermieri și reprezentanți ai învăţământului universitar, pentru a discuta despre viitorul producției agroalimentare.

În ultimii ani, sectorul agroalimentar a avut de înfruntat diferite provocări. Creșterea populației mondiale, schimbările climatice, migrarea populației umane, crizele umanitare declanșate de agresiunile de război, pandemiile, au creat un cadru de vulnerabilitate care solicită intervenții rapide pentru a asigura  securitatea alimentară. Crizele alimentare de la nivel global, diminuarea resurselor de apă potabilă, poluarea, pierderea biodiversității, necesită aplicarea unor măsuri concrete pentru diminuarea acestora.

În acest context, vom discuta alături de invitații noștri de renume, despre noi cercetări în domeniu, inovații și tehnologii de precizie pentru creșterea eficienței proceselor de producție pe  lanțul alimentar, vom prezenta câteva modele de bune practici de agricultură sustenabilă, precum și performanțe ale unor antreprenori de succes din domeniul agroalimentar.

Deschiderea conferinței va fi marcată de prezența extraordinară a:

·         Prof. univ. dr. Gerard Jităreanu, Rector Universitatea Științele Vieții „Ion Ionescu de la Brad” Iași (USV)

·         E.S. Willemijn van Haaften, Ambasadoarea Regatului Țărilor de Jos în România (intervenție online)

·         Hinke Nauta, Deputy Head of Mission, Embassy of the Kingdom of the Netherlands in România

·         Mihai Chirica, Primarul Municipiului Iași

·         Paul Butnariu, Președinte Camera de Comerț și Industrie Iași

·         Gabriel Hoha, Director Executiv Direcția pentru Agricultură Județeană Iași

Printre vorbitorii și invitații speciali, ce vor fi alături de noi, se numără:

·         Prof. univ. dr. Liviu-Dan Miron, Prorector pentru cercetarea ştiinţifică şi relaţiile internaţionale, USV Iași

·         Prof. univ. dr. Vasile Stoleru, Prorector pentru activități sociale, USV Iași

·         Sophie Neve, Agricultural Counsellor, Embassy of the Kingdom of the Netherlands in Romania

·         Lars Veraart, Medic veterinar, fermier, manager ALPA

·         Dr. Peter Kromann, Agronomist, Plant pathologist, International Dutch consultant in Agri-food and Agricultural Sustainable Development

·         André Muit, Președinte Asociația Bettania și Manager Ferma Bettine

·         ing. Adrian Iurcan, CEO BIOCOMP România

·         Ovidiu Bocaniciu, Manager Zeelandia România

·         Teofil Dascălu, Manager Frizon Grup România

·         Alexandru Sándor Zinner, Commercial manager BERKE

·         Sorin Dănilă, Antreprenor și owner Karpaten Schatze SRL

·         Prof. univ. dr. Răzvan Radu-Rusu, USV Iași

·         Prof. univ. dr. Vasile Maciuc, USV Iași

·         Prof. univ. dr. Denis Topa, USV Iași

·         Prof. univ. dr. Gavril Stefan, USV Iași

·         Raluca Daria Diaconiuc, Jurnalist AGRO TV

·         Gabriela Gîrboan, Policy Advisor, Agriculture Food & Nature, Embassy of the Kingdom of the Netherlands in România

Evenimentul va fi co-moderat de către Ec. Amalia Georgescu, Antreprenor, Consul Onorific al Olandei la Iași, vicepreședinte OFA UGIR Regiunea Nord-Est, respectiv Valentin Huțanu, Jurnalist, Producător al podcastului „Știință pentru Viață”.

Prin această conferință, ne dorim să constituim o oportunitate unică pentru dialog, schimb de experiențe și idei, contribuind astfel la formarea unei viziuni strategice pentru viitorul producției agroalimentare din România.

Înscrierea participării la conferință se poate face accesând următorul link:

https://forms.gle/eizm3i6zUaFvpdMC8

Detaliile promovării speakerilor și temelor abordate sunt disponibile aici:

https://fb.me/e/1XIfTWHxF

 

Parteneri principali: AGEO Biz & Corporate Events, Organizația Femeilor Antreprenor din UGIR (OFA UGIR), BIOCOMP, Zeelandia

Parteneri instituționali: Direcția pentru Agricultură Județeană Iași, NRCC – Netherlands Romanian Chamber of Commerce, Camera de Comerț și Industrie Iași, UGIR – Uniunea Generală a Industriașilor din România, Emblematic România, Colegiul Agricol și de Industrie Alimentară „Vasile Adamachi” Iași

Parteneri și colaboratori: Pakmaya, ALPA – land for life, Ferma Bettine, Fabricat în Iași, Ravana, SOCIETEC, AVISSO, Karpaten Schatze SRL (Mathild de Bodoc), BERKE, Frizon, Bunătăți de la iaz, Kosarom, Asociația Producătorilor și Distribuitorilor de Dispozitive cu Lumină Ultravioletă – UV.RO, Unirea Hotel & SPA, Diatim Production, Starlive

Parteneri media: Ziarul News, PressHub, AgroTV, Agrointeligența, Curierul Național, Clubantreprenor.ro, Business Voice România, AGERPRES, Moldova Economică, Radio România Iași, VIVA FM, Iași TV Life, TELE7ABC

 

Relații cu mass-media

Ec. Amalia Georgescu                                                   

Consul Onorific, antreprenor

Consulatul Regatului Țărilor de Jos din România pentru Regiunea de Nord-Est, Județele Covasna și Harghita

Tel: 0728 880 573,

E-mail: iasi.dutchconsulate@gmail.com            

 

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:59

Ziua Crucii

10:45

Licitatie com. Tasca, spatiu in suprafata de 53,13 mp. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, e-mail: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -spatiu in suprafata de 53,13 mp, apartinand domeniului public al Comunei Tasca, avand destinatia de farmacie, situat in sat Tasca, comuna Tasca, Str. Bicazului nr. 4, nr.cadastral 51072, CF 51072, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Tasca nr. 102/20.08.2025. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism din cadrul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Comunei Tasca. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.09.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 08.10.2025, ora 09.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 08.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, sat Tasca, comuna Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr. 11, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 11.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, 14 loturi de teren. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: 14 loturi de teren, situate in intravilanul comunei Filipesti, sat Oniscani, F.N., judetul Bacau, care apartin domeniului privat al Comunei Filipesti, conform O.U.G. nr. 57/03.07.2019 , H.C.L. Filipesti nr. 49/18.07.2025 si a caietului de sarcini, identificate astfel: Lotul 1 -C.F. nr. 66501, suprafata: 1.000 mp; Lotul 2 -C.F. nr. 66500, suprafata: 1.000 mp; Lotul 3 -C.F. nr. 61519, suprafata: 1.000 mp; Lotul 4 -C.F. nr. 61520, suprafata: 1.000 mp; Lotul 5 -C.F. nr. 61566, suprafata: 1.000 mp; Lotul 6 -C.F. nr. 66888, suprafata: 1.311 mp; Lotul 7 -C.F. nr. 60620, suprafata: 1.082 mp; Lotul 8 -C.F. nr. 60625, suprafata: 1.388 mp; Lotul 9 -C.F. nr. 60626, suprafata: 1.136 mp; Lotul 10 -C.F. nr. 60627, suprafata: 1.098 mp; Lotul 11 -C.F. nr. 60630, suprafata: 982 mp; Lotul 12 -C.F. nr. 60623, suprafata: 900 mp; Lotul 13 -C.F. nr. 60633, suprafata: 885 mp; Lotul 14 -C.F. nr. 60634, suprafata: 885 mp. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.10.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Licitatie com. Filipesti, spatiu in suprafata de 102 mp. 1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau, telefon 0234/215.800, fax 0372/252.527, e-mail: clfilip_bacau@yahoo.com, cod fiscal 4455030. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Spatiu in suprafata de 102 mp, cu destinatia de cabinet medical stomatologic, situat in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 121, apartinand domeniului public al Comunei Filipesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Filipesti nr. 30/20.05.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: Prin solicitare scrisa, de la sediul institutiei. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Filipesti, cu sediul in comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 150 Lei/exemplar, care se achita numerar la sediul Comunei Filipesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 10.10.2025, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 21.10.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Filipesti, comuna Filipesti, sat Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Se depun intr-un singur exemplar, in original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.10.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Filipesti, sat Filipesti, comuna Filipesti, Str. Radu Beligan nr. 142, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia a II-a Civila si de contencios administrativ si fiscal, a Tribunalului Bacau, municipiul Bacau, Str. Stefan cel Mare nr. 4, judetul Bacau, telefon 0234/514.419, fax 0234/525.211, e-mail: tr-bacau-reg2@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 12.09.2025.
Un sfert dintre copiii din mediul rural nu știu să scrie și să citească. Cum poate fi redus decalajul rural-urban
13/09/2025 12:32

În Romania anului 2025, decalajul dintre elevii de la sat si cei de la oras rămane urias. În timp ce in marile centre copiii invată incă de la grădinită literele si cifrele, in satele vulnerabi ...

Elevii claselor pregătitoare și I-VIII pot primi rechizite gratuite. Ce documente trebuie depuse
10/09/2025 18:37

 Elevii care provin din familii cu venituri mici pot depune anumite documente pentru a primi rechizite gratuite. Ce formalităti trebuie intocmite pentru a primi pachetul educational? Elevii din invăt ...

Starea educației din România: 16% dintre copiii români de 6–14 ani nu sunt înscriși la școală. La liceu, abandonul școlar crește la 32%
10/09/2025 12:12

 16% dintre copiii din Romania cu varste intre 6 şi 14 ani nu merg la scoală pentru că nu sunt inscrişi in sistemul de invăţămant, potrivit celui mai recent raport privind educatia al Organizatiei p ...

România citește greu viitorul. Iașul cultural ascunde cifre rușinoase ale analfabetismului
08/09/2025 13:30

* UNESCO marchează pe 8 septembrie 2025 Ziua internatională pentru alfabetizare, sub tema „Promovarea alfabetizării in era digitală” * Romania rămane insă printre codasii Europei: peste 42% ...

Dr. Tudor Ciuhodaru oferă cinci sfaturi sănătoase pentru prima zi de școală
07/09/2025 10:56

????????????????t???????? ????ă????????????t???? s???? ????????????????????????: 5 sfaturi sănătoase (nu doar) pentru prima zi de scoală. Ce trebuie să stiti despre igienă, alimentatie, tipul de ghiozdan, ...

Protestele studenților nu se vor opri! ANOSR: „Anul universitar nu poate începe așa”
27/08/2025 13:22

Alianta Natională a Organizatiilor Studentesti din Romania (ANOSR) critică lipsa de interes a decidentilor de la nivel national, manifestată in privinta nevoilor studentilor, avand in vedere contextul actual ...

A fost semnat ordinul! Ce se întâmplă cu voucherele de vacanță ale profesorilor
26/08/2025 22:07

Potrivit unui comunicat de presă al Ministerului Educaţiei şi Cercetării, a fost semnat ordinul de ministru care aprobă Regulamentul de acordare a voucherelor de vacanţă pentru angajaţii din sistemul de ...

Salarii în funcție de studii pentru cadrele didactice din grădinițe și creșe / Proiect al Ministerului Educației și Cercetării
24/08/2025 20:36

Ministerul Educatiei si Cercetării propune, printr-un proiect de ordin, ca de la 1 septembrie 2025 salariile de bază ale profesorilor din cresele de stat si din cresele cu personalitate juridică să fie dife ...

Performanță deosebita pentru elevii de la Liceul Paradis din Iași: note de top mondial la examenele Cambridge IGCSE și A Levels
22/08/2025 13:26

 Elevii Paradis International College din Iasi se numără printre performerii de top la examenele internationale Cambridge IGCSE si A Levels. Potrivit rezultatelor oficiale, 75% dintre liceenii Paradis au ...

Transportul gratuit pentru elevi, dispare! Cine mai beneficiază și în ce condiții
22/08/2025 11:12

Transportul gratuit pentru elevi dispare pentru ciclul primar si gimnazial. „Legea Bolojan” păstrează gratuitatea doar pentru liceeni si cateva cazuri speciale. Află toate detaliile! Anul scolar ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei